Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zondag 3 juni 2018 om 12:08
Als ik het zo lees kunnen die van jullie allemaal al goed kletsen zeg! Mijn zoon zegt mama (maar nog tegen alles en iedereen), eten, nee (allebei wel gericht) en ja (ook nog zonder betekenis). Verder is hij nu aan het oefenen met losstaan. Dan staat hij tegen mijn been en laat eventjes los. Dan pakt hij snel mijn been weer en is apetrots 
Verder ben ik aan het inpakken voor een weekje naar een huisje in Limburg. Oeioeioei, wat een berg spullen heb ik voor hem
is dit herkenbaar? Of sla ik een beetje door?
Verder ben ik aan het inpakken voor een weekje naar een huisje in Limburg. Oeioeioei, wat een berg spullen heb ik voor hem

zondag 3 juni 2018 om 12:12
Hier was het eten de afgelopen week ook een ramp. Ik dacht eerst dat het door de hitte kwam, maar toen deed de Neeeeee!-fase zijn intrede. Gister was ik het beu (het duurde mij te lang met zijn ge-nee) en ben ik aan tafel gaan zitten werken met mijn laptop. En mijn laptop is in de ogen van onze dreumes het *Mooiste-geweldigste-intressantste-ding-met-knopjes-waar-dreumes-nooit-aan-mag-komen* op aarde en terwijl ik werkte schoof dreumes al turend naar mijn scherm zijn eten naar binnen.
Het zal vast niet verantwoord zijn maar als dreumes niet eet slaapt hij ook niet door. En als dreumes niet doorslaapt val ik binnenkort nog eens in slaap op de fiets
Het zal vast niet verantwoord zijn maar als dreumes niet eet slaapt hij ook niet door. En als dreumes niet doorslaapt val ik binnenkort nog eens in slaap op de fiets

zondag 3 juni 2018 om 12:16
Stepperdestep schreef: ↑03-06-2018 12:08Als ik het zo lees kunnen die van jullie allemaal al goed kletsen zeg! Mijn zoon zegt mama (maar nog tegen alles en iedereen), eten, nee (allebei wel gericht) en ja (ook nog zonder betekenis). Verder is hij nu aan het oefenen met losstaan. Dan staat hij tegen mijn been en laat eventjes los. Dan pakt hij snel mijn been weer en is apetrots
Verder ben ik aan het inpakken voor een weekje naar een huisje in Limburg. Oeioeioei, wat een berg spullen heb ik voor hemis dit herkenbaar? Of sla ik een beetje door?
Ja het maakt voor een baby/dreumes geen bal uit of je 2 dagen gaat of 2 weken: even veel spullen. Neem een extra doek/laken mee voor verschonen op bed. Verschoonmatjes zijn leuk maar als het een flinke bende is heb je een plek nodig om alle vieze spullen neer te leggen. En een rol aluminiumfolie + plakband voor als de gordijnen niet genoeg verduisteren.

zondag 3 juni 2018 om 12:26
Dochter roept tegenwoordig telkens als ze rommel of stofjes vindt 'bah! Bak!' en dan moet ik de prullenbak opendoen zodat ze het kan weggooien. Waar we dat aan verdiend hebben weet ik niet, want man en ik zijn beide nogal chaotisch en niet per sé opgeruimd.
Verder heb ik ondertussen al bijna 3 dagen voorweeën - bijna 37 weken zwanger. Ik hoop heel erg dat het vandaag of morgen gewoon doorzet (want zwanger zijn is stom, en baby's zijn leuk) maar het idee dat dit ook nog een week of 4-5 kan gaan duren is echt killing. Iemand een positieve ervaring?
Verder heb ik ondertussen al bijna 3 dagen voorweeën - bijna 37 weken zwanger. Ik hoop heel erg dat het vandaag of morgen gewoon doorzet (want zwanger zijn is stom, en baby's zijn leuk) maar het idee dat dit ook nog een week of 4-5 kan gaan duren is echt killing. Iemand een positieve ervaring?

zondag 3 juni 2018 om 12:32
BO2punt0 schreef: ↑03-06-2018 12:26Dochter roept tegenwoordig telkens als ze rommel of stofjes vindt 'bah! Bak!' en dan moet ik de prullenbak opendoen zodat ze het kan weggooien. Waar we dat aan verdiend hebben weet ik niet, want man en ik zijn beide nogal chaotisch en niet per sé opgeruimd.
Misschien een hint

En voor die voorweeën..

zondag 3 juni 2018 om 12:41
Alufolie en tape zijn echt onmisbaar. Wij hebben al meerdere keren in een huisje gezeten met de zon vol op de kinderkamer en ontzettend dunne gordijnen.
Succes BO, hopelijk laat de bevalling niet lang meer op zich wachten.
Nee-fase valt hier tot nu toe mee. Wel afkloppen want over twee weken is ze twee...
Die waterpokken. Wat een ellende is dat. Ik heb dat zo onderschat. Een paar jeukende pukkels dacht ik. Maar haar hele hoofd, gezicht en romp zit eronder. Alles is rood. De mousse van kidsclin helpt trouwens best goed tegen de jeuk. Maar er komen elke dag nog weer nieuwe pokken bij. Ik hoop toch echt dat het niet lang meer duurt.
Succes BO, hopelijk laat de bevalling niet lang meer op zich wachten.
Nee-fase valt hier tot nu toe mee. Wel afkloppen want over twee weken is ze twee...
Die waterpokken. Wat een ellende is dat. Ik heb dat zo onderschat. Een paar jeukende pukkels dacht ik. Maar haar hele hoofd, gezicht en romp zit eronder. Alles is rood. De mousse van kidsclin helpt trouwens best goed tegen de jeuk. Maar er komen elke dag nog weer nieuwe pokken bij. Ik hoop toch echt dat het niet lang meer duurt.
zondag 3 juni 2018 om 13:15
Wat ik hoor over tweede kinderen is dat die voorweeen heel erg lang kunnen duren, sorry... niet nog aan het indalen?
En over eten en schermen: hier gaat elke dag voor het slapen gaan een bak vette Griekse yoghurt naar binnen terwijl dreumes Teletubbies kijkt op de iPad. Dan eet ze tenminste, anders kunnen we midden in de nacht boterhammen gaan smeren en daar heb ik geen zin in
En over eten en schermen: hier gaat elke dag voor het slapen gaan een bak vette Griekse yoghurt naar binnen terwijl dreumes Teletubbies kijkt op de iPad. Dan eet ze tenminste, anders kunnen we midden in de nacht boterhammen gaan smeren en daar heb ik geen zin in

zondag 3 juni 2018 om 13:16
Oh jee. Ik herken het helemaal niet van de vorige, namelijk; daar kondigde de bevalling zich aan doordat ik wakker werd met regelmatige (maar korte) weeën, en binnen 24 uur was ze er. Dus toen het eergister begon hoopte ik ook dat dit het weer zou zijn, maar daar lijkt het nog niet op. En ik word alleen maar meer moe en humeurig..
zondag 3 juni 2018 om 13:19
@praten: nog steeds niks, maar er komt meer variatie in het brabbelen
@vakantie: wij zijn met pinksteren een weeken gegaan, dezelfde zooi als voor een week, doen we dus voorlopig niet meer.
@verduisteren; wij hebben meestal komo-zakken. Ik vind zo'n park dan altijd wel gezellig ogen, alles wat er uit ziet als een kwekerij met dichtgeplakte ramen zijn potentiele vriendjes en vriendinnetjes voor dreumes
@hier: net op de kinderboerderij geweest, zoon ligt uitgeput in bed

@vakantie: wij zijn met pinksteren een weeken gegaan, dezelfde zooi als voor een week, doen we dus voorlopig niet meer.
@verduisteren; wij hebben meestal komo-zakken. Ik vind zo'n park dan altijd wel gezellig ogen, alles wat er uit ziet als een kwekerij met dichtgeplakte ramen zijn potentiele vriendjes en vriendinnetjes voor dreumes

@hier: net op de kinderboerderij geweest, zoon ligt uitgeput in bed

zondag 3 juni 2018 om 14:09
Zoon zat vanochtend klem in het traphekje. We lagen in bed en ik had me onder deken verstopt. Maar zoon dacht dat ik naar beneden was. En was hysterisch naar me aan het huilen. Dus ik uit bed er naar hem toe maar hij draaide maar niet om. Bleek hij zijn knie zodanig ver tussen hekje te hebben geduwd dat hij vast zat. Gelukkig kregen man en ik hem samen nog wel los.
zondag 3 juni 2018 om 14:20
Blij om te lezen dat mijn zoon dus niet de enige is die elke keer klem zit met zijn knie1-Aapje schreef: ↑03-06-2018 14:09Zoon zat vanochtend klem in het traphekje. We lagen in bed en ik had me onder deken verstopt. Maar zoon dacht dat ik naar beneden was. En was hysterisch naar me aan het huilen. Dus ik uit bed er naar hem toe maar hij draaide maar niet om. Bleek hij zijn knie zodanig ver tussen hekje te hebben geduwd dat hij vast zat. Gelukkig kregen man en ik hem samen nog wel los.

Score ondertussen: zijn ledikant en de stokke-stoel, maar als ik hem zo bezig zie denk ik dat de box en het ledikant van zijn zusje nog op de todo-lijst staan.

zondag 3 juni 2018 om 15:06
@vakantie: hier ook hoor. Ben allang blij dat ik niet meer op moet letten dat ik genoeg kunstvoeding en toebehoren mee heb zoals vorig jaar vakantie. Dit jaar hoeft ook niet meer de wandelwagen mee maar kan de buggy en de draagzak, dat scheelt ook al enorm in ruimte in de auto. Verder hebben we deze keer ook een wasmachine in het huisje
dus hoef in principe niet voor twee weken schone kleding mee te nemen!
Heb voor de vakantie ook zo'n siliconen armbandje besteld waar dan mijn 06 in gegraveerd is. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
@praten: ook nog niet echt behalve gebrabbel en af en toe een soort van papa of mama.
Gisteren familiedag gehad ging goed, iedereen vond dat ze de hele dag zo lief was en helemaal niet jengelig. Savonds bij het eten een beetje dan, maar dat mocht want ze was toch de hele dag zo braaf geweest
Score!
Ze bleef bij opa en oma slapen, vind dan nog steeds raar als dr kamertje thuis leeg is en je alsnog denkt haar te horen of wakker wordt rond dezelfde tijd.
Zo fijn als je haar dan weer ophaalt en ze zo blij is je weer te zien.

Heb voor de vakantie ook zo'n siliconen armbandje besteld waar dan mijn 06 in gegraveerd is. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
@praten: ook nog niet echt behalve gebrabbel en af en toe een soort van papa of mama.
Gisteren familiedag gehad ging goed, iedereen vond dat ze de hele dag zo lief was en helemaal niet jengelig. Savonds bij het eten een beetje dan, maar dat mocht want ze was toch de hele dag zo braaf geweest

Ze bleef bij opa en oma slapen, vind dan nog steeds raar als dr kamertje thuis leeg is en je alsnog denkt haar te horen of wakker wordt rond dezelfde tijd.
Zo fijn als je haar dan weer ophaalt en ze zo blij is je weer te zien.

zondag 3 juni 2018 om 15:14
Ik had vanaf 31 weken voorweeën/oefenweeën. Zoon is met 38 weken geboren, het enige wat hier werkte was een kapotte riolering. Terwijl de rioolmeneer hier druk bezig was begon het gerommel steeds meer gerommel te worden.
Praten gaat hier sinds een paar dagen hoor. En dan eigenlijk alleen 'nee' en 'heit' (Fries voor papa).
Net als dat het lopen sinds een paar dagen ineens leuk. Pffff, we hebben zoveel reacties/commentaar gekregen... 'Och, loopt hij nog steeds niet?' 'Wat raar dat hij nog niet praat... is hij wel in orde?' Ja echt... dat vraag je toch niet? 'is hij in orde'... Net als dat er een keer gevraagd is of hij iets mankeert want hij kan soms zo druk zijn...
Maar ha! suckerssssss. Onze zoon loopt en zegt woordjes in pak 'm beet 4 dagen.
Praten gaat hier sinds een paar dagen hoor. En dan eigenlijk alleen 'nee' en 'heit' (Fries voor papa).
Net als dat het lopen sinds een paar dagen ineens leuk. Pffff, we hebben zoveel reacties/commentaar gekregen... 'Och, loopt hij nog steeds niet?' 'Wat raar dat hij nog niet praat... is hij wel in orde?' Ja echt... dat vraag je toch niet? 'is hij in orde'... Net als dat er een keer gevraagd is of hij iets mankeert want hij kan soms zo druk zijn...
Maar ha! suckerssssss. Onze zoon loopt en zegt woordjes in pak 'm beet 4 dagen.

maandag 4 juni 2018 om 08:18
Wat een nacht.. Vanaf 22.15 werd ze elke drie kwartier ontroostbaar krijsend wakker. Ik heb haar bij me genomen, teruggelegd, geknuffeld, paracetemol gegeven, dentinox gesmeerd (want die hoektanden komen er toch aan lijkt me) maar niets hielp. Elke keer sliep ze eindelijk, sliep ik na een kwartier woelen ook en dan begon het weer.
Ik ben gesloopt. Nu eerst koffie.

maandag 4 juni 2018 om 08:25
Dat klinkt als een hele vermoeiende nacht fiona. Koffie is dan wel nodig!
Wel sneu voor je dochter, zoveel last van de tanden. Ik zou denk paracetamol geven, als zoon er zo veel last van heeft. Maar dat heb jij misschien ook wel gedaan. Sterkte vandaag!
Wij gaan van de week een paar dagen weg, dus zullen ook wel weer een hoop zooi mee nemen. Scheelt dat we gaan vliegen, kan er niet zoveel mee
Wel sneu voor je dochter, zoveel last van de tanden. Ik zou denk paracetamol geven, als zoon er zo veel last van heeft. Maar dat heb jij misschien ook wel gedaan. Sterkte vandaag!
Wij gaan van de week een paar dagen weg, dus zullen ook wel weer een hoop zooi mee nemen. Scheelt dat we gaan vliegen, kan er niet zoveel mee
maandag 4 juni 2018 om 08:27
Praten: Zoontje zegt af en toe mama, maar daarnaast is het veelal gebrabbel. Maar ach, met zijn 12 maanden vind ik dat niet zorgwekkend.
Vakantie: Vorige zomer zijn wij geschrokken hoeveel spullen we moesten meenemen voor zoon. Alhoewel, moesten, misschien hebben we lichtelijk overdreven in wat echt nodig was. Hopelijk moeten we deze zomer minder spullen in de auto duwen...
Iemand hier The Let Down bekeken? Wij hebben gisteren alle afleveringen na elkaar gekeken omdat we het zo leuk vonden. Maar totaal niet herkenbaar. En wat ben ik daar blij om.
BO2punt0, hopelijk zetten de weeën gauw door!
Vakantie: Vorige zomer zijn wij geschrokken hoeveel spullen we moesten meenemen voor zoon. Alhoewel, moesten, misschien hebben we lichtelijk overdreven in wat echt nodig was. Hopelijk moeten we deze zomer minder spullen in de auto duwen...
Iemand hier The Let Down bekeken? Wij hebben gisteren alle afleveringen na elkaar gekeken omdat we het zo leuk vonden. Maar totaal niet herkenbaar. En wat ben ik daar blij om.

BO2punt0, hopelijk zetten de weeën gauw door!
maandag 4 juni 2018 om 08:39
Zo dat is vroeg Sonne..
Sneeuwball, ik heb vannacht inderdaad paracetemol gegeven. Maar ik weet niet of ze last heeft van doorkomende tanden. Ik voel ze wel al weken in het tandvlees drukken, dus het zou kunnen. Maar mijn dochter is sowieso een hele slechte slaper dus het kan ook zomaar iets anders zijn.
Oliv, wat heerlijk dat The Let Down niet herkenbaar was voor jullie. Hier helaas wel, vooral die aflevering over het slapen. Ik heb er echt met een knoop in mijn maag naar gekeken.
Sneeuwball, ik heb vannacht inderdaad paracetemol gegeven. Maar ik weet niet of ze last heeft van doorkomende tanden. Ik voel ze wel al weken in het tandvlees drukken, dus het zou kunnen. Maar mijn dochter is sowieso een hele slechte slaper dus het kan ook zomaar iets anders zijn.
Oliv, wat heerlijk dat The Let Down niet herkenbaar was voor jullie. Hier helaas wel, vooral die aflevering over het slapen. Ik heb er echt met een knoop in mijn maag naar gekeken.

maandag 4 juni 2018 om 09:06
Ik denk dat ik the Let Down even ga opzoeken op netflix, maar als ik zo de omschrijving lees gaat het weinig herkenning opleveren. Dochter was extreem makkelijk als baby, en nu ze haar eigen willetje begint te vinden is vooral heel duidelijk dat we lekker consequent moeten blijven - en dat lukt heel aardig.
Ik had ooit een collega die zei dat je beter eerst een hond kon hebben, en dan pas een kind kon krijgen, want op puppycursus leer je heel goed dat alles wat je doet (inclusief alle kleine inconsequenties) effect heeft op het gedrag van je hond, en dat dat het vervolgens makkelijker maakt om een kind op te voeden. En ik denk zowaar dat hij gelijk krijgt
.
Ik had ooit een collega die zei dat je beter eerst een hond kon hebben, en dan pas een kind kon krijgen, want op puppycursus leer je heel goed dat alles wat je doet (inclusief alle kleine inconsequenties) effect heeft op het gedrag van je hond, en dat dat het vervolgens makkelijker maakt om een kind op te voeden. En ik denk zowaar dat hij gelijk krijgt

maandag 4 juni 2018 om 09:17
maandag 4 juni 2018 om 11:31
Fiona, sterkte vandaag!
vakantie zorgt hier ook voor heeeeeel veel spullen. Met z'n drieën een week weg zorgt ervoor dat de auto tot de nok toe gevuld is. Over een paar weekjes gaan we 2 weken weg. Verwacht dat dat even veel spullen zullen zijn als bij een week. Misschien nog even een paar wasjes draaien tussendoor.
Praten doet onze dreumes nog maar een beetje. Ja, nee, niet doen, mama, papa, visje, miauw, woef, boe en Bumba zijn de enige gerichte woorden die ze zegt. Met 22 maanden mag dat nu wel eens wat meer gaan worden. Maarja, ze brabbelt wel veel en iedereen leert dingen op zijn eigen tempo.

vakantie zorgt hier ook voor heeeeeel veel spullen. Met z'n drieën een week weg zorgt ervoor dat de auto tot de nok toe gevuld is. Over een paar weekjes gaan we 2 weken weg. Verwacht dat dat even veel spullen zullen zijn als bij een week. Misschien nog even een paar wasjes draaien tussendoor.
Praten doet onze dreumes nog maar een beetje. Ja, nee, niet doen, mama, papa, visje, miauw, woef, boe en Bumba zijn de enige gerichte woorden die ze zegt. Met 22 maanden mag dat nu wel eens wat meer gaan worden. Maarja, ze brabbelt wel veel en iedereen leert dingen op zijn eigen tempo.
Hier word ik niet vrolijk van!

maandag 4 juni 2018 om 11:52
fiona2018 schreef: ↑04-06-2018 08:18Wat een nacht.. Vanaf 22.15 werd ze elke drie kwartier ontroostbaar krijsend wakker. Ik heb haar bij me genomen, teruggelegd, geknuffeld, paracetemol gegeven, dentinox gesmeerd (want die hoektanden komen er toch aan lijkt me) maar niets hielp. Elke keer sliep ze eindelijk, sliep ik na een kwartier woelen ook en dan begon het weer.