Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018

18-01-2018 16:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.

Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Foodies en toch maken die krampen mij onzeker. Bang dat ik weer gaat bloeden etcetera. Ik heb nog gebeld naar het ziekenhuis om de echo een week later te verzetten maar de assistente dat het gebruikelijk is om zo vroeg een echo te krijgen. Na deze echo in het ziekenhuis mag ik zelf bepalen of ik naar het ziekenhuis wil of naar de vk. Ga toch voor de vk.

Het scheelt dat het mijn tweede (hopelijk) mag worden. Ik heb dus nog heel veel van de eerste.
gefeliciteerd Bibi!! Naast het verdriet hopelijk veel positieve testen en veel 2019 baby's!

Wij zijn ook van plan pas bij 8+ weken een eerste echo te doen. De vorige keer ook bij 7 weken en onduidelijkheid en bij onze 2e waren er 2 vruchtjes te zien wat bij 9 weken er gewoon een bleek te zijn. Dus wij zijn helemaal klaar met vroege echo's:)

De spanning herken ik zeker ook, pff het is allemaal zo anders na die miskramen. Aan de andere kant ben ik ook positief, de kans dat het goed gaat is nog altijd groter en als het misgaat doe je er niets aan. En daarbij denk je dat zelfbescherming helpt maar als het toch misgaat ben je hoe dan ook verdrietig
Heb wit getest en nog geen duivels te bekennen
ego post..

10 mei laatste menstruatie dag.. Geen ei gevonden en nu ineens bloed verlies.. grrr hele cyclus in de war >:-(

das ook n mindfuck roffa!!!
Balen meiden! :thunder:
hebben meerdere de ervaring van zon verstoorde cyclus?

in 1 maand 2x bloed verlies, bah zeg. baal er echt van
Ben nu voor 2e keer sinds miskraam ongesteld geworden, eerste keer was ontzettend lang (18dagen) en hevig, en denk nu te weten waarom: vanochtend kwam er nog een stuk weefsel uit! Blijkbaar was ik nog niet helemaal schoon (op echo leek van wel) en probeerde mijn lijf het er uit te werken, daarom hield vorige menstruatie zo lang aan. Dus @Thisisme...het is bij mij ook een zooitje! Hoop dat er snel wat stabiliteit komt...voor iedereen! Het is zo naar als je ook qua cyclus niet meer weet waar je aan toe bent, hoop snel meer vertrouwen in mijn lijf te krijgen.
Ben nu twee keer sinds curettage ongesteld geweest. Qua cyclus lijkt het mee te vallen, 27 dagen. Maar heb wel andere kwaaltjes dan voorheen. Had normaal nooit echt buikpijn maar nu dus wel... Hoop dat ondanks de in de war geschopt cyclussen hier, jullie toch een ei weten te vinden en benutten. Ik verwacht mijn eitje na het weekend. Spannend om na de Mola weer mee te kunnen doen hoor!
Hier na de miskramen een regelmatige cyclus gekregen van 30 dagen i.p.v. 32-40 dagen (of nog langer). Na de laatste miskraam zelfs cyclus van 28 dagen gehad. Nu wel weer rond de 30.

Wel veel zwaarder. Heb soms uur na het verschonen dat bloed langs mijn benen liep. Nu voortaan de eerste dagen maar tampon en maandverband.

Vandaag ongesteld geworden jeuj. Over 2 weken onderzoeken en iets daarna ovulatie deze gaan we weer benutten na een wachtmaandje.
Ik heb een andere naam, wel het eetthema haha.

Mijn cyclus was ineens 3-4 dagen langer maar niet echt zwaarder. 2 cyclussen gehad en bij de derde weer zwanger. Ik duim echt voor jullie dat jullie ook niet meer ongesteld worden de komende tijd :)
hi meiden, nog nieuws :)

hoe gaat het met iedereen?
Hoi allemaal
Ik val van het bankje
Twee weken geleden op ma positieve ovulatietest Verwachtte di mijn menstruatie Nog niet ongesteld maar vanmorgen witte test en nu donkere afscheiding ( sorry voor de details)
Baal een beetje Dit was de laatste maand om voor mijn 41e te bevallen ( psychisch dingetje ) Aan de andere kant komt het praktisch gezien beter uit. Er komen een paar drukke maanden aan met werk in het najaar
Succes allemaal !
Ik gun het iedereen hoor
Ik weet wat het is om zo’n wens te hebben Bij mij is een zwangerschap helaas 3x mis gegaan En nu op naar ronde 4
Honig, wat rot! Maar mama worden met 41 kan hartstikke prima. Ik heb vier collega's die met 41 en 42 een kindje hebben gekregen en waarbij het allemaal goed is gegaan! Hoop en vertrouwen houden. Dat geldt natuurlijk voor iedereen!

Ik heb vrijdag mijn laatste controle gehad en hcg is stabiel op 2. Groen licht gehad van de gynaecoloog om weer zwanger te mogen worden. Afgelopen week heb ik ook ergens mijn eitje gehad, dus zit nu ook weer op het wachtbankje. Gek om er weer mee bezig te zijn!
Balen Honing!
Maar eens met wat Kippetje zegt, en het is maar een getal.
Maar psychisch is het toch zeker niet leuk.
Hoop dat het in een volgende ronde snel raak mag zijn!
balen honing! is zeker psychisch! mijn tante is bevallen met 42 en haar dochter is inmiddels 7! voordeel is dat ze jong blijft en nog steeds super hip en tof!

Ik ben n beetje in n mineur ofzo. geen zin meer in testen en in de we zien wel modus.. in negatieve zin overigens niet in de relaxte ahh boeiend modus.. :wtf: klinkt vast vaag he :proud:
in mei meer wel bloed verloren dan niet, bah. hoop dat mn cyclus nu op orde is :|
Hey meiden,

Mag ik aanhaken op dit forum?
In december een miskraam gehad van wat ons 2e kindje had kunnen zijn.
Ondanks dat ik vanaf het begin van deze zwangerschap een onzeker gevoel had, was de klap hard. Vlak voor de 8 weken hebben we namelijk wel een kloppend hartje gezien, maar 3 weken later bleek dat de groei vlak erna gestopt moest zijn. Ik heb de miskraam afgewacht en na 1,5 week de vruchtzak intact verloren..
Super heftig, maar ook wel erg bijzonder om het vruchtje te kunnen zien..

Anyway, daarna zijn we er na 1 maand weer voor gegaan, maar tot op heden zonder resultaat.. Kan er zo van balen en Ben dan zo teleurgesteld..
Mijn schoonzusje inmiddels zwanger van haar 2e, mijn andere schoonzus zwanger van haar eerste en vrienden die een kindje verwachten.. Voor hen heel leuk natuurlijk, maar zo confronterend.. Ik voel me door hen 'ingehaald..

Komende periode is helemaal vreemd, ik had eigenlijk over 5 weken uitgerekend kunnen zijn.. Dat laat me nog niet erg los.. Is dat voor jullie ook herkenbaar?

Groetjes!
@deedee dat uitgerekend kunnen zijj is inderdaad gek. Ik zat gisteren een beetje beschouwend te kijken naar mijn vriendin die in dezelfde week uitgerekend is als ik zou zijn geweest.
Ik heb een cyclus van 24 dagen gehad na de mk en een cyclus van 33. Nu op cd19 nog geen ei te bekennen! Wel al 9 dagen een knipperende clear blue smiley. Irritant. Meer cycli overhoop?
Ai Roffa, dat lijkt me helemaal lastig!

Cyclus hier ook niet te voorspellen.

Na de mk na 30 dagen weer ongesteld, de 2 cycli erna ook 30-31 dagen..
De 3e cyclus 36 dagen (toen had ik zo'n goede hoop dat ik zwanger was, maar helaas) en de 4e cyclus weer 27 dagen..

Ik vind het fijn om te lezen dat ik hierin dus geen uitzondering ben... Al hoop ik dat het bij iedereen snel weer raak mag zijn!
Hier ook n flut cyclus.. hopelijk 20 juni mijn NOD, dan denk ik dat het weer ergens op gaat lijkne. Zo vervelend dit.

Deedee herkenbaar hoor!
Schrijf gerust mee, denk dat we veel herkenning kunnen halen bij elkaar!

Ik bedacht me vanmorgen ook dat ik 5 mnd of 3mnd zwanger had kunnen zijn nu :( (2x mk in januari en april)
2x en zo snel achter elkaar, pff, wat een pech..

Inderdaad, de herkenning bij elkaar is fijn.
Vriendinnen zijn wel op de hoogte, maar dat is toch anders.

Wat je eerder schreef (volgens mij was jij dat, Ik heb alles teruggelezen) herken ik ook heel erg.. Ik dacht, oh fijn een zomerbaby in juli! Nu boeit het jaargetijde me helemaal niet en wil ik gewoon zwanger worden.. en vooral zwanger blijven..

Succes thisisme! Hopelijk weer regelmatig! (Of nog beter, zwanger!)
we duimen voor ons meiden, komt goed :heart:
In tegenstelling tot wat ik dacht is mijn cyclus ook van slag. Had eerst netjes 27 dagen te pakken maar inmiddels zit ik op dag 29 en een omo witte test. Toch wel confronterend. Heb al ruim een week buikpijn.... Had K voor mijn curettage nooit zo lang en zo erg.
Mmm.. Vreemd he!
Heb van een bekende ook al gehoord dat haar eisprong na de curretage een paar maanden wegbleef..

Blijft gepuzzel.. Ik test sowieso pas na 1 week overtijd positief.. Dat was zo bij mijn dochter en ook bij de 2e zwangerschap.
Kan het geen innestelingspijn zijn?

Nu heb ik volgens mij mn eisprong gehad 2 dagen nadat mn menstruatie is gestopt....
Ik ben in de war :wtf:
Hier opnieuw slecht nieuws. Afgelopen najaar heb ik een heel heftige miskraam gehad, maar ik ben nu ruim acht weken zwanger. Ik weet het ook al een maand. Alleen nu heb ik een echo gehad waaruit blijkt dat het beeld twee weken achterloopt en ook de hartslag heel langzaam was. Terwijl ik vorige week voor mijn gevoel bij een eerdere echo wel een sneller kloppend hartje zag. Nu zitten we dus “in limbo”, totale onzekerheid, maar volgens de vk beloofde het beeld weinig goeds😔😢
ohh nee meis :'( wat ontzettend verdrietig.. de grond zakt ff onder ke voeten weg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven