Jongensnamen topic
zondag 15 juli 2018 om 21:08
-tinkerbell- schreef: ↑15-07-2018 19:38@envelop
Geen idee wat er in de top30 staat maar ik doe een gok:
Vic, nee
Tristan, nee
Quint(en), nee
Jack, leuk maar bekende
Coen, nee
Jesse, nee
Elmar, nee
Oliver, leuk!
Dag, nee
Nick, leuk maar bekende
Jens, nee
Jake, nee
Fender, nee
Lennon, ga ik over denken
Lewis, mwah
Sepp, nee
ian, nee
Oscar, leuk! Gaat sowieso op lijstje
Marnik, nee
Len(n), nee
zondag 15 juli 2018 om 21:15
Goed,
Ik ga het toch even hier voorleggen want van vriendlief krijg ik geen input.
Ons 1ste kind daar heb ik de naam ook van samengesteld en daar was hij uiteindelijk tevreden mee.
Nu, ben bijna 37w zwanger en heb sinds weken (maanden
) maar 1 naam in mijn hoofd Luciën. Als 2e naam hebben we een naam die aan de kant van vriend voorkomt j.ôvé (Br/Pr). Deze naam gaan we hoe dan ook doen. Alleen de 1ste naam Luciën ik blijf hem maar mooi vinden en kom op niks anders.
Want vinden jullie van de naam en de combi van beiden namen?
Alvast mijn dank!
Ons 1ste kind daar heb ik de naam ook van samengesteld en daar was hij uiteindelijk tevreden mee.
Nu, ben bijna 37w zwanger en heb sinds weken (maanden
Alvast mijn dank!
kroelebeestje wijzigde dit bericht op 15-07-2018 23:59
0.35% gewijzigd
maandag 16 juli 2018 om 08:12
Hoe spreek je dit in hemelsnaam uit?Dat vind ik nogal bepalend voor of het 'matcht' met Luciën namelijk. En wat bedoel je met Br/Pr???kroelebeestje schreef: ↑15-07-2018 21:15Goed,
Nu, ben bijna 37w zwanger en heb sinds weken (maanden) maar 1 naam in mijn hoofd Luciën. Als 2e naam hebben we een naam die aan de kant van vriend voorkomt j.ôvé (Br/Pr). Deze naam gaan we hoe dan ook doen. Alleen de 1ste naam Luciën ik blijf hem maar mooi vinden en kom op niks anders.
Alvast mijn dank!
Even los van dit alles: als je Luciën de mooiste naam vindt, en je wilt Jôvé ook per se, dan zou ik me niet zo druk maken over of het wel matcht. Want als het antwoord 'nee' is, wat dan? Ga je dan een roepnaam kiezen die je minder mooi vindt?!
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 16 juli 2018 om 09:45
Br/Pr is braziliaans-portugees? Als dat de afkomst is can je vriend en Jove daar een gebruikelijke naam is of een vernoeming dan vind ik het heel mooi dat je deze naam als 2e naam kiest.
De combinatie zul je in de praktijk niet vaak uitspreken dus daar zou ik me niet druk om maken, maar dan nog vind ik het ook prima kunnen met Luciën. Gewoon doen dus.
De combinatie zul je in de praktijk niet vaak uitspreken dus daar zou ik me niet druk om maken, maar dan nog vind ik het ook prima kunnen met Luciën. Gewoon doen dus.
maandag 16 juli 2018 om 10:12
Dank voor jullie reacties
Ik weet, het Viva Forum is in mijn ogen vaak wat btereft smaak niet mijn ding maar nu moest ik het toch voorleggen want ik had niemand anders
.
Ja het is idd, Braziliaans Portugees.
Luciën is idd een afgeleiden van Lucifer. Nou zijn wij zelf niet gelovig dus daar maak ik me niet zorgen over. Wij zelf (jaja vriend ook) vinden Lucia erg mooi en hadden we bij ons 1ste kind in overweging)
J.ôvé, de naam is afgeleid van J.uvenal en komt veel voor in Brazilië. En hoe ik de naam fonetisch het beste kan uitleggen. Je heb ook de naam Jovi maar bij J.ôvé is het een luie o als uitspraak. Weet niet hoe ik het anders kan omschrijven sorry.
Maar goed ik besef me nu ook weer aan de hand van jullie reacties. Een naam is erg persoonlijk qua smaak dus ik moet (indien ik niet verander) toch bij mijn gevoel blijven. Hadden we bij ons 1ste kind ook en daar heb ik tot op de dag van vandaag ook geen spijt van.
Iig, dank om mijn verhaal even aan te horen
.
Ik weet, het Viva Forum is in mijn ogen vaak wat btereft smaak niet mijn ding maar nu moest ik het toch voorleggen want ik had niemand anders
Ja het is idd, Braziliaans Portugees.
Luciën is idd een afgeleiden van Lucifer. Nou zijn wij zelf niet gelovig dus daar maak ik me niet zorgen over. Wij zelf (jaja vriend ook) vinden Lucia erg mooi en hadden we bij ons 1ste kind in overweging)
J.ôvé, de naam is afgeleid van J.uvenal en komt veel voor in Brazilië. En hoe ik de naam fonetisch het beste kan uitleggen. Je heb ook de naam Jovi maar bij J.ôvé is het een luie o als uitspraak. Weet niet hoe ik het anders kan omschrijven sorry.
Maar goed ik besef me nu ook weer aan de hand van jullie reacties. Een naam is erg persoonlijk qua smaak dus ik moet (indien ik niet verander) toch bij mijn gevoel blijven. Hadden we bij ons 1ste kind ook en daar heb ik tot op de dag van vandaag ook geen spijt van.
Iig, dank om mijn verhaal even aan te horen
maandag 16 juli 2018 om 13:23
maandag 16 juli 2018 om 13:26
Die punt deed ik vanwege dat verhaal over de naam via Google opzoeken etc. Normaliter zit er geen punt in hoor!Envelop schreef: ↑16-07-2018 13:23Als het in Brazilië een gebruikelijke naam is en het goed bij jullie past moet je het vooral doen, zou me dan niet druk maken over de combinatie. Komt het daar trouwens vaker voor dat er een punt in een naam zit? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien en ik dacht eerst dat het een schrijffout was![]()
dinsdag 17 juli 2018 om 15:11
Nog iets meer dan een maand tot de uitgerekende datum van mijn tweede, en ik zit nog steeds met twijfels over de naam! De tijd gaat inmiddels echt dringen, dus graag hoor ik ook eens wat anderen vinden. De naam van mijn 3-jarige zoon is Lucas. Voor de tweede twijfelen we tussen Jonathan, Arthur en Ruben.
Alles past goed bij elkaar, vind ik dan. Maar ik kan geen keuze maken, over iedere naam valt wel iets te zeggen. Welke associatie hebben jullie bij elke naam? Mijn eigen twijfels zeggen dat ik Arthur misschien te klassiek vind, Jonathan te lang en Ruben te doorsnee, maar misschien hebben jullie nieuwe inzichten, in dat geval hoor ik ze graag! Hoe meer meningen hoe beter
Alles past goed bij elkaar, vind ik dan. Maar ik kan geen keuze maken, over iedere naam valt wel iets te zeggen. Welke associatie hebben jullie bij elke naam? Mijn eigen twijfels zeggen dat ik Arthur misschien te klassiek vind, Jonathan te lang en Ruben te doorsnee, maar misschien hebben jullie nieuwe inzichten, in dat geval hoor ik ze graag! Hoe meer meningen hoe beter
dinsdag 17 juli 2018 om 20:14
Lucas is in ieder geval een leuke naam, dus dat zit al goed.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar Arthur. Lief en stoer tegelijk. De naam Arthur vindt zijn oorsprong in allerlei (Keltische) romans. Ik vind Arthur een leuke, simpele, stijlvolle naam die klassiek is maar ook goed past in deze tijd.
De namen Jonathan en Ruben zijn qua klank ook niet verkeerd (alhoewel Jonathan inderdaad wat lang is naast Lucas), maar deze namen associeer ik wat meer met religieuze mannen. Dat komt doordat deze namen in mijn omgeving (toevallig?) alleen voorkomen bij jongens met ouders die zich serieus bezig houden met het geloof.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar Arthur. Lief en stoer tegelijk. De naam Arthur vindt zijn oorsprong in allerlei (Keltische) romans. Ik vind Arthur een leuke, simpele, stijlvolle naam die klassiek is maar ook goed past in deze tijd.
De namen Jonathan en Ruben zijn qua klank ook niet verkeerd (alhoewel Jonathan inderdaad wat lang is naast Lucas), maar deze namen associeer ik wat meer met religieuze mannen. Dat komt doordat deze namen in mijn omgeving (toevallig?) alleen voorkomen bij jongens met ouders die zich serieus bezig houden met het geloof.
dinsdag 17 juli 2018 om 21:08
@ Tweedekind: ik vind ook alle namen goed passen.
Ik val zelf itt de schrijfster boven mij het minst op dr naam Arthur. Het doet me denken aan "King Arthur" wat natuurlijk geen enkel bezwaar hoeft te zijn.
Zowel Arthur als Jonathan vind ik wat klassiek. Niet té klassiek overigens en prima namen.
Van de 3 namen vind ik Ruben het leukst. Omdat het overleden kindje van vrienden van ons zo heet, zou ik mijn eigen kind geen Ruben kunnen noemen. Maar mocht dat niet het geval zijn geweest had de naam in mijn top5 gestaan denk ik.
Succes met kiezen. Ik vind alle drie de opties leuk
Ik val zelf itt de schrijfster boven mij het minst op dr naam Arthur. Het doet me denken aan "King Arthur" wat natuurlijk geen enkel bezwaar hoeft te zijn.
Zowel Arthur als Jonathan vind ik wat klassiek. Niet té klassiek overigens en prima namen.
Van de 3 namen vind ik Ruben het leukst. Omdat het overleden kindje van vrienden van ons zo heet, zou ik mijn eigen kind geen Ruben kunnen noemen. Maar mocht dat niet het geval zijn geweest had de naam in mijn top5 gestaan denk ik.
Succes met kiezen. Ik vind alle drie de opties leuk
woensdag 18 juli 2018 om 18:36
woensdag 18 juli 2018 om 19:50
Maar waarom dan Jove? In onze streken heet dat toch Jupiter?NoPepsiPlease schreef: ↑18-07-2018 18:36Lucien Jove, (ik ben een luie drummer, dus de zonder puntjes en streepjes)... Ik vind m leuk, zeker met jullie achtergrond. Zou er nou een hoogblonde kereltje ter wereld komen dan zou het toch minder passen.
Ik vind Lucien trouwens wel verfrissend. Oudere naam maar je hoort m niet zo veel meer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 18 juli 2018 om 22:29
Nu ben ik toch wel benieuwd naar je voorkeurTweedekind schreef: ↑18-07-2018 20:51Bedankt voor jullie uitgebreide reacties!Ik denk dat ik wel een heel lichte voorkeur heb inmiddels, nu mijn man nog.
Ik zal het ook nog even in het andere topic plaatsen, wie weet heeft iemand nog een mening daar.
zaterdag 21 juli 2018 om 21:08
Lucas staat hier hoog op de lijst 
Ik vind alle drie de namen leuk maar Arthur de minste. Moet direct aan king Arthur denken en vindt het wat te klassiek.
Hier ook nog een vraag, Olaf is een naam die bij ons beide steeds terug komt en we erg leuk vinden. Om twee reden twijfelen we, hoe goed is dat uit te spreken in het engels maar vooral worden we geen Frozen gezin zo?
onze dochter heet Elsa en we hebben de eerste grap al gehad of we ons zoontje dan nu naar de sneeuwpop Olaf gaan vernoemen... we hebben verder overig niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak qua namen.
Vinden jullie het kunnen of is het echt not done?
Ik vind alle drie de namen leuk maar Arthur de minste. Moet direct aan king Arthur denken en vindt het wat te klassiek.
Hier ook nog een vraag, Olaf is een naam die bij ons beide steeds terug komt en we erg leuk vinden. Om twee reden twijfelen we, hoe goed is dat uit te spreken in het engels maar vooral worden we geen Frozen gezin zo?
zaterdag 21 juli 2018 om 22:06
Ik zou die associatie wel hebben.Envelop schreef: ↑21-07-2018 21:08
Hier ook nog een vraag, Olaf is een naam die bij ons beide steeds terug komt en we erg leuk vinden. Om twee reden twijfelen we, hoe goed is dat uit te spreken in het engels maar vooral worden we geen Frozen gezin zo?onze dochter heet Elsa en we hebben de eerste grap al gehad of we ons zoontje dan nu naar de sneeuwpop Olaf gaan vernoemen... we hebben verder overig niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak qua namen.
Als jullie nog andere namen hebben die jullie ook mooi vinden, zou ik een andere naam kiezen. Steekt Olaf echt met kop en schouders boven de andere namen uit, dan zou ik ervoor gaan. Ik denk wel dat je opmerkingen gaat krijgen maar dat is dan maar zo...
zondag 22 juli 2018 om 10:01
Die combinatie zou ik echt niet kiezen.Envelop schreef: ↑21-07-2018 21:08Lucas staat hier hoog op de lijst
Hier ook nog een vraag, Olaf is een naam die bij ons beide steeds terug komt en we erg leuk vinden. Om twee reden twijfelen we, hoe goed is dat uit te spreken in het engels maar vooral worden we geen Frozen gezin zo?onze dochter heet Elsa en we hebben de eerste grap al gehad of we ons zoontje dan nu naar de sneeuwpop Olaf gaan vernoemen... we hebben verder overig niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak qua namen.
Misschien:
Hugo
Oscar
Aron
Isaac
Jacco
Boris