'Forumjeukwoorden'

vrijdag 13 juli 2018 om 09:18
N.a.v. het 'signaalwoorden van een nieuwe TO' topic: van welke woorden hier op het forum krijg je de spreekwoordelijke jeuk?
Het valt me op dat hier een hoop leuke woorden en uitdrukkingen de oorsprong lijken te vinden, zoals 'banaansmeerders' en 'een afgekloven knuppel naar een mug in het olifantenhok zwiepen'.
Het valt me op dat hier een hoop leuke woorden en uitdrukkingen de oorsprong lijken te vinden, zoals 'banaansmeerders' en 'een afgekloven knuppel naar een mug in het olifantenhok zwiepen'.
zaterdag 14 juli 2018 om 10:49

zaterdag 14 juli 2018 om 11:27
Ik ben al aardig vanaf het begin hier op het forum en ik merk goed dat we met z´n allen zijn gegroeid (lees; we worden oud
).
De jongere generatie kan echt niet meer zonder spelfouten schrijven. In het begin vond ik dat behoorlijk irritant, maar tegenwoordig lees ik er gewoon overheen. Wij hebben de taal ook niet geleerd zoals onze opa´s en oma´s, lees eens een oude Ot & Sien, of kijk een programma als Paulus de boskabouter, daarin worden woorden gebruikt die zo ongeveer uitgestorven zijn. En de generatie die na ons komt vindt andere dingen duidelijk belangrijker.
Waar ik wel moeite mee heb zijn de onderwerpen van ´de jeugd´. Met name de vraag of ze hun vriendje wel of niet moeten dumpen, of ze wel of niet moeten trouwen, of ze hun kind wel of niet die naam zullen geven. Alsof internet de plaats inneemt van gevoel, gezond verstand, familie en vrienden. Dan denk ik wel eens; Wij moesten dat allemaal zonder internet zien te regelen en we leven nog steeds. Iets met schade en schande, en wijsheid komt met de jaren door de fouten.

De jongere generatie kan echt niet meer zonder spelfouten schrijven. In het begin vond ik dat behoorlijk irritant, maar tegenwoordig lees ik er gewoon overheen. Wij hebben de taal ook niet geleerd zoals onze opa´s en oma´s, lees eens een oude Ot & Sien, of kijk een programma als Paulus de boskabouter, daarin worden woorden gebruikt die zo ongeveer uitgestorven zijn. En de generatie die na ons komt vindt andere dingen duidelijk belangrijker.
Waar ik wel moeite mee heb zijn de onderwerpen van ´de jeugd´. Met name de vraag of ze hun vriendje wel of niet moeten dumpen, of ze wel of niet moeten trouwen, of ze hun kind wel of niet die naam zullen geven. Alsof internet de plaats inneemt van gevoel, gezond verstand, familie en vrienden. Dan denk ik wel eens; Wij moesten dat allemaal zonder internet zien te regelen en we leven nog steeds. Iets met schade en schande, en wijsheid komt met de jaren door de fouten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 14 juli 2018 om 11:43
Dat vind ik geen goede vergelijking. Nee, ik schrijf inderdaad niet zoals mijn overgrootouders het ooit leerden, maar ik schrijf wel foutloos (op een enkele autocorrectie na). Dat 'de jeugd' andere woorden gebruikt dan ik snap ik. Dat ze geen enkele moeite doen om bestaande woorden en vervoegingen op de juiste manier te schrijven snap ik niet. Dat getuigt voor mij van minachting voor de lezers, vooral als ze dan ook nog iets zeggen als 'je begrijpt toch wat er staat'?
zaterdag 14 juli 2018 om 12:07
Dat eeuwige 'me'. Ik weet niet precies waarom, maar het roept direct irritatie op.
'Ik ben mama'. Nee, je bent moeder. En naast moeder nog heel veel meer hoop ik, of ben je gestopt met een induvidu zijn toen je een kind kreeg?
'Ongie zijn'. Ahhhhh, ksstttt. Doe. Normaal.
Verkleinwoorden voor alles en het plaatsen van 'man' of het verwerken van de kinderen achter/in de forumnaam. 'Uilenman en de Uilskuikens'.
'Ik ben mama'. Nee, je bent moeder. En naast moeder nog heel veel meer hoop ik, of ben je gestopt met een induvidu zijn toen je een kind kreeg?
'Ongie zijn'. Ahhhhh, ksstttt. Doe. Normaal.
Verkleinwoorden voor alles en het plaatsen van 'man' of het verwerken van de kinderen achter/in de forumnaam. 'Uilenman en de Uilskuikens'.
Verdeel en heers.

zaterdag 14 juli 2018 om 12:57
Ik erger me aan mensen die denken dat' irriteren' een wederkerend werkwoord is.

zaterdag 14 juli 2018 om 12:59
Afkortingen zijn dat. Verder is het 'ergeren aan' en 'niet eens'.Wageningen1985 schreef: ↑14-07-2018 12:50Misschien niet eens een woord, maar van die verkleiningen van woorden: Even wordt 'ff' inderdaad 'idd" waarom ik mij hieraan irriteer weet ik geen eens zo goed maar het irriteert mij wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 14 juli 2018 om 13:06
Klinkt leuk. 'Die' mag blijven.Wageningen1985 schreef: ↑14-07-2018 12:50Misschien niet eens een woord, maar van die verkleiningen van woorden: Even wordt 'ff' inderdaad 'idd" waarom ik mij hieraan irriteer weet ik geen eens zo goed maar het irriteert mij wel.

Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zaterdag 14 juli 2018 om 13:10
Iedereen zijn ergernissen, daar is dit topic voor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 14 juli 2018 om 13:14

Het taalpolitie, toch ?
nounou
zaterdag 14 juli 2018 om 13:16
Iemand moet het doen.
I wanna live my life with the volume full!