Het ging zo goed! Te goed..
dinsdag 26 juni 2018 om 09:46
Zeg dat. Wereldwijd bestaan er campagnes, programma's, steungroepen, fora, platforms en acties om mensen cq elkaar de ogen te openen als het gaat om kankerpreventie. Lotgenotencontact kan essentieel zijn om bepaalde stappen te zetten, zoals hier gebeurt.
Met je "ongepast".
Met je "ongepast".
very__cherry wijzigde dit bericht op 26-06-2018 23:37
3.03% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 26 juni 2018 om 13:21
woensdag 27 juni 2018 om 16:55
Ik vind het heel ongepast om te zeggen dat je in een soortgelijke situatie zit tegen iemand die net gehoord heeft dat ze leukemie heeft, want je hebt een paar moedervlekjes waar je je zorgen om maakt.
Ik heb zelf borstkanker gehad, en dan waren er ook genoeg vrouwen die zeiden dat ze precies wisten hoe ik me moest voelen, want zij hadden ook wel eens een mammografie gehad en zich daar zorgen over gemaakt. Donder toch op...
donderdag 28 juni 2018 om 08:52
Nu snap ik je beter. Al vind ik dat wel heel wat anders dan het bericht waar jij op reageerde.ghostly41 schreef: ↑27-06-2018 16:55Ik vind het heel ongepast om te zeggen dat je in een soortgelijke situatie zit tegen iemand die net gehoord heeft dat ze leukemie heeft, want je hebt een paar moedervlekjes waar je je zorgen om maakt.
Ik heb zelf borstkanker gehad, en dan waren er ook genoeg vrouwen die zeiden dat ze precies wisten hoe ik me moest voelen, want zij hadden ook wel eens een mammografie gehad en zich daar zorgen over gemaakt. Donder toch op...
Wat tegen jou gezegd werd destijds is idd ongepast.
donderdag 28 juni 2018 om 09:02
Dat je zelf kanker hebt gehad geeft je nog geen recht om anderen die vrezen dat ze ook kanker hebben, neer te sabelen. Er werd niet gezegd hoe TO zich moest voelen. Er werd bedankt voor de openheid zodat verdachte moedervlekken nu nagekeken gaan worden. Jij als ervaringsdeskundige zou daar juist blij om moeten zijn ipv je zo arrogant op te stellen. Onbegrijpelijk die houding.
donderdag 28 juni 2018 om 09:02
Nou juist dáárom vind ik jouw reactie ongepast. Je doet precies hetzelfde namelijk, jij bepaalt dat zij zich geen zorgen mag maken.
Ik heb zelf een melanoom gehad en weet dus dat het wel degelijk belangrijk is je zorgen te maken over plotselinge moedervlekken.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
donderdag 28 juni 2018 om 09:06
Inderdaad appels met peren vergelijken.Hippiemeisje schreef: ↑28-06-2018 08:52Nu snap ik je beter. Al vind ik dat wel heel wat anders dan het bericht waar jij op reageerde.
maandag 2 juli 2018 om 12:04
Kwestie van interpretatie. Ik bedoelde niet dat ik in dezelfde situatie zit omdat zij kanker heeft en ik een paar verdachte moedervlekjes. Ik bedoelde dat ik in dezelfde situatie zit wat betreft veel megemaakt en daarom kop in het zand steken (net als TO dus voordat ze de stap heeft gezet om bloed te laten prikken...).
Jammer dat je mijn bericht ongepast vindt maar ik zie dat er gelukkig ook genoeg mensen zijn die mijn bericht wel lezen zoals het bedoeld is.
Kanker is een verschrikkelijke ziekte en de angst voor kanker kan je echt lam leggen. Mijn moeder voelde eigenlijk al weken een knobbeltje voordat ze het naar mij uit sprak (en ik haar bij de hand heb genomen en met haar naar de huisarts ben gegaan). Stom? Ja! Had ze anders misschien nog geleefd? Dat weet niemand. Maar ja, angst doet rare dingen met een mens...
TO, hoe gaat nu met je?