Andere man tegengekomen
maandag 25 juni 2018 om 14:05
Hallo,
Ik ben 29 en gelukkig in een relatie met een hele lieve man.
Echter dat dacht ik, of eigenlijk moet ik zeggen, ik twijfel nu een beetje.
Momenteel heb ik 1,5 jaar een relatie met mijn huidige vriend na lang single geweest te zijn en veel dates. Door zolang single geweest te zijn ben ik gewend om alleen te zijn, alleen te denken, flinke muur om mijzelf heen gebouwd om niet gekwetst te worden en de bepaalde vrijheid die daarbij hoort. Dit allemaal wordt steeds minder en inmiddels heeft mijn huidige vriend die muur allang afgebroken. Ik ben gelukkig met hem en hij biedt mij alles voor mijn gevoel.
Afgelopen week kwam ik via mijn werk in contact met een man die ineens mijn hart sneller deed kloppen. Terwijl ik in mijn dagelijkse werk met heel veel mensen/klanten te maken heb als relatie manager.
Ik dacht bij mijzelf er eigenlijk verder niet meer aan totdat hij mij had toegevoegd op facebook. Het voelde goed en natuurlijk voor mijn ego- aangezien mijn zelfbeeld niet altijd even positief is- dat een knappe man mij had toegevoegd .
Aangezien ik heel veel collega's en klanten op mijn facebook heb -waar ik overigens niks mee doe- dacht ik dat het wel kon. Alleen begonnen we te chatten en begon mijn hart alleen maar sneller te gaan voor hem. Waar ik eerst dacht dat niks tussen mijn relatie in kon komen is dus gebeurd en dat is eng. Ik dacht de liefde gevonden te hebben en dat het onverstoorbaar was. Nu heb ik ineens ook gevoelens voor een andere man.
Inmiddels antwoord ik niet meer op de chat en probeer ik het achter mij te laten, maar hij spookt nog steeds door mijn hoofd. Alsof ik weer in de vrijgezellenstatus zit en niet kan wachten om te daten.
Ik probeer het achter mij te laten maar het laat me maar niet los. Ben ik dan niet gelukkig genoeg in mijn relatie, niet verliefd genoeg of was dit een one-time iets... zit er best wel mee. Voor mijn gevoel ben ik wel gelukkig en wil ik deze relatie heel graag. Maar iets verlangt ook naar het onbekende.
Zijn dit soort dingen normaal in een relatie waar je verleidingen tegenkomt of ligt het dieper?
Ik ben 29 en gelukkig in een relatie met een hele lieve man.
Echter dat dacht ik, of eigenlijk moet ik zeggen, ik twijfel nu een beetje.
Momenteel heb ik 1,5 jaar een relatie met mijn huidige vriend na lang single geweest te zijn en veel dates. Door zolang single geweest te zijn ben ik gewend om alleen te zijn, alleen te denken, flinke muur om mijzelf heen gebouwd om niet gekwetst te worden en de bepaalde vrijheid die daarbij hoort. Dit allemaal wordt steeds minder en inmiddels heeft mijn huidige vriend die muur allang afgebroken. Ik ben gelukkig met hem en hij biedt mij alles voor mijn gevoel.
Afgelopen week kwam ik via mijn werk in contact met een man die ineens mijn hart sneller deed kloppen. Terwijl ik in mijn dagelijkse werk met heel veel mensen/klanten te maken heb als relatie manager.
Ik dacht bij mijzelf er eigenlijk verder niet meer aan totdat hij mij had toegevoegd op facebook. Het voelde goed en natuurlijk voor mijn ego- aangezien mijn zelfbeeld niet altijd even positief is- dat een knappe man mij had toegevoegd .
Aangezien ik heel veel collega's en klanten op mijn facebook heb -waar ik overigens niks mee doe- dacht ik dat het wel kon. Alleen begonnen we te chatten en begon mijn hart alleen maar sneller te gaan voor hem. Waar ik eerst dacht dat niks tussen mijn relatie in kon komen is dus gebeurd en dat is eng. Ik dacht de liefde gevonden te hebben en dat het onverstoorbaar was. Nu heb ik ineens ook gevoelens voor een andere man.
Inmiddels antwoord ik niet meer op de chat en probeer ik het achter mij te laten, maar hij spookt nog steeds door mijn hoofd. Alsof ik weer in de vrijgezellenstatus zit en niet kan wachten om te daten.
Ik probeer het achter mij te laten maar het laat me maar niet los. Ben ik dan niet gelukkig genoeg in mijn relatie, niet verliefd genoeg of was dit een one-time iets... zit er best wel mee. Voor mijn gevoel ben ik wel gelukkig en wil ik deze relatie heel graag. Maar iets verlangt ook naar het onbekende.
Zijn dit soort dingen normaal in een relatie waar je verleidingen tegenkomt of ligt het dieper?
maandag 25 juni 2018 om 14:18
Het is niet dat je alleen een goede relatie kan hebben als je 100% van de tijd alleen oog hebt voor je vriend of nooit een klik voelt met een ander. Wat lilalinda zegt, het gaat om wat je ermee doet, en je hebt het nu afgekapt, klaar dan toch? Ik zou mezelf niet gaan kwellen met allerlei vragen over wat dit betekent. Als het fout zat in je relatie had je dat al wel gemerkt voor je deze man tegenkwam.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 25 juni 2018 om 14:25
Eens. Maar toch denk ik dat tevredenheid leidt tot minder verleidingen. Iemand die snel denkt dat er ergens wellicht groener gras te vinden is, zal sneller verleiding ervaren. Of zich er in ieder geval sneller door laten meeslepen.
Dus to, hoe tevreden kun je zijn met je huidige relatie?
maandag 25 juni 2018 om 14:27
zo hebben mooie mensen ook meer verleidingen dan minder-mooieJufjoke schreef: ↑25-06-2018 14:25Eens. Maar toch denk ik dat tevredenheid leidt tot minder verleidingen. Iemand die snel denkt dat er ergens wellicht groener gras te vinden is, zal sneller verleiding ervaren. Of zich er in ieder geval sneller door laten meeslepen.
Dus to, hoe tevreden kun je zijn met je huidige relatie?
uiteindelijk draait het toch echt om: hoe ga je er mee om
maandag 25 juni 2018 om 14:44
Gek eigenlijk. Kan me er niet zoveel bij voorstellen. Ik ben nu een dikke twintig jaar met mijn man en ik heb in al die jaren nog nooit kriebels gehad voor een ander. Ik zie heus wel eens leuke en/of mooie mensen langskomen, maar niet zodanig dat ik er hartkloppingen van krijg.
Dus op zich vind ik het wel vreemd als dit al zo snel gebeurt in een relatie waarbij je alleen maar oog voor de ander zou moeten hebben als beginnend stel.
Dus op zich vind ik het wel vreemd als dit al zo snel gebeurt in een relatie waarbij je alleen maar oog voor de ander zou moeten hebben als beginnend stel.
maandag 25 juni 2018 om 15:01
Je schrijft dat je een muur om jezelf heengebouwd hebt. Misschien vind je het stiekem nog wel spannend om je te commiteren aan één persoon. Je kansen spreiden of om je heen kijken kan een manier zijn om je veiliger te voelen.
Een keer kriebels voelen hoeft geen ramp te zijn (zeker nu het nog geen patroon is), maar laat het hier bij. Laat niet je ego opkrikken door een willekeurige zakenrelatie, als je blij bent met je relatie en deze wil behouden. It's up to you.
Een keer kriebels voelen hoeft geen ramp te zijn (zeker nu het nog geen patroon is), maar laat het hier bij. Laat niet je ego opkrikken door een willekeurige zakenrelatie, als je blij bent met je relatie en deze wil behouden. It's up to you.
maandag 25 juni 2018 om 15:20
Het is nu wel zo dat mijn vriend thuiszit omdat hij pas over een maand bij zijn nieuwe werkgever kan beginnen. Ik vind het als 'einzelganger' ook wel fijn, aangezien ik parttime werk, dat ik een paar uurtjes per dag alleen thuis ben.
Nu dat we zoveel ineens samenzijn, terwijl we daarvoor ook veel samen waren, maar dan op een andere manier is het misschien een beetje benauwend. Maar dat maakt het niet dat ik minder gek op hem ben en ergens voor open sta.
Nu dat we zoveel ineens samenzijn, terwijl we daarvoor ook veel samen waren, maar dan op een andere manier is het misschien een beetje benauwend. Maar dat maakt het niet dat ik minder gek op hem ben en ergens voor open sta.
maandag 25 juni 2018 om 15:22
heb je hem dat verteld?ikkanniksverzinnen schreef: ↑25-06-2018 15:20Het is nu wel zo dat mijn vriend thuiszit omdat hij pas over een maand bij zijn nieuwe werkgever kan beginnen. Ik vind het als 'einzelganger' ook wel fijn, aangezien ik parttime werk, dat ik een paar uurtjes per dag alleen thuis ben.
de tip aan de hand gedaan, dat hij maar eens een weekendje met vrienden weg moet?
maandag 25 juni 2018 om 16:02
+ 100. Zou een beetje raar zijn om je nooit meer tot iemand anders aangetrokken te voelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 25 juni 2018 om 17:56
Weetje er zijn zoveel mannen op deze wereld met een goed hart en leuk karakter. Sommigen voldoen aan je plaatje maar met 1 kun je mee verder. Zolang hij ook voldoet aan het plaatje dan is het goed toch?!
Als je ergens twijfelt of je vriend idd in je plaatje past dan zou ik gaan nadenken over de toekomst.
En vergeet niet dat de gras overal groener lijkt hè.
Als je ergens twijfelt of je vriend idd in je plaatje past dan zou ik gaan nadenken over de toekomst.
En vergeet niet dat de gras overal groener lijkt hè.
maandag 25 juni 2018 om 18:17
Lastig. Zelf zou ik altijd zo reageren als anderen hierboven. Ik heb zelf 12 jaar een relatie. In de tussentijd heb ik nooit iets voor andere vrouwen gevoeld of er behoefte voor gehad. En ineens is er dan een vrouw die me helemaal gek maakt. (Uit je verhaal maak ik op dat jij dat niet bent..)
Waar we elkaar zien hebben we al gehele tijd ongemakkelijke momenten waarbij we elkaar niet een beetje aankijken, maar een beetje gevangen zitten in onze blikken. Ik heb wel eens gedacht dat ik het me allemaal inbeeld. Maar afgelopen week keken we elkaar weer veel te lang aan. En dan bedoel ook echt zo'n 15 seconden. Anderen hebben wel eens subtiel kenbaar gemaakt dat zij wel heel erg behulpzaam is richting mij..
Eerlijk gezegd probeer ik er een beetje afstand van te nemen, maar lastig is het wel als je elkaar blijft tegenkomen Volgens mij zijn we nu allebei op onze nagels aan het bijten. Gelukkig hebben we verder niet al teveel contact. Maar het is wel vervelend dat er na een half jaar nog steeds zoveel energie tussen ons in hangt.
Op internet gezocht naar allerlei tips en allemaal uitgeprobeerd, maar op één of andere manier is de situatie sinds het begin van dit jaar nauwelijks verandert... af en toe word je wel hopeloos van dat soort verliefde gevoelens. En ja er zijn duizenden mannen (of vrouwen in mijn geval), maar het probleem met verliefdheid is die focus die je hersens leggen op 1 persoon.
Dus ik ben benieuwd naar anderen die ook zoiets is overkomen en wat die hebben gedaan om het te laten overwaaien. In het moment kan het heel heftig zijn.
Waar we elkaar zien hebben we al gehele tijd ongemakkelijke momenten waarbij we elkaar niet een beetje aankijken, maar een beetje gevangen zitten in onze blikken. Ik heb wel eens gedacht dat ik het me allemaal inbeeld. Maar afgelopen week keken we elkaar weer veel te lang aan. En dan bedoel ook echt zo'n 15 seconden. Anderen hebben wel eens subtiel kenbaar gemaakt dat zij wel heel erg behulpzaam is richting mij..
Eerlijk gezegd probeer ik er een beetje afstand van te nemen, maar lastig is het wel als je elkaar blijft tegenkomen Volgens mij zijn we nu allebei op onze nagels aan het bijten. Gelukkig hebben we verder niet al teveel contact. Maar het is wel vervelend dat er na een half jaar nog steeds zoveel energie tussen ons in hangt.
Op internet gezocht naar allerlei tips en allemaal uitgeprobeerd, maar op één of andere manier is de situatie sinds het begin van dit jaar nauwelijks verandert... af en toe word je wel hopeloos van dat soort verliefde gevoelens. En ja er zijn duizenden mannen (of vrouwen in mijn geval), maar het probleem met verliefdheid is die focus die je hersens leggen op 1 persoon.
Dus ik ben benieuwd naar anderen die ook zoiets is overkomen en wat die hebben gedaan om het te laten overwaaien. In het moment kan het heel heftig zijn.
anoniem_649ca1aa57e10 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 08:42
Reden: anonimiseren
Reden: anonimiseren
0.66% gewijzigd
maandag 25 juni 2018 om 21:31
dinsdag 26 juni 2018 om 08:57
Hoe bedoel je? Ik ervaar dat niet zo. En TO volgens mij ook niet. Je bent niet op zoek, komt niets tekort en ineens staat er iemand voor je die hele heftige gevoelens in je losmaakt.
woensdag 27 juni 2018 om 09:17
Overwaaien is een beetje moeilijk want de kans is groot dat ik hem weer eens zie. Ik vond het ergens wel fijn om je verhaal te lezen. Het stukje overwaaien gaat niet denk ik... als er eenmaal spanning is, gaat dat niet zomaar meer weg. Toen hij mij had toegevoegd en we een beetje gechat hadden ging ik als een verliefde puber door zijn foto's bladeren.thinnermaaktvuur schreef: ↑25-06-2018 18:17Lastig. Zelf zou ik altijd zo reageren als anderen hierboven. Ik heb zelf 12 jaar een relatie. In de tussentijd heb ik nooit iets voor andere vrouwen gevoeld of er behoefte voor gehad. En ineens is er dan een roodharige vrouw die me helemaal gek maakt. (Uit je verhaal maak ik op dat jij dat niet bent..)
Voor mijn gevoel zou ik met hem gedate hebben als ik single was. Ben een trouwe labrador naar mijn vriend toe, dus ik zou nooit vreemdgaan maar dat neemt niet weg dat het mij niet gezond lijkt zoiets te voelen. Ik krijg bij de gedachte van hem gewoon een 'speciaal' gevoel. Of het gevoelens zijn of iets voor de 'spanning', weet ik niet.
Ik word ook wel vaker toegevoegd door mannen op facebook die ik ken die dan een gesprek willen aanknopen maar daar was ik nooit gevoelig voor doordat ik niks voor ze voelde en daar geen behoefte aan had. Daarom dacht ik nu alles op een rijtje te hebben en die ene ware te hebben gevonden waar je geen gevoelens voor een ander kon hebben.
Mijn bubbel is gebroken volgens mij.
woensdag 27 juni 2018 om 09:23
jawel hoor, die gaat weg. Of het wordt een 'sweet memory", waar je met een inwendig glimlachje op terugkijkt.ikkanniksverzinnen schreef: ↑27-06-2018 09:17Het stukje overwaaien gaat niet denk ik... als er eenmaal spanning is, gaat dat niet zomaar meer weg. Toen hij mij had toegevoegd en we een beetje gechat hadden ging ik als een verliefde puber door zijn foto's bladeren.
Het is echt niet zo, dat je relatie nu niks meer waard is oid. Je bent gewoon aanbeland in de echte wereld. Waar verleidingen op de loer liggen.
Wat dacht je, dat al die stellen voor eeuwig en altijd, alleen maar naar elkaar kijken? Nee hoor.
woensdag 27 juni 2018 om 09:24
Maar dan vind ik het snel naar 1,5 jaar en zou echt voor jezelf gaan nadenken waar dat allemaal aan kan liggen. Dat er tig mensen op de wereld lopen en er goed uitzien of iets dan is begrijpelijk maar dat je er een ‘speciaal/ander’ gevoel bij krijgt vind ik wel anders. Overigens hier de ervaring dat dat ook heel lang blijft. Dus vandaar dat ik ook zo, denk even goed over alles na.