Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
apppie schreef:
26-07-2018 23:20
Ik had vandaag een mooie :proud:

Wij werken met ongeveer tien man op een afdeling. De afgelopen weken vliegen de waterijsjes er doorheen. Sommige collega's (waaronder ik) eten elke dag ijs en kopen zeker 1x per week een pak bij, anderen eten wat minder vaak en vullen dus ook minder vaak de vriezer. Gaat al jaren prima zo. Het gaat om huismerken, geen mega uitgave.

Afijn, de ijsjes waren vorige week op en een collega die, zeg, 2x per week een ijsje pakt, gaat naar de supermarkt. Ik vraag of hij raketjes kan meenemen. Hij vult de vriezer trouwens nooit, maar daar stoor ik me verder niet aan.

Maar nu kreeg ik vandaag een mail dat hij het erg vervelend vindt dat ik niet uit mezelf die 1.49 heb terugbetaald voor de raketjes vorige week. En "dat hij nu genoodzaakt is hierover te mailen, erg jammer".

Met het voltallige management in de CC. Echt, what the f*ck?!
Zo iemand zou bij mij als management-lid meteen even mogen komen uitleggen waarom hij dacht dat ik graag tijd aan die mail zou willen besteden (je collega dus hè, niet jij!).

Gevolgd door ijsjes namens het management (sterker nog, ons bedrijf heeft ze morgen voor alle personeel à een paar duizend man!).
apppie schreef:
26-07-2018 23:20
Ik had vandaag een mooie :proud:

Wij werken met ongeveer tien man op een afdeling. De afgelopen weken vliegen de waterijsjes er doorheen. Sommige collega's (waaronder ik) eten elke dag ijs en kopen zeker 1x per week een pak bij, anderen eten wat minder vaak en vullen dus ook minder vaak de vriezer. Gaat al jaren prima zo. Het gaat om huismerken, geen mega uitgave.

Afijn, de ijsjes waren vorige week op en een collega die, zeg, 2x per week een ijsje pakt, gaat naar de supermarkt. Ik vraag of hij raketjes kan meenemen. Hij vult de vriezer trouwens nooit, maar daar stoor ik me verder niet aan.

Maar nu kreeg ik vandaag een mail dat hij het erg vervelend vindt dat ik niet uit mezelf die 1.49 heb terugbetaald voor de raketjes vorige week. En "dat hij nu genoodzaakt is hierover te mailen, erg jammer".

Met het voltallige management in de CC. Echt, what the f*ck?!
Mailtje terug dat het heel fijn is dat hij aan de betaling van de ijsjes denkt en dat er nog 8.49 van hem openstaat. Dat hij het wel kan verrekenen en de rest kan storten aan.. x en x en x (die wel vullen dus) Kinderachtig is as kinderachtig does zeg maar :)
nina1966 schreef:
26-07-2018 23:58
Huh???? Ben jij niet in de war met wat anders? Waarom zouden ze anders marsepeinen beestjes maken met sinterklaas als kindjes het niet lekker vinden.
Geen kinderen dus :D

Nee ik ben niet in de war.

En die laatste aanname vind ik raar.
Pipistrello schreef:
27-07-2018 00:16
Nee ik ben niet in de war.

En die laatste aanname vind ik raar.
Marsepein vinden kinderen juist lekker. Ken er niet een die het niet lust. DIe kleine kindergebakjes zijn ook meestal met marsepein. En nee marsepein is niet bitter wat iemand schreef.
Wat jij wil Nina.
Mijn kinderen vinden marsepein maar sinds kort lekker. Raar mondgevoel en minder zoet dan snoep.
Bij feestje zevenjarige had ik een miniontaart van de ah. Er werd flink gedeeld, ene at geen fondant, ander geen cake. Uiteindelijk was alles op en zonder problemen. Maar zelfs fondant at niet iedereen.
MinkeDeWit schreef:
26-07-2018 23:37
Wat heb je geantwoord? Ik zou dat ook weer middels een reply all doen. Overigens zonder sneren, alleen excuses en zeggen dat er 1,50 voor hem bij je klaar ligt. Het is zo al sneu genoeg (dat zal dat MT toch ook wel vinden?).
Nou nee, ik zou dit rare gedrag helemaal niet gaan belonen alsof hij gelijk heeft.

Net mailtje terugsturen, dat je het a) erg jammer vindt dat hij nog niet uit zichzelf (bedrag) heeft terugbetaald voor alle keren dat hij zelf ijsjes heeft gepakt op andermans kosten en b) dat hij de tijd en focus van het management op deze manier verkwist door een simpel en naar tevredenheid werkend bevoorradings- en consumptiesysteem niet te snappen.
Wat een rare collega. Ik zou terugmailen dat andere collega's steeds op eigen kosten ijs kopen voor iedereen.
Maar als hij daar niet aan mee wenst te dien dan kan hij uiteraard 1,49 terugkrijgen, maar dan is het niet bedoeling dat hij nog ijs pakt.
Kinderen lusten vaak geen marsepein is mijn ervaring. Daarnaast bestaat er zo iets als smaakpappillen. Dus niet iedereen lust alles of niets. Laten we die discussie niet gaan voeren.

Die collega zou ik idd op zijn nummer zetten middels een CC. Netjes doch resoluut.
Ken genoeg volwassenen die ook geen marsepein lusten.
Als kind lustte ik het al, en ik weet nog goed dat andere kinderen hun marsepein naar mij doorschoven want niemand vond het lekker.

Wat die ijsjes-collega betreft: ik zou hem terugmailen dat je niet wist dat hij eenzijdig de ongeschreven regels van het ijsjessysteem had gewijzigd, maar dat je dan graag ook bedrag X vangt voor al die keren dat hij ijs eet op kosten van iemand anders.

Ik zou overigens wel de andere collega's maar niet het management in CC zetten, management zal inderdaad wel wat beters te doen hebben dan zich bezig te houden met dergelijk kleutergedoe.
Mijn kinderen lusten ook geen Marsepein.
MinkeDeWit schreef:
26-07-2018 23:37
Wat heb je geantwoord? Ik zou dat ook weer middels een reply all doen. Overigens zonder sneren, alleen excuses en zeggen dat er 1,50 voor hem bij je klaar ligt. Het is zo al sneu genoeg (dat zal dat MT toch ook wel vinden?).
Ik heb een vriendelijk mailtje terug gestuurd in de lijn van:

Hoi Joop,
Wat vervelend dat je hier een week mee hebt moeten lopen zeg, je had me gewoon even aan mogen spreken op de vloer hoor! Ik heb inmiddels 1.49 naar je overgemaakt en hoop dat het probleem hiermee is opgelost :-)

Mijn manager heeft zijn mail trouwens ook beantwoord, met "??!". Ik denk dat dat "ik vind dit een beetje vreemd" betekent :P
apppie schreef:
27-07-2018 11:11

Hoi Joop,
Wat vervelend dat je hier een week mee hebt moeten lopen zeg, je had me gewoon even aan mogen spreken op de vloer hoor! Ik heb inmiddels 1.49 naar je overgemaakt en hoop dat het probleem hiermee is opgelost :-)

Mijn manager heeft zijn mail trouwens ook beantwoord, met "??!". Ik denk dat dat "ik vind dit een beetje vreemd" betekent :P
:rofl:
Mooi die 1e zin.
Ik zou trouwens wel hebben laten merken dat hij dan dus ook niets van die ijsjes eet.
apppie schreef:
27-07-2018 11:11

Hoi Joop,

Tja, WHAT THE F*CK??!!!!!?!?!?!??! staat niet zo professioneel.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
minnimouse schreef:
27-07-2018 11:12
Mooi die 1e zin.
Ik zou trouwens wel hebben laten merken dat hij dan dus ook niets van die ijsjes eet.
Hij ging net een ijsje pakken en ik riep "wel zelf bijvullen hè Joop! ;)". Ik denk dat ik nu een paar plaatsen ben gedaald in Joops ranglijst.
apppie schreef:
27-07-2018 12:24
Hij ging net een ijsje pakken en ik riep "wel zelf bijvullen hè Joop! ;)". Ik denk dat ik nu een paar plaatsen ben gedaald in Joops ranglijst.

Als Joop een beetje pech heeft pikken de andere collega's "wel zelf bijvullen hé" ook op en hoort hij dat zinnetje nog tot in de lengte der dagen ;-D
MonicaG schreef:
27-07-2018 12:45
Als Joop een beetje pech heeft pikken de andere collega's "wel zelf bijvullen hé" ook op en hoort hij dat zinnetje nog tot in de lengte der dagen ;-D
Oh ja, doen!!!! :cheer:
MonicaG schreef:
27-07-2018 12:45
Hierna stop ik met updates stammen hoor, maar: Joop heeft een beetje pech, want mijn manager zei dit toen hij net koffie pakte. 😂
apppie schreef:
27-07-2018 13:34
Hierna stop ik met updates stammen hoor, maar: Joop heeft een beetje pech, want mijn manager zei dit toen hij net koffie pakte. 😂
Oh YES!!!
Dit maakt mijn dag :D
apppie schreef:

Ik vond je baas al prettig klinken met zijn antwoord op de mail van Joop maar nu ben ik wel overtuigd :devil:
DG2015 schreef:
27-07-2018 11:19
Tja, WHAT THE F*CK??!!!!!?!?!?!??! staat niet zo professioneel.
:HA:
Mijn reactie, en waarschijnlijk die van het MT.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
apppie schreef:
O nee hoor, spam maar door :D
Hahaha, die Joop heeft echt een plaat voor z’n kop. Mss een idee om hem ieder ijsje dat hij neemt af te laten rekenen. Heeft jou ten slotte wel 1,49 (!) gekost
Cum non tum age
Ik krijg nu ineens het visioen van Joop zijn vrouw die hier forumlid is. Komt Joop vanavond thuis zegt ze: Goh Joop ik las op viva van een bedrijf waar ijsjes in de vriezer liggen en dat een collega doodviel op 1,49. Bij jullie hebben ze toch ook ijsjes in de vriezer? Hoe werkt dat bij jullie eigenlijk?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
27-07-2018 14:38
Ik krijg nu ineens het visioen van Joop zijn vrouw die hier forumlid is. Komt Joop vanavond thuis zegt ze: Goh Joop ik las op viva van een bedrijf waar ijsjes in de vriezer liggen en dat een collega doodviel op 1,49. Bij jullie hebben ze toch ook ijsjes in de vriezer? Hoe werkt dat bij jullie eigenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven