'Forumjeukwoorden'

vrijdag 13 juli 2018 om 09:18
N.a.v. het 'signaalwoorden van een nieuwe TO' topic: van welke woorden hier op het forum krijg je de spreekwoordelijke jeuk?
Het valt me op dat hier een hoop leuke woorden en uitdrukkingen de oorsprong lijken te vinden, zoals 'banaansmeerders' en 'een afgekloven knuppel naar een mug in het olifantenhok zwiepen'.
Het valt me op dat hier een hoop leuke woorden en uitdrukkingen de oorsprong lijken te vinden, zoals 'banaansmeerders' en 'een afgekloven knuppel naar een mug in het olifantenhok zwiepen'.
zaterdag 14 juli 2018 om 13:35
Lady*Voldemort schreef: ↑14-07-2018 13:34'Sinds zeven maanden heb ik een relatie met een ontzettend lieve man' , en dan kómt me er toch een bak ellende los!

Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos

zaterdag 14 juli 2018 om 13:37
Of het is de liefde van haar leven, en dan blijkt ze pas 16 te zijn.Lady*Voldemort schreef: ↑14-07-2018 13:34'Sinds zeven maanden heb ik een relatie met een ontzettend lieve man' , en dan kómt me er toch een bak ellende los!

zaterdag 14 juli 2018 om 14:47

zaterdag 14 juli 2018 om 15:21

zaterdag 14 juli 2018 om 15:50
'Calm your tits' is een Engelse uitdrukking, die zoiets betekent als 'rustig an een beetje'.
En sommigen vinden het echt reuze grappig om zo'n uitdrukking dan heel letterlijk in het Nederlands te vertalen.

zaterdag 14 juli 2018 om 16:10
Dat is het nieuwe 'wilt' idd. Je leest het steeds meer!_CarmiggelT_ schreef: ↑14-07-2018 14:47Fouten in ev/mv. Ik zie dat hier vaak in zinnen met ‘we’ als onderwerp. Noemde we...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 14 juli 2018 om 16:13
Niet mijn kopje thee, hoor.Lady*Voldemort schreef: ↑14-07-2018 15:50'Calm your tits' is een Engelse uitdrukking, die zoiets betekent als 'rustig an een beetje'.
En sommigen vinden het echt reuze grappig om zo'n uitdrukking dan heel letterlijk in het Nederlands te vertalen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 14 juli 2018 om 16:23
Dat zie je de laatste tijd heel veel ja. Wel alleen bij zwakke werkwoorden, waarbij de vorm zonder -n ook bestaat, als enkelvoudsvorm. We wilde, noemde, probeerde, maakte etc._CarmiggelT_ schreef: ↑14-07-2018 14:47Fouten in ev/mv. Ik zie dat hier vaak in zinnen met ‘we’ als onderwerp. Noemde we...
Bij sterke werkwoorden, waarbij het enkelvoud dus anders is, heb ik het nog niet gezien, bv we hadde, dede, sliepe; als iemand dat opschrijft ziet hij zelf ook dat het niet goed is, denk ik.
zaterdag 14 juli 2018 om 16:26
Zal ook wel niet lang meer duren.regenworm schreef: ↑14-07-2018 16:23Dat zie je de laatste tijd heel veel ja. Wel alleen bij zwakke werkwoorden, waarbij de vorm zonder -n ook bestaat, als enkelvoudsvorm. We wilde, noemde, probeerde, maakte etc.
Bij sterke werkwoorden, waarbij het enkelvoud dus anders is, heb ik het nog niet gezien, bv we hadde, dede, sliepe; als iemand dat opschrijft ziet hij zelf ook dat het niet goed is, denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 14 juli 2018 om 16:34
Zeg, niet de boodschapper schieten he. Ik verschafte alleen maar enige uitleg.

zaterdag 14 juli 2018 om 16:37
+ triljard, net als autistisch...
zaterdag 14 juli 2018 om 16:40
Willen is een onregelmatig werkwoord, maar verder eens.regenworm schreef: ↑14-07-2018 16:23Dat zie je de laatste tijd heel veel ja. Wel alleen bij zwakke werkwoorden, waarbij de vorm zonder -n ook bestaat, als enkelvoudsvorm. We wilde, noemde, probeerde, maakte etc.

Edit: tenminste, dat denk ik.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.

zaterdag 14 juli 2018 om 17:00
Ik ook. En ook zo makkelijk "scoren" voor mensen die er toevallig goed in zijn. Mensen vergeten nog wel eens dat IQ geen keuze is.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

zaterdag 14 juli 2018 om 17:04