Gezondheid alle pijlers

Geen diagnose

03-06-2018 12:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ben benieuwd of iemand dit herkent.
Ik heb sinds 6 maanden uitslag op mijn huid. Het begon op mijn gezicht met rode plekken die ontzettend jeuken. Ik heb hier toen via de huisarts een hormoonzalf voor gekregen maar dit hielp niet. Ze hebben toen een biopt afgenomen maar niks kunnen vinden. Een week later kreeg ik over heel mijn lijf grote rode vlekken. Deze worden rood, dik en warm en ze jeuken verschrikkelijk. Volgens de dermatoloog ontstekingen. Ook hiervan hebben ze een biopt afgenomen maar wederom niks kunnen vinden. Ook geen hoge ontstekingswaardes. Ook geen allergische reactie volgens de dermatoloog.
Verder heb ik ook last van algehele malaise. Veel last van onverklaarbaar droge hoest, snel benauwd, erg vermoeid. Ik sport 2 keer in de week en ben verder gewoon fit.
Inmiddels veel onderzoeken gehad zoals bloedonderzoek, nieronderzoek, sarciodose onderzoek maar niks gevonden. Heb ook antihistamine tabletjes gehad die zouden moeten helpen bij de jeuk maar ook geen resultaat. De uitslag word steeds erger. Ik kan er snachts zelfs niet van slapen.
Momenteel ben ik bezig met lichttherapie maar ook dit helpt niet.
De artsen geven zelf ook aan geen idee te hebben waar het van komt en kunnen dus geen diagnose stellen. Eind juni ga ik naar een ander ziekenhuis om te kijken of die iets kunnen betekenen. Ik heb het idee dat ik gewoon niet serieus word genomen bij mijn oude dermatoloog en internist.

Heeft iemand misschien iets soortgelijks meegemaakt of enig idee in welk hoek ik zelf kan zoeken voor een diagnose?

Alvast bedankt!
Je zegt dat de dermatoloog zegt dat het geen allergische reactie ks maar is dit ook echt onderzocht door bijvoorbeeld een periode bepaalde voedingssoorten (zuivel, noten etc) weg te laten uit je voeding? Of was het alleen gebaseerd op hoe het er uit ziet? Want mijn neefje is bijvoorbeeld allergisch en zijn uitslag is a-typisch.
Ben je in het buitenland geweest de laatste jaren? Wellicht eens een andere arts raadplegen als second opinion?
@stepperdestep
Nee dit is verder nooit onderzocht. Ik zelf heb wel het een en ander geprobeerd. Maar de arts zei dat als ik een allergische reactie zou hebben het met die antihistamine tabletjes een stuk minder zou worden.
Ik ga begin juni naar een academisch ziekenhuis. Daar ga ik dit nog een keer aankaarten. Thx voor je reactie!
@nursey
Ik ben vorig jaar in Spanje geweest.
Begin juni ga ik naar een academisch ziekenhuis. Heb hier zelf voor gekozen zodat er een andere ogen naar kunnen kijken.. maar betwijfel of hier iets uit gaat komen.
Bedankt voor je reactie!
Afgelopen jaren niet buiten Europa geweest? Verder na laten kijken is nooit verkeerd
Wat naar klinkt dat allemaal. Is vreselijk als je geen duidelijkheid krijgt, en niet serieus word genomen; ik weet er alles van. Is het niet 'gewoon' stress? Zelf heb ik maanden met hele reëele fysieke klachten rondgelopen waarvan ik overtuigd was dat ik een ziekte onder de leden had, maar uiteindelijk bleek dit dus toch stress te zijn. Sinds ik het rustiger aan doe, is het als bij toverslag verdwenen.
Mogelijk kun je ook eens naar een orthomoleculair arts gaan? Die kijken weer naar andere dingen, vitamine- en mineralen te korten en zo. Of een andere alternatieve arts?
In elk geval hulp zoeken bij het omgaan met de klachten, bijvoorbeeld via je huisarts (POH GGZ) want klachten zonder diagnose is op zich al een reden om flink gefrustreerd en moe van te worden.
Sta je open voor alternatief?

Zoek dan iemand die een vega-test kan doen.

Ik heb hier met mijn huidproblemen veel baat bij gehad.

Maar wacht eerst even je second opinion af.
Waarom voel je je niet serieus genomen? Ze hebben toch erg veel onderzocht!
taxi87 schreef:
03-06-2018 12:40
Mijn idee.

Maar het is natuurlijk erg onbevredigend als niks helpt en ze niet kunnen vinden wat het is. Hopelijk wel bij het andere ziekenhuis TO!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
taxi87 schreef:
03-06-2018 12:40
Op aandringen van mijzelf helaas.
Krijg al maandenlang te horen dat ze niks voor mij kunnen betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven