Help me, ben ik zwanger?
vrijdag 20 juli 2018 om 20:35
Hoi!
Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.
Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.
In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.
Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?
Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).
Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.
Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?
Groetjes en alvast bedankt <3
Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.
Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.
In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.
Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?
Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).
Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.
Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?
Groetjes en alvast bedankt <3
Selfish people live longer
vrijdag 20 juli 2018 om 23:31
Okay, blijkbaar zitten op dit forum alleen maar hersenloze mensen. Ik ben 17, ik ben niet debiel. Dat jullie niet begrijpen wat ik zeg is jullie probleem, misschien moeten jullie dan wat beter lezen óf je proberen te inleven in een ander.
Jullie zullen vast allemaal geboren zijn en meteen volwassen geworden zijn, want jullie zijn blijkbaar ook allemaal nooit 17 geweest.
Bovendien hebben jullie geen idee wie ik ben en wat ik heb meegemaakt - ja, mijn vriend en ik zijn de lul als ik zwanger ben en het word allemaal moeilijk. Het is misschien allemaal achterlijk verwoord en misschien vatten jullie daarin op dat ik beter een abortus kan doen, maar das toch niet helemaal het (bij sommige bijna dwingende) advies waarop ik zit te wachten.
Ik red me prima, als ik zwanger ben houd ik het kind. Als ik niet zwanger ben is dat natuurlijk beter - maar ik ga geen abortus nemen. Dat jullie allemaal zo achter abortus staan is niet mijn probleem en het is ook niet aan mij om jullie mening daarover te veranderen, ik vind het echter wel hooguit achterlijk. De meeste van jullie hebben totaal geen inzicht over wat voor impact het kan hebben op iemand om een abortus te hebben. Er zijn enorm veel mensen die een abortus hebben gehad die er jarenlang enorm veel spijt van hebben of zich schuldig voelen.
Als jullie je niet in kunnen leven, ga het even na. Heb je een kind? Is ooit een baby geweest hè. Ben je ooit van bevallen hè. Stel je voor dat die er 30 weken eerder uit werd gezogen. Omdat je twijfelde of je 'm wel wou. Dan had hij/zij nu niet boven liggen slapen, of wel soms?
Voor de rest wil ik Hanneke even bedanken aangezien ze (een van) de enige is die mij hier steun geeft en de rest alleen onzin uitkramen over abortussen.
Fijne avond nog.
Jullie zullen vast allemaal geboren zijn en meteen volwassen geworden zijn, want jullie zijn blijkbaar ook allemaal nooit 17 geweest.
Bovendien hebben jullie geen idee wie ik ben en wat ik heb meegemaakt - ja, mijn vriend en ik zijn de lul als ik zwanger ben en het word allemaal moeilijk. Het is misschien allemaal achterlijk verwoord en misschien vatten jullie daarin op dat ik beter een abortus kan doen, maar das toch niet helemaal het (bij sommige bijna dwingende) advies waarop ik zit te wachten.
Ik red me prima, als ik zwanger ben houd ik het kind. Als ik niet zwanger ben is dat natuurlijk beter - maar ik ga geen abortus nemen. Dat jullie allemaal zo achter abortus staan is niet mijn probleem en het is ook niet aan mij om jullie mening daarover te veranderen, ik vind het echter wel hooguit achterlijk. De meeste van jullie hebben totaal geen inzicht over wat voor impact het kan hebben op iemand om een abortus te hebben. Er zijn enorm veel mensen die een abortus hebben gehad die er jarenlang enorm veel spijt van hebben of zich schuldig voelen.
Als jullie je niet in kunnen leven, ga het even na. Heb je een kind? Is ooit een baby geweest hè. Ben je ooit van bevallen hè. Stel je voor dat die er 30 weken eerder uit werd gezogen. Omdat je twijfelde of je 'm wel wou. Dan had hij/zij nu niet boven liggen slapen, of wel soms?
Voor de rest wil ik Hanneke even bedanken aangezien ze (een van) de enige is die mij hier steun geeft en de rest alleen onzin uitkramen over abortussen.
Fijne avond nog.
vrijdag 20 juli 2018 om 23:34
Dat schrijf ik helemaal nergens, dat dat minder impact zou hebben. En dat impliceer ik ook niet. En ik wil helemaal niemand een schuldcomplex aanpraten. Maar als je nu even serieus terugleest zie je dat de aandragers van het abortus plegen wel degelijk deze meid een schuldcomplex willen aanpraten als zij dat niet zou willen doen. (val de ouders van je vriend er niet mee lastig et cetera)Pientjexxxx schreef: ↑20-07-2018 23:12Wat een ontzettend dom geleuter van je en zo irritant dat je iemand een schuldcomplex wilt aanpraten. Enig idee hoe het is voor vrouwen als zij een kind hebben afgestaan? Denk je dat dat soms minder impact heeft dan een overtijdbehandeling? Je weet totaal niet waar je het over hebt!
En als moeder weet ik donders goed waar ik over praat. Ik heb mijn tweeling gezien op de echo toen ze zeven weken waren. (vanaf de eisprong geteld dus vijf weken oud. Dat is drie weken overtijd.) met armpjes en voetjes, kloppend hartje en een hoofdje met oogjes en ze bewogen. Prachtige klompjes cellen waren het.
Als de ts dit "misschien kindje" niet wil is dat geheel haar keuze en heeft ze alle vrijheid. Maar ik gaf alleen aan dat er meer opties zijn tegenover de eenzijdige uitspraken die hier gedaan zijn.
Nogmaals, ik probeer dus helemaal niet vervelend te doen, ook al ervaar je dat duidelijk wel zo met het vast respectvolle rijmpje, maar probeer een ander perspectief te bieden. Is dat echt zo erg?
Iedereen die anders denkt dan jij is dus gelijk belachelijk? En dom natuurlijk... Dat kan ook echt anders.
Daarnaast gaf ze al aan dat ze dit advies niet vroeg. Wat is dat toch met computerschermen? Dat mensen dan ineens totaal over andermans grenzen durven en vooral ook willen gaan... Alsof je ineens niet echt een mens bent met gevoelens, maar een soort vorm van vermaak/uitlaatklep.
anoniem_373202 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 23:37
0.13% gewijzigd
vrijdag 20 juli 2018 om 23:37
vrijdag 20 juli 2018 om 23:39
Aan deze reactie te merken gok ik op zwanger.Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 23:31Okay, blijkbaar zitten op dit forum alleen maar hersenloze mensen. Ik ben 17, ik ben niet debiel. Dat jullie niet begrijpen wat ik zeg is jullie probleem, misschien moeten jullie dan wat beter lezen óf je proberen te inleven in een ander.
Fijne avond nog.
vrijdag 20 juli 2018 om 23:41
Ik vraag me af waarom je om advies komt vragen als je toch geen advies aanneemt. Schijnbaar wil je heel graag zwanger zijn, of zo. Zo komt je laatste post in elk geval over.
Als je niet zwanger blijkt te zijn: neem een lesje seksuele voorlichting, lees de bijsluiter van jouw pil goed, gebruik condooms.
Als je niet zwanger blijkt te zijn: neem een lesje seksuele voorlichting, lees de bijsluiter van jouw pil goed, gebruik condooms.
vrijdag 20 juli 2018 om 23:44
vrijdag 20 juli 2018 om 23:44
Wat een vreselijke reacties worden hier geschreven, walgelijk. Ze stelt een vraag en schetst haar situatie, fatsoen is hier soms ver te zoeken... @TO, trek je er maar niks van aan, waarschijnlijk hebben ze niks anders te doen en provoceren ze graag en kijken welke reacties ze krijgen, bizar en sneu. Probeer morgen nog een keer juist te testen en stel je vragen misschien even aan de huisarts?
vrijdag 20 juli 2018 om 23:45
Jeetje wat een reactie. Die had ik nog gemist omdat ik het reageren al even open had staan. Waarom zo nijdig? Zo zou je idd zeggen zwanger.
Laat iedereen, iedereen heeft andere meningen. Of jij het er nou mee eens bent of niet. Misschien een belangrijke les. Want wat denk je dat evt. de meningen van vriend en schoonouders worden?
En je zegt je redt je prima, maar geeft eigenlijk met je situatie wel aan dat het absoluut geen makkie gaat worden. En daar kan je voor kiezen, dat is aan jou.
Doe eerst die test nou maar gewoon.... Wel jammer hoor je houding.
Laat iedereen, iedereen heeft andere meningen. Of jij het er nou mee eens bent of niet. Misschien een belangrijke les. Want wat denk je dat evt. de meningen van vriend en schoonouders worden?
En je zegt je redt je prima, maar geeft eigenlijk met je situatie wel aan dat het absoluut geen makkie gaat worden. En daar kan je voor kiezen, dat is aan jou.
vrijdag 20 juli 2018 om 23:46
Op die leeftijd dacht ik ook dat ik de wijsheid in pacht had. Nog steeds, af en toeSansi schreef: ↑20-07-2018 23:45Jeetje wat een reactie. Die had ik nog gemist omdat ik het reageren al even open had staan. Waarom zo nijdig? Zo zou je idd zeggen zwanger.
vrijdag 20 juli 2018 om 23:46
Je bent 17 en vast niet debiel nee.
Maar aan een nieuwe pilstrip beginnen doe je gewoon altijd na je stopweek van 7 dagen, bloeding of niet. Dus 21 dagen pil, 7 dagen niet.
De kans dat je zwanger bent is dus wel aanwezig. Doe morgen opnieuw een test en ga naar je huisarts, uitslag positief of negatief.
Succes.
Maar aan een nieuwe pilstrip beginnen doe je gewoon altijd na je stopweek van 7 dagen, bloeding of niet. Dus 21 dagen pil, 7 dagen niet.
De kans dat je zwanger bent is dus wel aanwezig. Doe morgen opnieuw een test en ga naar je huisarts, uitslag positief of negatief.
Succes.
vrijdag 20 juli 2018 om 23:48
Je hebt gelijk, dat heb ik niet goed verwoord. Ik bedoelde er in ieder geval mee dat ze het beste sowieso even contact kan opnemen met de huisarts omdat er ergens iets niet goed gaat.Pinda-Kaas schreef: ↑20-07-2018 23:31Oh en hanneke, als je niet zwanger bent maar ook niet ongesteld wordt in je stopweek is dat niet omdat de pil niet goed werkt, dan is er iets anders aan de hand.
TO lijkt al verward over hoe het in elkaar steekt, laten we er nu niet nog onjuist adviezen aan verbinden.
Ik vind overigens het advies om contact op te nemen met die instanties ook heel goed.
En ik snap dat je het als manipulatief leest, zo bedoel ik het totaal niet. Ik schreef het puur als tegengeluid omdat ze steeds hetzelfde (ongevraagde) advies kreeg en ze ook al aangaf dat ze dit niet wilde. En de toon was echt niet goed van sommigen... Daar reageerde ik heel heftig op.
Maar manipulatief is als je iemand op slinkse wijze probeert over te halen tot iets. Dat doe ik absoluut niet, ik laat gewoon weten wat ik erover denk en welke mogelijkheden er allemaal zijn. (bijv. de mogelijkheid tot opvang)
Verder wens ik iedereen een goede nachtrust!
En voor de ts, heel veel sterkte!! Je komt er wel. Zoek hulp waar jij je prettig bij voelt!
vrijdag 20 juli 2018 om 23:49
Vals positief testen kan toch ook helemaal niet? Ik zet dus in op zwanger.
Paar dingen;
1) Bij 9 dagen over tijd kan je nog een overtijdbehandeling doen. Dat is geen abortus. Ga alsjeblieft maandag naar de huisarts.
2) neem, ongeacht welke beslissing je nu maakt, contact op met het FIOM. In beide gevallen (houden of een behandeling) kunnen zij je adviseren en bijstaan. Je vind jezelf ene hele meid met 17, en je hebt de laatste maanden meer op je bordje gehad dan een normale 17 jarige, maa je bent wél 17. Dat heeft al direct een heleboel gevolgen, bijvoorbeeld voor eventuele voogddij mocht je het kindje laten komen. Je hebt bij beide beslissingen (die JOUW beslissing gaat zijn) hulp nodig. Veel meer dan jij nu nog denkt.
3) moord is buitensporig en strafbaar geweld waar 30 jaar celstraf op staat. Abortus is tot een bepaalde termijn legaal. Het hoeft niet je keuze te zijn, ik wil je wel aanmoedigen met respect over abortus te praten voor de dames die dit wél hebben ondergaan.
4) wat je ook kiest; je moet een hele volwassen keuze maken. Doe dit ook als een volwassene en niet als een puber (je reageert hier nog wel erg puberaal)
Informeer, zoek hulp, denk na, praat, blijf rustig.
Paar dingen;
1) Bij 9 dagen over tijd kan je nog een overtijdbehandeling doen. Dat is geen abortus. Ga alsjeblieft maandag naar de huisarts.
2) neem, ongeacht welke beslissing je nu maakt, contact op met het FIOM. In beide gevallen (houden of een behandeling) kunnen zij je adviseren en bijstaan. Je vind jezelf ene hele meid met 17, en je hebt de laatste maanden meer op je bordje gehad dan een normale 17 jarige, maa je bent wél 17. Dat heeft al direct een heleboel gevolgen, bijvoorbeeld voor eventuele voogddij mocht je het kindje laten komen. Je hebt bij beide beslissingen (die JOUW beslissing gaat zijn) hulp nodig. Veel meer dan jij nu nog denkt.
3) moord is buitensporig en strafbaar geweld waar 30 jaar celstraf op staat. Abortus is tot een bepaalde termijn legaal. Het hoeft niet je keuze te zijn, ik wil je wel aanmoedigen met respect over abortus te praten voor de dames die dit wél hebben ondergaan.
4) wat je ook kiest; je moet een hele volwassen keuze maken. Doe dit ook als een volwassene en niet als een puber (je reageert hier nog wel erg puberaal)
Informeer, zoek hulp, denk na, praat, blijf rustig.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:01
Allereerst: veel sterkte met het verwerken van het verlies van je moeder, dat is erg heftig... Maar om even te reageren op je bovenstaande post, een aantal vragen:Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 23:31Okay, blijkbaar zitten op dit forum alleen maar hersenloze mensen. Ik ben 17, ik ben niet debiel. Dat jullie niet begrijpen wat ik zeg is jullie probleem,
[...] Heb je een kind? Is ooit een baby geweest hè. Ben je ooit van bevallen hè. Stel je voor dat die er 30 weken eerder uit werd gezogen. Omdat je twijfelde of je 'm wel wou. Dan had hij/zij nu niet boven liggen slapen, of wel soms?
1. Wil je tóch even toelichten hoelang je je stopweek hebt gehouden? Netjes zo lang als in de bijsluiter van je pil staat, of langer?
2. In het begin van een zwangerschap is het 'kind' nog helemaal geen kind. Het is een hoopje cellen zonder bewustzijn. Jij vindt dat iedereen hier makkelijk over abortus praat, maar jij praat wel érg makkelijk over het krijgen van een kind. Wil je vriend ook dat jij het kind houdt? En je schoonouders? Wat doe je als zij het niet accepteren, en je op straat zetten (worst-case scenario, ik zeg niet dat dit echt gaat gebeuren).
3. Nee, zij is de enige die een antwoord geeft dat in jouw straatje past. Lees de andere reacties tóch nog eens aandachtig door, er staan écht goede tips in.
The eyes are useless when the mind is blind.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:05
Je klinkt heeeeel volwassen, hoor.Zonnebloem11 schreef: ↑20-07-2018 23:31Okay, blijkbaar zitten op dit forum alleen maar hersenloze mensen. Ik ben 17, ik ben niet debiel. Dat jullie niet begrijpen wat ik zeg is jullie probleem, misschien moeten jullie dan wat beter lezen óf je proberen te inleven in een ander.
Fijne avond nog.
Als je niet weet hoe de pil werkt en hoe een test werkt en geen geld hebt voor een kinderwagen zou je misschien nog even moeten wachten met seks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:10
Aanvuling:
Je schrijft dat er mensen zijn die spijt hebben van een abortus. Dat klopt, die zijn er. Minder bekend, maar toch ook aanwezig, zijn de mensen die spijt hebben van hun kind. (Ja - echt) Er zijn ook mensen die opgelucht en blij zijn met hun beslissing om de zwangerschap af te breken. Het argument “sommige mensen hebben er spijt van” is m.i. dus niet valide.
Je schrijft dat er mensen zijn die spijt hebben van een abortus. Dat klopt, die zijn er. Minder bekend, maar toch ook aanwezig, zijn de mensen die spijt hebben van hun kind. (Ja - echt) Er zijn ook mensen die opgelucht en blij zijn met hun beslissing om de zwangerschap af te breken. Het argument “sommige mensen hebben er spijt van” is m.i. dus niet valide.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:14
Wel als dat je het beste "uitkomt" natuurlijk.Pergamon schreef: ↑21-07-2018 00:10Aanvuling:
Vraag me niet waarom, maar ik heb een beetje het idee dat TO graag zwanger zou willen zijn, ongeacht de niet zo geschikte omstandigheden.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:20
Stopweek dus idd niet goed gedaan. Misschien niet goed genoeg ingelicht daarover, misschien niet goed genoeg gelezen. Ben gestopt te slikken, ben pas weer begonnen na mijn ongesteldheid van 5 dagen, wauw, een foutje, wat erg.
Wist ik veel dat dat niet kon, heb er tbh nog nooit van gehoord.
Best wel komisch dat er mensen zijn die dan meteen er vanuit gaan dat ik niks weet van de pil (stiekem breng ik hem ook anaal hoor, met omhulsel en al. 3 per dag toch?), of van seks. Volgens mij weten tegenwoordig 8 jarigen al hoe voortplanting werkt.
Maar goed, meer testen besteld, morgen in huis. Ik laat het jullie weten (misschien).
Voor iedereen die door mijn laatste reactie al helemaal denkt dat ik zwanger ben:
Hey, gefeliciteerd! Jullie zijn allemaal ook zwanger. (Of 'pubers', waar menigeen mij hier ook voor uitmaakt.)
Wist ik veel dat dat niet kon, heb er tbh nog nooit van gehoord.
Best wel komisch dat er mensen zijn die dan meteen er vanuit gaan dat ik niks weet van de pil (stiekem breng ik hem ook anaal hoor, met omhulsel en al. 3 per dag toch?), of van seks. Volgens mij weten tegenwoordig 8 jarigen al hoe voortplanting werkt.
Maar goed, meer testen besteld, morgen in huis. Ik laat het jullie weten (misschien).
Voor iedereen die door mijn laatste reactie al helemaal denkt dat ik zwanger ben:
Hey, gefeliciteerd! Jullie zijn allemaal ook zwanger. (Of 'pubers', waar menigeen mij hier ook voor uitmaakt.)
zaterdag 21 juli 2018 om 00:21
Ja want een 17-jarige in deze situatie wil ook echt zwanger zijn, snap heeeelemaal dat je dat uit mijn berichten haalt. Ooit gehoord van het tegen abortus zijn?KyloRen schreef: ↑20-07-2018 23:41Ik vraag me af waarom je om advies komt vragen als je toch geen advies aanneemt. Schijnbaar wil je heel graag zwanger zijn, of zo. Zo komt je laatste post in elk geval over.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:23
Tja, mijn vriend leest al de hele tijd mee. Lacht om de meeste reacties. Is het vrijwel met mij eens. We praten er continu over.vivapimpelmees schreef: ↑20-07-2018 23:44Als jij niet duidelijk bent dan begrijpen wij jou niet nee.
Dat jij de bijsluiter van de pil niet leest en niet oplet bij biologie kunnen wij ook niet helpen.
Je hebt een hoop te verduren gekregen de laatste tijd. Maar een 17jarige is zelf nog een kind...
Wat zegt je vriend er eigenlijk van?
zaterdag 21 juli 2018 om 00:25
Je had je vriend beter de bijsluiter kunnen laten lezen.Zonnebloem11 schreef: ↑21-07-2018 00:23Tja, mijn vriend leest al de hele tijd mee. Lacht om de meeste reacties. Is het vrijwel met mij eens. We praten er continu over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 21 juli 2018 om 00:26
Het beste wat je kunt doen is een afspraak maken bij de huisarts. Dan kun je daar fatsoenlijk laten testen en hoef je je niet meer af te vragen of de uitslag mogelijk beïnvloedt is door een fout bekertje, te goedkope testen en wat al niet meer. Wellicht weet hij/zij ook nog een en ander voor jou qua rouwverwerking. Je zit nu steeds met dezelfde mensen in hetzelfde cirkeltje te praten. Misschien fijn als je eens met een onafhankelijke derde kunt praten die jou in real life leert kennen.