Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

maandag 9 juli 2018 om 20:55
Ja Dowager, het is eigenlijk bijna oplichting, niet helemaal, want ze haalt het geld op en zegt niet dat het voor Molligpaard is, maar dat het voor de kosten van extra eten en algemene zaken is. Hierbij weet ik tenminste van de oudere mensen dat ze daarmee denken aan de maaltijden etc van mijn man. Zit alleen te denken hoe ik hier herrie over trap? Want ik zie ze dus vrijwel nooit en qua app zitten ze ook alleen in subgroepjes. Ik zat te denken aan 1 appje aan iedereen waarin neutraal staat. Bijv Blijkbaar is er 15 euro pp geïnd door tante K.Nierpt. Het is ons niet duidelijk waar dit heen is gegaan, niet naar ons in elk geval. Wij koken graag en als het niet zo vaak voorkomt hoeven daar geen bijdrage in! Als iemand wil weten waar dit geld wel aan is besteed, graag contact opnemen met tante K.Nierpt
@Dowager en anderen, graag niet quoten, ik wil misschien later eea wijzigen later omdat familieleden hier meelezen, of wijzigen in andere topics vanwege het loepje. Thanks!
@Dowager en anderen, graag niet quoten, ik wil misschien later eea wijzigen later omdat familieleden hier meelezen, of wijzigen in andere topics vanwege het loepje. Thanks!

maandag 9 juli 2018 om 21:11
Hij is geniaal

Laat haar maar even zweten. Wat een aso zeg!

maandag 9 juli 2018 om 21:13
yes ik lees m nu !!

maandag 9 juli 2018 om 22:27
op m'n bruiloft was er een stel met een "kind", daggasten, gehele dag alles af lopen kraken en opmerkingen over hoe zij het beter gingen doen, in alles bedient en voorzien, presteerde het nog terwijl we al richting uitgang van restaurant gingen om naar de feestlocatie 10 meter verderop te gaan, nog snel wat te bestellen, gaven 15 euro met z'n 3. En zijn getrouwd op de gratis ochtend op het gemeentehuis met de belofte van een feest wat er nooit gekomen is.
Alles bij elkaar vind ik ze gierig vooral in daden, wel weer zeer vrijgevig met op- en aanmerkingen waardoor ik met een rotgevoel liep die dag.
Alles bij elkaar vind ik ze gierig vooral in daden, wel weer zeer vrijgevig met op- en aanmerkingen waardoor ik met een rotgevoel liep die dag.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
maandag 9 juli 2018 om 22:36
Ja voor je het weet krijg jij de naam: tante heeft zoveel betaald en nu laat ze tante nog meebetalen aan het etenMinkeDeWit schreef: ↑09-07-2018 22:25Ik zou dat echt niet zo vriendelijk oplossen. Bij mij ging ze aan de schandpaal, en ik zou alle familieleden duidelijk maken dat ik niet om geld had gevraagd.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

maandag 9 juli 2018 om 22:44
Wat een verhaal, molligPaard. Je zou ook nog kunnen kiezen voor het beschrijven zoals je hier doet. Ergo: je bent er zeer recent achtergekomen dat tante K.Niepert bij alle weekendgasten, behalve bij jullie, geld heeft geind voor "eten en algemene zaken". Je bent eerst bijna van je stoel gevallen van verbazing en bent je toen vertwijfeld gaan afvragen hoe je hiermee om zou moeten gaan. Is het jou een familie-opstootje waard? Een patat-lunch en een flesje koffiemelk kosten immers bij lange na geen 26 x 15 euro. En ja, dit is jou toch een opstootje waard, vandaar deze brief. Je vindt het vreselijk dat de indruk is gewekt dat er voor of namens jullie geld is geind, terwijl jullie de boodschappen en het koken met liefde en plezier hebben gegeven.

dinsdag 10 juli 2018 om 07:16
moonenz schreef: ↑09-07-2018 22:27op m'n bruiloft was er een stel met een "kind", daggasten, gehele dag alles af lopen kraken en opmerkingen over hoe zij het beter gingen doen, in alles bedient en voorzien, presteerde het nog terwijl we al richting uitgang van restaurant gingen om naar de feestlocatie 10 meter verderop te gaan, nog snel wat te bestellen, gaven 15 euro met z'n 3. En zijn getrouwd op de gratis ochtend op het gemeentehuis met de belofte van een feest wat er nooit gekomen is.
Dit is echt niet te lezen.

dinsdag 10 juli 2018 om 08:02
Paard, zorg voor openheid van zaken. Zodat iedereen weet wat tante K. Niert(geweldige naam) heeft gedaan, dat jullie hiervan niet op de hoogte waren en het initiatief niet vanuit jullie kwam en dat jullie van al het geld niets hebben gezien.
Enkel dergelijke openheid van zaken zal reeds zorgen voor de rest, waarbij het recht van de juiste zal zegevieren.
Jullie zo weinig mogelijk inspanning en/of hoofdzorgen en het praatjescircuit doet de rest.
En door openheid kan tante K. Niert uiteindelijk niet anders dan in actie komen.
Enkel dergelijke openheid van zaken zal reeds zorgen voor de rest, waarbij het recht van de juiste zal zegevieren.
Jullie zo weinig mogelijk inspanning en/of hoofdzorgen en het praatjescircuit doet de rest.
En door openheid kan tante K. Niert uiteindelijk niet anders dan in actie komen.
dinsdag 10 juli 2018 om 11:07
Dit is zeker een mooie oplossing!!Pinda-Kaas schreef: ↑09-07-2018 20:44dus tante harkt even bijna 400 euro bij elkaar?
'lieve tante K.Nierpt. We hebben via via opgevangen dat je aan alle familieleden een vergoeding hebt gevraagd voor het eten dat wij hebben verzorgd tijdens het verjaardagsweekend van tante A. We waarderen het heel erg dat je dit voor ons wil doen, maar het hoeft echt niet. We hebben het met liefde gedaan en betaald, en beschouwen het als ons cadeau aan tante A. Aangezien iedereen nu toch al 15 euro heeft ingelegd, wilden we voorstellen dat je van dat geld een Bloomon abonnement afsluit voor tante A, als gezamenlijk bedankje voor het leuke weekend waar ze ons op heeft getrakteerd.'
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.

dinsdag 10 juli 2018 om 11:23
Sommige mensen maken gedachtensprongen die voor de buitenstaander niet te volgen zijn.

dinsdag 10 juli 2018 om 11:53
Ik had dit meteen in de groepsapp gedaan! Of er eentje voor aangemaakt.Molligpaard schreef: ↑09-07-2018 20:23tvp
en alvast een gierige actie. Ik ben nog steeds flabbergasted en het is ook nog niet helemaal afgelopen dus het is nog geen rond en sappig verhaal maar hier vast als reminder voor mezelf de situatie.
Alleenstaande, gulle tante A is jarig, 60, en biedt aan het familieweekendhuisje te boeken. Dwz ze betaalt een hele mooie, ruime villa van ruim 3000 euro voor een weekend inclusief zo wat dingen. Mijn man doet ruim boodschappen en zorgt twee keer voor het eten, het is nu eenmaal zijn hobby. Wij zijn jong maar opzich niet arm dus dit maakt ons niet uit dat we dan eens wat kwijt zijn, bij deze familie gebeurt dat niet vaak. Op vrijdag blijkt tante K. Nierpt patat te gaan halen voor de lunch. De helft is dan ergens wat anders aan het doen. Ook heeft ze koffiemelk meegenomen voor algemeen gebruik.
Twee weken later krijgt iedereen een app, behalve mijn man en ik blijkt nu, over of ze 15 euro willen overmaken voor de lunches en het eten. Iedereen heeft dit braaf gedaan a 26 personen. Inclusief gulle tante A, die dus al 3000 euro had betaald. In de veronderstelling dat dit geld wordt opgehaald voor/door ons omdat we zoveel hebben gekocht en gekookt (!!!). Maar tante K. Nierpt krijgen wij hier niet over te pakken.
Ik ben er dus pas net achter, en val van m'n stoel over 2 dingen
- de brutaliteit dat ze insinueert dat ze geld ophaalt namens ons. Ze zegt het niet letterlijk maar het staat er wel zo vaag als 'eten'
- de brutaliteit dat ze gulle tante A, die al 3000 euro heeft betaald om iedereen een gratis weekendje te geven, óók om een tientje vraagt. Gulle tante A komt altijd graag bij ons eten en waardeert dat ook altijd enorm naar mijn man toe in complimenten, soms kadootje etc.
Ik vraag me af, is ons dit een familie-opstootje waard? En zoja, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Tips, mooie oneliners voor in de familie-app? Tegelijkertijd zie ik mijn familie niet vaak en heb er niet zoveel dus ik ben best beetje voorzichtig daarin
. En misschien heeft tante K.Nierpt, die aan de foute man is, weer eens geldproblemen?

dinsdag 10 juli 2018 om 11:53

dinsdag 10 juli 2018 om 11:57
Juist.Lucifer2018 schreef: ↑10-07-2018 11:53Ik had dit meteen in de groepsapp gedaan! Of er eentje voor aangemaakt.

dinsdag 10 juli 2018 om 11:57
Het gedrag is naar. Echt.moonenz schreef: ↑09-07-2018 22:27op m'n bruiloft was er een stel met een "kind", daggasten, gehele dag alles af lopen kraken en opmerkingen over hoe zij het beter gingen doen, in alles bedient en voorzien, presteerde het nog terwijl we al richting uitgang van restaurant gingen om naar de feestlocatie 10 meter verderop te gaan, nog snel wat te bestellen, gaven 15 euro met z'n 3. En zijn getrouwd op de gratis ochtend op het gemeentehuis met de belofte van een feest wat er nooit gekomen is.
Maar waarom denken mensen toch dat hun gasten mee moeten betalen aan een feest waar ze niet om hebben gevraagd.
Het is toch geen entree geld?

dinsdag 10 juli 2018 om 13:04
Wat betreft tante K. Nieprt, als je niet al teveel los wil maken, zou ik het gewoon bij mezelf houden, om nog de schijn te wekken dat er wellicht nog andere kosten waren die tante K. Nieprt moest doorberekenen waarvan jullie niet op de hoogte waren en buiten gehouden zijn vanwege de boodschappen die jullie al hadden gedaan. Is natuurlijk niet zo, maar dan beschuldig je haar dus niet meteen.
En dan verder dus zeggen dat jullie in ieder geval geen vergoeding hoeven voor de kosten die jullie gemaakt hebben en verder ook niet op de hoogte zijn van apps over kosten en dat jullie je daar verder graag afzijdig van houden. En wat jullie betreft wordt gulle tante A sowieso vrij gehouden.
Dus het concept bericht zoals je dat al hebt lijkt me wat dat betreft prima.
En dan verder dus zeggen dat jullie in ieder geval geen vergoeding hoeven voor de kosten die jullie gemaakt hebben en verder ook niet op de hoogte zijn van apps over kosten en dat jullie je daar verder graag afzijdig van houden. En wat jullie betreft wordt gulle tante A sowieso vrij gehouden.
Dus het concept bericht zoals je dat al hebt lijkt me wat dat betreft prima.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 14:06
7.99% gewijzigd

dinsdag 10 juli 2018 om 13:48
Weet je wat het erge is? Dit soort mensen komt er meestal gewoon mee weg. Of ze negeert alles, of ze trekt de 'ik ben zielig-kaart', of ze doet heel verontwaardigd alsof ze zich van geen kwaad is bewust. En grote kans dat lieve tante A zich opgelaten voelt en de boel sust door te zeggen dat tante Kniert het geld gewoon mag houden.Ttroeteltje schreef: ↑10-07-2018 08:02Paard, zorg voor openheid van zaken. Zodat iedereen weet wat tante K. Niert(geweldige naam) heeft gedaan, dat jullie hiervan niet op de hoogte waren en het initiatief niet vanuit jullie kwam en dat jullie van al het geld niets hebben gezien.
Hou je ons wel op de hoogte van de afloop??