'Forumjeukwoorden'

13-07-2018 09:18 164 berichten
N.a.v. het 'signaalwoorden van een nieuwe TO' topic: van welke woorden hier op het forum krijg je de spreekwoordelijke jeuk?

Het valt me op dat hier een hoop leuke woorden en uitdrukkingen de oorsprong lijken te vinden, zoals 'banaansmeerders' en 'een afgekloven knuppel naar een mug in het olifantenhok zwiepen'.
Alle reacties Link kopieren
een dealbreaker of dooddoener in een relatie

knusselen
bonusmama, bonuskinderen of iets anders in die richting
Jezelf mama noemen als je het tegen iemand anders hebt dan kinderen. Ik ben mama van....
powervrouw
alle bijnamen voor geslachtsdelen zoals vajajay of iets dergelijks
ook de woorden narcist en borderliner kan ik niet meer serieus nemen op dit forum. Dat schijnt nu ingehaald te worden door de populaire diagnose autisme.
O ja je kind "frut" noemen :roll:
Quaintrelle schreef:
14-07-2018 17:00
Ik ook. En ook zo makkelijk "scoren" voor mensen die er toevallig goed in zijn. Mensen vergeten nog wel eens dat IQ geen keuze is.
Correct taalgebruik blijkt zelfs niet eens meer samen te hangen met IQ. :cry:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
14-07-2018 17:52
Dat zijn geen lidwoorden. Dat zijn betrekkelijke voornaamwoorden :D

Niet als je ze op deze manier gebruikt. Dan zijn ze vogelvrij
GroenTuintje schreef:
14-07-2018 19:49
Natuurlijk zijn er ook echte hoogbegaafde kinderen, maar het valt mij op dat bijna elk kind tegenwoordig hoogbegaafd is ( ook in de niet-digitale wereld)
Ik gok dat ouders van kinderen die lekker meekomen op school niet zo snel daar een topic over zullen openen.
En voor kinderen die aan de onderkant uitvallen is veel meer geregeld in Nederland, dus zul je allicht (veel) meer topics hebben over de problemen van HB kinderen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
zazamaenade schreef:
14-07-2018 17:26
Nou heb ik wel de indruk dat het aanvankelijk (of nog steeds) ironisch bedoeld was, dat topic, met het nageaapte van de tabellen en het 'klussen' op de Zwangerpijler. Het komt wel wat hysterisch over allemaal, zelfs in de meta-ironie. "We're so cool"
huh??? We zijn bloedserieus hoor. Dacht dat dat wel duidelijk was.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zazamaenade schreef:
Nou heb ik wel de indruk dat het aanvankelijk (of nog steeds) ironisch bedoeld was, dat topic, met het nageaapte van de tabellen en het 'klussen' op de Zwangerpijler. Het komt wel wat hysterisch over allemaal, zelfs in de meta-ironie. "We're so cool"
Als we het over hysterisch hebben :rofl:
zazamaenade schreef:
Ik ben het echt helemaal met je eens, tis dat ze allemaal zo lekker zoet ipv zuur zijn :lips:
Met stip op nummer 1: siblings :purple:
Nou ja, op een gedeelde eerste plaats met verkleinwoorden als 'vleesje' of 'groentjes' of '(vrien)dinnetje'. Die laatste dus vooral omdat ik het behoorlijk debiel vind om op die manier als volwassene over een volwassen vriendin te spreken. Of ze moet een kabouter zijn.

Dan nog 'me' waar 'mijn' hoort te staan, 'na' waar 'naar' hoort te staan (of andersom, kan ook) en 'hij/zij wilt'.. Waar komt die 't' ineens vandaan?
Al zijn dit gewoon domme fouten die er helaas vaak diep ingesleten zijn.
Het valt me echter wel op dat de laatste 5/10 jaar steeds meer mensen deze standaard gebruiken. Op schrift, maar ook in spraak.
B4E schreef:
15-07-2018 15:59
Ik ben het echt helemaal met je eens, tis dat ze allemaal zo lekker zoet ipv zuur zijn :lips:
Zoetzuur? :roll:
Ik heb een toe toe toeter, een zure visgleuf toeter X-D .
Zure_Visgleuf schreef:
15-07-2018 20:25
Zoetzuur? :roll:
O ja, zoetzuur! 😜
Solomio schreef:
14-07-2018 20:56
Correct taalgebruik blijkt zelfs niet eens meer samen te hangen met IQ. :cry:
Afbeelding
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
pausini schreef:
14-07-2018 19:15
Met een dekentje op de bank :@
oeh... die ja.
En dan ook nog een filmpje kijken.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
VictimadelAmor schreef:
16-07-2018 06:57
oeh... die ja.
En dan ook nog een filmpje kijken.
Psies (ook zo een).
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven