Minnaar

24-07-2018 19:21 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik ben nieuw hier maar schrijf even alles van me af.

Een jaar geleden ontmoette ik mijn soulmate. Ik heb er nooit in geloofd maar we wisten beide dat we bij elkaar hoorden vanaf het moment dat we elkaar zagen. Ik heb mijn relatie daarna verbroken en woon nu sinds 8 maanden alleen met de kinderen.
Het afgelopen jaar zien we elkaar enkele dagen per week. Hij slaapt vaker bij mij (als de kinderen er niet zijn) en we zijn zelfs op vakantie geweest in mei. Hij heeft een relatie (gehad) van 25 jaar en 2 kinderen. In december heeft hij de relatie verbroken. Ouders en vrienden zijn hiervan op de hoogte. Ook heeft hij een appartement vanaf februari maar hij woont nog bij zijn vriendin omdat de kinderen niet op de hoogte zijn. Er is veel gebeurd (privé omstandigheden) waardoor zijn proces om thuis weg te gaan is gestagneerd. Hij heeft wekelijks therapie om zich voor te bereiden om de kinderen op de hoogte te stellen van de breuk met zijn vriendin.
Zijn ex vriendin is passief. Ze leidt haar eigen leven maar heeft verdriet en praat niet over de situatie. Ik heb het afgelopen jaar al meerdere malen het contact verbroken maar na (maximaal) een week hou ik het niet meer vol en zoeken we elkaar weer op. Hij geeft aan dat hij heel goed weet wat hij wil en dat is bij mij zijn. Het vertellen aan de kinderen zorgt bij hem voor angsten. Hij besteed nu in de vakantie extra veel tijd aan de kinderen voor een bevestiging dat hij een goede vader is (en dat is hij!; ik heb zijn kinderen ook al 2x ontmoet).
Hij geeft aan tijd nodig te hebben in zijn proces om dit goed af te kunnen sluiten. Hij vindt het moeilijk om mensen te kwetsen, vooral zijn kinderen.
Ik merk zelf dat ik het steeds moeilijker krijg. Ik kan nergens meer van genieten. Ik voel me zo afhankelijk maar kan tegelijkertijd écht niet zonder hem! Afstand nemen lukt me niet hoe graag ik dat ook zou willen. Ik ben er echt van overtuigd dat hij de stap gaat zetten, de vraag is alleen wanneer....
JeSchoonmoeder schreef:
25-07-2018 15:12
Ik ben ook gezegend met mijn minnaar, we houden van elkaar, respecteren elkaar en hebben het hartstikke leuk samen, we zien elkaar vaak maar te weinig. Hij vindt mij geweldig en ik hem ook dus ik hoop zo dat dat zo blijft. Hij is echt de leukste man die ik ken en ik hopp dat hijvoor de rest van zijn leven bij mij wil zijn :heart:
Dat kan zijn, en minnaar relaties kunnen lang stand houden als het puur bij een "minnaar relatie" blijft, dat zie je ook wel bij het langlopende topic minnaar-deel zoveel tig, maar hebben jullie ook serieuze plannen om samen verder te gaan, en bijv jullie partners te verlaten, zoals TO? vaak is de uitkomst dan minder rooskleurig.

ah de laatste toevoeging niet gelezen...
JollyRider schreef:
25-07-2018 13:00
Je hebt groot gelijk, al die negativiteit. De man valt te bewonderen. Hij moet goed geboerd hebben dat hij een tweede woonruimte kan aanschaffen zonder dat zijn ex dat zelfs maar raar vindt. En dan zijn conditie! Twee vrouwen suf neuken, waarvan één alleen maar tegen zijn zin om haar maar niet bezorgd te maken. Petje af.

Je hebt echt een topexemplaar te pakken
To te point as usual.
Dat vrouwen hier nog steeds voor vallen. Die man heeft het goed voor elkaar. Een vrouw, een buitenvrouw. Waren er maar meer vrouwen met eigenwaarde in Nederland...
P80 schreef:
25-07-2018 15:18
Dat vrouwen hier nog steeds voor vallen. Die man heeft het goed voor elkaar. Een vrouw, een buitenvrouw. Waren er maar meer vrouwen met eigenwaarde in Nederland...
Misschien moeten we jongetjes beter opvoeden.
Suy schreef:
25-07-2018 14:54
Het valt me steeds meer op dat er hier op het forum een soort: vrouwen haten vrouwen-en mannen zijn hulpeloze slachtoffers- sfeer hangt.
Vrouwen zijn gehaaide wezens die huwelijken kapot maken, getrouwde mannen verleiden en expres zwanger worden. Mannen zijn alleen maar slap.
De reacties van sommige anderen ook; walgelijk mens, vreselijk type etc etc. Dat weten we toch helemaal niet? Niet zo kortzichtig oordelen.
Wie weet is TO wel een heel lief warm mens alleen ontzettend naief in de liefde. Wie weet was de relatie met haar ex wel gewelddadig. Weten wij veel..??!!!
Imo zegt het meer iets over de personen achter deze hatelijke reacties dan over de TO in kwestie zelf...
Ik denk dat dit beeld ook komt doordat degene die het topic opent meestal aan de kant van de 'andere vrouw' staat. Vreemdgaande mannen, en ook vreemdgaande vrouwen, worden hier niet gespaard hoor. En er worden genoeg vrouwen slappe hap genoemd als ze een topic openen over het bedriegen van hun eigen man en dat ze 'dit gevoel echt nog nooit eerder hebben gehad' en 'ik kán gewoon geen afscheid nemen' enz. enz. Als de man in dit verhaal een topic zou openen zou ook bijna iedereen erover vallen. Maar er worden hier weinig topics geopend door mannen die hun vrouwen bedriegen (wel vrouwen die hun mannen bedriegen). En al helemaal niet door vrijgezelle mannen die zitten te wachten tot hun minnares weggaat bij haar man. Er wordt gereageerd op degene die het topic opent en op zijn/haar aandeel. Meer kan je ook niet doen, toch? Want die anderen zijn hier niet. Als de minnaar van TO zich in dit topic begeeft krijgt hij heus de wind van voren over wat een egoïstische lul hij is. En ja, vast ook nog slap, manipulatief, walgelijk enz. enz.

Of TO nou uit een gewelddadige relatie komt of niet is geen excuus voor haar eigen gedrag. 'Er is mij wat aangedaan, dus ik mag een ander ook wat aandoen'? Zoiets? Maar de meningen op het forum zijn ook verdeeld of de minnares überhaupt wat te verwijten valt, want er zijn genoeg die vinden dat het alleen het probleem is van degene die getrouwd is (of een relatie heeft). En misschien is TO wel een warm en lief mens? Tsja...dat zou kunnen, maar dit gedrag van haar is niet warm of lief.

Mensen verschrikkelijk en walgelijk noemen vind ik zelf ook te ver gaan. Dat ze het gedrag walgelijk vinden, dan snap ik wel.
lineola schreef:
25-07-2018 15:17

ah de laatste toevoeging niet gelezen...

;) :proud:
Overigens: zo als jij aan die kerel gekomen bent zo kom je er ook weer vanaf , je bent niet zijn eerste "grote liefde" en zult zeer zeker niet de laatste zijn :nope:
Suy schreef:
25-07-2018 14:54
Het valt me steeds meer op dat er hier op het forum een soort: vrouwen haten vrouwen-en mannen zijn hulpeloze slachtoffers- sfeer hangt.
Vrouwen zijn gehaaide wezens die huwelijken kapot maken, getrouwde mannen verleiden en expres zwanger worden. Mannen zijn alleen maar slap.
De reacties van sommige anderen ook; walgelijk mens, vreselijk type etc etc. Dat weten we toch helemaal niet? Niet zo kortzichtig oordelen.
Wie weet is TO wel een heel lief warm mens alleen ontzettend naief in de liefde. Wie weet was de relatie met haar ex wel gewelddadig. Weten wij veel..??!!!
Imo zegt het meer iets over de personen achter deze hatelijke reacties dan over de TO in kwestie zelf...
Lief en warm persoon. Het gezin van een getrouwde man ruïneren.
Over 5 jaar komt er misschien weer een nieuwe soulmate voorbij. Dan staat de teller alweer op 3 kapotte huwelijken.
Swimpe schreef:
24-07-2018 19:43
Zijn ex vriendin is niet op de hoogte van ons
Het is niet zijn ex-vriendin, mar zijn vriendin. En jij bent echt wel heel erg naief.
Swimpe schreef:
24-07-2018 19:58
Ik heb alles opgegeven om bij hem te kunnen zijn en merk dat de tijd me in de weg staat.
:facepalm:
Vissertje87 schreef:
25-07-2018 17:05
Over 5 jaar komt er misschien weer een nieuwe soulmate voorbij. Dan staat de teller alweer op 3 kapotte huwelijken.
Hallo die lul van een vent ruïneert zelf zijn huwelijk?? Bovenal heeft hij een relatie en is HIJ verantwoordelijk. Hij moet met zijn tengels van andere vrouwen afblijven.
Maha_kali schreef:
25-07-2018 20:56
Hallo die lul van een vent ruïneert zelf zijn huwelijk?? Bovenal heeft hij een relatie en is HIJ verantwoordelijk. Hij moet met zijn tengels van andere vrouwen afblijven.
Eh, het gezin van TO :idee:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Waarom geven al die vreemdgangers hun relatie toch altijd van die absurde labels?
"Soulmate"
"Grote liefde"
Etc etc.
Vertel je jezelf daarmee dat je goed zit, dat je een ander gezin mag kapotmaken omdat het voorbestemd is?
"Die vrouw is passief", ja natuurlijk, die weet ook wel dat die kerel van haar, die slappe hap, uiteindelijk wel voor haar kiest en daarna kan ze hem over de hete kolen halen.

Verder neem ik aan dat de smoezen lijst al is genoemd want meid, ze staan dr allemaal op.
honingbijtje schreef:
25-07-2018 21:09
Waarom geven al die vreemdgangers hun relatie toch altijd van die absurde labels?
"Soulmate"
"Grote liefde"
Etc etc.
Vertel je jezelf daarmee dat je goed zit, dat je een ander gezin mag kapotmaken omdat het voorbestemd is?
"Die vrouw is passief", ja natuurlijk, die weet ook wel dat die kerel van haar, die slappe hap, uiteindelijk wel voor haar kiest en daarna kan ze hem over de hete kolen halen.

Verder neem ik aan dat de smoezen lijst al is genoemd want meid, ze staan dr allemaal op.
nee “ik moet in therapie om te leren hoe ik het mijn kinderen moet vertellen” is nieuw
S-Meds schreef:
25-07-2018 21:54
nee “ik moet in therapie om te leren hoe ik het mijn kinderen moet vertellen” is nieuw
:proud:
Vissertje87 schreef:
25-07-2018 17:05
Kijk hier de bevestiging!
Als je goed leest dan zie je dat ik TO niet een lief warm persoon noem.
En die getrouwde man die zit net zo fout. Wat? nog fouter! Wat je er ook van kan vinden, TO heeft haar relatie beeindigd. Die kerel niet.
En nee, het gedrag wat ze vertoont is niet lief of warm.
Maar waar komt het gedrag vandaan, dat is de vraag. Kan vele oorzaken hebben die allemaal niets goed praten, maar misschien wel menselijker zijn dan wij in eerste instantie denken.
Dit doet me denken aan een situatie die zich nu afspeelt in mijn omgeving. Vrouw en man hebben al JAREN een relatie. Man is op vaste dagen bij de vrouw, NOOIT andersom. Zelfs met feestdagen is vrouw alleen. Man woont nog bij zijn 'ex' vrouw en kinderen. Hij zegt dat ze uit elkaar zijn, maar dat ze de schijn ophouden voor de kinderen. Hij kan het de kinderen niet aan doen.

Is een hoge pief in het zakenwereldje en kom dus elke keer aankakken met nieuwe spullen. Een nieuwe tv, een nieuwe auto, een tas, een sjaal...

Is toch INSANE.
AngelEyes0192 schreef:
26-07-2018 11:42
Dit doet me denken aan een situatie die zich nu afspeelt in mijn omgeving. Vrouw en man hebben al JAREN een relatie. Man is op vaste dagen bij de vrouw, NOOIT andersom. Zelfs met feestdagen is vrouw alleen. Man woont nog bij zijn 'ex' vrouw en kinderen. Hij zegt dat ze uit elkaar zijn, maar dat ze de schijn ophouden voor de kinderen. Hij kan het de kinderen niet aan doen.

Is een hoge pief in het zakenwereldje en kom dus elke keer aankakken met nieuwe spullen. Een nieuwe tv, een nieuwe auto, een tas, een sjaal...

Is toch INSANE.
Ik snap ook niet hoe een zichzelf respecterende vrouw daar genoegen mee kan nemen.
Of je doet het puur voor het geld en de spullen, die types heb je ook...
Jullie hebben gelijk. Ik voel me verschrikkelijk omdat ik zijn ex vriendin en kinderen hiermee kwets.
Juist omdat ik mijn toenmalige vriend niet wilde kwetsen heb ik de relatie vrij snel verbroken. Ik had toen niet voorzien dat het proces van hem zoveel tijd nodig had. Dus nee, ik voel me ook geen warm mens en besef heel goed dat deze situatie niet langer kan. Wat niemand begrijpt is dat ik deze man wel vertrouw en hem niet los kán laten. Tenminste, voor nu nog niet. ..
Swimpe, sterkte.
Swimpe schreef:
26-07-2018 12:59
. Wat niemand begrijpt is dat ik deze man wel vertrouw en hem niet los kán laten. Tenminste, voor nu nog niet. ..
.
Daar valt ook niets aan te begrijpen, behalve dat je niet wilt.....
Voor nu nog niet, maar je kunt al wel stappen gaan zetten. Geef hem een ultimatum van een paar maanden, en dan weet je waar je aan toe bent. Als hij over een paar maanden nog steeds thuis niets heeft gezegd, en hij nog steeds niet uit huis is vertrokken, is het over en klaar. En dan hoop ik dat je de kracht hebt gevonden in die paar maanden om hem dan ook echt te blokkeren. Nr verwijderen, chats verwijderen, foto's wissen, alles.

Sterkte.
MokThee schreef:
26-07-2018 13:08
Voor nu nog niet, maar je kunt al wel stappen gaan zetten. Geef hem een ultimatum van een paar maanden, en dan weet je waar je aan toe bent. Als hij over een paar maanden nog steeds thuis niets heeft gezegd, en hij nog steeds niet uit huis is vertrokken, is het over en klaar. En dan hoop ik dat je de kracht hebt gevonden in die paar maanden om hem dan ook echt te blokkeren. Nr verwijderen, chats verwijderen, foto's wissen, alles.
.
Eens.
Wens je sterkte TO!
Swimpe schreef:
26-07-2018 12:59
Jullie hebben gelijk. Ik voel me verschrikkelijk omdat ik zijn ex vriendin en kinderen hiermee kwets.
Juist omdat ik mijn toenmalige vriend niet wilde kwetsen heb ik de relatie vrij snel verbroken. Ik had toen niet voorzien dat het proces van hem zoveel tijd nodig had. Dus nee, ik voel me ook geen warm mens en besef heel goed dat deze situatie niet langer kan. Wat niemand begrijpt is dat ik deze man wel vertrouw en hem niet los kán laten. Tenminste, voor nu nog niet. ..
kunnen en willen gaan hand in hand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven