Pestgedrag?

04-07-2018 17:13 65 berichten
Mijn dochter wordt al een schooljaar lang gepest door voornamelijk vier jongens uit haar klas.
Dit bestaat uit schoppen, slaan, schelden en achtervolgen na schooltijd.
Een aantal weken terug hadden wij het zoveelste gesprek hierover met de mentor en afdelingsleider. Die zeggen dat mijn dochter lokt.
Mijn dochter heeft kennelijk gisteravond, zonder dat ik dat wist, in een groepswhatsapp van 160 tweedeklassers collages geplaatst van screenshots van scheldmails, bedreigingen en dergelijke die zij ontvangt van o.a. de vaste pestkoppen.
Nu ben ik hiervan vandaag op de hoogte gesteld door de mentor met dat wat mijn dochter doet pestgedrag is en zij hun privacy moet respecteren.

Sorry maar wat moet ik hiermee? Enerszijds het is niet netjes om priveberichten met afzender aan 160 personen te sturen maar anderszijds doet de mentor alsof alleen de afzenders, de heren, slachtoffer zijn?

Vrijdag is de laatste dag en moeten de kinderen gezamelijk het jaar afsluiten. Mijn dochter heb ik aangesproken op dat ze risico’s heeft genomen met de collegas. Waarop zei zegt “nee hoor want iedereen weet nu wat er echt aan de hand is, zij pesten mij en ik vraag daar niet eens om”
Ik vind het een dapper antwoord maar houd mijn hart vast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een dapper antwoord maar houd mijn hart vast

Waar ben je zo bang voor?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lemoos2 schreef:
04-07-2018 18:32
Overigens hebben ze vakantie vanaf 14 juli in die regio, dus niet nu komende vrijdag.
Middelbare scholen in die regio hebben volgende week al vakantie.
Lucifer2018 schreef:
04-07-2018 18:21
Precies.
Ik zou een stad/dorp/gemeente verderop ook gaan kijken. Er een busreisje/fietstocht elke dag voor over hebben als het zo uit de hand loopt en er een betere school qua veiligheid is.
ALs TO echt in Voorburg woont heeft dat weinig zin of je moet heeeel ver weg gaan.

Petje af voor je dochter TO, stoere meid!
Basisscholen in de regio hebben vanaf de 14dee vakantie, maar de middelbare scholen zijn volgende week alleen nog open om boeken in te leveren en rapporten op te halen.

TO, stoere dochter heb je! Die school klinkt echt waardeloos en ik zou gaan kijken naar een andere. In Delft heb je het Stanislas en het CLD waar ik goede verhalen over hoor. In Ypenburg zit Lyceum Ypenburg (schijnt goed te zijn) en anders zou ik naar Den Haag gaan. VCL, ,Maerlant en Seghbroek schijnen goed te zijn als ik de verhalen in mijn omgeving mag geloven.

Anders de Vrije School in Den Haag? Lijkt mij persoonlijk super, maar mijn kinderen willen niet naar de Vrije School. Helaas
ava75 schreef:
04-07-2018 18:56
ALs TO echt in Voorburg woont heeft dat weinig zin of je moet heeeel ver weg gaan.

Petje af voor je dochter TO, stoere meid!
Valt wel mee hoor. Een hoop plaatsen zijn vanaf Voorburg prima aan te fietsen en er zitten in die plaatsen genoeg scholen. :)
ava75 schreef:
04-07-2018 18:53
Middelbare scholen in die regio hebben volgende week al vakantie.
Regio Midden: 14 juli t/m 26 augustus

Er zijn vier scholen, van de websites van de scholen:

Corbulo college: 14 juli
Veurs Voorburg: maandag 16 juli t/m 24 aug
Dalton Voorburg: laatste schooldag 14 juli, woensdag 11 juli boeken inleveren

Wellant vmbo: geen idee maar lijkt mij stug dat zij een week eerder ermee stoppen
Kunstenkitsch schreef:
04-07-2018 18:58
Valt wel mee hoor. Een hoop plaatsen zijn vanaf Voorburg prima aan te fietsen en er zitten in die plaatsen genoeg scholen. :)
Genoeg scholen wel, een nieuwe start maken bijna onmogelijk.
Moest een paar jaar terug een meisje begeleiden dat om pestgedrag van school moest.Nieuwe school bleken bekenden van de pesters op te zitten.En dan hebben we het nog niet eens over social media gehad.
lemoos2 schreef:
04-07-2018 19:02

Wellant vmbo: geen idee maar lijkt mij stug dat zij een week eerder ermee stoppen
Ik heb familie in die regio wonen.In de praktijk is het alleen deze week nog boeken inleveren en gezellig afsluiten en daarna vrij.
ava75 schreef:
04-07-2018 19:06
Ik heb familie in die regio wonen.In de praktijk is het alleen 6 juli nog boeken inleveren en daarna vrij.
Anyway ik geloof geen drol drie van dit topic want het klopt van a tot z niet.
lemoos2 schreef:

Ik vind het persoonlijk raar om hierover te discussiëren. De school is inderdaad niet vanaf zaterdag dicht, vanwege een "zomerschool" voor randje-doubleurs maar daar hebben wij niets mee te maken.
Mariola070 schreef:
04-07-2018 19:11
Ik vind het persoonlijk raar om hierover te discussiëren. De school is inderdaad niet vanaf zaterdag dicht, vanwege een "zomerschool" voor randje-doubleurs maar daar hebben wij niets mee te maken.
En ik vind het bijzonder raar dat je van alle opgesomde opvallende zaken juist hierop aanslaat.
Kunstenkitsch schreef:
04-07-2018 18:57
Basisscholen in de regio hebben vanaf de 14dee vakantie, maar de middelbare scholen zijn volgende week alleen nog open om boeken in te leveren en rapporten op te halen.

TO, stoere dochter heb je! Die school klinkt echt waardeloos en ik zou gaan kijken naar een andere. In Delft heb je het Stanislas en het CLD waar ik goede verhalen over hoor. In Ypenburg zit Lyceum Ypenburg (schijnt goed te zijn) en anders zou ik naar Den Haag gaan. VCL, ,Maerlant en Seghbroek schijnen goed te zijn als ik de verhalen in mijn omgeving mag geloven.

Anders de Vrije School in Den Haag? Lijkt mij persoonlijk super, maar mijn kinderen willen niet naar de Vrije School. Helaas
Meeste scholen zitten vol. En Stanislas in Pijnacker hebben wij juist NIET gekozen vanwege negatieve verhalen over pestgedrag en "fitties". Geen idee hoe Delft is.
ava75 schreef:
04-07-2018 19:06
Ik heb familie in die regio wonen.In de praktijk is het alleen deze week nog boeken inleveren en gezellig afsluiten en daarna vrij.
Die persoon heeft duidelijk geen benul van de regio. Er zijn veel meer scholen in alleen Voorburg al.
Cazandra schreef:
04-07-2018 18:15
Belachelijk dat de politie niets doet. Ik zou een artikel 12 strafvordering-procedure starten om recht voor mijn dochter te halen.
Hoe kom je daarbij dat de politie niets doet?
ava75 schreef:
04-07-2018 19:04
Genoeg scholen wel, een nieuwe start maken bijna onmogelijk.
Moest een paar jaar terug een meisje begeleiden dat om pestgedrag van school moest.Nieuwe school bleken bekenden van de pesters op te zitten.En dan hebben we het nog niet eens over social media gehad.
Dat is toch overal zo?
Mariola070 schreef:
04-07-2018 19:15
Die persoon heeft duidelijk geen benul van de regio. Er zijn veel meer scholen in alleen Voorburg al.
En jij blijkbaar ook niet, want die persoon zegt hetzelfde als jij.
Mariola070 schreef:
04-07-2018 19:18
Hoe kom je daarbij dat de politie niets doet?
Dat zeg je zelf.
TO, ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. En zomerschool is in de zomervakantie.
Hoe dan ook, als het allemaal zo is als je zegt: kind naar een andere school, het wanbeleid van deze school melden.
lemoos2 schreef:

Heb jij niks te doen ofzo?
Ik kan me niet voorstellen dat alle 160 andere leerlingen aan de kant van de pesters staan.
Meestal zijn pesters kinderen die wel meer overlast op school veroorzaken dan alleen een enkele leerling pesten.
Waarschijnlijk hebben veel kinderen hard gelachen toen jouw dochter deze personen “te kakken” zette met de foto’s van de berichten.
Veel zal er dus niet gebeuren vrijdag.
anoniem_372395 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 08:48
30.94% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
04-07-2018 20:52
TO, ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. En zomerschool is in de zomervakantie.
Hoe dan ook, als het allemaal zo is als je zegt: kind naar een andere school, het wanbeleid van deze school melden.
Scholen hebben vrijheid van inrichting van onderwijs, dus hoe het is op de school van Mariola kunnen wij niet zeggen.
lemoos2 schreef:

Ik woon zelf in Zoetermeer en zelfs ik weet dat er in Voorburg meer dan vier VO-scholen zijn.
Mevrouw75 schreef:
04-07-2018 20:17
Dat zeg je zelf.
Nee de politie handelt het niet af omdat het een taak van school is. En dat is het ook.
Mariola070 schreef:
04-07-2018 19:15
Pardon?
Maaique schreef:
04-07-2018 17:29
Waarom naar een andere school? Van weglopen wordt niets beter..
.
Ik denk dat er op de huidige school weinig mogelijkheden meer zijn voor haar zijn nu ze klaar is met groep 8 ?
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven