Napraattopic deel 99

24-05-2018 09:06 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
EnglishmaninNewYork schreef:
26-06-2018 22:53
Ze brengen beide idd leven in de brouwerij, daar ben ik het mee eens. Toch vind ik er een wezenlijk verschil in zitten of dat je tegen de algemene meute aantrapt of tegen (zelfs ongeboren/jonge) mensen die uberhaupt nog geen kans hebben gekregen met diezelfde meute mee te doen.
Aan de andere kant hebben die foetussen er natuurlijk geen last van dat RB zo tegen ze aan trapt. Laat dat mens toch lekker, ze doet dit al twintig jaar en ze verandert haar gimmick toch niet. Net als PJK, met zijn jaren 50 geneuzel.

Alleen dat racistische gedoe zou van mij wel wat minder mogen inderdaad, maar zelfs dat kan ik bij hun niet erg serieus nemen. Juist omdat ze er zo overduidelijk op uit zijn om tegen schenen te schoppen.
shifty schreef:
26-06-2018 22:59
Zoals PJK een topic van iemand met een relationele hulpvraag volledig kan laten ontsporen in zijn dwangmatig vreemdelingenhaat vind ik schadelijk.
Niemand kan in zijn eentje een topic laten ontsporen.
.
Solomio schreef:
26-06-2018 22:57
Dat vermoedde ik al.
Ik verdenk PJK eerder van het opvoeren van een act en RB niet, dat scheelt ook nog.
Ik weet er ook het fijne niet van. Je zou best gelijk kunnen hebben. Ik heb in elk geval bij PJK ook meer een 'bewust' idee dan bij RB.
Zelf vertaal ik dat naar dat ik het PJK dus meer kwalijk neem. Maar het is allemaal interpretatie van mijn kant.
impala schreef:
26-06-2018 23:02
Niemand kan in zijn eentje een topic laten ontsporen.
Jawel dat kan vrij eenvoudig hoor. Dat gebeurt regelmatig.

En dan nog maakt dat verder toch ook niet uit. Moet ik dan zeggen dat hij 'er hard aan mee werkt en wellicht de drijvende kracht is achter het ontsporen van een topic over een legitieme relationele hulpvraag' ? Maakt dat het dan minder erg?
Blij ei in de zaal met een positieve noot:

Shifty, ik vind dat jij inhoudelijk vaak erg sterk bent en dat op een orginele manier die je inhoudelijke punt versterkt in plaats van verzwakt weet te verwoorden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
26-06-2018 21:52
Ik heb het n.a.v. jouw reactie ook nog twee keer nagelezen, op zoek naar een 'hij'. :biggrin:
Het kwam op mij ook erg hij'erig over. Waarom, geen idee.
Zo, die zin heb ik drie keer moeten lezen feow :proud:
feow schreef:
26-06-2018 23:07
Blij ei in de zaal met een positieve noot:

Shifty, ik vind dat jij inhoudelijk vaak erg sterk bent en dat op een orginele manier die je inhoudelijke punt versterkt in plaats van verzwakt weet te verwoorden.

Dankjewel feow.

Ik vind het best fijn te vernemen dat het ook wel positief over komt (ook al heb ik je wel eens geheel verkeerd begrepen :biggrin: )

Mijn zwakte is misschien dat ik lastig iets los kan laten tot het helemaal uitgekauwd is. Misschien moet ik je positieve noot maar eens goed ter harte nemen en het negatieve geneuzel (mijn eigen) laten voor wat het is.

:redrose:
Ik weet vrij zeker dat RB een act opvoert. Ze heeft (in een eerdere gedaante) meermaals aangegeven dat ze hier is gaan schrijven omdat dat veel leuker was dan onder gelijkgestemden op een kinderlozenforum.

Belangrijk verschil tussen RB en PJK is trouwens wel de zelfspot: RB heeft dat wel en PJK niet. In die zin moet ik Shifty wel gelijk geven.
Nouschi schreef:
26-06-2018 18:13
Nee damn. Als het moet dan wil het niet hè!
Geeft niks hoor moppie :winkie: :bigkiss:
Damned if I don’t
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2018 23:14
Ik weet vrij zeker dat RB een act opvoert. Ze heeft (in een eerdere gedaante) meermaals aangegeven dat ze hier is gaan schrijven omdat dat veel leuker was dan onder gelijkgestemden op een kinderlozenforum.

Belangrijk verschil tussen RB en PJK is trouwens wel de zelfspot: RB heeft dat wel en PJK niet. In die zin moet ik Shifty wel gelijk geven.

En PJK blijft maar doorgaan, RB is er na een paar posts in een topic wel mee klaar.
Ik vind RB soms wel verfrissend nuchter en scherp reageren, daar waar PJK vooral op haar stokpaardjes vastgelijmd lijkt te zitten.
Ik vind Pejeka ook 'schadelijker' (ik zou het meer bewust gemeen en egocentrisch noemen) dan RB. Precies vanwege de redenen die Shifty beschrijft. Ik ben niet zo goed met woorden en vind dat heel goed omschreven.
Life is short. Eat dessert first.
Lady*Voldemort schreef:

En dit. Heel belangrijk, vind ik.
Life is short. Eat dessert first.
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2018 22:59
Aan de andere kant hebben die foetussen er natuurlijk geen last van dat RB zo tegen ze aan trapt. Laat dat mens toch lekker, ze doet dit al twintig jaar en ze verandert haar gimmick toch niet. Net als PJK, met zijn jaren 50 geneuzel.

Alleen dat racistische gedoe zou van mij wel wat minder mogen inderdaad, maar zelfs dat kan ik bij hun niet erg serieus nemen. Juist omdat ze er zo overduidelijk op uit zijn om tegen schenen te schoppen.
Weet ik. PJK lees ik minder omdat ik minder topics lees waarin hij reageert. Wbt RB gaat het me erom dat RB ouders van geboren kinderen adviseert vooral hun eigen behoeftes achterna te gaan wanneer het gezinsleven niet blijkt te zijn wat ze zich ervan voorstelden en daarbij vooral geen rekening te houden met hun eigen kroost . En dat is wat me tegen staat.

Dat de volwassenen er een potje van gemaakt hebben is tot daaraan toe, maar om te adviseren dat je je als (stief)ouder van je kind maar gewoon terug moet trekken omdat je er geen zin an hebt vind ik .. Heb er geeneens woorden voor zo (ver)rot. Dat doe je een kind niet aan, laat staan dat je het adviseert.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
shifty schreef:
26-06-2018 23:05
Jawel dat kan vrij eenvoudig hoor. Dat gebeurt regelmatig.

En dan nog maakt dat verder toch ook niet uit. Moet ik dan zeggen dat hij 'er hard aan mee werkt en wellicht de drijvende kracht is achter het ontsporen van een topic over een legitieme relationele hulpvraag' ? Maakt dat het dan minder erg?
Zonder de hulp van happers kan niemand een topic laten ontsporen. Pjk weet de meute goed te bespelen, maar in zijn eentje kwam ie nergens.
Ik vind dat niet erg, Ik vind dat boeiende forumdynamiek.
.
Wat mij betreft zit het niet in de happers (tegengeluid), maar in de volgers.. degene die zich gesteund voelen door hem om vervolgens dezelfde ideeën het internet op te slingeren. Of is dat wat je bedoelt?

Zéker als TO's op hem gaan reageren, dan ontspoort de boel terwijl je ernaar staat te kijken.. en zit een topic binnen een poep en een scheet op een compleet ander spoor.
bloosje wijzigde dit bericht op 26-06-2018 23:32
Reden: Aanvulling ter verduidelijking
15.37% gewijzigd
Nou ja.. dat dus..
bloosje schreef:
26-06-2018 23:30
Wat mij betreft zit het niet in de happers (tegengeluid), maar in de volgers.. degene die zich gesteund voelen door hem om vervolgens dezelfde ideeën het internet op te slingeren.

Zéker als TO's op hem gaan reageren, dan ontspoort de boel terwijl je ernaar staat te kijken..
Dat ook. Maar hij doet het in elk geval niet alleen.
.
In navolging van Bloosje; ik vind het sowieso verbazingwekkend hoe twee topics over ogenschijnlijke identieke problemen toch compleet verschillend kunnen verlopen. En dat is vooral afhankelijk van de eerste pagina aan reacties.
Klopt Impala..

Ik herken het gevoel van Shifty wel.. zelf vind ik RB totaal niet geloofwaardig. Zegt alles over mij hoor, niks over haar. Zit hem ook in het onderwerp, hoe verrot ik de denkbeelden ook vind. Zó over the top, dat ik het niet serieus neem.. is in de tijd een karikatuur van zichzelf geworden (in mijn hoofd)

Maar dat heb ik met meerderen, scheelt wel ergernis..
Nou ja.. dat dus..
bloosje schreef:
26-06-2018 23:37
Klopt..

Ik herken het gevoel van Shifty wel.. zelf vind ik RB totaal niet geloofwaardig. Zegt alles over mij hoor, niks over haar. Zit hem ook in het onderwerp, hoe verrot ik de denkbeelden ook vind. Zó over the top, dat ik het niet serieus neem.. is in de tijd een karikatuur van zichzelf geworden (in mijn hoofd)

Maar dat heb ik met meerderen, scheelt wel ergernis..
Het makkelijke van een forum is dat je zonder 'filter' kunt reageren. Je kunt zeggen wat je denkt, want men kent je toch niet.
En dan komt RB nog weleens verfrissend over.
PJK kan ik echt niet serieus nemen.
lise1985 schreef:
26-06-2018 23:38
Het makkelijke van een forum is dat je zonder 'filter' kunt reageren. Je kunt zeggen wat je denkt, want men kent je toch niet.
En dan komt RB nog weleens verfrissend over.
PJK kan ik echt niet serieus nemen.
Dat is precies wat een forum interessant maakt. Nergens anders kom je te weten hoe mensen écht denken. En hoeveel anderen die mening delen. Dus ik ben pertinent tegen het weren van 'foute' mensen en meningen.
En for the record: ik ben dol op rb. Niet op pjk, maar ook hij moet blijven :proud:
impala wijzigde dit bericht op 26-06-2018 23:56
7.84% gewijzigd
.
impala schreef:
26-06-2018 23:54
Dat is precies wat een forum interessant maakt. Nergens anders kom je te weten hoe mensen écht denken. En hoeveel anderen die mening delen. Dus ik ben pertinent tegen het weren van 'foute' mensen en meningen.
Eens. Maar er zit wel een grens aan.
lise1985 schreef:
26-06-2018 23:56
Eens. Maar er zit wel een grens aan.
Niet echt, wat mij betreft. Tenzij oproep tot geweld etc. Maar elke mening mag geuit worden. Hoe verrot ook in mijn ogen.

Maar daar denkt de forumbeheerder anders over, want 'niet bijdragen aan een positieve sfeer' , en/of het tegen de schenen schoppen cq op de tenen gaan staan van de meerderheid hier, kan reden zijn om je te bannen.
impala wijzigde dit bericht op 27-06-2018 00:07
36.75% gewijzigd
.
Lady*Voldemort schreef:

Knap lelijke rol speelt ze dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven