Minnaar

24-07-2018 19:21 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik ben nieuw hier maar schrijf even alles van me af.

Een jaar geleden ontmoette ik mijn soulmate. Ik heb er nooit in geloofd maar we wisten beide dat we bij elkaar hoorden vanaf het moment dat we elkaar zagen. Ik heb mijn relatie daarna verbroken en woon nu sinds 8 maanden alleen met de kinderen.
Het afgelopen jaar zien we elkaar enkele dagen per week. Hij slaapt vaker bij mij (als de kinderen er niet zijn) en we zijn zelfs op vakantie geweest in mei. Hij heeft een relatie (gehad) van 25 jaar en 2 kinderen. In december heeft hij de relatie verbroken. Ouders en vrienden zijn hiervan op de hoogte. Ook heeft hij een appartement vanaf februari maar hij woont nog bij zijn vriendin omdat de kinderen niet op de hoogte zijn. Er is veel gebeurd (privé omstandigheden) waardoor zijn proces om thuis weg te gaan is gestagneerd. Hij heeft wekelijks therapie om zich voor te bereiden om de kinderen op de hoogte te stellen van de breuk met zijn vriendin.
Zijn ex vriendin is passief. Ze leidt haar eigen leven maar heeft verdriet en praat niet over de situatie. Ik heb het afgelopen jaar al meerdere malen het contact verbroken maar na (maximaal) een week hou ik het niet meer vol en zoeken we elkaar weer op. Hij geeft aan dat hij heel goed weet wat hij wil en dat is bij mij zijn. Het vertellen aan de kinderen zorgt bij hem voor angsten. Hij besteed nu in de vakantie extra veel tijd aan de kinderen voor een bevestiging dat hij een goede vader is (en dat is hij!; ik heb zijn kinderen ook al 2x ontmoet).
Hij geeft aan tijd nodig te hebben in zijn proces om dit goed af te kunnen sluiten. Hij vindt het moeilijk om mensen te kwetsen, vooral zijn kinderen.
Ik merk zelf dat ik het steeds moeilijker krijg. Ik kan nergens meer van genieten. Ik voel me zo afhankelijk maar kan tegelijkertijd écht niet zonder hem! Afstand nemen lukt me niet hoe graag ik dat ook zou willen. Ik ben er echt van overtuigd dat hij de stap gaat zetten, de vraag is alleen wanneer....
creativeguy schreef:
24-07-2018 22:37
Dat komt omdat de drug dopamine (met dezelfde werking als XTC of GHB) nog niet uitgewerkt is. Deze wordt door je lichaam aangemaakt als je ergens aan verslaafd bent, zoals deze vreemdgaande man. Meer vrouwen henben last van deze drugsverslaving.
Afkicken, gewoon koude kalkoen.
dopamine is gewoon een lichaamseigen stofje, je krijgt het al als je hardloopt
creativeguy schreef:
24-07-2018 22:37
Dat komt omdat de drug dopamine (met dezelfde werking als XTC of GHB) nog niet uitgewerkt is. Deze wordt door je lichaam aangemaakt als je ergens aan verslaafd bent, zoals deze vreemdgaande man. Meer vrouwen henben last van deze drugsverslaving.
Afkicken, gewoon koude kalkoen.
dopamine is gewoon een lichaamseigen stofje, je krijgt het al als je hardloopt
Meds: je loopt al het hele jaar in je kerstjurk.

Zijn vrouw vertrouwt hem vast ook als een eerlijk persoon en toch liegt hij consequent tegen haar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
25-07-2018 06:50
Meds: je loopt al het hele jaar in je kerstjurk.

Zijn vrouw vertrouwt hem vast ook als een eerlijk persoon en toch liegt hij consequent tegen haar.
ik ben tenminste op tijd
Jammer dat iedereen er zo over denkt
Ik geloof echt dat deze man voor mij gaat kiezen. Het is alleen zo dat ik dood ongelukkig ben omdat ik niet weet wanneer hij deze stap gaat zetten.
Ik had eigenlijk gehoopt op positieve ervaringen of tips hierin.
Swimpe schreef:
25-07-2018 11:21
Ik geloof echt dat deze man voor mij gaat kiezen. Het is alleen zo dat ik dood ongelukkig ben omdat ik niet weet wanneer hij deze stap gaat zetten.
Ik denk zelfs dat hij je met die flat van hem op het verkeerde been heeft gezet. Daar zou wel eens een heel ander verhaal bij kunnen horen.
...
Swimpe schreef:
Als hij echt echt echt voor je zou gaan, had hij niet in therapie gehoeven om het zijn kinderen te kunnen vertellen (deze had ik echt nog nooit gehoord) en had hij de stap al wel gezet om thuis de scheiding in te zetten, om in dat flatje te gaan wonen, om ergens een streep te trekken. Uit al zijn handelingen blijkt dat hij niet wil kiezen.
Jij mag ook een streep trekken, hè. Je hoeft niet eeuwig te wachten. Geef hem nog een paar maanden of zo, en ga daarna door met je leven als blijkt dat hij nog steeds geen stappen heeft gezet. Daar zul je jezelf straks eeuwig dankbaar om zijn, ook al voelt dat nu niet zo.
TO. Ik denk echt dat je blind bent. Sorry. Hier is niets positiefs aan. Jij bent blij gemaakt met een dooie mus. Ondertussen liegt hij tegen jou, zichzelf en zijn gezin. Heel de boel belazert. Het lijkt of hij jou gebruikt als afleiding. Alles hieraan stinkt. Ik zou hem zeker een ultimatum geven. Dan weet je eindelijk waar je aan toe bent. Liever gekwetst door de waarheid en aan het rouwproces te kunnen werken dan getroost door een leugen. Hoe langer het duurt, hoe harder de klap zal aankomen. Veel sterkte.
Swimpe schreef:
Maar waarom laat je dan nu zo dood ongelukkig maken door hem? Als hij écht jouw soulmate zou zijn, dan had hij allang voor jou gekozen?
Hij gaat niet kiezen, hij wil beide. Maar jij kan wel kiezen, voor jezelf. Je bent meer waard dan dit.
Swimpe schreef:
24-07-2018 21:58
Ik heb dit gevoel voor iemand gewoon nog nooit mee gemaakt.
Maar lieverd, hij kiest niet voor je, dat blijkt toch overal uit? Jouw gevoel voor hem is geen graadmeter van wat jullie hebben. Hij is niet waus genoeg van je om die stap te zetten.
Doe jezelf een plezier en doe dat voor hem.
eens met MokThee (en vele andere reageerders) , en inderdaad, in therapie moeten om het zijn kinderen te kunnen gaan vertellen!? Wat een verknipt gedoe. Bizar.
"Ik geloof echt dat deze man voor mij gaat kiezen. Het is alleen zo dat ik dood ongelukkig ben omdat ik niet weet wanneer hij deze stap gaat zetten.
Ik had eigenlijk gehoopt op positieve ervaringen of tips hierin."
Nou, blijf vooral in je bubbel hopen en nog lang doodongelukkig blijven.
Positieve ervaringen van anderen gaan je hier toch ook niet helpen als die er al zijn in soortgelijke situaties. En de tips van anderen krijg je zat maar die wil je niet lezen, niet 'horen'. Die vind je zelfs jammer.
"Hij vindt het moeilijk om mensen te kwetsen, vooral zijn kinderen." Maar hij kwetst jou wel, keer op keer.
WAT is er nou eigenlijk zo fijn en geweldig aan hem dat je hem niet los kan laten en jezelf de tijd geven er overheen te komen, over hem en deze hopeloze 'relatie' achter je te laten? Alsof er geen andere man meer op je pad zal komen zonder dit soort Gedoe.
"Een jaar geleden ontmoette ik mijn soulmate. Ik heb er nooit in geloofd maar we wisten beide dat we bij elkaar hoorden vanaf het moment dat we elkaar zagen."
Hopeloze 'romantiek'. Je kent hem net een jaar. En wat maakte dan dat je hem direct als je soulmate zag?
Hoeveel goede en fijne tijd buiten samen slapen heb je echt met hem doorgebracht? Wat hebben jullie samen echt gehad bv ook qua leuke dingen?Behalve die vakantie in mei, alweer maanden geleden dus.
Het klinkt verschrikkelijk, wat een kommer en kwel. En dan ben je net een jaar -niet- samen...
Maar goed, jij wilt blijven hopen en alleen horen dat het heus goed komt.
Wist je trouwens dat sprookjes gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen waarin het helemaal niet goed kwam? Verworden tot sprookjes om gerust te stellen en te sussen...Blijf maar geloven in je sprookje. Die man dondert heus vroeg of laat van zijn witte paard. Zorg dat je er niet onder ligt en vertrappelt wordt. En ondertussen leef jij nog lang en ongelukkig.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Wat ben jij eigenlijk een vreselijk persoon. Het is een getrouwde man met kinderen. Hoe zou jij het vinden als jij straks kinderen hebt met deze man en hij gaat er met een ander vandoor.

Laat die man met rust!! Je sloopt letterlijk het leven van zijn ex en van zijn kinderen.
Er lopen meer dan 1 miljard mannen op de aarde. Er is vast wel een vrijgezelle man die ook voldoet aan jouw eisen.

Overigens, als TO een man was, was de wereld hier te klein.
Vreemd dat dit door het merendeel wordt geaccepteerd.
Helaas krijg je niet te horen wat je wil horen. Maar met zo veel tips en verhalen, ga je toch wel eindelijk je ogen openen?? Een vreemdgaander blijft een vreemdgaander .. al zou hij voor jou kiezen, de kans is groot dat hij jou net zo respectloze actie gaat flikken als wat hij nu flikt bij zijn vriendin/vrouw en kinderen. Maar... vrouwen die met getrouwde/bezetten mannen gaan verdienen in mijn ogen ook alleen maar slechts.. dus ga vooral zo door, blijf je ellendig voelen. Over een paar jaar heb je spijt dat je tijd en energie hierin hebt gestopt en hopelijk schaam je je dan ook je ogen uit je kop wat je dat gezin aan hebt gedaan.

(Normaal ben ik niet zo hard hoor..) :nope:
Swimpe schreef:

Je hebt groot gelijk, al die negativiteit. De man valt te bewonderen. Hij moet goed geboerd hebben dat hij een tweede woonruimte kan aanschaffen zonder dat zijn ex dat zelfs maar raar vindt. En dan zijn conditie! Twee vrouwen suf neuken, waarvan één alleen maar tegen zijn zin om haar maar niet bezorgd te maken. Petje af.

Je hebt echt een topexemplaar te pakken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Swimpe schreef:
Die zijn er gewoon weinig.
Minder dan 1% van de getrouwde mannen verlaat hun vrouw voor hun minnares.

Als ik jou was, zou ik hem ook niet meer als prioriteit zien.
Ga verder met je leven, ga uit en onderneem dingen en ontmoet leuke single mannen.
Levensgenieter ;)
JollyRider schreef:
25-07-2018 13:00
Je hebt groot gelijk, al die negativiteit. De man valt te bewonderen. Hij moet goed geboerd hebben dat hij een tweede woonruimte kan aanschaffen zonder dat zijn ex dat zelfs maar raar vindt. En dan zijn conditie! Twee vrouwen suf neuken, waarvan één alleen maar tegen zijn zin om haar maar niet bezorgd te maken. Petje af.

Je hebt echt een topexemplaar te pakken

:HA: geniale reactie :facepalm:
Ik zat in die situatie .. het heeft 1 jaar geduurd . Ik had zelf niet zo’n haast dus dat scheelde .. en ik moest zelf ook nog een relatie verbreken en verwerken . 1 jaar na mijn breuk en 6 maanden na zijn breuk waren we samen .. dus 1,5 jaar later. Met UPS en downs en een korte breuk tussendoor zijn we nu eindelijk op de goeie weg . Hij heeft ook kinderen en dat was echt zwaar voor hem, maar langzaamaan vind hij zijn weg weer. Als je er in gelooft komt het goed sws .. met respect voor zijn ex en begrip kom je een heel end . Leef je eigen leven ondertussen en werk aan jezelf. En geen idee waar het schip strand over 5,10 of 20 jaar .. maar ik ben nu gelukkig en hij ook en daar gaat het om .
Een jaar geleden je soulmate ontmoet en binnen 4 maanden weggaan bij de vader van je kinderen? Vind je dat zelf niet ook een beetje....snel...?
Als jullie echt zulke fantastische soulmates waren dan hadden jullie, op zijn minst, elkaar en jullie zelf de tijd (en afstand!) gegund om erachter te komen of het echt zo utopisch is of dat de realiteit misschien iets minder mooi is? Alleen al voor dat proces heb je minstens een jaar nodig.
Binnen een jaar je hele gezin met kinderen overhoop gooien voor een minnaar die nog bij zijn vrouw (zonder scheidingspapieren is het nog steeds zijn vrouw) en kinderen woont en tegen jou vooral zijn schuldgevoel naar zijn kinderen toe benadrukt. Heb jij ook iets van een soortgelijk schuldgevoel naar jouw kinderen toe?

Dit verhaal doet me een beetje denken aan het verhaal van die columniste, Suzanne Rethans. Die bewoog ook hemel en aarde om bij haar minnaar te zijn, die haar dan weer verliet voor een ander. Haar kinderen hebben haar gehaat, waar ze ook weer uitgebreid over schreef.

Jij hebt jezelf heel erg afhankelijk gemaakt van deze man, die van een ander is, en je kinderen delven het onderspit.
Vrouwen zoals jij echt :evil: heb er geen woorden voor. Je maakt 2 huwelijken kapot en voor wat? Als hij echt je soulmate was dan hadden jullie allang samengewoond.

Jij denkt dat hij je soulmate is en hij, hij is weer zo'n slappe zak die geen keuzes kan maken en met zichzelf in de knoop zit. Heel veel succes!
Mijn hemel zeg wat zijn er toch een hoop naïeve en bovenal domme vrouwen op de wereld. En een klein deel zwerft hier rond op het forum op zoek naar hulp.
Zoek eigenwaarde dat zal je helpen.
En die vent is een natte krant, die ik nog niet zou gebruiken voor de kattenbak.
Ja en?
Haastige spoed is zelden goed.
Waarom heeft hij jou 2x al de kinderen laten ontmoeten? dat vind ik dus helemaal geen slimme actie, als jullie uiteindelijk wel samen verder gaan, hoe denk je dan dat die kinderen gaan reageren als ze beseffen dat jullie al een voorschot hebben genomen op je relatie voordat hij bij hun moeder wegging? die kinderen zijn ook niet dom..

Volgens mij is dit een recept voor een hele grote puinzooi straks.
2018anoniem schreef:
25-07-2018 14:22
Vrouwen zoals jij echt :evil: heb er geen woorden voor. Je maakt 2 huwelijken kapot en voor wat? Als hij echt je soulmate was dan hadden jullie allang samengewoond.

Jij denkt dat hij je soulmate is en hij, hij is weer zo'n slappe zak die geen keuzes kan maken en met zichzelf in de knoop zit. Heel veel succes!

Het valt me steeds meer op dat er hier op het forum een soort: vrouwen haten vrouwen-en mannen zijn hulpeloze slachtoffers- sfeer hangt.
Vrouwen zijn gehaaide wezens die huwelijken kapot maken, getrouwde mannen verleiden en expres zwanger worden. Mannen zijn alleen maar slap.
De reacties van sommige anderen ook; walgelijk mens, vreselijk type etc etc. Dat weten we toch helemaal niet? Niet zo kortzichtig oordelen.
Wie weet is TO wel een heel lief warm mens alleen ontzettend naief in de liefde. Wie weet was de relatie met haar ex wel gewelddadig. Weten wij veel..??!!!
Imo zegt het meer iets over de personen achter deze hatelijke reacties dan over de TO in kwestie zelf...
Swimpe schreef:
Dan moet je dat andere topic lezen van 9 jaar geleden waarin TO en haar minnaar nog lang en gelukkig leven. Let wel, in dat topic zijn óók de verhalen van de minnaressen voor wie de man niet koos en ook op de realtiepijler lopen nu nog een paar topics van vrouwen die zitten te wachten op hun vreemdgaande minnaar. Daar moet je dan maar overheen lezen. Maar dat is gewoon de realiteit, in het grootste deel van de affaires gaat de gebonden man/vrouw niet weg bij zijn/haar partner. In een minderheid van de gevallen wel. En daar komt ook nog bij dat binnen die minderheid weer een deel van de nieuwe relaties geen stand houdt. Je hebt gewoon de statistiek én over het algemeen het morele oordeel tegen je.

Ik vind het wel echt heel vreemd dat je vindt dat deze man te vertrouwen is nu je weet hoe hij met zijn huidige partner (en gezin) omgaat. De mensen tegen wie hij het meest eerlijk zou moeten zijn. Hoe erg kan die man een ander kwetsen, belazeren, bedonderen als het hem zo uitkomt.
Ik ben ook gezegend met mijn minnaar, we houden van elkaar, respecteren elkaar en hebben het hartstikke leuk samen, we zien elkaar vaak maar te weinig. Hij vindt mij geweldig en ik hem ook dus ik hoop zo dat dat zo blijft. Hij is echt de leukste man die ik ken en ik hoop dat hij voor de rest van zijn leven bij mij wil zijn :heart:

Dat we al 37 jaar met elkaar getrouwd zijn is vast bijzaak ;)
:rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven