Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

woensdag 25 juli 2018 om 11:55

woensdag 25 juli 2018 om 11:59
Pipistrello schreef: ↑25-07-2018 11:57Petit fours zijn vaak met marsepein. ik ken weinig kleine kinderen die dat lekker vinden.
O ja... maar misschien is er iets anders dat er op lijkt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 25 juli 2018 om 12:00
Die van mij (4 en 5 jaar oud) zijn heel goed in lief vragen en schattig kijken, ze krijgen het bijna altijd voor elkaar om als we ergens zijn waar er soesjes zijn voor de kinderen en taart voor de volwassenen uiteindelijk taart en soesjes te krijgenJongensmama2009 schreef: ↑25-07-2018 10:57?? Een stroopwafel te groot voor een kleuter?
Die van mij zijn in de groei.
Kunnen er wel drie op als ze het zouden krijgen.
Gierig/ zuinig of ondoordacht: dat op sommige verjaardagen kinderen geen taart krijgen. Mijn kinderen zijn dol op taart. Ze krijgen dat alleen als er iemand jarig is. Maar hij sommige mensen krijgen kinderen dan geen taart maar staan er wat soesjes op een schaal. Daarvan worden mijn kinderen dan teleurgesteld. Ik vind het ook vreemd om daarom te vragen maar ik zie die teleurgestelde koppies en ze vragen mij dan waarom ze geen taart krijgen.

woensdag 25 juli 2018 om 12:00
Hier leeft ook een kind dat grote eter is. Inmiddels gaat een taartpunt er wel in hoor. Toen dat nog niet kon, en dat zie ik ook bij andere ouders...werd een taartpunt gedeeld. Twee happen kind en de rest de ouder. Kind was dan voldaan en ouder hoefde de jarige niet op te zadelen met een half aangegeten stuk taart dat weggegooid moest worden. Prima oplossing.-Darkside- schreef: ↑25-07-2018 11:25Dan zijn die van jou zeker grote eters.
Toen ik nog kleuter had was een grote koek of stuk taart inderdaad al vaak teveel. En vaak is taart eten met een vorkje ook nog moeilijk met veel geknoei als gevolg. Soesjes zijn dan een prima alternatief.
Als een kind een heel stuk opkrijgt zou ik er overigens wel om vragen hoor.
Sommige mensen staan er gewoon niet bij stil, want ander referentiekader.

woensdag 25 juli 2018 om 12:03
Klopt. Kom hier niet aan met petit four.........en taart hoort er voor kind dus wel bij. Verjaardagen en de eerste vraag....krijgen we dan taart???? Pleasssssssse!?Pipistrello schreef: ↑25-07-2018 11:57Petit fours zijn vaak met marsepein. ik ken weinig kleine kinderen die dat lekker vinden.

woensdag 25 juli 2018 om 17:49
Mijn moeder vertelde weleens dat bij haar thuis vroeger eerst het volwassen bezoek soep kreeg, en wat dan over was werd aangelengd met water voor de kinderen. Daar kregen kinderen ook geen taart. Aan de kindertafel in de achterkamer was het dus altijd een dooie bende, maar dat hoorde zo want God hield niet van uitbundig gedoe.Cheshire-cat schreef: ↑25-07-2018 16:50Ik vind dat altijd zo sneu voor die kinderen. Het zou echt niet in mij opkomen om ze geen taart te geven.
In overleg met de ouders snijd ik een normaal of kleiner stuk af.
woensdag 25 juli 2018 om 18:06
Ooit lang geleden als barista gewerkt, wij serveerde geen koekje bij de koffie. Taart / koek kon je erbij kopen. Daar was af en toe een vraag ‘ goh hoort er geen koekje bij de koffie’.
Maar hoeveel mensen eigen mee gebrachte koekjes, snelle jelle’s mee namen was best bizar!
Ooit ook wel eens in mijn studententijd,
Ik wilde graag voor een gelegenheid een taart bakken, maar ik was platzak, dus een vorm gekocht na het bakken goed schoon gemaakt, in de verpakking gedaan en weer terug gebracht.
Maar hoeveel mensen eigen mee gebrachte koekjes, snelle jelle’s mee namen was best bizar!
Ik wilde graag voor een gelegenheid een taart bakken, maar ik was platzak, dus een vorm gekocht na het bakken goed schoon gemaakt, in de verpakking gedaan en weer terug gebracht.

woensdag 25 juli 2018 om 18:07
Ik ben niet anders gewend dan dat kleuters drie keer prikken in een stuk taart en het dan laten staan. Onze bakker heeft een wat groter formaat petit fours, dobbelsteentjes van 5x5x5 ongeveer. Dat vinden veel volwassenen ook een fijn formaat.
Ik haal dus altijd verschillende gebakjes en een doos van die petit fours.

woensdag 25 juli 2018 om 18:17
Ik bestel altijd taart bij mijn zus. Ze maakt dan naast de hoofdtaart(en) ook cupcakes van die taarten voor de kinderen/ volwassenen die kleine stukjes willen. Precies hetzelfde, Dus carrotcake of redvelvet ect en dan ook cupcake formaat met extra mooie versiersels.MinkeDeWit schreef: ↑25-07-2018 18:07Ik ben niet anders gewend dan dat kleuters drie keer prikken in een stuk taart en het dan laten staan. Onze bakker heeft een wat groter formaat petit fours, dobbelsteentjes van 5x5x5 ongeveer. Dat vinden veel volwassenen ook een fijn formaat.
Topidee vind ik dat.
woensdag 25 juli 2018 om 18:34
Op een verjaardag waar (ook) veel kinderen komen, doen wij tegenwoordig 'wegens succes geprolongerd' vaak:
Cake (in plakken geneden) op tafel, vers geklopte slagroom ernaast voor een mooi laagje op de plak cake, en dan een verzameling vers fruit (druiven, aardbeien, banaanschijfjes, frambozen, kiwi plakes, etc.)
Iedereen kan dan op een klein bordje of gebaksschaaltje zijn eigen 'gebakje' maken.
De grotere kinderen vinden het leuk om op verzoek van de volwassenen een mooi gebakje samen te stellen met vruchten naar keuze (al dan niet met slagroom) en sommige mensen/kinderen willen alleen een 'kaal' stukje cake.
Vaak veel lekkerder dan 'zwaar' (en soms mierzoet) gebak.
En wie drie cakejes wil: ook goed.
Feestelijk, altijd genoeg in huis voor alle visite, ook voor kinderen maatwerk.
Cake (in plakken geneden) op tafel, vers geklopte slagroom ernaast voor een mooi laagje op de plak cake, en dan een verzameling vers fruit (druiven, aardbeien, banaanschijfjes, frambozen, kiwi plakes, etc.)
Iedereen kan dan op een klein bordje of gebaksschaaltje zijn eigen 'gebakje' maken.
De grotere kinderen vinden het leuk om op verzoek van de volwassenen een mooi gebakje samen te stellen met vruchten naar keuze (al dan niet met slagroom) en sommige mensen/kinderen willen alleen een 'kaal' stukje cake.
woensdag 25 juli 2018 om 19:11
donderdag 26 juli 2018 om 00:35
Wat een supergoed idee! Ga ik ook doen, thanks!Gebruna schreef: ↑25-07-2018 18:34Op een verjaardag waar (ook) veel kinderen komen, doen wij tegenwoordig 'wegens succes geprolongerd' vaak:

donderdag 26 juli 2018 om 18:28
Gadver. Dat is niet gierig maar asociaal.NorthCape schreef: ↑25-07-2018 18:06Ooit lang geleden als barista gewerkt, wij serveerde geen koekje bij de koffie. Taart / koek kon je erbij kopen. Daar was af en toe een vraag ‘ goh hoort er geen koekje bij de koffie’.
donderdag 26 juli 2018 om 22:53
Oh wat klinkt dat gezellig!Gebruna schreef: ↑25-07-2018 18:34Op een verjaardag waar (ook) veel kinderen komen, doen wij tegenwoordig 'wegens succes geprolongerd' vaak:

donderdag 26 juli 2018 om 23:06
Ik werk als vrijwilliger in een sportkantine en wij verkopen ook tosties. Had iemand eens zelf boterhammen met ham en kaas vanuit huis mee genomen en vroeg toen of dat hier even afgebakken mocht worden in het tosti ijzer. Nee dus. Ook is het hier de gewoonte als je jarig bent dat je dan een krat Jupiler trakteert aan je elftal. Je krijgt hier dan zelfs korting op omdat je jarig bent. Komt er iemand net voor de wedstrijd aan met een krat uit de supermarkt wat natuurlijk nog goedkoper is met de vraag of die krat hier in de koelcel mag. Nee dus knieperd!
donderdag 26 juli 2018 om 23:20
Ik had vandaag een mooie
Wij werken met ongeveer tien man op een afdeling. De afgelopen weken vliegen de waterijsjes er doorheen. Sommige collega's (waaronder ik) eten elke dag ijs en kopen zeker 1x per week een pak bij, anderen eten wat minder vaak en vullen dus ook minder vaak de vriezer. Gaat al jaren prima zo. Het gaat om huismerken, geen mega uitgave.
Afijn, de ijsjes waren vorige week op en een collega die, zeg, 2x per week een ijsje pakt, gaat naar de supermarkt. Ik vraag of hij raketjes kan meenemen. Hij vult de vriezer trouwens nooit, maar daar stoor ik me verder niet aan.
Maar nu kreeg ik vandaag een mail dat hij het erg vervelend vindt dat ik niet uit mezelf die 1.49 heb terugbetaald voor de raketjes vorige week. En "dat hij nu genoodzaakt is hierover te mailen, erg jammer".
Met het voltallige management in de CC. Echt, what the f*ck?!

Wij werken met ongeveer tien man op een afdeling. De afgelopen weken vliegen de waterijsjes er doorheen. Sommige collega's (waaronder ik) eten elke dag ijs en kopen zeker 1x per week een pak bij, anderen eten wat minder vaak en vullen dus ook minder vaak de vriezer. Gaat al jaren prima zo. Het gaat om huismerken, geen mega uitgave.
Afijn, de ijsjes waren vorige week op en een collega die, zeg, 2x per week een ijsje pakt, gaat naar de supermarkt. Ik vraag of hij raketjes kan meenemen. Hij vult de vriezer trouwens nooit, maar daar stoor ik me verder niet aan.
Maar nu kreeg ik vandaag een mail dat hij het erg vervelend vindt dat ik niet uit mezelf die 1.49 heb terugbetaald voor de raketjes vorige week. En "dat hij nu genoodzaakt is hierover te mailen, erg jammer".
donderdag 26 juli 2018 om 23:28

donderdag 26 juli 2018 om 23:37
Wat heb je geantwoord? Ik zou dat ook weer middels een reply all doen. Overigens zonder sneren, alleen excuses en zeggen dat er 1,50 voor hem bij je klaar ligt. Het is zo al sneu genoeg (dat zal dat MT toch ook wel vinden?).apppie schreef: ↑26-07-2018 23:20Ik had vandaag een mooie![]()

donderdag 26 juli 2018 om 23:50
Ik zou dan weer exact tot op de cent 1.49 euro neertellen.MinkeDeWit schreef: ↑26-07-2018 23:37Wat heb je geantwoord? Ik zou dat ook weer middels een reply all doen. Overigens zonder sneren, alleen excuses en zeggen dat er 1,50 voor hem bij je klaar ligt. Het is zo al sneu genoeg (dat zal dat MT toch ook wel vinden?).
Echt niet dat ie die éne cent zou krijgen

En ik hoop dat ie het kassabonnetje nog heeft.
Want voor 't zelfde geld waren de ijsjes vorige week toevallig in de afslag.

donderdag 26 juli 2018 om 23:52
Zeker het bonnetje vragen inderdaad.Tornacense schreef: ↑26-07-2018 23:50Ik zou dan weer exact tot op de cent 1.49 euro neertellen.
Echt niet dat ie die éne cent zou krijgen. Principekwestie.
En ik hoop dat ie het kassabonnetje nog heeft.
Want voor 't zelfde geld waren de ijsjes vorige week toevallig in de afslag.
donderdag 26 juli 2018 om 23:58
Huh???? Ben jij niet in de war met wat anders? Waarom zouden ze anders marsepeinen beestjes maken met sinterklaas als kindjes het niet lekker vinden.Pipistrello schreef: ↑25-07-2018 11:57Petit fours zijn vaak met marsepein. ik ken weinig kleine kinderen die dat lekker vinden.
Geen kinderen dus

vrijdag 27 juli 2018 om 00:00
Die beestjes zijn niet speciaal voor kinderen, want het klopt wel, veel kinderen vinden het te bitter,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert