Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Voor wie nog naar Penang gaat: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2993966180
Street food in/op Penang is geweldig!
Dank je Mayou! Heerlijk om even bevestiging te krijgen van iemand die het echt goed kent daar! Ik vind het toch wel spannend hoor, in m'n eentje met m'n twee dochters van 11 en 12. Ben nog nooit verder dan Zeeland met ze geweest :lol:
Haha da's dan wel even iets anders ja! Maar geen zorgen hoor en lekker genieten. Het is zo'n mooi land en de mensen zijn zo aardig. Kijk wel goed uit op de weg want het is wel anders rijden dan in NL. Niet alleen het links rijden maar niet iedereen houdt zich even goed aan de regels. Over het algemeen geldt: ik ben groter en sneller dus heb ik voorrang (4 wielen, 2 wielen, 2 wielen zonder motor, 2 voeten, die volgorde). De snelwegen zijn meestal rustig, das wel lekker.

Veel plezier!
Die weg nummer 4 gaat helemaal door de bossen, dat ziet er eigelijk inderdaad heel mooi uit.
Ik ben bezig met de paklijst. Maleisie is natuurlijk grotendeels islamitisch, is het 'normaal' als meiden van 11 / 12 korte broeken en blote schouders hebben? of is dat not done ...
Hartstikke normaal en voor jouzelf ook hoor. Het land is islamitisch maar een groot deel van de bevolking is Chinees en die gaan ook zo gekleed. Ik liep ook altijd in korte broek (halverwege bovenbeen) en hemd oid (zolang je billen er maar niet uithangen!).
Op de Perhentians is dat wel grappig, daar zwemt alles door elkaar heen, de Maleiers gekleed en de rest in zwemkleding (en de Chinezen met zwemvest) en iedereen heeft plezier. Een goede les voor veel landen!
mayou wijzigde dit bericht op 01-08-2018 21:13
0.32% gewijzigd
nog 1 week en weg zijn we :cheer:

heb nog een vraagje aangaande de vuurvliegjes in kuala lumpur.
Hoe kunnen we daar best betaalbaar geraken?
ik hoef niet per se een trip met seafood dinner ed en ik heb er ook echt geen 100 euro voor over maar zou het wel graag zien. Had gelezen dat het een eindje van de bushalte ligt en dat als je de bus neemt je 's avonds niet meer terug geraakt ...

dan heb ik ook ergens gelezen dat je een hele dag kan gaan helpen in de olifantenopvang , bij een verzorger (kost een 200 euro) - iemand dit gedaan, is te doen met de warmte en hoe kan je dit vastleggen + hoe lang op voorhand moet dat?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
ook nog aan het twijfelen of we naar Ipoh zouden gaan en van daaruit een dagtour naar de Cameron highlands (we hebben een auto) of omgekeerd, paar nachten cameron high en dan naar ipoh.
Ik kan de hotelboekingen nog aanpassen.
indien CH eerst dan hebben we heel veel natuur achtereen ( perhentian-belum-CH). andersom hebben we veel cultuur aan het einde maar kan er ook een dagje lost world (waterpretpark) bij.

zou ik het aantal dagen Penang zo laten? of dag minder en dag meer regio Ipoh?

belum – ipoh
ipoh
ipoh- uitstap cameron high (2u )
ipoh-penang of pangkor
penang
penang
penang
penang - KL airport
Hoi, wij hebben inderdaad een hele dag geholpen bij de olifantenopvang . Geweldige ervaring maar het is wel hard werken! Ook voor de kinderen! En graag op tempo😉
Het was wel een hele lange dag, van 10 tot 17 ter plekke en nog een 3 uur in de auto in totaal. Ik weet niet of je het op zo’n korte termijn nog kan regelen maar als je wil kan ik je het telefoonnummer geven van de vrijwilliger met wie wij een dag hebben meegelopen . Hebben nog steeds app contact, toevallig vandaag nog omdat ze vandaag weer een babyolifantje hebben opgevangen.

Vuurvliegjes hebben wij op Borneo gezien tijdens een boottocht. Vond ik niet bijzonder.
Veel plezier!
Cameron highlands heb je in een paar uur gezien, hoef je echt niet meerdere dagen te zijn .
Heb de vuurvliegjes vanuit KL gedaan, lang in de auto voor een half uurtje varen. Ik vond het wel leuk maar de reistijd te lang. Vanuit Penang of Ipoh kun je ook naar vuurvliegje toe. Weet alleen niet waar, alleen dat het kan.

CH in een paar uur vanuit Ipoh kan, maar is wel kort. Ik zou er toch een dag voor uittrekken, en zou dan wel een tocht boeken incl mossy forest, theeplantage en vlindertuin. Met name de theeplantage is erg mooi.

Van Pankor naar Penang is nog best wel een eind, zou ik niet doen. En ik zou van Belum naar Penang gaan en daarna naar Ipoh als je dan weer op weg naar KL bent. Is logischer qua route, tenzij je gaat vliegen natuurlijk...
Wat eva1977 zegt klopt. Cameron Highlands kun je een aantal uren wandelen door de theeplantages maar dan heb je het wel gezien (overigens wel mooi!)
Hoi

Bedankt!
Ik heb blijkbaar her verkeerde schema geplakt. We zijn niet van plan om naar pangkor te gaan. Schema is dus van belum naar ipoh van ipoh naar penang en penang naar kl en naar huis dan.
Zou ik het aantal dagen penang zo laten of een dag meer regio ipoh ( en van daaruit de Ch en eventueel lost world)?

Eva ,Je mag me zeker het nummer geven! Is het te doen met de hitte?
We gaan in her begin van de reis naar Kuala Lumpur. Dus wel nog jetlag....
Nog ivm die olifanten: wat moet je dan zoal doen de hele dag ?
Zoon zou dat geweldig vinden ( mega veel energie) maar dochter is snel moe / heeft het snel warm...
Ik zou het schema zo laten, er is genoeg te doen op Penang, meer dan op Ipoh wat trouwens ook leuk is, maar hou er rekening mee dat Ipoh en Georgetown op elkaar lijken.
CH is niet zo warm, heet niet voor niets Highlands. Het is overdag lekker warm en 's ochtends en 's avonds koel. Scheelt echt met de rest van het land.
Je moet er ook niet teveel dingen in gaan proppen, dan kom je moeier thuis dan je weg ging!
Minionette: het is zeker warm maar wel een geweldige ervaring. We begonnen met het in kleine stukken hakken van honderden watermeloenen. Kinderen kregen ook een groot mes ( waren toen 8 en 10)
Bij kleinere kinderen zullen ze geen mes geven denk ik😉
Daarna werden we aan de olifanten voorgesteld. Echt een ritueeltje. Elke olifant moet aan je ruiken en je moet zijn naam hard opzeggen. Als ze aan je gewend zijn mag je eerst van achter het hek (door het hek heen) ze watermeloen voeren.
Baby olifantjes krijgen de fles en die fles mag je zelf klaarmaken. Hebben wij de kinderen laten doen. Mengsel van suiker, melkpoeder en nog iets. Onze kinderen hebben ieder een fles gegeven aan de baby olifant.
Verder maak je hokken schoon, dat is zwaar werk in die hitte, poepscheppen, bamboebladeren die ze niet opeten er weer uit halen etc.
Ook mag je de Olifanten wassen, lekker natsproeien, je bent dan in de hokken, dus echt heel dichtbij. En verder knuffelen met de olifanten en zoals de vrijwilliger zei lekker veel selfies with the elfies maken.
We kregen ook een lunch, inbegrepen, rijst met kip. En de kinderen kregen wel 2 cornetto’s vanwege hun goede inzet.
Al met al een geweldige ervaring. Voor onze kinderen 1 van de hoogtepunten van de reis. Wij waren die dag de enige toeristen die een dag meeliepen.
Als je als excursie gaat mag je alleen van achter het hek een stukje meloen geven . Voor de rest geen contact met de olifanten. Ga je er echt als vrijwilliger een dag werken heb je echt veel meer contact. Ik zal je het Hummer via pb sturen nu
Bedankt!
Nog een vraagje hoe hebben jullie het gedaan met cash?hebben jullie veel cash mee genomen ( hoeveel)? Wat is best euro s mee nemen en daar wisselen, of dollars, of op voorhand hier voor een bedrag aan ringit mee nemen?
Ik zou wel wat cash willen mee nemen om te voorkomen dat we veel moeten betalen om geld af te halen (kosten credit card). Maar wil precies ook niet met enorm veel geld in mijn zakken lopen...
Wij hebben 100 euro aan Maleisisch geld meegenomen vanuit Nederland. Voor de rest gewoon daar gepind. Kost niet zoveel hoor dus niet teveel per keer.Alleen op de Perhentians Kun je niet pinnen dus moet je vantevoren inschatten hoeveel je moet pinnen. Veel kan ook met creditcard betaald worden.
En je kunt vrijwel overal ook met je pinpas betalen.
Gewoon contanten pinnen bij een bank (ik pinde altijd bij Maybank, dat was op de één of andere manier de enige bank waar mijn Rabobank pas geaccepteerd werd). Pinautomaten zijn overal en met veel contanten op zak lopen is onnodig.

Voor noodgevallen had ik dan 50 euro cash op zak, maar dat ging altijd ook weer mee naar huis.
Vanavond vertrekken we!! Heb er zin in :hyper:

Juist 1 ding... het hotel dat we in Kuala Lumpur hebben geboekt met booking.com reageert niet...
We komen rond middernacht aan er staat dat ze open zijn tot 24h. Ik.wil niet voor een gesloten deur staan als we ergens vertraging hebben!
En had ook luchthaven vervoer gevraagd.
Gemaild geen reactie. Op het nummer op booking. Com neemt niemand op dus twijfel of dat wel klopt. Hotel heeft geen eigen website (is apartement complex)
Help!

Kan je voor Kuala Lumpur gewoon taxi aanhouden of leggen we die best vast en wat hoort dit te kosten?
Verder weet ik niet wat doen....booking. com reageert ook niet.
Op het vliegveld kun je een coupon taxi (ook wel prepaid taxi genoemd) regelen. Die zijn netjes en rijden gewoon naar het adres dat je aangeeft. Je haalt dan bij de balie een briefje en je betaalt daar, briefje geef je aan de chauffeur en weg ben je. Geen gedoe met prijzen die aan het eind toch duurder zijn of malafide chauffeurs ofzo.

Geode reis en veel plezier!
Veel plezier! Laat je hier nog ff weten hoe het was?
We zijn er! Het was een hel... na een rit met platte band onderweg kwamen we aan het appartement aan om 24 h. ... niemand te zien en niemand te bereiken! Stonden we daar met 2 hysterische kinderen en toen bleek ook nog dat de trolley met alle noodzakelijke documenten " zoek " was geraakt.... vreselijk. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Om 4 h s nachts in bed en vandaag een ander hotel geboekt.

Nu zitten we 2 dagen in Kuala Lumpur. Net petronas towers gezien. Mooi! Ik voel echter aan dat onze kinderen de chaos en druk te van het verkeer van de Grote stad niet trekken.
Ze zijn moe en overprikkeld ( autisme he) en ik wil graag iets relaxed doen.morgen.
Wat raden jullie aan?

Waar kunnen we het best gaan eten?zijn er buurten met veel eetgelegenheden?zijn vandaag in de teppan restaurant in een shopping mall gaan eten omdat we precies niks vonden aan de towers.
Park nog niet gedaan.
Het was lekker maar als ik hoor wat.m normale prijzen zijn denk ik wel te duur...
Onder de towers in de Suria KLCC mall zit een foodcourt en aan de waterkant op de begana grond zitten ook een paar restaurants.
Verder is Bukit Bintang dé eetbuurt met Jalan Alor als hoogtepunt voor Chinees/Maleisisch eten. Met name 's avonds is het daar erg druk. Wat rustiger is Changkat, daar zitten veel westerse restaurants (is ook wat duurder). Ik ga daar graag naar Healy Mac's, een Ierse pub (goeie pizza en burgers). Op Tengkat Tonshin zitten 2 goeie nasi kandars waar je de hele dag door kunt eten. 1 naast Alpha Genesis hotel en 1 tegenover nr 8 guesthouse. Verder kun je erg goed eten naast nr 8, bij Muar (lunch en diner) en bij Sao Nam (aan de overkant, tussen 2 Thaise massage huizen in), maar die is weer wat duurder.
Op de 4e verdieping van Sungeiwan plaza zit een foodcourt waar het wat rustiger is en waar je erg goed kunt eten (lunch)
Verder kun je goed eten in Kampung Bharu en in Pavillion shopping mall (buiten en foodcourt op -2 geloof ik)
Papa Rich zie je door heel Maleisie, die hebben Westers en Maleis eten
En verder heb je overal Mac Donalds etc en kun je overal op straat eten, no worries.

Veel plezier!
Hoi thanks!
Wat "hoor" je normaal kwijt te zijn?
Wij zaten aan 100 ringit voor 4 voor elk een teppan gerecht met cola en 1 bordje hapjes.
Naar westerse normen niet duur. Volgens veelzijdig Maleisië precies wel..

Momenteel kan het me na alle stress niet zoveel schelen hoor.
Maat we zijn helaas vannacht erg veel geld verloren aan boeken nieuw hotel taxi's dus gaan toch beetje meer moeten opletten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven