Afspreken met ex?!

08-03-2009 10:57 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik zit er over te denken om binnenkort een keertje met mijn ex op een neutrale plek af te spreken om even bij te kletsen en wat te gaan drinken. Wil graag het negatieve er een beetje af hebben, zodat we op een normale manier met elkaar om kunnen gaan. Het enige wat ik eigenlijk aan hem mis is meer de vriendschap die we hadden. Wil absoluut niks meer met hem. Weet ook dat het nooit zal gaan werken en hij had ook al heel snel een ander. Weet ook verder niet hoe hij er tegenover staat en of hij er zin aan heeft (Tis nu 3 maanden uit).

Zouden jullie dit doen of is het echt een dikke afrader?!

Liefs Bibi123
Grote kans dat zijn nieuwe vlam er problemen mee heeft .

Hoelang zijn jullie samen geweest ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ga je hem nog vaak tegenkomen als je niet expliciet iets af zou spreken ; dezelfde vriendengroep etc ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij zijn 3,5 jaar samen geweest en we hadden min of meer dezelfde vrienden. Heb alleen nog contact met de vriendin van zijn beste vriend. Die spreek/zie ik nog regelmatig.

De kans zit er natuurlijk in dat zijn nieuwe vriendin daar problemen mee heeft idd. Dan houdt het op! Ga daar niet tussen stoken of onnodig problemen maken. (dat heeft zij overigens wel gedaan tijdens de relatie tussen ex en mij).
Ik denk dat het goed is om weer een keer af te spreken om het negatieve weg te krijgen. Dan is het weer normaal als je elkaar weer tegenkomt enzo. Maar wel met de voorwaarde dat je echt niets meer wilt anders doet het alleen maar pijn. Een vriendschap kan ook maar dat ook alleen als er geen gevoelens meer zijn dat je elkaar terugwilt.

Mijn relatie is nu 2mnd uit en ik denk dat het tzt mij ook goed zal doen omdat negatieve enzo weg te werken en dat we beide een soort echte vrede ermee hebben. Succes!
pas 3 maanden uit, hij heeft nu alweer een ander en jij kan gewoon gezellig een bakkie met hem doen?

Knap dat wel...

En afspreken mijn exen is verder niet mijn ding

Het is ten slotte niet voor niets je ex...en verder vrienden genoeg toch?

Maar als jij je er lekker bij voelt....gewoon doen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Van binnen is mijn verdriet nog niet helemaal weg natuurlijk. Het moet echt slijten, maar bezef gewoon heel erg goed dat die relatie niet werke en voor in de toekomst heeft kunnen werken. Merk aan mezelf dat ik nu rustiger er onder ben dan een paar weken terug. Heb er wel meer vrede mee gekregen.
Wat voegt het toe? Laat hem gewoon met rust en bouw een nieuw leven op. Ik heb altijd het idee als je wilt afspreken met exen dat je stiekem ergens hoopt dat ie je mist ofzo?
...
Ik heb het één keer gedaan (afspreken op een neutrale plek) met een ex en me daarna voorgenomen het nooit, maar dan ook écht nooooooit meer te doen. Voor mij is 'uit' echt uit.
quote:queenie1 schreef op 08 maart 2009 @ 11:18:

Wat voegt het toe? Laat hem gewoon met rust en bouw een nieuw leven op. Ik heb altijd het idee als je wilt afspreken met exen dat je stiekem ergens hoopt dat ie je mist ofzo?Wat het toevoegd?! Dat we misschien gewoon met elkaar om kunnen gaan (vriendschappelijk). Maja de vraag blijft wel of hij dat ook wil.
quote:zomerkind schreef op 08 maart 2009 @ 11:19:

Ik heb het één keer gedaan (afspreken op een neutrale plek) met een ex en me daarna voorgenomen het nooit, maar dan ook écht nooooooit meer te doen. Voor mij is 'uit' echt uit.En wat was de reden voor jou om het nooit meer te doen?! Kreeg je toch weer de gevoelens of was het wat anders?!
*herkenbaar*

mijn relatie van ruim 3 jaar is sinds 2 en halve maand over.

Ex heeft alweer sex met een ander (degene waar ex tijdens onze relatie gevoelens voor kreeg) Ex geeft aan geen relatie met deze persoon te willen maar wel vriendschap en sex.

Het doet mij pijn dat het lijkt dat ex dit zo makkelijk kan.

Ben ook echt heel verdrietig geweest toen het uit ging.

Wij hadden gezemelijke toekomstplannen. Waren al veel bij elkaar maar wilde ook echt gaan samenwonen enzo.

Toch was er ook een groot probleem mbt de toekomstplannen.

Ik heb geen kinderwens, ex waarscheinlijk wel. (ex dacht eerst van niet, maar krijgt nu steeds meer het gevoel van wel)

Deze twee punten waren voor onze relatie funnest.

Nu het uit is hebben we elkaar nog wel veel gesproken en eerst ook zo n 1 x per week gezien.

Iets wat dan vaak weer heel gezellig was en ook zoenen en knuffelen enzo (verder ging ik niet, doe niet aan sex zonder relatie, maar het had wel gekund)

Vandaag gaan we elkaar na 3 weken weer zien.

waar ik toen het pas uit was nog de hoop had dat het goed zou komen heb ik daar nu een dikke streep doorheen getrokken.

(Doordat zij alweer sex heeft met die ander is er voor mij te veel beschadigd.)

Nu willen we wel werken aan een vriendschap. Maar denk dat dat nog een best lastige opgave wordt.

Toch willen we beide de band die we hebben niet helemaal kwijt dus we gaan het proberen.
quote:Tea_Time schreef op 08 maart 2009 @ 11:24:

Nu willen we wel werken aan een vriendschap. Maar denk dat dat nog een best lastige opgave wordt.

Toch willen we beide de band die we hebben niet helemaal kwijt dus we gaan het proberen.

Oh echt super veel succes!! Laat me maar even weten hoe het ging. Of je door het zien van hem toch weer gevoelens er bij kreeg of dat het heel gezellig en normaal bleef. Of je je er beter door voelt of juist niet. Ben benieuwd!

Ik heb overigens wel samen gewoond (2 jaartjes). Heb in die 3 maand dat het uit is verder geen contact gehad. Alleen 1 of 2 smsjes over spullen die ik nog van hem vond.
Ik denk dat het heel erg per persoon verschilt, wat iemand wil, hoe iemand kijkt naar exen, wie jij bent, wie je ex is, enz... Daarom zul je hier ook erg veel verschillende reacties en meningen krijgen.

Ikzelf vind het fijn om het op een positieve manier af te sluiten, die negatieve gevoelens inderdaad weg te werken. Dan bedoel ik niet de relatie die je hàd met hem (liefdesrelatie) maar voor de relatie die je nú met hem hebt (kennis / vriendschappelijk).

Ik heb meerdere exen, 1 is een van mijn beste vrienden, 1 is een kennis, een paar wat minder serieuze exen ga ik niet meer mee om. Al met al kan ik zeggen dat ik persoonlijk liever met exen omga zoals de eerste 2 die ik noemde: het zijn namelijk stuk voor stuk goede jongens met wie ik het beste voor heb en wie ik dus ook wil helpen als dat nodig is (ligt aan de mate van vriendschap hoe ver ik daar in ga).

Dit zie ik echter wel als 100% vriendschappelijk, hoop en denk ook niet dat zij daar anders over denken. Als ik het gevoel zou hebben dat een ex wel meer van mij wil dan ik van hem, zou ik het afhouden.

Maar goed, dat is allemaal persoonlijk.
Bibi,

ik heb even de vorige toppics gelezen die je over je ex geopend hebt en ik geef je het advies om NIET met hem af te spreken!

Als ik het zo lees hadden jullie geen goede relatie, iets wat je dus beter helemaal achter je kunt laten.

spreek niet af, dan weet je ook zeker dat je niet weer onnodig emoties overhoop gaat halen.

Wat mijn eigen relatie betreft. Allereerst, het was een v/v relatie (wat verder voor dit verhaal misschien niet zo veel uit maakt, maar je typte "hem" dus ik corrigeer het maar ff )

Ik weet zeker dat er nog gevoelens mee spelen.

We houden van elkaar en dat zal niet snel veranderen.

Toch denk ik dat we wel kunnen afspreken omdat ik nu wel heel helder heb dat ik haar niet meer terug wil.

Het afspreken zal wel lastig worden, maar zoals gezegt willen we graag onze vriendschap behouden. Dus dan moeten we er toch doorheen.
Als je het wilt omdat je hoopt dat het nog goed komt, dan zou ik het niet doen. Het gaat je dan teveel pijn opleveren.

Je moet voor jezelf bedenken wat de echte reden is om hem nog eens te willen zien. Hij heeft een nieuwe vriendin en het lijkt me pijnlijk om met zijn verhaal daarover geconfronteerd te worden, tenzij je echt klaar met hem bent op die manier.

Waarom niet even wachten, afspreken kan altijd nog.
Teatime, als het echt een goede vriendschap is die je allebei niet kwijt wilt, dan maakt het niet uit of je pas over een hele tijd eens afspreekt..in een echt hechte vriendschap kun je elkaar best een een paar maanden niet zien of spreken, zonder dat dat consequenties heeft voor de relatie.
Als ik t goed gelezen heb, heb je alleen nog contact met de vriendin van zijn beste vriend? Geen gezamenlijke vriendengroep dus?

Dan zou ik t gewoon laten rusten.. Bedenk goed voor jezelf wat de meerwaarde zal zijn. Vriendschappelijk? Dat werkt meestal toch niet, hoe jammer dat ook is. Zit er echt geen diepere betekenis achter als je heel diep bij jezelf nadenkt? Mis je hem ook niet gewoon? Bovendien ben jij wel klaar voor een confrontatie met ex en nieuwe vlam samen? Want bij een vriendschap met hem hoort zij ook bij....

Plus de kans is zeer groot dat zijn nieuwe vlam het echt niet leuk zal vinden. En eigenlijk misschien ook wel terecht. Sorry weet dat dit niet is waar je op hoopt, maar probeer je leven een andere richting op te sturen met nieuwe leuke vrienden.

Succes in ieder geval.
quote:BiBi123 schreef op 08 maart 2009 @ 10:57:

Hoihoi,

Ik zit er over te denken om binnenkort een keertje met mijn ex op een neutrale plek af te spreken om even bij te kletsen en wat te gaan drinken. Wil graag het negatieve er een beetje af hebben, zodat we op een normale manier met elkaar om kunnen gaan. Het enige wat ik eigenlijk aan hem mis is meer de vriendschap die we hadden. Wil absoluut niks meer met hem. Weet ook dat het nooit zal gaan werken en hij had ook al heel snel een ander. Weet ook verder niet hoe hij er tegenover staat en of hij er zin aan heeft (Tis nu 3 maanden uit).

Zouden jullie dit doen of is het echt een dikke afrader?!

Liefs Bibi123

Zeven dagen geleden schreef je dit:

"Ik ben zo gekwetst en boos, kleine 3 maand geleden is mijn relatie uitgegaan (relatie heeft 3,5 jaar geduurd). Ik voel me zo vernederd door mijn ex-vriend om heel erg veel verschillende redenen . Ik zou een hele waslijst kunnen opschrijven. Ik kan met mijn boosheid echt nergens heen weet niet waar ik het kwijt moet."

Dat gaat dus niet samen met "laten we eens afspreken en een beetje bijkletsen om zo de vriendschap te continueren". Of je moet natuurlijk jezelf voor de gek willen houden.
Wuiles, duidelijke zaak..

niet doen! Dikke kans dat je er meer mee kapot maakt dan je lief is. Je zult er doorheen moeten, het verwerken wat hij je heeft aangedaan. Ik denk niet dat er hier sprake kan zijn van een vriendschap, daarvoor heb jij teveel verdriet. Die basis is er gewoon niet. Als jullie nou in gezamenlijk overleg de relatie hadden verbroken en al maatjes waren tijdens de relatie, dan was het anders geweest.
Afrader! En ik geloof je motief ook niet.
Nog afgezien van of het slim is om met hem af te spreken (niet, in mijn opinie...), waarom zou jij je druk maken om of nieuwe vriendin dat wel wel? Het eerste wat je tegengaat komen is of je ex het wel wil. Aangezien je de afgelopen maanden niks van hem hebt gehoord op persoonlijk vlak, en hij bezig is opnieuw te beginnen denk ik dat hij waarschijnlijk niet niet zit te wachten op gesprekken of vriendschap met zijn ex. Klaar is klaar en hij is opnieuw begonnen. Kwets jezelf daar niet mee, om daarmee geconfronteerd te worden, en richt je blik vooruit. Bij je ex is niets meer te halen, afgeaande op je andere topics moet je dat niet eens willen.

Sterkte en succes!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Thnx!! Ik vind het wel super moeilijk om te horen dat het waarschijnlijk er niet in zit. Zou gewoon graag die vriendschap willen hebben, maar denk idd ook dat hij mij dat niet eens gunt dat het alleen van mijn kant zal komen. Vindt het gewoon sowieso heel moeilijk om alles "weg te gooien". Eigenlijk is het hem helemaal niet gegunt om mij als vriend te hebben (en toch wil ik het wel graag: geen idee waarom?!). Na al het verdriet wat hij mij heeft aangedaan. Het is altijd allemaal van mijn kant gekomen en denk dat dat ook in een gewone vriendschap met hem zo zal zijn. Best pijnlijk!!
quote:Poezewoes schreef op 08 maart 2009 @ 12:31:

Nog afgezien van of het slim is om met hem af te spreken (niet, in mijn opinie...), waarom zou jij je druk maken om of nieuwe vriendin dat wel wel? Het eerste wat je tegengaat komen is of je ex het wel wil. Aangezien je de afgelopen maanden niks van hem hebt gehoord op persoonlijk vlak, en hij bezig is opnieuw te beginnen denk ik dat hij waarschijnlijk niet niet zit te wachten op gesprekken of vriendschap met zijn ex. Klaar is klaar en hij is opnieuw begonnen. Kwets jezelf daar niet mee, om daarmee geconfronteerd te worden, en richt je blik vooruit. Bij je ex is niets meer te halen, afgeaande op je andere topics moet je dat niet eens willen.

Sterkte en succes!Het laatste waar ik me druk om maak is of zijn nieuwe vriendin het wel ziet zitten. daar maakte zij zich namelijk ook niet druk om toen ze wou afspreken met hem toen wij nog in relatie zaten. Het feit dat ik geconfronteerd wordt met hun samen...hmmm daar heb je een punt. Dit zal zeker pijnlijk zijn. Zover dacht ik nog niet eens na...maf is dat
quote:BiBi123 schreef op 08 maart 2009 @ 13:06:

Thnx!! Ik vind het wel super moeilijk om te horen dat het waarschijnlijk er niet in zit. Zou gewoon graag die vriendschap willen hebben, maar denk idd ook dat hij mij dat niet eens gunt dat het alleen van mijn kant zal komen. Vindt het gewoon sowieso heel moeilijk om alles "weg te gooien". Eigenlijk is het hem helemaal niet gegunt om mij als vriend te hebben (en toch wil ik het wel graag: geen idee waarom?!). Na al het verdriet wat hij mij heeft aangedaan. Het is altijd allemaal van mijn kant gekomen en denk dat dat ook in een gewone vriendschap met hem zo zal zijn. Best pijnlijk!! Waarom wil je dan in godsnaam afspreken om vrienden te blijven? Je denkt al dat hij het je niet gunt (wat een opmerking) en waarom je zelf dan pijnigen door achter hem aan te blijven lopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven