Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Meiden hier vanmorgen een vroege test gedaan op dag 12 na IUI zonder hormonen.... een 2e streepje te zien maar ik hou echt een slag om de arm.... mijn moeder zegt streep is streep maar ga toch morgenochtend weer een x testen.... voelt haast te mooi om waar te zijn.... miskraam in maart en nu weer een positieve test.... zijn er meer meiden die zo vroeg positief getest hebben?
Hallo allemaal,

innerpeace, fijn je weer te zien. Ik hoop dat je snel hersteld van de miskraam, zowel lichamelijk als geestelijk. Sterkte! En ik hoop dat de onderzoeken uitsluitsel en een oplossing kunnen geven. Het is je zo gegund.

Truelove, spannend!. Ik ga hopelijk begin augustus voor de eerste keer IUI (als deze poging zelf wee niet is gelukt)

Angelaloes, ik duim voor je!

ikzelf heb de afgelopen dagen als een een of andere idioot de zaadcelletjes lopen aanmoedigen, stom he. Maar ik moet komende dagen wel even bellen om echo te maken voor eerste IUI.
Succes Innerpeace! Ik hoop dat de rust je veel goed zal doen!
Hallo allemaal.

Zojuist heb ik groen licht gekregen. Ik mag starten met iui!!! Vanavond ga ik bestellen en dan zou ik bij de volgende eisprong al kunnen beginnen (rond de 30ste).

Het lijkt me fijn om hier mee te kunnen schrijven. Ik zal me inlezen in jullie verhalen zodat ik ook met jullie mee kan duimen.

Groetjes apenstaart.
Mientje2305 schreef:
09-07-2018 16:57
Meiden hier vanmorgen een vroege test gedaan op dag 12 na IUI zonder hormonen.... een 2e streepje te zien maar ik hou echt een slag om de arm.... mijn moeder zegt streep is streep maar ga toch morgenochtend weer een x testen.... voelt haast te mooi om waar te zijn.... miskraam in maart en nu weer een positieve test.... zijn er meer meiden die zo vroeg positief getest hebben?
Streep is streep inderdaad. Is dit je eerste iui poging?
@science, hopelijk is het deze keer al raak en heb je geen IUI meer nodig! En ik denk ook steeds waar zullen ze nu zijn, go go go 😂doe je best!
Ik duim met je mee!

@mientje, ik kan er niet echt over oordelen of het echt te vroeg is, iig succes morgen hopelijk weer positief!

Sterkte en succes allemaal!
Sterkte innerpeace. Rustig aan.

Hier is t streepje nog heel licht. Ben nu maar aan het doortesten om t straks aan dr arts te kunnen laten zien. Zo heb ik mis dr nog wat aan..
http://nl.tinypic.com/r/11vsj2w/9
Op basis van de foto’s vind ik hem inderdaad eerder lichter dan donkerder worden. Maar: je zit nu nog op minder dan twee weken na iui toch? Dat zegt dus nog niks, je kunt nu nog afnemende pregnyl hebben, en over een paar dagen pas toenemende eigen Hcg. Of dit is het begin van eigen hcg. Of weliswaar heel laat maar ik zie er wel meer plaatjes van online: toch nog een restje pregnyl. Je kunt echt niks anders doen dan wachten, als het lijntje weer toe gaat nemen is dat een goed teken!
Bij mij was het ook echt pas na 14 dagen een duidelijk (licht) lijntje, ondanks dat ik volgens mij dezelfde tests had, en ik was en ben toch echt zwanger. Dus je moet echt wachten tot deze lijn weer toe gaat nemen, of minimaal 15 dagen na iui echt niks laat zien, dan weet je het pas.
Ik zou nog even doortesten.. Wanneer is je nod?
Dames, ik heb binnenkort een HSG röntgen. Iemand ervaring mee?
Vrijdag is het 2 weken geleden dat ik iui had. Test blijft licht. Loopt nirt op en niet af. Heb t ziekenhuis even gemaild.

Ik heb een hsg gehad lee. Wat wil je weten? Stuur me anders even een pb.
Lee83 schreef:
11-07-2018 18:41
Dames, ik heb binnenkort een HSG röntgen. Iemand ervaring mee?
Ja, ik ook. Viel me alles mee. Wel van tevoren pijnstiller ingenomen.
Ziekenhuis mailt dat ik t af moet wachten.. schiet lekker op
@ angelaloes, helaas geen verlossend antwoord vandaag. Maar morgen is je NOD toch? Meer duidelijkheid komt snel dan! Sterkte!

Ikzelf vind het nu al lang duren de wachtweken.. dacht de eerste dagen al vanalles te voelen 😉
Had krampen en heb nog een beetje opgezette buik..
Ik denk steeds het zal wel niet, maar je weet het niet misschien ben ik wel een geluksvogel.

Succes en sterkte allemaal
Ik voel ook alweer van alles, waardoor ik hoop krijg. Terwijl ik dondersgoed weet dat ik dit vaker voel in de week voor mn menstruatie..
@maris denk dat ik dat ook maar doe dan. Naderhand nog last gehad of kon je zo door met je dagelijkse? Zie er best tegen op. Iedere keer weer een stapje verder. Nu gaan we kijken of ik IUI kan blijven doen of toch IVF ga doen. Hopelijk niet..
@angelaloes had jij ook op voorhand een pijnstiller gehad?
Lee83 schreef:
12-07-2018 18:30
@maris denk dat ik dat ook maar doe dan. Naderhand nog last gehad of kon je zo door met je dagelijkse? Zie er best tegen op. Iedere keer weer een stapje verder. Nu gaan we kijken of ik IUI kan blijven doen of toch IVF ga doen. Hopelijk niet..
@angelaloes had jij ook op voorhand een pijnstiller gehad?
Ik heb tijdens hsg 1 flinke pijnscheut gehad en naderhand vooral krampen alsof je ongesteld bent. Het scheelt wel enorm per persoon of je veel pijn hebt of niet.
Ze raadden bij mij wel pijnstillers aan die werken bij menstruatieklachten, zelf zweer ik bij Aleve Feminax.
anoniem_648c906273b8d wijzigde dit bericht op 12-07-2018 19:13
0.86% gewijzigd
Bij mij is het vrij nauw van binnen. Dus ik heb erg veel last van de eendenbek. Ik had van te voren diazepam genomen. Dit hielp heel goed waardoor het beter ging. Zodra t vloeistof erin gespoten word dacht ik heel even wtf is dit. Maar voor je dr over kan denken is t al klaar. Ze zorgde bij mij dat t allemaal heel snel ging. Ze laten je ook meteen de foto zien. Doe wat in je ondergoed. Want loopt nog wat uit en je kan wat gaan bloeden
Angelaloes: helaas kan het ziekenhuis ook niet meer zeggen of doen dan afwachten. Morgen zou het twee welen geleden zijn toch? Dan zou je komende paar dagen echt we een toename van de streep verwachten als het raak is. Ik snap dat wachten vervelend is, maar het is echt niet anders.
(En een geruststelling: daarna is het wachten nog lang niet over. Eerst tot de eerste echo, dan 12 weken/evt nipt, enz enz. Je maakt het jezelf echt makkelijker door dar zo veel mogelijk gewoon ge accepteren).
Ja zo is t hoor. Vanmiddag had ik ineens wat bloed. Heel weinig. Wel rommelt Mn buik was. Daarna niks meer gezien. Verwacht m vannacht. gaan t zien.
angelaloes schreef:
12-07-2018 22:03
Ja zo is t hoor. Vanmiddag had ik ineens wat bloed. Heel weinig. Wel rommelt Mn buik was. Daarna niks meer gezien. Verwacht m vannacht. gaan t zien.
:cry:
@angelaloes, even een aanvulling op nausicaa, zelfs als je kind er is blijft het spannend. Mijn zoon (daar moet ik nog aan wennen) is nu 5 weken en elke dag zijn er wel dingen dat ik denk, doe ik dit wel goed? Mag hij dit wel? Na de eerste week dacht ik; ok, ik heb hem iig een week in leven gehouden.
Maar ik weet ook nog heel goed hoe die weken waren (in totaal 4 jaar aan wachtweken), dus ik leef ontzettend met jou en alle andere mee!

@lee, ik heb ook een hsg gehad en van te voren pijnstillers genomen onder het mom van, kan geen kwaad. Het voelde inderdaad daarna als menstruatie krampen. Ik vond het niet heel pijnlijk. Niet prettig, maar ook niet onhoudbaar.
(Ik denk even terug aan mijn 15 uur weeen ;))
Een vriendin van mij heeft op de afdeling gynaecologie gewerkt en zij vertelde dat her onderzoek zelf gevoelig kan zijn, als er een verstopping/verkleving zit in je eileider. Ze proberen die dan met de vloeistof weg te drukken, waardoor alles open is en klaar voor bevruchting. Het is dus echt voor een heel goed doel!! Succes!

En voor de rest ook allemaal, ho vol!!
@innerpeace: heel veel sterkte! Neem de komende maanden de tijd om weer op je positieve te komen en energie te verzamelen voor de volgende kansen...

@truelove79 @mientje2305 @angelaloes: het enige dat ik kan schriijven is dat ik samen met jullie mee hoop dat alles goed mag gaan en jullie een positief resultaat krijgen! Maar dat wachten duurt idd soms eeuwig lang.

@apestaartje30: IUI starten. Heel veel succes!!

Hier blijft het wachten op mijn eerste 'natuurlijke ' menstruatie na pilstop. Nu een cyclus van 35 dagen. Heb een zwstest gedaan gisteren omdat ik toch geinsemineerd had, maar die was negatief. Hier dus blijven wachten en uitkijken naar mijn menstruatie...
@angelaloes, ik hoop zo dat je toch een positieve test hebt vandaag 🙏

@pat36 haha ik kan mezelf zo indenken dat ik ook zo zou denken of je alles wel goed doet en
’ ik heb hem iig een week in leven gehouden’ 😂. Ondanks dat ik er erg naar uitkijk is het ook wel heel spannend! Maar dat zal voor elke nieuwe moeder zo zijn..
Vooral in die eerste weken..heb jij hulp van je moeder of vriendinnen?

@lee sterkte met de hcg!

@thilly, hopelijk heb je snel weer je natuurlijke cyclus!

@maris, benieuwd... mag jij al bijna testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven