Pestgedrag?
woensdag 4 juli 2018 om 17:13
Mijn dochter wordt al een schooljaar lang gepest door voornamelijk vier jongens uit haar klas.
Dit bestaat uit schoppen, slaan, schelden en achtervolgen na schooltijd.
Een aantal weken terug hadden wij het zoveelste gesprek hierover met de mentor en afdelingsleider. Die zeggen dat mijn dochter lokt.
Mijn dochter heeft kennelijk gisteravond, zonder dat ik dat wist, in een groepswhatsapp van 160 tweedeklassers collages geplaatst van screenshots van scheldmails, bedreigingen en dergelijke die zij ontvangt van o.a. de vaste pestkoppen.
Nu ben ik hiervan vandaag op de hoogte gesteld door de mentor met dat wat mijn dochter doet pestgedrag is en zij hun privacy moet respecteren.
Sorry maar wat moet ik hiermee? Enerszijds het is niet netjes om priveberichten met afzender aan 160 personen te sturen maar anderszijds doet de mentor alsof alleen de afzenders, de heren, slachtoffer zijn?
Vrijdag is de laatste dag en moeten de kinderen gezamelijk het jaar afsluiten. Mijn dochter heb ik aangesproken op dat ze risico’s heeft genomen met de collegas. Waarop zei zegt “nee hoor want iedereen weet nu wat er echt aan de hand is, zij pesten mij en ik vraag daar niet eens om”
Ik vind het een dapper antwoord maar houd mijn hart vast
Dit bestaat uit schoppen, slaan, schelden en achtervolgen na schooltijd.
Een aantal weken terug hadden wij het zoveelste gesprek hierover met de mentor en afdelingsleider. Die zeggen dat mijn dochter lokt.
Mijn dochter heeft kennelijk gisteravond, zonder dat ik dat wist, in een groepswhatsapp van 160 tweedeklassers collages geplaatst van screenshots van scheldmails, bedreigingen en dergelijke die zij ontvangt van o.a. de vaste pestkoppen.
Nu ben ik hiervan vandaag op de hoogte gesteld door de mentor met dat wat mijn dochter doet pestgedrag is en zij hun privacy moet respecteren.
Sorry maar wat moet ik hiermee? Enerszijds het is niet netjes om priveberichten met afzender aan 160 personen te sturen maar anderszijds doet de mentor alsof alleen de afzenders, de heren, slachtoffer zijn?
Vrijdag is de laatste dag en moeten de kinderen gezamelijk het jaar afsluiten. Mijn dochter heb ik aangesproken op dat ze risico’s heeft genomen met de collegas. Waarop zei zegt “nee hoor want iedereen weet nu wat er echt aan de hand is, zij pesten mij en ik vraag daar niet eens om”
Ik vind het een dapper antwoord maar houd mijn hart vast
woensdag 4 juli 2018 om 18:56
ALs TO echt in Voorburg woont heeft dat weinig zin of je moet heeeel ver weg gaan.Lucifer2018 schreef: ↑04-07-2018 18:21Precies.
Ik zou een stad/dorp/gemeente verderop ook gaan kijken. Er een busreisje/fietstocht elke dag voor over hebben als het zo uit de hand loopt en er een betere school qua veiligheid is.
Petje af voor je dochter TO, stoere meid!
woensdag 4 juli 2018 om 18:57
Basisscholen in de regio hebben vanaf de 14dee vakantie, maar de middelbare scholen zijn volgende week alleen nog open om boeken in te leveren en rapporten op te halen.
TO, stoere dochter heb je! Die school klinkt echt waardeloos en ik zou gaan kijken naar een andere. In Delft heb je het Stanislas en het CLD waar ik goede verhalen over hoor. In Ypenburg zit Lyceum Ypenburg (schijnt goed te zijn) en anders zou ik naar Den Haag gaan. VCL, ,Maerlant en Seghbroek schijnen goed te zijn als ik de verhalen in mijn omgeving mag geloven.
Anders de Vrije School in Den Haag? Lijkt mij persoonlijk super, maar mijn kinderen willen niet naar de Vrije School. Helaas
TO, stoere dochter heb je! Die school klinkt echt waardeloos en ik zou gaan kijken naar een andere. In Delft heb je het Stanislas en het CLD waar ik goede verhalen over hoor. In Ypenburg zit Lyceum Ypenburg (schijnt goed te zijn) en anders zou ik naar Den Haag gaan. VCL, ,Maerlant en Seghbroek schijnen goed te zijn als ik de verhalen in mijn omgeving mag geloven.
Anders de Vrije School in Den Haag? Lijkt mij persoonlijk super, maar mijn kinderen willen niet naar de Vrije School. Helaas
woensdag 4 juli 2018 om 18:58
woensdag 4 juli 2018 om 19:02
Regio Midden: 14 juli t/m 26 augustus
Er zijn vier scholen, van de websites van de scholen:
Corbulo college: 14 juli
Veurs Voorburg: maandag 16 juli t/m 24 aug
Dalton Voorburg: laatste schooldag 14 juli, woensdag 11 juli boeken inleveren
Wellant vmbo: geen idee maar lijkt mij stug dat zij een week eerder ermee stoppen
woensdag 4 juli 2018 om 19:04
Genoeg scholen wel, een nieuwe start maken bijna onmogelijk.Kunstenkitsch schreef: ↑04-07-2018 18:58Valt wel mee hoor. Een hoop plaatsen zijn vanaf Voorburg prima aan te fietsen en er zitten in die plaatsen genoeg scholen.![]()
Moest een paar jaar terug een meisje begeleiden dat om pestgedrag van school moest.Nieuwe school bleken bekenden van de pesters op te zitten.En dan hebben we het nog niet eens over social media gehad.
woensdag 4 juli 2018 om 19:06
Ik heb familie in die regio wonen.In de praktijk is het alleen deze week nog boeken inleveren en gezellig afsluiten en daarna vrij.lemoos2 schreef: ↑04-07-2018 19:02Regio Midden: 14 juli t/m 26 augustus
Wellant vmbo: geen idee maar lijkt mij stug dat zij een week eerder ermee stoppen
woensdag 4 juli 2018 om 19:11
Ik vind het persoonlijk raar om hierover te discussiëren. De school is inderdaad niet vanaf zaterdag dicht, vanwege een "zomerschool" voor randje-doubleurs maar daar hebben wij niets mee te maken.lemoos2 schreef: ↑04-07-2018 19:02Regio Midden: 14 juli t/m 26 augustus
woensdag 4 juli 2018 om 19:12
En ik vind het bijzonder raar dat je van alle opgesomde opvallende zaken juist hierop aanslaat.Mariola070 schreef: ↑04-07-2018 19:11Ik vind het persoonlijk raar om hierover te discussiëren. De school is inderdaad niet vanaf zaterdag dicht, vanwege een "zomerschool" voor randje-doubleurs maar daar hebben wij niets mee te maken.
woensdag 4 juli 2018 om 19:13
Meeste scholen zitten vol. En Stanislas in Pijnacker hebben wij juist NIET gekozen vanwege negatieve verhalen over pestgedrag en "fitties". Geen idee hoe Delft is.Kunstenkitsch schreef: ↑04-07-2018 18:57Basisscholen in de regio hebben vanaf de 14dee vakantie, maar de middelbare scholen zijn volgende week alleen nog open om boeken in te leveren en rapporten op te halen.
woensdag 4 juli 2018 om 20:01
Dat is toch overal zo?
woensdag 4 juli 2018 om 20:17
En jij blijkbaar ook niet, want die persoon zegt hetzelfde als jij.Mariola070 schreef: ↑04-07-2018 19:15Die persoon heeft duidelijk geen benul van de regio. Er zijn veel meer scholen in alleen Voorburg al.
woensdag 4 juli 2018 om 20:17
Dat zeg je zelf.
woensdag 4 juli 2018 om 22:25
lemoos2 schreef: ↑04-07-2018 19:02Regio Midden: 14 juli t/m 26 augustus
Heb jij niks te doen ofzo?
donderdag 5 juli 2018 om 08:44
Ik kan me niet voorstellen dat alle 160 andere leerlingen aan de kant van de pesters staan.
Meestal zijn pesters kinderen die wel meer overlast op school veroorzaken dan alleen een enkele leerling pesten.
Waarschijnlijk hebben veel kinderen hard gelachen toen jouw dochter deze personen “te kakken” zette met de foto’s van de berichten.
Veel zal er dus niet gebeuren vrijdag.
Meestal zijn pesters kinderen die wel meer overlast op school veroorzaken dan alleen een enkele leerling pesten.
Waarschijnlijk hebben veel kinderen hard gelachen toen jouw dochter deze personen “te kakken” zette met de foto’s van de berichten.
Veel zal er dus niet gebeuren vrijdag.
anoniem_372395 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 08:48
30.94% gewijzigd
donderdag 5 juli 2018 om 08:45
Scholen hebben vrijheid van inrichting van onderwijs, dus hoe het is op de school van Mariola kunnen wij niet zeggen.vrouwjagersma schreef: ↑04-07-2018 20:52TO, ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. En zomerschool is in de zomervakantie.
Hoe dan ook, als het allemaal zo is als je zegt: kind naar een andere school, het wanbeleid van deze school melden.
donderdag 5 juli 2018 om 08:46
Ik woon zelf in Zoetermeer en zelfs ik weet dat er in Voorburg meer dan vier VO-scholen zijn.lemoos2 schreef: ↑04-07-2018 19:02Regio Midden: 14 juli t/m 26 augustus
donderdag 5 juli 2018 om 09:49
Pardon?Mariola070 schreef: ↑04-07-2018 19:15Die persoon heeft duidelijk geen benul van de regio. Er zijn veel meer scholen in alleen Voorburg al.