Uitgerekend 2e helft januari-1e helft februari 2019

21-05-2018 10:31 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
OM HET OVERZICHT TE BEWAREN IS DIT TOPIC GESLOTEN VOOR NIEUWE DAMES, SORRY!

Hoi dames!

Hier maloe84 met een account dat ook door jullie zelf is aan te passen. De twee topics met uitgerekend in januari zitten al aardig vol. Ik ben zelf rond 26 januari uitgerekend (nog heel pril dus) van onze derde en heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, wat het extra spannend maakt.

Wie heeft zin om mee te schrijven? :cheer2:
:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd Kindje Geslacht Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Tammie 8 30 Eerste :heart: 19 januari
Bollebo16 29 Tweede :heart: 20 januari 29 juni 3e echo (termijn)
Maloe84 34 Derde :heart: jongetje! 20 januari controle 8 januari miskraam augustus 2017 en februari 2018
Criminalmind 30 Tweede :heart: 26 januari 13 aug controle
Zandkasteel 29 derde :heart: 29 januari 9 juli termijnecho 4 miskramen gehad
w002 Tweede :heart: 2 februari
yogayup 37 Eerste :heart: geheim! 2 februari wachten op uitslag nipt, 3/8 reguliere controle
Kells3v 24 Eerste :heart: jongetje! 3 februari 27 juni intake + echo vk - 28 juni echo zkh vroege echo gehad om bbz uit te sluiten - vruchtje zit op de goede plek
Appeltje30 30 Eerste :heart: 5 februari 24-8 16 weken afspraak VK en 17-9 20 weken echo
Happy-life 25 Tweede :heart: verrassing! 6 februari
Spraakwater 30 Eerste :heart: verrassing! 6 februari NIPT goed, termijnecho goed!
anouukkjjee Eerste ? begin februari 21 juni eerste echo
menx 35 tweede :heart: 8 februari 13 juli gyn en verlos zwanger mbv IUI, geplande KS
Ladyjaney Derde :heart: meisje! 11 februari 26 juli termijnecho
zwanger010 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.20% gewijzigd
Wat fijn W002! Gefeliciteerd
Lieve meiden,

Ik hoor er nu definitief niet meer bij😢
De curettage is gisteren goed verlopen, geen complicaties en ook weinig bloedverlies. Toen ik op de ‘holding’ was in voorbereiding op de operatie, toen kwamen de gynaecologen die de operatie deden naar me toe en zeiden nog wat heel lieve dingen, dat was heel fijn. Ik was toen ook opgelucht dat het eindelijk zover was en dat ik niet meer bang hoefde te zijn voor plotseling bloedverlies, waardoor ik weer een halfjaar zou verliezen. Het bizarre is, is dat ik alles bij elkaar nu een halve zwangerschap voor niks heb gedaan 11 weken + 9 weken en een halve niet zwangerschap ertussen waarin ik te uitgeput was om zwanger te raken.

Gelukkig heb ik nu niet datlaatste. Ik heb wel nog buikkramp van de antibiotica die ik heb gekregen. Vannacht ook zwaar aan de diarree ervan geweest, heel kut. Maar ik kan zonder pijnstiller functioneren, dus dat is iig positief!

Ik hoop dat deze ervaring jullie ALLEMAAL bespaard mag blijven en wens jullie heel lieve en mooie jan-feb baby’s toe😘😘
Wat ‘fijn’ (sorry, weet even niet het passende woord) dat je een update komt geven. Het klinkt als een intense periode die je achter de rug hebt en dan sta je alsnog met lege handen.

Ik wens je echt een heel voorspoedig herstel toe, zowel fysiek als mentaal. En ik hoop dat het jou ook snel gegund is om een prachtig kindje op de wereld te zetten. :hug:
Gelukkig is alles goed en zonder paniek verlopen. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, gewoon heel veel sterkte :rose:
Lieve 010, prettig voor ons dat je nog een update geeft. Ik wens je heel veel kracht, beterschap en een spoedig herstel toe. Een hele dikke knuffel voor jou
W002, fijn dat je echo goed was!
Zandkasteel, hoe was jouw echo vandaag?
Lieve 010! Dikke knuffels je bent een bikkel en ik hoop op een gezonde baby zodra jullie daar samen weer klaar voor zijn. Sterkte :hug:

W002 wat fijn zeg! Gefeliciteerd! Ik heb een hartje toegevoegd in de tabel.

Lief dat je er naar vraagt Maloe!
We hadden vandaag dus een extra echo.
Ze kreeg de baby eerst niet goed in beeld dus er vlogen allerlei gedachten in mijn hoofd, na even zoeken zag de vk een duidelijk hartje en zei ze gelijk dat het kindje heel goed gegroeid was zo op het oog. Na het meten kwam ze uit op 8+3 weken zwangerschap dus precies 2 weken groei in de precieze 2 weken wachten.
En ook zagen we de baby al een klein beetje bewegen :heart: . We hebben het mijn ouders verteld en die waren heel blij voor ons. Ze wisten nog niets over de afgelopen 3 miskramen op rij en na dat verhaal waren ze helemaal blij dat het tot nu toe positief verloopt!
Oh wat fijn Zandkasteel! :heart:
W002 en zandkasteel gefeliciteerd met de goede echo's!

010 ik sluit me aan bij wat anderen zeggen. Het voelt raar om het woord fijn te gebruiken en ik vind het heel erg wat jullie overkomen is. Ik hoop dat wanneer jullie er klaar voor zijn jullie alsnog een hele mooie zwangerschap beleven!

Maloe lief dat je naar iedereen informeert!

Yogayup hoe gaat het met jou? Heb je nog bloedverlies of is dat helemaal gestopt?

Anoukje hoe was jouw echo?
Ja, bloedverlies is gestopt, sinds 3 dagen. Ik ben best nerveus voor de volgende echo. Ik lees allemaal verhalen (oa van bollebo) dat die ook 1,5 week terug waren gezet bij de eerste echo en dat het toen bij de volgende echo fout zat. Soms denk ik dat ik gewoon even een forum pauze moet nemen met een mantra: iedereen heeft haar eigen verhaal.

Maar ik vind het veel te leuk om jullie goede verhalen allemaal mee te lezen! Of verdrietig helaas in sommige gevallen. :hug:

Hoe voel jij je @criminalminds?
En jij @malou? Jullie informeren zo lief naar iedereen, maar ik ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat!
Yogayup wat goed om te horen dat het bloeden wel is gestopt! En logisch dat je gespannen bent voor de volgende echo. Is dat maandag bij de gynaecoloog?
Als je je maar vrij voelt om alleen mee te lezen, helemaal weg te blijven of te posten wanneer jij wilt!

Ik ben zo moe... op dagen dat ik vrij ben doe ik af en toe een kort middagdutje en soms ben ik 's avonds rond 7 uur al zo moe dat ik wel naar bed zou willen... vandaag een rustige dag, filmpjes met kind gekeken en net een uur of 2 bezig geweest met koekjes bakken en dat was hartstikke leuk maar ben echt kapot nu...
Zwanger010; lief dat je nog even laat weten hoe het is gegaan. Hopelijk blijf je weinig tot geen bloedverlies houden en worden de bijwerkingen niet te erg van de antibiotica. :hug:

Super van de dames met een goed echo, kan zelf niet wachten. Eindelijk a.s. woensdag!

@yogayup is zeker spannend de volgende echo, bloedverlies hoeft niet altijd iets slechts te betekenen maar kan me voorstellen dat het extra spanning mee geeft.

@criminalminds hier ook erg moe hoor, vanmorgen even me time gehad en toen ik thuis kwam lag dochter al lekker op bed maar zelfs door vanmorgen heel moe en heb ik nog even een dutje gedaan.

Schoonvader gaat de goede kant op! Nu lekker thuis rustig aan herstellen.
Wilde ik nog vertellen, toen hij nog in het ziekenhuis lag kwamen we aan en zat mn schoonmoeder daar met haar BFF zegt die vriendin toen we binnen kwamen Gefeliciteerd wat leuk ik stond met mn mond vol tanden... was nog helemaal niet de bedoeling dat het verder ging dan de familie. Wil zelf ook graag eerst bevestiging. Man heeft er later nog wel wat van gezegd dat het gewoon niet de bedoeling was dat het verder verteld word. Was haar antwoord; ja kon het echt niet voor me houden... nou sorry ze wist het toen net een week en zelf kan ik het ook verder prima voor me houden. Mn schoonmoeder leert t nooit telkens stelt ze ons weer teleur.... tijd geleden gaf ze dochter achter mn rug om slagroom.... wat ik dus wel zag. Zegt ze later ja ze heeft nog nooit slagroom op he zou ze het mogen. Dus ik nou ze heeft het net op en nee ze mag het niet. Ik vind het gewoon niet nodig dat ze een likje slagroom krijgt toen was ze 9 mnd. Hopelijk gaat ze het nog eens leren....

Zo dat was mn frustratie over mn schoonmoeder...

En nog een spannende operatie... mn oma (80) heeft te horen gekregen dat ze 2 omleidingen (bypassen) bij het hart gaat krijgen. Open hart operatie dus. Gaat binnen nu en 6 wkn plaats vinden. Hopelijk is dit dan wel weer de laatste spannende operatie.
dubbel....
Oh Happy-Life wat irritant van je schoonmoeder! Het ook afdoen.met tja ik kon het niet voor me houden. Hoe fout! En die fratsen met je dochter... mijn moeder denkt ook weleens makkelijker over dingen maar die heeft vrij snel geleerd dat ze soms echt wel dingen eerst bij ons moet checken. Ik zou in ieder geval super geïrriteerd zijn in jouw plaats!

Wel een soort van fijn dat die vermoeidheid herkenbaar is. Ohja en ik kan soms ook bozer of chagrijnige zijn om kleine dingen... dan ben ik best onredelijk of ik voel me snel verdrietig ofzo. Ik weet niet meer precies hoe het 5 jaar geleden was maar wat ik me herinner had ik dit allemaal toen niet. Dus vind het nu extra irritant :P
Ik reageer heel even snel op yogayup. Vanavond reageer ik even uitgebreid op de rest. Dat dit mijn verhaal is betekent niet dat dit jouw verhaal ook wordt hè. Ik wil je ook echt niet bang maken of iets. Bij jou gaat het gewoon goedkomen! Bij mijn eerste echo (waar ik 1,5 week werd terug gezet) had ik al een gevoel, door hoe ze reageerde, dat het niet goed zat. Ze zei ook dat het twee dingen konden betekenen en dat we over 2 weken gewoon weer moesten kijken. Dus bij mij was de eerste echo al een twijfelgevalletje. Dit was bij jou niet. Dus meid maak je geen zorgen en probeer te genieten. Nogmaals sorry. Was echt niet mijn intentie om iemand bang te maken oid.
Wat Superlief dat je speciaal reageert bollebo. Nee, de vk had geen spoortje twijfel bij deze echo naar ons idee en het klopt ook met de late positieve test. En je hebt het ook niet in dit topic verteld. Ik lees gewoon teveel verhalen van verschillende mensen en dat ligt aan mijzelf. Ik vind juist dat het fijn dat iedereen haar verhaal kan delen hier. Dus sorry zeggen moet je zeker niet doen! Ik vond het juist enorm attent dat je jouw verhaal niet deelde nadat ik vertelde over mijn echo.

Ikzelf merk dat ik onzeker(der) word en dat ik dus gewoon beter geen verhalen meer moet lezen. En voor elke situatie is er wel een verhaal te vinden. Zowel positief als negatief. Dus ik hoop dat ik nog even kan relaxen tot de volgende echo. Waarschijnlijk maandag bij de gynaecoloog en anders 6 juli bij de vk.
Zwanger010 hoe gaat het nu met je? Ik vind het heel lief dat je ons nog een update geeft hoe het gegaan is. “Gelukkig” is de curettage zonder complicaties en zonder veel bloedverlies verlopen. Ik hoop dat je mentaal en fysiek snel herstelt. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag raken en dit keer van een plakkertje. Laten we hopen 3x is scheepsrecht. Heel veel sterkte meid en een dikke knuffel voor jou!!

Happy Life: zo he ook nog een longontsteking. Dat is wel ontzettend vervelend. Eerst al die operatie en dan daarna nog eens een longontsteking. Hopelijk knapt hij snel op. Heeft hij antibiotica gehad? En wat super leuk dat ze zo blij waren. Is leuk om het dan te vertellen he. Nog even volhouden en dan krijg je jullie ukkepuk ook te zien.
Ook ik heb dat meegemaakt met mijn ouders. Zij hadden het bij mijn eerste vakantie tegen vrienden gezegd. Hun dochter kent een vriendin van mij. Dus die hadden het aan mijn vriendin gevraagd, maar die wist nog van niks. Hoe bedoel je ik wil het liever zelf vertellen. Daarnaast hebben wij in vertrouwen tegen mijn ouders verteld van mijn twee miskramen. Dezelfde avond wisten beide zussen het. Volgens mij is dat mijn taak om het te vertellen. Mijn ouders leren het ook nooit, ben bang jouw schoonmoeder ook niet.

Maloe: ik bedoelde inderdaad dat het zo dubbel is om inderdaad twee berichten (een blij en verdrietig) in één post te plaatsen.

Ladyjaney: ik ben ook mega moe. Maar mijn zoontje slaapt in de middag nog. Dus meestal doe ik dan ook even een dutje (als ik niet hoeft te werken dan). Daar knap ik wel van op. De laatste weken is slapen echt mijn allergrootste hobby geworden.

Yogayup: as maandag een gesprek/intake bij de gynaecoloog. Altijd leuk. Tenminste zo voelt het nog echter vind ik zelf. Krijg je dan ook gelijk een echo?
Wat fijn dat het bloeden inderdaad gestopt is. Ik dacht al dat ik het niet had gezegd in dit topic. Ik kon mij het al niet voorstellen dat ik het verteld had. Want ik weet dat dit meiden heel onzeker maakt als zij zelf te horen hebben gekregen dat ze anderhalve week terug worden gezet. Terwijl ik helemaal niet wil dat ze onzeker of bang worden. Ik hoor ook best veel verhalen van meiden die bloedverlies hebben gehad in het eerste trimester en dat het gewoon goed ging. Dus laat je niet gek maken door het bloedverlies (ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan), maar zolang je geen krampen/weeën hebt, lijkt mij dat er niets aan de hand is. Je baarmoeder is nu ook goed doorbloed he.

W002/Zandkasteel: Wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! Is altijd een opluchting weer he.

Anoukje: hoe gaat het met jou? Hoe was je echo?
@Happy-life wat heftig van je oma! En ontzettend irritant van je schoonmoeder. Dat is bij ons één van de redenen dat we het nog niet vertellen. De vorige keer bleef ze maar zeggen dat ze het niet voor zich kon houden, maar gelukkig deed ze dat toch. En och, die slagroom... Mijn schoonmoeder heeft precies hetzelfde gedaan toen mijn dochter 7 maanden was. Ik snap je frustratie dus erg goed.

@Yogayup ik snap je onzekerheid. Morgen dus naar de gyn? Hopelijk krijg je daar een goede echo.

Ik heb zelf wat bruin bloedverlies gehad en ik word er toch wel heel onzeker van. Morgen heb ik de intake en echo en ik ben nu al zenuwachtig. Tijdens mijn eerste zwangerschap bleek bij de eerste echo dat het hartje na 8 weken was gestopt met kloppen. En daar ben ik nu dus ook heel bang voor.
Och ladyjaney, ik begrijp je spanning helemaal! Waarschijnlijk betekent het bloedverlies niet, maar je wil gewoon zeker weten dat het oké is. Hopelijk zit heb je morgen een prachtige echo.
Ik duim voor je!

Happy-life: grrr, schoonmoeder... mijn eerste reactie van mij moeder was: mag ik het je zusje vertellen? Euh... How about no. Zoiets is toch echt aan de aanstaande ouders om te delen tot ee expliciet gezegd is dat het kan. Ik zou dr achter het behang plakken.
En sterkte voor je oma.

Thanks voor je fijne woorden bollebo! Hoe lang wil jij nog wachten voor je het verder vertelt? Na de nipt toch?
@Yogayup: Hoe gaat het met je? Heb je vandaag een echo gehad bij de gynaecoloog?
Als jij meer rust hebt bij minder forum is dat natuurlijk altijd goed he! Iedereen moet gewoon doen wat het beste voor haar is, dat begrijpen we allemaal.

@ladyjaney: Hoe was je intake + echo vandaag? Ik hoop dat alles er goed uitzag!

@Bollebo: jij gaat al hard he? Deze week al de termijnecho! Voel je je goed?

En hoe gaat het met de andere dames? Ik probeer iedereen een beetje te volgen, maar ik vind dat nog best lastig. Ik ben benieuwd hoe iedereen zich voelt en of er nieuws is.

Wij hebben vandaag een kloppend hartje gezien! Mijn vriend werd er emotioneel van, ik denk dat het voor hem nu pas een beetje 'echt' wordt. De meting kwam op 7+2, terwijl ik zelf (al rekening houdend met langere cyclus) uit kom op 7+5. Scheelt bijna niks, maar het voelt toch onzeker. De echoscopiste vond dit verschil trouwens niet spannend. Ik las net ergens dat de eerste dag van de menstruatie het echt rode bloedverlies is, en in mijn app registreerde ik het altijd als er ook al wat bruinigs was (sorry voor de details). Misschien is daar ook een verschil.
Gefeliciteerd spraakwater! Wat fijn. En die paar dagen verschil zijn echt geen probleem. Bij de termijnecho is het de ‘echte’ meting.

Ik heb hier vandaag ook een stevig kloppend hartje en perfect gegroeide ‘vlek’ gezien. Ik ben enorm opgelucht. UD blijft staan op 5 feb.

Hoe was het bij jou ladyjaney?
Spraakwater en yogayup jaaaaaaaaaaa!!! :cheer2: :cheer2:
Zo blij voor jullie dat jullie goede echo hebben gehad!
Spraakwater je nu niet druk gaan maken om die paar dagen verschil hoor.

Hier een vriendin en mijn zus ingelicht. Vriendin omdat ze dan op onze oudste kan passen wanneer wij de echo hebben en zus omdat zij het weekend niet kan waarop we ook onze ouders in willen lichten. Wat voelt het raar om dan ineens aan de telefoon te vertellen dat er een nichtje of neefje bij komt, we leven nog zo in onze eigen bubbel omdat we het nog niet vertellen verder dat het op zo'n moment ineens echt echt wordt. Nu hopen op weer een goede echo donderdag...
@spraakwater en yogayup Wat een fijne berichten, altijd mooi om te horen dat er goede echo's zijn met mooie kloppende hartjes!!!
@spraakwater grote kans dat het met de termijnecho weer veranderd. Misschien had je ook wel een iets langere cyclus belangrijkste is een goed kloppend hartje en als de vk geen zorgen maakt zou ik me niet te veel zorgen maken!

@criminal dan word het ineens echter he! En donderdag komt het vast goed! :hug:

@ladyjaney grrr schoonmoeders... ze was vandaag jarig gaat ze tegen mn dochter zeggen moet je ook een lekker taartje.... komaaan doe niet zo lullig :-? We wilde het liever ook nog niet vertellen... maar ivm de operatie van mn schoonvader dus wel gedaan nou kheb er wel ergens een beetje spijt van :facepalm:

Eindelijk overmorgen de echo!!! Finaly als bijna een van de laatste xD
Ladyjaney hoe is het gegaan?

Yogayup wat fijn! En een opluchting ook na al dat bloedverlies. Heb je weer wat meer vertrouwen?

Spraakwater super een mooi kloppend hartje! Wat lief dat je vriend er emotioneel bij was. Die paar dagen zou ik me niet druk om maken. Ook omdat het nog zo klein is en ze het toch nog niet heel precies kunnen meten.

Happy life nog 2 nachtjes! Hoe ver ben je dan volgens eigen berekening?

Hier gaat het goed. Alweer rond de 10 weken, gaat ook wel weer snel. Volgende week vrijdag alweer de termijnecho, we gaan dan ook een weekend weg dus een leuk begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven