Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Dubbel
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 12:04
98.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja onze oren krijgen inderdaad heel wat te verduren :P . Vooral als'ie na een valpartij bij me uit komt huilen / krijsen O_O .

@Glitter: huizenmarkt is inderdaad redelijk *** nu. 50m2 lijkt me ook wel krap met kind erbij.

Wij hebben net een nieuwbouwhuis gekocht, veel mazzel dat we ingeloot waren! De bouw moet nog beginnen dus verhuizen wordt op z'n vroegst zomer 2019. En ik weet dat verhuizen altijd meer werk is dan verwacht, dus da's wel een reden om dan niet net een kleine baby te hebben :$ . Een groter leeftijdsverschil vind ik ook niet echt een probleem, zoals Lux al zegt is het ook wel fijn als de oudste al wat zelfstandiger is. Als het aan man ligt gaan we er wel binnenkort al voor, "het worden toch wel tropenjaren", en als hij dat zegt of als ik hem met zoon zie dan rammelt 't aan alle kanten. Maar mijn verstand zegt, wacht even tot na het verhuizen. Al zit ik dan weer op het einde van m'n tijdelijke contract, maar daar komt hopelijk komende winter meer duidelijkheid over. En als we dan ook meer duidelijkheid over het huis hebben, zouden we wel vlak voor de verhuizing ervoor kunnen gaan.
happiness = reality - expectations
1-Aapje schreef:
19-07-2018 11:57
Man was wel in shock trouwens dat het meteen raak was en is daar nog niet van bekomen.
Dat had man hier ook, die heeft het resultaat nu regelmatig op zijn arm liggen en dan zie je hem nog puzzelen hoe alles is gelopen.

En om eerlijk te zijn heeft die stortbevallig nou ook niet erg lekker meegeholpen aan zijn besef :proud:
Maartje2016 schreef:
19-07-2018 12:04
Dat had man hier ook, die heeft het resultaat nu regelmatig op zijn arm liggen en dan zie je hem nog puzzelen hoe alles is gelopen.

En om eerlijk te zijn heeft die stortbevallig nou ook niet erg lekker meegeholpen aan zijn besef :proud:
Ik heb vanmiddag de echo dus hoop dat het dan beetje binnenkomt.

Wij hebben straks 2 jaar leeftijdverschil en paar weken. Ik ga er tenminste van uit dat deze ook gewoon langer blijft zitten.

Wij willen of voor december verhuizen of na juni. Hebben nu onze hoop gezet op nieuwbouwproject wat eind van het jaar in de verkoop gaat.
Voor mij is het leeftijdverschil belangrijk voor mezelf, niet zo zeer voor zoon en babybroer/zus. Ik heb meer band met mijn 10 jaar oudere broer als 1 jaar oudere zus.
Vriend heeft een hele leuke band met zijn broer met 3 jaar leeftijdverschil.

Maar ik heb moeite met het idee om over een paar jaar, mijn leven weer compleet om te gooien met een baby. Ritme enzo.
Nu heb ik een aardig ritme en dat dat er is, ben ik erg blij mee.
Nu heb ik zoiets, nu kan ik het nog aan haha.
Mijn eierstokken klapperen ook enorm.... Maar ja. Nog steeds niet ongesteld.... wachten wachten wachten...

(lux met 'klappen' doelde ik op 'klappen krijgen' was een slecht grapje ;) )
GlitterCupcake, ik begrijp je gevoel ook heel goed hoor! Lijkt me ook een lastige situatie als jullie allebei willen maar vanwege praktische zaken nog moeten/willen wachten. Ik hoop dat jullie snel een geschikt huis gevonden hebben!

Leeftijdsverschil: hier straks 16 maanden maar dat was niet zozeer bewust gepland. We hadden willen mikken op rond de 2 jaar maar omdat ik bij dochter hormonen moest slikken om überhaupt een eisprong te hebben dachten we dat anticonceptie niet zo nodig was. Daar dacht mijn lichaam dit keer duidelijk anders over ;-) aangezien ik 2 maanden na het stoppen met de borstvoeding weer zwanger was. Uiteraard hadden we er wel rekening mee gehouden dat ik zwanger kon worden en baby is ook meer dan welkom & gewenst. Verder vind ik het kleine leeftijdsverschil vooral voor mezelf prettig. Zal het eerste jaar enorm zwaar zijn verwachten we, maar we zitten nu toch nog in de gebroken nachten/luiers/slaapjes etc. en dan hebben we het straks maar in 1 keer gehad.
Als ik alles zo lees ben ik ergens blij dat we deze tweede zwangerschap niet hebben hoeven plannen. Dat wikken en wegen wanneer het juiste moment is, overal is wel wat voor te zeggen.. ik had bijvoorbeeld liever niet zo snel gewild (leeftijdsverschil hier is straks 18 mnden), maar nu het zo is gebeurd zie ik er de voordelen wel van in. Wij zijn ook net verhuisd en zitten nog half in de bouw van ons huis. Hebben nog geen badkamer op de verdieping waar we slapen, een halve keuken en nog geen binnendeuren.. maar overal is wel een mouw aan te passen! Prioriteiten worden ook wel lekker snel duidelijk zo :)

Het is echt niet verkeerd om met je verstand te beslissen, maar schakel je gevoel niet uit..
Ik 'moest' ook wachten van man op een groter huis voordat we aan een 2e gingen beginnen. Toen ons vorige huis eenmaal verkocht was heb ik mijn spiraal laten verwijderen met in gedachten dat het best nog wel een tijdje kon duren voor t raak was (ik was, toen ik nog 50kg zwaarder was verminderd vruchtbaar) maar toen was ik meteen zwanger en ben ik dus zwanger verhuisd (kan dat niemand aanraden hoor ;-) )
Oudste was 4 toen haar zusje geboren werd.. Zij lekker naar school, ik onder schooltijd genoeg tijd voor de baby..
Het heeft zn voor- en zn nadelen.
Ik wil eigenlijk nu absoluut geen 2e. Man wil die wel heel graag. Maar als er een 2e komt, dan wel pas wanneer zoon een jaartje of 4 is.
Dan gaat zoon lekker naar school en kunnen wij de 2e net zoveel aandacht geven wat zoon heeft gehad en schiet zoon ook niet te kort.

2 kinderen dicht op elkaar klinkt voor mij als pure horror. :-$
Haha Boheme, pure horror :applause:
Voor mij ook boheme
Maar komt mss ook omdat ik bij oudste een depressie kreeg en de babytijd bij jongste ook als erg zwaar heb ervaren.
(hier ook echt geen 3e meer)
Voor ons (zeker voor mijn man) was het ook beter geweest als er gewoon een 'ongelukje' zou gebeuren, omdat je dan niet met je verstand hoeft te beslissen. Maar met een spiraal gebeuren er geen ongelukjes :roll: Bij mijn eerste zwangerschap hoopten we allebei op een tweeling, want 'dan ben je er maar vanaf'. Dan hadden we de keuze niet hoeven maken. Nu ben ik als de dood dat ik zwanger raak van een tweeling.

Het is hier gevoelsmatig zo snel besloten, omdat man nog zo lang twijfelde (en de huisarts me de keuze tussen vandaag of over 2 maanden gaf), dat ik nog niet helemaal gewend ben aan het idee dat ik dit jaar zwanger kan worden. En dat terwijl we het er al maanden over hebben. Hopelijk landt het wat meer als dat ding er straks uit is. Vorige keer was ik binnen 2,5 maand zwanger.
@Fiona
Is het een idee om nog even een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken totdat ook jij er klaar voor bent? Geeft jou voor nu nog even de controle..
-Dudette- schreef:
19-07-2018 13:34
@Fiona
Is het een idee om nog even een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken totdat ook jij er klaar voor bent? Geeft jou voor nu nog even de controle..
Ja, best kans dat we dat doen hoor, als we toch nog twijfelen. Maar in principe kan ik direct zwanger raken van de seks die we afgelopen week al gehad hebben.
:-$ Ik hoop op een ongelukje o_o :whistle: :flag: Dat het condoom scheurt ofzo of dat man in een wilde bui geen zin heeft om een condoom te pakken.

Ík pak iig geen condooms :-*
:hihi:

Ik spreek dochter net bestraffend toe met een opgeheven vinger..
Ze kijkt me aan, doet dat wat niet mag nog een keer en beweegt dan op precies dezelfde manier haar vingertje naar mij!!

Deze kleine diva is net 1.. o_o
-Dudette- schreef:
19-07-2018 13:53

Ze kijkt me aan, doet dat wat niet mag nog een keer en beweegt dan op precies dezelfde manier haar vingertje naar mij!!

:lol:
fiona2018 schreef:
19-07-2018 13:29
Voor ons (zeker voor mijn man) was het ook beter geweest als er gewoon een 'ongelukje' zou gebeuren, omdat je dan niet met je verstand hoeft te beslissen. Maar met een spiraal gebeuren er geen ongelukjes :roll:
Haha hier wel hoor :mrgreen: . Vond dit gepland zwanger worden deze keer wel veel stressvoller en dan was het gewoon meteen raak.

@ Dudette dat doet onze draak ook.
Het blijft lastig om een goede keuze te kunnen maken om wel of niet voor een volgend kind te gaan. Ik denk dat het vooral van belang is dat je samen met je partner op 1 lijn zit en er beiden klaar voor bent. En qua omgevingsfactoren blijft het voor iedereen anders wat er wel of niet van belang is.

Hier zit er straks 2 jaar en een paar weken tussen de kinderen. Ik ben nu ruim 38 weken zwanger. Ik hoopte op een leeftijdsverschil van 2-3 jaar. Het was bij de eerste ronde meteen raak (bij mijn dochter duurde het ook maar 2 maanden). Van de 9 maanden hebben we er bijna 8 in een bouwput gezeten. Dat raad ik niemand aan. Gelukkig is alles mooi net op tijd aan de kant voor de bevalling. Tja, we hadden niet verwacht dat het zo snel zou gaan :facepalm: Maar nu achteraf gezien ben ik er heel blij mee! Hierna gaat man zich laten steriliseren (zeker aangezien we een goede match blijken te zijn). Twee kinderen is voor ons genoeg. Ik vrees dat mijn/onze zogenaamde 'draagkracht' anders zwakker wordt dan mijn/onze zogenaamde 'draaglast'. Ik heb zoveel respect voor mensen met drie of meer kinderen die dit prima aankunnen en waarbij het gewoon 'vanzelf lijkt te gaan'.

Dochter heeft maar 1 voornaam. Zoon krijgt er straks wel 2. Hoe hard we ook ons best hebben gedaan, het is niet gelukt om een naam te vinden met een andere voorletter die we beiden prachtig vonden. We bleven telkens terugkomen bij dezelfde naam. Dus toen hebben we vanwege de post maar besloten dat zoon er een tweede voornaam bij krijgt. Ik denk niet dat iemand dit gaat verwachten. Ik roep al ik weet niet hoelang dat ik geen twee dezelfde voorletters in een huishouden wil :facepalm:

Met 18 maanden begon dochter op een gewone stoel te klimmen. Toen hebben we de beugel van haar tripptrappstoel eraf gehaald. We hebben het op- en afklimmen twee keer met haar geoefend (op YouTube kun je daar serieus filmpjes over vinden). Daarna kon ze het prima zelf. Nu hebben wij het geluk dat dochter prima aan tafel blijft zitten.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
-Dudette- schreef:
19-07-2018 13:53

:HA:
Hier zit minder dan twee jaar tussen de kinderen. Dochter was (en is) een makkelijk kind, dus we vonden het wel prima om er nog 1 te krijgen, en gaven onszelf een half jaar (want daarna komt het met banen een tijdlang heel slecht uit - dus het was 6 maand proberen, dan eventueel 6 maand pauze, en daarna was het weer ok), en toen bleek ik in maand 1 al zwanger :).

Bij een volgende zou er wel wat langer tussenzitten dan dit, maar dat is opnieuw vooral in verband met (mijn) werk - dat klinkt altijd heel stom, maar gegeven dat ik twee keer heel snel zwanger ben geraakt hebben we de luxe dat we kunnen 'plannen' (of in elk geval, dat doen en dan zien of het zo uitpakt). En ik moet eerlijk zeggen - als nr 2 zo makkelijk blijft als hij nu is, dan zie ik die volgende er wel komen (en volgens mij man ook wel, als ik 'm zo inschat).
Hier nog 1, maar 3 kinderen zie ik niet zitten. Zoon is al niet de makkelijkste, daarom ook lang getwijfeld of we wel een 2e wilden.

Ik heb de zitting van de stoel gehaald,en wat doet meneer. Hij klimt er gelijk op!
En zit toch heerlijk.
Hij ziet er ook al zo groot uit zo. Bijna 21 maanden nu.
obelix84 schreef:
19-07-2018 13:24
Voor mij ook boheme
Maar komt mss ook omdat ik bij oudste een depressie kreeg en de babytijd bij jongste ook als erg zwaar heb ervaren.
(hier ook echt geen 3e meer)
Ja, hier ook een pnd en de babytijd vond ik zwaar ondanks een makkelijke baby.
Plus dat mijn man steeds 2 weken thuis en 2 weken weg is voor werk. En ik het soms best zwaar vind om alles dan in mijn eentje te doen.
sneeuwball schreef:
19-07-2018 15:02
Hier nog 1, maar 3 kinderen zie ik niet zitten. Zoon is al niet de makkelijkste, daarom ook lang getwijfeld of we wel een 2e wilden.

Ik heb de zitting van de stoel gehaald,en wat doet meneer. Hij klimt er gelijk op!
En zit toch heerlijk.
Hij ziet er ook al zo groot uit zo. Bijna 21 maanden nu.

Ja zitten als een klein prinsje als het zitje er net uit is :flirting: Veel plezier met heel vaak "zitten op je billen!" zeggen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven