Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Duufje schreef:
12-07-2018 10:11
Puckster15 ontzettend lief en ik wil je aanbod heel graag aannemen.
Ik heb je een PB gestuurd. Wil je checken of die hebt ontvangen? Dat gaat nogal eens niet goed helaas... wil je mij anders proberen te PB-en? Als dat allemaal niet lukt, maak ik even een mailadres oid aan. Nogmaals dank.
Duuf, heb je ook nog iets aan een aantal spuiten decapeptyl (stuk of 8 geloof ik)? Zitten nog veilig in de seal verpakking, zijn altijd bewaard in de koelkast. Kost bij elkaar geloof ik ook iets van €90 dus dat zou mooi meegenomen zijn.
Je kunt me een pb sturen of mailen naar flipje197 [at] gmail . com
flipje2 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 07:40
24.48% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wauw Miekje, geweldig!
Jeej Miekje, wat een goed nieuws!
Miekje gefeliciteerd!

En Zizo, voor jou duim ik ook nog steeds hard verder, ik heb er toch nog een goed gevoel over bij jou... sterkte met afwachten.

Ginger (en de vele anderen die het helaas nodig hebben), een hele dikke knuffel... :hug:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heeee echt ?!?! Wat een super, supergoed nieuws Miekje!!!! Was bang dat het een cynische 'guess what' was ;)
Wat fijn!!!Je zult wel helemaal flabbergasted zijn, of niet?
Waaah Miekje gefeliciteerd!!!!

Flip dankjewel. Nog vijf dagen wachten op de echo.
Miekje wat fijn! Wat een heerlijk nieuws.

Flipje, wat een lief aanbod. Maar decapeptyl heb ik nog nooit gebruikt, dus ik ga daar nu ook maar niet op eigen houtje aan beginnen ;-). Hoop dat je er iemand anders nog een plezier mee kunt doen.

Zizo dat wachten moet slopend zijn zo. Hou je het een beetje vol? Je hebt nog maar 1 hand nodig om af te tellen... ik hoop ontzettend op goed nieuws.
Miekje, wat goed!
Miekje!!! :cheer: :cheer2: :yes: Wat geweldig! Gefeliciteerd! Ik kreeg gisteren al goede hoop toen je schreef dat er nog niets was doorgebroken. Ben echt blij voor je. Wat is het je gegund! In poging 4, 5e terugplaatsing (toch?) succes! Dat geeft mij ook weer goede hoop! Ga nu verder voor je duimen dat alles goed blijft gaan.

Zizo, ook voor jou duim ik nog steeds. Nog vijf dagen, wat zal het wachten lang duren. For what it's worth: ik deel Flipjes goede gevoel over jou.

Brendatjuh, hoe gaat het bij jou? Ik hoop dat het bloedverlies nu snel echt stopt! Lopen de tests nog steeds op? Duim ook verder voor jou.

MamaMaria, hopelijk goed nieuws maandag, succes met wachten!

Duufje, fijn van je goede gesprek en wat gaan we met z'n allen voor je duimen als je weer gaat beginnen. Het is je zo enorm gegund.

Gingerspice, hele dikke knuffel voor jou, je wanhoop en verdriet is voelbaar. Ik had zelf een beetje een vergelijkbare situatie, al was het bij mij minder uitgesproken. Eerste poging 3 goede embryo's en tweede poging maar 1 van minder goede kwaliteit. Het is heel ruk, want je wil graag verklaringen en vooral dat het een volgende keer beter gaat, maar ik geloof wel dat het 'gewoon' domme pech kan zijn. Net zoals de zaadkwaliteit van de man kan wisselen per keer, kan ook onze eicelkwaliteit wisselen. Ik vind dat ook heel scary, want hoe weet je dan of het de volgende keer wel of niet ok zal zijn? Enige wat we kunnen doen is dapper zijn en toch doorproberen. En blijf vasthouden aan de gedachte dat het bij anderen soms ook langer duurt voordat het lukt. Hopelijk haal jij ook hoop uit Miekjes positieve test. Het kan zomaar de volgende ronde raak zijn :hug:.
Gaan jullie definitief overstappen naar DD? Daar zullen ze sowieso je AMH gaan testen, dat kan, wat Zot al schreef, idd wat zeggen over je eicelvoorraad en kwaliteit.

Vienna, ik had niet meegekregen dat dit jullie enige IVF poging zal zijn. Ik vind het dapper dat jullie dat zo hebben besloten. En ik hoop natuurlijk van harte dat die laatste cryo's jullie succes gaan brengen. Wat je schrijft over het lege huis en dat je na al die jaren nog steeds je moedergevoel niet kan inzetten is ontzettend herkenbaar :hug:.
Miekje: Yesss!!! Ben oprecht blij dat iemand hier een positieve test heeft. Hoop heel hard dat het allemaal goed zal gaan!

Windmolen: na bijna 4 jaar van proberen merk ik steeds meer wat voor impact dit hele traject heeft. Het kan zijn dat we misschien in de toekomst toch nog eens een behandeling opstarten, maar ik trek het steeds moeilijker en dan is een eindpunt fijn (hoe dubbel ook).

MamaMaria: wij zijn vorig jaar bij twee verschillende voorlichtingsavonden geweest voor pleegzorg. Voor ons was het ook nog niet het juiste moment en ook wel heftig alle voorbeelden.
Maar wij denken dat met onze ervaring en nu we wat ouder zijn, dit wel zouden kunnen.
Begrijp wel goed jouw verwarring. Als het nu niet goed voelt, dan kan het altijd in de toekomst nog.
Miekje gefeliciteerd!!

Duufje, ik heb nog utrogestan voor je. Mocht je willen laat maar weten dan stuur ik je een bericht.

Zizo, Brendatjuh, hoe gaat het nu?

Ik heb op t vervolgdeel een foto geplaatst. Vraag me af of de streep duidelijk genoeg is. Ze lopen in elk geval niet af. Bij de vorige positieve reeks zou dat morgen beginnen. Vriend is nu toch maar digitale test halen. Ik hoop zo dat het niet weer misgaat. Gisteren had ik t echt ff zwaar. Het blijft zo afwachten.
Ik kom ook uit de meeleesstand;

Miekje wat super! Gefeliciteerd :heart:
anoniem_637a6097431d8 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 15:28
4.05% gewijzigd
Miekje, wat goed!!!
Spannend Biekkie
Ik heb je foto gezien en vind de streep in elk geval duidelijk zichtbaar.
Maar ik kan er weinig over zeggen. Ik heb dezelfde testen gebruikt, maar had beide keren (14 en 15 dagen na tp) echt een knaller waarbij de teststreep even donker was als de controlestreep. Maar ik test laat en weet van anderen dat ze ook vaak een lichte streep hadden.

Ik zou je utrogestan graag willen. Voel me net zo'n schooier ondertussen...
Zal je een pb sturen.
Wauw miekje wat fijn!! Eindelijk een positieve test. Gefeliciteerd! Ik had ook al goede hoop voor je, wat een mooi begin van je zomervakantie.
Wat een super goed nieuws Miekje Gefeliciteerd!

Hier helaas minder goed nieuws, sinds gisteravond bloed ik behoorlijk. Ben nu echt alle hoop verloren dit kan niet goed zijn.
Ik merk dat ik zelf nog een ijskonijn ben en mijn gevoelens nog niet toe heb kunnen laten. Mijn man is behoorlijk van slag.
We hadden besloten dat ivf 3 dus echt de laatste keer was en hij begon net al over misschien moeten we toch eens kijken wat het ons zou kosten.
Ik laat het maar even en we hebben het er op een later tijdstip wel over.
Hier denk ik alweer mis, net wat rood/bruin bloedverlies.
Oh nee Biekkie niet jij ook al!! Gatsie zeg, geen woorden voor! Hoop voor je dat het mee gaat vallen!
Brendatjuh, als het echt mis is je tijd nemen hoor voor je zo'n belangrijke beslissing neemt. Ik heb na de miskraam van mijn laatst verzekerde poging 4 maanden gewacht tot ik een afspraak heb gemaakt bij het ziekenhuis om een mogelijke zelf betaalde poging te bespreken. Ik heb ontzettend genoten van de rust in die periode en had die tijd ook echt nodig om weer op te laden en te herstellen van de klap.
Superbedankt allemaal. Ik ben idd nogal flabbergasted, windmolen wat scherp heb je mijn getallen paraat! Heb heel raar onwerkelijk gevoel. Mag volgende week vlak voor we op vakantie gaan voor echo komen. Ze benadrukte dat er dan waarschijnlijk nog geen hartje klopt. Maar ga toch maar daarheen!

Shit voor jullie brendatjuh. Rustig verwerken en de tijd nemen! Bij umc verzekering kun je 4e poging (5e zelfs maar dan nog hogere premie) laten verzekeren. Heb je nu niks aan maar mochten jullie besluiten in nieuwe jaar door te willen wellicht interessant.

Zizo ik duim voor jou.hoop dat echo je gerust gaat stellen.

Duufje hier staat ook nog eea aan menopur mocht je intetesse hebben.
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 17:49
3.94% gewijzigd
Miekje dat heb ik (jeemig zeg, straks sta ik nog bekend als 'die schooier van het forum ;-) ).
Ik stuur je een pb
Helemaal geen schooier hoor Duufje. Je gebruikt medicijnen die anders weggegooid zouden worden. Hardstikke verantwoord bezig dus :).
Duufje heb je pb beantwoord. Ik vind het ook beter dat spullen gebruikt worden ipv weggegooid. Heb trouwens ook nog cetrotide ook daarvoor interesse?
Ah biekie nee toch?

Vraagje utro gebruik zkh zegt dat ik nu 2 wkn na tp kan stoppen. Wat voor ervaring/advies hebben jullie? Lijkt me fijn zonder die zooi maar durf niet zo goed...
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 18:15
Reden: Aanvulling
81.00% gewijzigd
Hmm verder geen bloedverlies meer gehad. Ga wel elk half uur plassen en kijken. Ik hou er maar rekening mee dat het weer mis is. Morgen middag maar weer een test om te kijken of ie lichter wordt. Que Sera, Sera.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven