Napraattopic deel 99

24-05-2018 09:06 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
De schooltrol is er ook weer.
RikM schreef:
21-06-2018 19:16
Schort.
O ik dacht voorschot op z'n benedendegroterivierens uitgesproken.
Oudblond schreef:
21-06-2018 19:15
Ik las bij en wilde 'nee'. posten. Gelukkig las ik even verder :D
Gij begrijpt dat ik mijn voorschoot nu uitdoe en een tas koffie pak.
Tas koffie :biggrin: sinds ik in Limburg woon gaat er een taalwereld voor me open!
Oudblond schreef:
21-06-2018 19:16
Ook wel ne schollek, ge weet wel wat ge ombindt als ge gaat koken net voor ge de schotelplak pakt.
:D
Marte007 schreef:
21-06-2018 19:33
Tas koffie :biggrin: sinds ik in Limburg woon gaat er een taalwereld voor me open!
En die schudden ze dan nog in ook.
Ah, een schort!

Yep, we schudden idd een tas koffie in. :biggrin:
Life is short. Eat dessert first.
En het dan raar vinden dat ze niet serieus genomen worden :lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niet inkoppen please.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Moemoe64 schreef:
21-06-2018 19:01
Ik zei vroeger ook altijd tegen mijn kinderen en nu tegen de kleinkinderen: we gaan NU onze tanden kuisen. :-D
Ik vind het als Belgische ook heel tof dat het woord voorschoot ook in Nl gebruikt wordt; dit wist ik echt niet!
Wordt het sinds de negentiende eeuw ook niet meer, maar ik lees graag ouwe boeken :D
Allemaal Limburgers! En ja, inschudden 😂 de schok was groot toen ik van abn-gebied naar Limburg kwam.. gelukkig versta ik elk dialect van elke volgende 5 kilometer tegenwoordig.
Ben ik dan de enige die aan Kabouter Wesley moet denken bij het woord "kuisen"?
Misschien ben je de enige die Kabouter Wesley niet heeft verdrongen?

Oh ja, leuk is dat, als je als 'Hollenger' die dialecten kan onderscheiden. Dat je op vakantie aan de Middellandse Zee een Limburger kan vertellen dat je hoort dat hij uit Nuth komt.
Ha. Ik kan horen of iemand uit Winschoten of Veendam komt, maar helaas koop je er verder niets voor.
En waarom zitten die trollen allemaal op de kinderpijler?
yette schreef:
21-06-2018 21:35
Misschien ben je de enige die Kabouter Wesley niet heeft verdrongen?

Oh ja, leuk is dat, als je als 'Hollenger' die dialecten kan onderscheiden. Dat je op vakantie aan de Middellandse Zee een Limburger kan vertellen dat je hoort dat hij uit Nuth komt.
Dat kan ik niet, maar ik kan wel heel goed dialecten verstaan. Maakt niet uit wat voor dialect. Ik was ooit een paar weken met mijn vriendin op familiebezoek in Limburg, en toen gingen al die lieverds speciaal voor mij proberen Hollaansj te praten. Ik heb ze ongeveer gesmeekt maar weer gewoon Limburgs te praten, want dat verstond ik tenminste.
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2018 21:46
Dat kan ik niet, maar ik kan wel heel goed dialecten verstaan. Maakt niet uit wat voor dialect. Ik was ooit een paar weken met mijn vriendin op familiebezoek in Limburg, en toen gingen al die lieverds speciaal voor mij proberen Hollaansj te praten. Ik heb ze ongeveer gesmeekt maar weer gewoon Limburgs te praten, want dat verstond ik tenminste.
Hahaha, herkenbaar! Hier was de hele familie (en dat is me een grote familie!!) ervan overtuigd dat het woord ‘school’ in heel Nederland werd uitgesproken met een zachte ‘G’, want; ‘ch’.. toen ik uitlegde dat bij ons de zachte G per definitie niet bestaat dus ook de combinatie ‘sch’ in school gewoon met een harde ‘G’ uitgesproken werd, ben ik ter plekke voor gek verklaard.. vreemde snuiters hier 😄 ze snappen nu hoe het zit, geloof ik.
Jezusmina, sommige mensen trappen ook overal in zeg.
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2018 22:07
Naam, linkje.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2018 22:07
:whistle:
doornroosje9 schreef:
21-06-2018 20:47
Ah, een schort!

Yep, we schudden idd een tas koffie in. :biggrin:
Jij bent toch ook een Belgische doornroosje?
Hier, in de omgeving van Brussel zeggen we echt een voorschoot.
En in't echt Brussels is het ne vuischuut :)
Moemoe64 schreef:
21-06-2018 22:23
Jij bent toch ook een Belgische doornroosje?
Hier, in de omgeving van Brussel zeggen we echt een voorschoot.
En in't echt Brussels is het ne vuischuut :)
Yep, Belgische idd. Wij spreken hier zelden dialect, maar mijn ouders zullen dat wel kennen, denk ik.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
21-06-2018 22:27
Yep, Belgische idd. Wij spreken hier zelden dialect, maar mijn ouders zullen dat wel kennen, denk ik.
Ik spreek alleen dialect met mijn man en mijn moeder hoor.
Brussels dus.... :-D
Met de kinderen en kleinkinderen altijd AN.
Marte007 schreef:
21-06-2018 19:33
Tas koffie = Zjat kaffei hier.
Dat vind ik altijd zo lekker klinken, koffie inschudden.
dana wijzigde dit bericht op 21-06-2018 23:23
Reden: niet belangrijk
73.18% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hier in heerlen spreken ze niet echt in dialect in Maastricht daar in tegen wel, nooit hinder van gehad tot ik in januari in Maastricht een week in het ziekenhuis lag en er gewoon door het verplegend personeel in dialect gesproken werd ,waar ik vaak de ballen van verstond en ik de vraag gewoon herhaalde tot ze in het abn antwoord gaven.
Ik vind persoonlijk dat je het niet kan maken om in iets als een ziekenhuis dialect te spreken als personeel zijnde.
Vlinder1963 schreef:
21-06-2018 23:51
Hier in heerlen spreken ze niet echt in dialect in Maastricht daar in tegen wel, nooit hinder van gehad tot ik in januari in Maastricht een week in het ziekenhuis lag en er gewoon door het verplegend personeel in dialect gesproken werd ,waar ik vaak de ballen van verstond en ik de vraag gewoon herhaalde tot ze in het abn antwoord gaven.
Ik vind persoonlijk dat je het niet kan maken om in iets als een ziekenhuis dialect te spreken als personeel zijnde.
Ik zou er bijna onmogelijk van gaan spellen, maar ik heb dus tandartsangst.

Dat de mevrouw die deed alsof ze me hielp en ondertussen niet merkte dat ze mijn bloed her en der op háár gezicht had zitten in het Fries tegen mij ging praten terwijl ik niets terug kon zeggen omdat mijn mond in allerlei klemmen zat heeft daaraan bijgedragen.
(Ik lag in Friesland bij de tandarts en mijn ouders vonden ooit voor mij een Friese naam een erg goed idee)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven