Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

dinsdag 12 juni 2018 om 16:27
Ik heb geen idee wie er bij ons een niet-trakteerder is, ik hou niet bij wie er wanneer zou moeten trakteren en het wel of niet doet.Ttroeteltje schreef: ↑12-06-2018 16:08Ik zelf zal de niet-trakteerder zeer zeker ook wat aanbieden. Echter de notoire niet-trakteerder die telkens als eerste op eigen initiatief het lekkerste en grootste stuk taart opschept zal bij de meeste mensen geen punten scoren.
Ik hoor het wel als er getrakteerd wordt.

dinsdag 12 juni 2018 om 17:50
Wat dat betreft ben ik blij dat ik geen collega's heb die ik fysiek tegen kom, en dat ik geen rekening hoef te houden met trakteer-etiquette. Als ik jarig ben ga ik gewoon met mijn partner sushi eten en niemand hoeft verder mee 
Al geef ik dit jaar weer eens een huisfeestje voor familie en vrienden. IJsblokjes in de badkuip, volgooien met flessen bier, een tafel vol eten en we komen de avond wel door. De boodschappen doe ik en zoals het er nu uit ziet krijg ik ook cadeautjes. Leuk!
Andere vrienden vieren het soms in de kroeg, zij betalen dan de drankjes en wij nemen een cadeautje mee. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er gesteggel of onduidelijkheid over was. Als ik al een cadeau heb meegenomen ga ik niet ook nog eens diegene vrij houden, dat is wel een beetje dubbelop. Ik wil best iemand vrijhouden, maar dan in plaats van een cadeautje.

Al geef ik dit jaar weer eens een huisfeestje voor familie en vrienden. IJsblokjes in de badkuip, volgooien met flessen bier, een tafel vol eten en we komen de avond wel door. De boodschappen doe ik en zoals het er nu uit ziet krijg ik ook cadeautjes. Leuk!
Andere vrienden vieren het soms in de kroeg, zij betalen dan de drankjes en wij nemen een cadeautje mee. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er gesteggel of onduidelijkheid over was. Als ik al een cadeau heb meegenomen ga ik niet ook nog eens diegene vrij houden, dat is wel een beetje dubbelop. Ik wil best iemand vrijhouden, maar dan in plaats van een cadeautje.

dinsdag 12 juni 2018 om 19:12
Ach ieder zijn meug toch. Gratis is toch fijner als je veel kan pakken toch?Ttroeteltje schreef: ↑12-06-2018 16:08Ik zelf zal de niet-trakteerder zeer zeker ook wat aanbieden. Echter de notoire niet-trakteerder die telkens als eerste op eigen initiatief het lekkerste en grootste stuk taart opschept zal bij de meeste mensen geen punten scoren.

woensdag 13 juni 2018 om 11:54
Drie keer raden door wie ik gisteravond laat werd gebeld...!
Juist ja, de oppasgier!
Haar ex had haar gebeld en was erg kwaad geweest dat ze de kinderen met te weinig geld bij me dumpte. Hij zei dat ik er wel vandoor had kunnen gaan als ik niet akkoord was geweest en was erg pissig dat ze dat risico met hun kinderen had genomen.
En nou is ze dus kwaad dat ik hem er bij heb betrokken, onprofessioneel en kinderachtig vindt ze het, ze zei zelfs dat de kinderen moesten huilen omdat papa kwaad op mama was (ga dan ook geen telefonische ruzie maken waar ze bij zijn). Ze probeerde me dus een schuldgevoel aan te praten, en ook al weet ik van mezelf dat ik dit naar eer en geweten heb opgelost, zonder wraak, schreeuwen en huilen, ik voel me er toch weer rottig door. Ik kan het gewoon heel slecht hebben als mensen kwaad op me zijn.
Ik heb stug mijn punt herhaald, geen excuses gemaakt en uiteindelijk opgehangen, maar blegh, ik heb de de hele avond er naar door gevoeld.
(Gelukkig kan ik het na een nachtje slapen wel relativeren)
En jullie, vivadames, wil ik bedanken voor het meedenken! Ik zat er dit weekend tot mijn nek in en dan is het moeilijk relativeren en dan is het ook lastig om een heldere, niet over-emotionele keuze te maken. Ik voelde me ook best alleen. Ik heb natuurlijk mijn vriend gebeld, maar zijn oplossing (kinderen bij de buren brengen en naar huis komen) vond ik niet de beste. Natuurlijk was ik ook super kwaad en gefrustreerd, maar moest ik dat voor de kinderen inslikken... als ik weer overrompeld word door een gier kom ik naar jullie
Juist ja, de oppasgier!
Haar ex had haar gebeld en was erg kwaad geweest dat ze de kinderen met te weinig geld bij me dumpte. Hij zei dat ik er wel vandoor had kunnen gaan als ik niet akkoord was geweest en was erg pissig dat ze dat risico met hun kinderen had genomen.
En nou is ze dus kwaad dat ik hem er bij heb betrokken, onprofessioneel en kinderachtig vindt ze het, ze zei zelfs dat de kinderen moesten huilen omdat papa kwaad op mama was (ga dan ook geen telefonische ruzie maken waar ze bij zijn). Ze probeerde me dus een schuldgevoel aan te praten, en ook al weet ik van mezelf dat ik dit naar eer en geweten heb opgelost, zonder wraak, schreeuwen en huilen, ik voel me er toch weer rottig door. Ik kan het gewoon heel slecht hebben als mensen kwaad op me zijn.
Ik heb stug mijn punt herhaald, geen excuses gemaakt en uiteindelijk opgehangen, maar blegh, ik heb de de hele avond er naar door gevoeld.
(Gelukkig kan ik het na een nachtje slapen wel relativeren)
En jullie, vivadames, wil ik bedanken voor het meedenken! Ik zat er dit weekend tot mijn nek in en dan is het moeilijk relativeren en dan is het ook lastig om een heldere, niet over-emotionele keuze te maken. Ik voelde me ook best alleen. Ik heb natuurlijk mijn vriend gebeld, maar zijn oplossing (kinderen bij de buren brengen en naar huis komen) vond ik niet de beste. Natuurlijk was ik ook super kwaad en gefrustreerd, maar moest ik dat voor de kinderen inslikken... als ik weer overrompeld word door een gier kom ik naar jullie

woensdag 13 juni 2018 om 12:04
woensdag 13 juni 2018 om 12:15
Wat naar weer. Maar haar gedrag is wel bizar, zij luist je erin om je een heel weekend aan het werk te zetten voor 50 euro en nu wordt ze boos. Waarschijnlijk had ze niet verwacht dat jij haar ex zou inzetten en dat ze het zou slikken die 50 euro.
Beetje omgekeerde wereld dit. Laat het los, laat haar lekker boos zijn, zij weet ook wel dat ze fout zit.
Beetje omgekeerde wereld dit. Laat het los, laat haar lekker boos zijn, zij weet ook wel dat ze fout zit.
woensdag 13 juni 2018 om 12:59
woensdag 13 juni 2018 om 17:03
@tijdspaarder Waarschijnlijk dacht ze er slim mee weg te zijn gekomen en dat jij er niet meer op terug zou komen, en ineens bleek dat jij toch slimmer was en krijgt ze plots een boze ex op haar dak. Tja dat is dan natuurlijk effe slikken.
Of wist ze al dat hij had betaald?
In elk geval heb jij keurig gehandeld en is zij de grote manipuleerder, onprofessionele uitbuiter. Ik zou haar nummer maar gewoon blokkeren en verwijderen nu, het is klaar toch.
Of wist ze al dat hij had betaald?
In elk geval heb jij keurig gehandeld en is zij de grote manipuleerder, onprofessionele uitbuiter. Ik zou haar nummer maar gewoon blokkeren en verwijderen nu, het is klaar toch.
woensdag 13 juni 2018 om 17:48
@tijdspaarder het feit dat je je zo naar voelt zegt heel veel over jou als persoon. Je bent een mooi mens, die om anderen geeft en de oppasgier dacht van jouw goedheid te kunnen profiteren. Nu jij geheel terecht haar ex hebt benaderd voor het resterende bedrag voelt zij zich aangevallen. Dat is haar probleem.
Je mag trots zijn dat je zo goed bent geweest voor die kinderen, de volwassen oplossing hebt gekozen en voor jezelf bent opgekomen. Schudt dat nare gevoel van je af, want je hebt alleen maar goed gehandeld
Je mag trots zijn dat je zo goed bent geweest voor die kinderen, de volwassen oplossing hebt gekozen en voor jezelf bent opgekomen. Schudt dat nare gevoel van je af, want je hebt alleen maar goed gehandeld

We’re all mad here
woensdag 13 juni 2018 om 18:30
woensdag 13 juni 2018 om 22:54
@tijdspaarder
Bedankt voor de update, ik heb enorm genoten van je smeuige verhaal.
Maar serieus, dat heb je echt heel goed gedaan: voor jezelf gezorgd (centen geregeld), de kinderen niet in de kou laten staan en je poot stijf gehouden tegen de oppasgier (LOL @ die term). Laat ze opdonderen met haar guilt trip-pogingen. De brutaliteit, zeg!
Bedankt voor de update, ik heb enorm genoten van je smeuige verhaal.

Maar serieus, dat heb je echt heel goed gedaan: voor jezelf gezorgd (centen geregeld), de kinderen niet in de kou laten staan en je poot stijf gehouden tegen de oppasgier (LOL @ die term). Laat ze opdonderen met haar guilt trip-pogingen. De brutaliteit, zeg!
donderdag 14 juni 2018 om 00:10
En Tijdspaarder: ze is niet boos op jou, ze is pissig dat haar plan niet gelukt is, en uit dat tegen jou. Dat is niet hetzelfde. Dit soort mensen heeft de neiging om boos te worden als dingen niet zo gaan als bedacht, en dan zoeken ze een slachtoffer om die boosheid op te uiten, want ze kunnen moeilijk zelf toegeven dat ze iets verkeerd hebben gedaan. Dat betekent niet dat ze jou daadwerkelijk iets kwalijk neemt, je bent alleen een handige zondebok. Het is niet heel anders dan een dronkelap die boos is op de wereld en ineens tegen je begint te schelden. Dan voel je je toch ook noet schuldig of rot? Je weet dat hij gewoon boos is op de wereld en/of een probleem heeft dat niks met jou te maken heeft, je stond er alleen toevallig. Dit is eigenlijk hetzelfde.
(En eens met de rest, ik vind het juist een hele nette en professionele oplossing. De kinderen zijn niet de dupe geworden, jij hebt gewoon het geld waar je recht op had, en oppasgier is op haar gedrag aangesproken door ex. Win-win-win, ik kan eigenlijk geen betere oplossing bedenken.)
(En eens met de rest, ik vind het juist een hele nette en professionele oplossing. De kinderen zijn niet de dupe geworden, jij hebt gewoon het geld waar je recht op had, en oppasgier is op haar gedrag aangesproken door ex. Win-win-win, ik kan eigenlijk geen betere oplossing bedenken.)

donderdag 14 juni 2018 om 07:12
Mooi gezegd en de spijker op zijn kop.
Zie deze ervaring met de oppasgier maar als een gratis cursusmomentje in "omgaan met onredelijke mensen". Wel rot dat je je er een avond vervelend door voelt. Probeer dat om te buigen in bijvoorbeeld je rot voelen voor die kinderen dat ze hun dagen slijten moeten bij zo'n moeder. En welke klap van de molenwiek hen dat geeft.
En als ze ooit nog eens belt: niet opnemen en voicemail verwijderen. En eventuele berichten ook ongelezen verwijderen.

donderdag 14 juni 2018 om 09:07
Hier idem. Echt raar als je bij gaat houden wie er wel en niet tracteerd. Misschien tracteren ze wel een andere dag dat ik er niet benAnAppleADay schreef: ↑12-06-2018 16:27Ik heb geen idee wie er bij ons een niet-trakteerder is, ik hou niet bij wie er wanneer zou moeten trakteren en het wel of niet doet.
Ik hoor het wel als er getrakteerd wordt.

donderdag 14 juni 2018 om 14:12
Bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden! Inderdaad, ze is gewoon chagrijnig dat haar plannetje niet gewerkt heeft en dat ik een alternatieve route naar mijn geld heb genomen.
Intussen kan ik er gelukkig wel om lachen, en ik denk dat dit een verhaal is waar ik menig feestje of partij mee op kan fleuren!
M'n moeder hing in ieder geval gierend van de lach aan de lijn toen ik haar dit gister vertelde!
Intussen kan ik er gelukkig wel om lachen, en ik denk dat dit een verhaal is waar ik menig feestje of partij mee op kan fleuren!
M'n moeder hing in ieder geval gierend van de lach aan de lijn toen ik haar dit gister vertelde!

maandag 9 juli 2018 om 20:23
tvp
en alvast een gierige actie. Ik ben nog steeds flabbergasted en het is ook nog niet helemaal afgelopen dus het is nog geen rond en sappig verhaal maar hier vast als reminder voor mezelf de situatie.
Alleenstaande, gulle tante A is jarig, 60, en biedt aan het familieweekendhuisje te boeken. Dwz ze betaalt een hele mooie, ruime villa van ruim 3000 euro voor een weekend inclusief zo wat dingen. Mijn man doet ruim boodschappen en zorgt twee keer voor het eten, het is nu eenmaal zijn hobby. Wij zijn jong maar opzich niet arm dus dit maakt ons niet uit dat we dan eens wat kwijt zijn, bij deze familie gebeurt dat niet vaak. Op vrijdag blijkt tante K. Nierpt patat te gaan halen voor de lunch. De helft is dan ergens wat anders aan het doen. Ook heeft ze koffiemelk meegenomen voor algemeen gebruik.
Twee weken later krijgt iedereen een app, behalve mijn man en ik blijkt nu, over of ze 15 euro willen overmaken voor de lunches en het eten. Iedereen heeft dit braaf gedaan a 26 personen. Inclusief gulle tante A, die dus al 3000 euro had betaald. In de veronderstelling dat dit geld wordt opgehaald voor/door ons omdat we zoveel hebben gekocht en gekookt (!!!). Maar tante K. Nierpt krijgen wij hier niet over te pakken.
Ik ben er dus pas net achter, en val van m'n stoel over 2 dingen
- de brutaliteit dat ze insinueert dat ze geld ophaalt namens ons. Ze zegt het niet letterlijk maar het staat er wel zo vaag als 'eten'
- de brutaliteit dat ze gulle tante A, die al 3000 euro heeft betaald om iedereen een gratis weekendje te geven, óók om een tientje vraagt. Gulle tante A komt altijd graag bij ons eten en waardeert dat ook altijd enorm naar mijn man toe in complimenten, soms kadootje etc.
Ik vraag me af, is ons dit een familie-opstootje waard? En zoja, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Tips, mooie oneliners voor in de familie-app
? Tegelijkertijd zie ik mijn familie niet vaak en heb er niet zoveel dus ik ben best beetje voorzichtig daarin
. En misschien heeft tante K.Nierpt, die aan de foute man is, weer eens geldproblemen?
en alvast een gierige actie. Ik ben nog steeds flabbergasted en het is ook nog niet helemaal afgelopen dus het is nog geen rond en sappig verhaal maar hier vast als reminder voor mezelf de situatie.
Alleenstaande, gulle tante A is jarig, 60, en biedt aan het familieweekendhuisje te boeken. Dwz ze betaalt een hele mooie, ruime villa van ruim 3000 euro voor een weekend inclusief zo wat dingen. Mijn man doet ruim boodschappen en zorgt twee keer voor het eten, het is nu eenmaal zijn hobby. Wij zijn jong maar opzich niet arm dus dit maakt ons niet uit dat we dan eens wat kwijt zijn, bij deze familie gebeurt dat niet vaak. Op vrijdag blijkt tante K. Nierpt patat te gaan halen voor de lunch. De helft is dan ergens wat anders aan het doen. Ook heeft ze koffiemelk meegenomen voor algemeen gebruik.
Twee weken later krijgt iedereen een app, behalve mijn man en ik blijkt nu, over of ze 15 euro willen overmaken voor de lunches en het eten. Iedereen heeft dit braaf gedaan a 26 personen. Inclusief gulle tante A, die dus al 3000 euro had betaald. In de veronderstelling dat dit geld wordt opgehaald voor/door ons omdat we zoveel hebben gekocht en gekookt (!!!). Maar tante K. Nierpt krijgen wij hier niet over te pakken.
- de brutaliteit dat ze insinueert dat ze geld ophaalt namens ons. Ze zegt het niet letterlijk maar het staat er wel zo vaag als 'eten'
- de brutaliteit dat ze gulle tante A, die al 3000 euro heeft betaald om iedereen een gratis weekendje te geven, óók om een tientje vraagt. Gulle tante A komt altijd graag bij ons eten en waardeert dat ook altijd enorm naar mijn man toe in complimenten, soms kadootje etc.
Ik vraag me af, is ons dit een familie-opstootje waard? En zoja, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Tips, mooie oneliners voor in de familie-app

anoniem_370014 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 20:30
1.64% gewijzigd

maandag 9 juli 2018 om 20:38
Wat een verhaal zeg! Die is ook zot in de kop. En wat goed van joiu dat je na wat slapeloze nachten en hoofdbrekens er nu een positieve draai aan kunt geven.Tijdspaarder schreef: ↑14-06-2018 14:12Intussen kan ik er gelukkig wel om lachen, en ik denk dat dit een verhaal is waar ik menig feestje of partij mee op kan fleuren!

maandag 9 juli 2018 om 20:44
dus tante harkt even bijna 400 euro bij elkaar?Molligpaard schreef: ↑09-07-2018 20:23tvp
Ik vraag me af, is ons dit een familie-opstootje waard? En zoja, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Tips, mooie oneliners voor in de familie-app? Tegelijkertijd zie ik mijn familie niet vaak en heb er niet zoveel dus ik ben best beetje voorzichtig daarin
. En misschien heeft tante K.Nierpt, die aan de foute man is, weer eens geldproblemen?
'lieve tante K.Nierpt. We hebben via via opgevangen dat je aan alle familieleden een vergoeding hebt gevraagd voor het eten dat wij hebben verzorgd tijdens het verjaardagsweekend van tante A. We waarderen het heel erg dat je dit voor ons wil doen, maar het hoeft echt niet. We hebben het met liefde gedaan en betaald, en beschouwen het als ons cadeau aan tante A. Aangezien iedereen nu toch al 15 euro heeft ingelegd, wilden we voorstellen dat je van dat geld een Bloomon abonnement afsluit voor tante A, als gezamenlijk bedankje voor het leuke weekend waar ze ons op heeft getrakteerd.'