Lijf & Lijn alle pijlers

Te dik zijn etc deel 2

19-07-2018 19:00 2215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
28-07-2018 22:22
Vreselijk. Dat je na 10:30 geen ontbijt meer krijgt enzo :)
Haha, om 10.30 ben ik al uren onderweg! Broodjes kopen bij 'n goeie bakker doe ik uiteraard ook, altijd lekker om wat te knabbelen in de auto te hebben.
aviv_13 schreef:
28-07-2018 22:22
Geldt ook voor de tent. Ik word al niet goed van de rugpijn van een te hard bed, laat staan dat matje van vroeger.
De bedden zijn luxe, veel luxer dan ik zelf zou boeken, maar 't was een kant-en-klaarheid, inclusief huurfietsen en bagagevervoer. Ik weet niet of ik blij ben met de huurfiets, trouwens. Wel erg wennen vergeleken mijn eigen fietsen.
Ik haaaaaaat kamperen. Laatste keet dat ik in n tent sliep, was ik 8. Tent stond op t landgoed. Ik ben na een uurtje terug gegaan naar het huis om in mijn eigen bed te gaan slapen. Eens en nooit weer.
Vriendelijk.
redbulletje schreef:
28-07-2018 22:24
Haha, om 10.30 ben ik al uren onderweg! Broodjes kopen bij 'n goeie bakker doe ik uiteraard ook, altijd lekker om wat te knabbelen in de auto te hebben.
Het is dat we nu dat Plurkie hebben maar voorheen kwam mijn man op vakantie niet voor 10 uur uit bed. Dan had ik de boodschappen gedaan en ontbijt gemaakt. Kwam hij tegen elven naar t strand, ontbeten we samen en dan gingen we dingen doen.
Vriendelijk.
Solomio schreef:
28-07-2018 22:24
Vreselijk ja.
Als je pas tegen 10 uur wakker bent wel ;)
Vriendelijk.
28-07-2018 22:32
Als je pas tegen 10 uur wakker bent wel ;)
Dan ben ik deaud.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
28-07-2018 22:34
Dan ben ik deaud.
Hoef je ook niet bang te zijn dat je te laat bent voor t ontbijt.
Vriendelijk.
28-07-2018 22:35
Hoef je ook niet bang te zijn dat je te laat bent voor t ontbijt.
Ben ik ook helemaal niet bang voor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
28-07-2018 22:03
Ik snap nooit dat mensen in n hotel gaan zitten op vakantie.
Wij blijven gewoon lekker thuis een weekje. Ik heb ook even geen puf om iets te zoeken en te regelen. Gewoon lekker in de tuin en mijn eigen bed.

In augustus gaan we nog een dag of 4 met de tent met zoon erbij. Voor het eerst, dus vind ik best spannend.
Ik ga ook wel een alleen op vakantie. Familie of vrienden op zoeken in Italië of Frankrijk. Of lekker in een hotel daar in eem gebied dat ik nog niet ken.

Even niks. Wandelen. Eten. Op een bankje ergens zitten. Heerlijk. Dan kom ik echt opgeladen thuis.

Ga ook wel een in een hostel. Wel eigen kamer, maar toch aanspraak. En mensen om lekker mee uit eten te gaan of iets leuks te bezichtigen.

Ga volgend jaar maar weer eens een road trip maken ;)
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
28-07-2018 22:45
Ik ga ook wel een alleen op vakantie. Familie of vrienden op zoeken in Italië of Frankrijk. Of lekker in een hotel daar in eem gebied dat ik nog niet ken.

Even niks. Wandelen. Eten. Op een bankje ergens zitten. Heerlijk. Dan kom ik echt opgeladen thuis.

Ga ook wel een in een hostel. Wel eigen kamer, maar toch aanspraak. En mensen om lekker mee uit eten te gaan of iets leuks te bezichtigen.

Ik maak de laatste tijd (mooi weer!) ook veel road en andere trips in eigen land en eigen achtertuin (Ijsselmeer). En dan denk ik vaak: waarom moet ik toch altijd naar het buitenland. (niet dat ik daar het antwoord niet op weet ;-) maar er zijn ook nog heel veel mooie plekjes in Nederland die ik nog niet ken. En je kunt hier geweldig eten! (ok, hoe meer je oostwaarts komt, hoe minder het wordt. Dat wel :P)
.
28-07-2018 22:45

Gaaf!

Wij blijven tegenwoordig in NL. Makkelijker met de zaak. En toen die kleine kwam waren lange vliegreizen of autoritten met n baby niet mijn idee van relaxt op vakantie.
Vriendelijk.
Ik ben nog nooit in kinderdijk geweest. Of volendam. De deltawerken. In Nederland moet ik ook nog wel veel verkennen!
Volendam wil ik binnenkort wel een keer heen. Hoort wel echt bij mijn integratie toch? ;)
28-07-2018 23:00
Ik ben nog nooit in kinderdijk geweest. Of volendam. De deltawerken. In Nederland moet ik ook nog wel veel verkennen!
Volendam wil ik binnenkort wel een keer heen. Hoort wel echt bij mijn integratie toch? ;)
Ben je gek!! Er is zoveel meer en mooier!
Vriendelijk.
28-07-2018 23:03
Ben je gek!! Er is zoveel meer en mooier!
Nou als je tips hebt. ;)

Er moet wel lekker eten in de buurt zijn!

Laatst een dagje Den bosch gedaan, wat een mooie stad is dat. En een bosche bol gegeten natuurlijk.
28-07-2018 23:20
Nou als je tips hebt. ;)

Er moet wel lekker eten in de buurt zijn!

Laatst een dagje Den bosch gedaan, wat een mooie stad is dat. En een bosche bol gegeten natuurlijk.
Leuk idee voor een nieuw topic!
Vriendelijk.
28-07-2018 23:00
Volendam moet je natuurlijk gezien hebben ook al is het supertoeristisch, maar ga niet in het hoogseizoen want dan is het echt té druk.
Ik heb vorig weekend de boot - stoomtrein Enkhuizen - Hoorn gedaan en dat was echt geweldig. Vooral Medemblik was een enorme verrassing. Met een museumjaarkaart is het gratis! (ik had de kaartjes via viva-amber, nog bedankt he als je hier meeleest)
Je vroeg etenstips:
Ik heb in Medemblik heerlijk geluncht bij Misfits op een mooi en rustig terras in de oude haven, maar het stationsrestaurant van Enkhuizen zag er ook geweldig uit met een prachtig terras waar je, met mooi maar ook met minder weer eerste rang zit. Ze hebben er tapas en pinxto's en veel soorten wijn per glas. Ik ga daar zeker een keer eten!
.
redbulletje schreef:
28-07-2018 22:07
Hotel, motel, lodge, cabin, ranch, B&B etc, als ik maar 'n goed bed en goeie badkamer heb. De kamer is alleen om te overnachten, overdag ben ik onderweg, dingen zien en dingen doen.
Helemaal mee eens. Goed bed goede badkamer en veel zien en doen.
Veel van de wereld zien.
Met of zonder ontbijtbuffet. In de VS op roadtrip kopen we zelf ontbijtbenodigdheden en eten op een picknickplaats met mooi uitzicht.
De Amerikaanse keuken vind ik geen attractie maar de natuur is er prachtig!
ik ben de afgelopen jaren iedere keer afgevallen tijdens de vakantie. Niet door actiever te zijn, maar blijkbaar door het eten. Af en toe uit eten en verder zelf koken in het apartement. Naar de markt waar je voor 2 stuivers en een cent een hele zak tomaten, komkommers, verse vijgen, druiven etc koopt en dat lekker opeten met wat brood. Af en toe je te buiten gaan aan wat cocktails (drink verder zelden tot nooit)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
29-07-2018 08:52
ik ben de afgelopen jaren iedere keer afgevallen tijdens de vakantie. Niet door actiever te zijn, maar blijkbaar door het eten. Af en toe uit eten en verder zelf koken in het apartement. Naar de markt waar je voor 2 stuivers en een cent een hele zak tomaten, komkommers, verse vijgen, druiven etc koopt en dat lekker opeten met wat brood. Af en toe je te buiten gaan aan wat cocktails (drink verder zelden tot nooit)
Lekker he?
Vriendelijk.
29-07-2018 09:25
Lekker he?
ja echt, vooral die vijgen, daar eet ik me ongans aan. Zo lekker vind je ze niet in Nederland
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wij boeken meestal een appartement of een klein hotel. Als we in een appartementje zitten, geniet ik ervan om 's morgens - als lief nog ligt te pitten - naar een bakkertje te wandelen voor het ontbijt. En 's avonds langs restaurants struinen en de leukste uitzoeken. Ik houd er zo van!
Over een paar weken gaan we weer. Ditmaal heb ik vijf hotelletjes gereserveerd, waar we steeds 3 nachtjes blijven. Bewust zonder ontbijt geboekt. We zien wel waar we 's morgens ons voedsel halen. Misschien uiteindelijk toch wel in de hotels. Aangezien het allemaal kleinschalige hotels zijn, verwacht ik geen uitgebreide buffetten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
impala schreef:
28-07-2018 22:14
Kamperen vind ik ook wel leuk, heeft zeker zijn charme. Je bent dan wel meer in de natuur. Vooral bij het wakker worden is dat wel genieten. Maar je moet wel perfect weer hebben en niet elke dag verkassen. En het is idd een hoop gedoe, ook van huishoudelijke aard. Ik doe liever wat anders dan tent opzetten/afbreken, schoon houden en afwassen in een teiltje.

Daarom zitten wij tegenwoordig in een huisje op een camping. Het campinggevoel met een normaal bed en je eigen badkamer/wc. Heerlijk!

welkom terug :)
Later is nu
rosanna08 schreef:
29-07-2018 09:31
ja echt, vooral die vijgen, daar eet ik me ongans aan. Zo lekker vind je ze niet in Nederland
Ik vind het ook super om in een klein dorpje te zitten waar je de lokale bevolking een beetje leert ‘kennen’. Zo hebben we al heel speciale dingen meegemaakt. Een bruiloft bijgewoond, een ritueel op een begraafplaats op een Grieks eiland, ‘s nachts mee met een vissersboot, zomaar mogen meeeten bij mensen.
Vriendelijk.
Dreamer schreef:
29-07-2018 10:27
Daarom zitten wij tegenwoordig in een huisje op een camping. Het campinggevoel met een normaal bed en je eigen badkamer/wc. Heerlijk!

welkom terug :)
Een huisje is toch anders. Dan ben je minder buiten, ook als je net wakker wordt en verlies je toch een belangrijk deel van de kampeerervaring. Maar ik snap de overweging. Enne, thanks :)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven