Duz...

08-07-2018 18:41 610 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 26-07-2018 18:29
99.93% gewijzigd
wij slapen nooit.
Enn schreef:
11-07-2018 23:40
Maakt het uit? De forumregels gelden namelijk voor iedereen, ook voor Iris. Maar dat merkt ze vanzelf wel, er zijn op dit forum namelijk zaken echt veranderd waaronder deze regel. En of je het ermee eens bent of niet, dat verandert de forumregel dan weer niet. En in sommige gevallen denk ik daarbij: helaas. Bij deze denk ik: je went er maar aan, ook voor jou gelden de regels.
Ben jij moderator?
adnama schreef:
11-07-2018 23:49
Ben jij moderator?
Welnee en geen haar op mijn hoofd die dat zou willen worden. Zie laatste post.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
rosanna08 schreef:
11-07-2018 23:39
bruinhemden? Serieus?
hier stoor ik me ook aan. een ander voor nazi uitmaken is niet oke
samarinde schreef:
11-07-2018 23:45
Misschien ga ik nu dan ontdekken hoe het ban-gedoe werkt :)
niet van mij iig, maar ik wil je wel zeggen dat ik deze term echt heel laag vind om medeforummers mee aan te duiden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
iris1969 schreef:
11-07-2018 23:41
Ik val in herhaling, dus nog 1 keertje dan: ik geef geen diagnoses. Ik geef advies op grond van mijn kennis en ervaring en soms geef ik ook nog wat uitleg over termen e.d. Daarna geef ik het advies om naar een psycholoog te gaan.

Weet je wat de grap is? Deze toestand is een deja vu van de tijd dat ik kattenadvies gaf. Ook toen gaf ik blijkbaar "diagnoses". Als ik nu echter advies over katten geef hoor ik niks meer, want persoonlijkheids stoornissen zijn nu het snoepje van de week.

Ik ben benieuwd welk gezeur er ontstaat als ik me weer in iets nieuws verdiep.

Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in morbide obesitas of wellicht suikerverslaving, want dat leeft ook enorm op het forum :biggrin:
toen heb ik idd ook geregeld met je in de clinch gelegen, vooral vanwege 1 kat.
rosanna08 schreef:
11-07-2018 23:52
niet van mij iig, maar ik wil je wel zeggen dat ik deze term echt heel laag vind om medeforummers mee aan te duiden
Ach ik heb hier wel erger gelezen en daar wordt ook niets mee gedaan dus heee.... wat mij betreft gaan ze hun gang maar. Ja serieus, dit meen ik. Vallen over de associatie met hemden en ronduit rascistische opmerkingen laten staan? Nu ook niet miepen hier.
enn wijzigde dit bericht op 11-07-2018 23:55
17.94% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
rosanna08 schreef:
ik vind laag nog mild uitgedrukt. ik vind het compleet van de pot gerukt door iemand die een ander de les leest over forumgedrag.
iris1969 schreef:
11-07-2018 23:41
Ik val in herhaling, dus nog 1 keertje dan: ik geef geen diagnoses. Ik geef advies op grond van mijn kennis en ervaring en soms geef ik ook nog wat uitleg over termen e.d. Daarna geef ik het advies om naar een psycholoog te gaan.

Weet je wat de grap is? Deze toestand is een deja vu van de tijd dat ik kattenadvies gaf. Ook toen gaf ik blijkbaar "diagnoses". Als ik nu echter advies over katten geef hoor ik niks meer, want persoonlijkheids stoornissen zijn nu het snoepje van de week.

Ik ben benieuwd welk gezeur er ontstaat als ik me weer in iets nieuws verdiep.

Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in morbide obesitas of wellicht suikerverslaving, want dat leeft ook enorm op het forum :biggrin:
Het punt is denk ik iris dat je geen professional wordt door boeken lezen. De meeste mensen spreken hier en geven hier advies op basis van eigen meningen, ervaringen. Jij presenteert een theorie. Een theorie die pretendeert een verklaring te geven. Dat neigt sterk naar protoprofessionalisering. En ja dat is link. Wat je namelijk doet is de theorie leidend maken en het verhaal van een to erin passen. Een professional zou dat nooit zo doen. Die heeft het verhaal van de hulpvrager leidend en past technieken en kennis daarop aan. Daarmee leert iemand zichzelf kennen. Jezelf herkennen in een theorie geeft vooral zicht op die theorie en niet op je eigen motieven. En dit forum is niet voor professioneel advies en ja je adviseert mensen om naar een psycholoog te gaan. Maar door een theorie te presenteren plaats je jezelf ook niet in de puur persoonlijke hoek. Wat ik schreef, het lijkt op protoprofessionalisering.
Enn schreef:
11-07-2018 23:54
Ach ik heb hier wel erger gelezen en daar wordt ook niets mee gedaan dus heee.... wat mij betreft gaan ze hun gang maar.
als ik het lees, zeg ik er iets van
rosanna08 schreef:
11-07-2018 23:55
als ik het lees, zeg ik er iets van
Ja snap ik, dat doe ik ook.
Christel78 schreef:
11-07-2018 23:55
Het punt is denk ik iris dat je geen professional wordt door boeken lezen. De meeste mensen spreken hier en geven hier advies op basis van eigen meningen, ervaringen. Jij presenteert een theorie. Een theorie die pretendeert een verklaring te geven. Dat neigt sterk naar protoprofessionalisering. En ja dat is link. Wat je namelijk doet is de theorie leidend maken en het verhaal van een to erin passen. Een professional zou dat nooit zo doen. Die heeft het verhaal van de hulpvrager leidend en past technieken en kennis daarop aan. Daarmee leert iemand zichzelf kennen. Jezelf herkennen in een theorie geeft vooral zicht op die theorie en niet op je eigen motieven. En dit forum is niet voor professioneel advies en ja je adviseert mensen om naar een psycholoog te gaan. Maar door een theorie te presenteren plaats je jezelf ook niet in de puur persoonlijke hoek. Wat ik schreef, het lijkt op protoprofessionalisering.
prachtig
rosanna08 schreef:
Excuses voor de term.

Evengoed vind ik het echt heel laag om een ander voor een wissewasje aan te geven bij de Viva-politie.
Iris, praat gewoon vanuit je ervaringen zonder allerlei theorieën die je op internet vindt en in je boeken. Je hebt best iets zinnigs te zeggen zo nu en dan :P
samarinde schreef:
11-07-2018 23:57
Excuses voor de term.

Evengoed vind ik het echt heel laag om een ander voor een wissewasje aan te geven bij de Viva-politie.
Welkom tot het vivaforum waarin u gestaft wordt bij het leven dus wéét waar u wat van vindt. Want mocht een ander het niet aanstaan óf het verkeerd lezen; sommige mods maken hierin dus echt geen onderscheid en donderen u zonder pardon (en op staf) de waarschuwing of ban in. Succes ermee!
enn wijzigde dit bericht op 12-07-2018 00:01
4.91% gewijzigd
samarinde schreef:
Excuses voor de term.

zeker maar dat maakt iemand nog geen nazi. nazi’s kennen we van de oorlogsmisdaden zoals de holocaust. Dat is echt een heel ander soort laag of slecht. totaal onvergelijkbaar, ridicuul, kwetsend, gespeend van historisch en moreel besef etc. etc. etc.
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 23:59
1.11% gewijzigd
rosanna08 schreef:
11-07-2018 23:53
toen heb ik idd ook geregeld met je in de clinch gelegen, vooral vanwege 1 kat.
Ik kan het me niet meer herinneren, maar ik hoop dat de kat in ieder geval OK is, want dat is altijd mijn hoofddoel geweest.

Je mist overigens mijn punt: het gaat er om dat die "diagnoses" toen helemaal fout waren en nu hoor ik niets meer bij hetzelfde advies.

Ik neem de bezorgdheid van mijn medeforummers voor de "arme kwetsbare TO" dan ook met een flinke korrel zout.
samarinde schreef:
Excuses voor de term.

dat kun je ook zeggen zonder anderen voor nazi uit te maken

En verder, wat jij een wissewasje vindt, kan een ander wel aanstoot aan nemen en uiteindelijk is het aan de mods om te kijken of het tegen de huisregels is
Enn schreef:
11-07-2018 23:59
Welkom tot het vivaforum waarin u gestaft wordt bij het leven dus wéét waar u wat van vindt. Want mocht een ander het niet aanstaan óf het verkeerd lezen; sommige mods maken hierin geen onderscheid en donderen u in de waarschuwing of ban. Succes ermee!
ik ben echt verbaasd dat ik nooit een ban heb gekregen :P

(voor de goede orde ik staf nooit, wie uit deelt moet ook kunnen incasseren en al kan ik dat niet, mijn gevoelens moeten nooit aanleiding zijn tot een ban imho)
iris1969 schreef:
11-07-2018 23:59
Ik kan het me niet meer herinneren, maar ik hoop dat de kat in ieder geval OK is, want dat is altijd mijn hoofddoel geweest.

Je mist overigens mijn punt: het gaat er om dat die "diagnoses" toen helemaal fout waren en nu hoor ik niets meer bij hetzelfde advies.

Ik neem de bezorgdheid van mijn medeforummers voor de "arme kwetsbare TO" dan ook met een flinke korrel zout.
Kat is ok, maar niet dankzij jouw advies

Ik snap je punt prima, jij denkt dat omdat jij het bent, je zoveel commentaar krijgt. Dat zal bij een aantal mensen best meespelen, maar je kunt niet alles bij de ander neerleggen. Je hebt er zelf ook een aandeel in
samarinde schreef:
Excuses voor de term.

Nou jouw term is buiten laag ook erg theatraal. Kom op, wees een held en wijzig het
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
strikjemetstippels schreef:
12-07-2018 00:01
ik ben echt verbaasd dat ik nooit een ban heb gekregen :P

(voor de goede orde ik staf nooit, wie uit deelt moet ook kunnen incasseren en al kan ik dat niet, mijn gevoelens moeten nooit aanleiding zijn tot een ban imho)
Yup, eens maar voordat ik weer voor de monologische ouwehoer over staffen wordt uitgemaakt ga ik! ;) :-D
@ Christel: ik lees niets nieuws wat andere forummers al eerder fijnzinnig of niet zo fijnzinnig aan mij hebben gemeld en hier heb ik steeds geduldig en uitgebreid antwoord op gegeven.

Ik laat het er dan ook deze keer bij om hierop te reageren, maar als je een nieuw punt hebt dan hoor ik het graag.
Enn schreef:
12-07-2018 00:03
Yup, eens maar voordat ik weer voor de monologische ouwehoer over staffen wordt uitgemaakt ga ik! ;) :-D
ik heb je gestaft wegens monoloog

:P
strikjemetstippels schreef:
12-07-2018 00:03
ik heb je gestaft wegens monoloog

:P
:rofl:
rosanna08 schreef:
12-07-2018 00:01
Kat is ok, maar niet dankzij jouw advies

Ik snap je punt prima, jij denkt dat omdat jij het bent, je zoveel commentaar krijgt. Dat zal bij een aantal mensen best meespelen, maar je kunt niet alles bij de ander neerleggen. Je hebt er zelf ook een aandeel in
Fijn dat de kat ok is en jammer dat ik daarin geen bijdrage heb kunnen leveren, maar praat me geen schuldgevoel aan, want de DA is degene die je blind moet volgen, niet een medeforummer en dat weet je best.

En je mist weer het punt: ik had het niet over Iris-allergie, hoewel dat best mee zal spelen maar over het snoepje van de week: toen was het katten en nu is het narcisme en morgen wie weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven