Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
fijn rebels !
Whaaaaaaaaaaa Rebels, wat een fantastische nieuws!!! Ik stuiter even met je mee hoor, wat ben ik blij voor je.

Hier eitje in beeld maar nog niet groot genoeg. 15,5mm, late eisprong dus deze keer. Donderdag weer een meting maar wel verder gaan met de ovutesten.... ga voor alle zekerheid toch manlief vanavond bespringen

Donderdag of vrijdag (de dertiende.... zul je zien dat dat geluk gaat brengen) iui schat ik. Jammer Kaet dat we niet gelijk lopen.

Wil je mijn balkje 'verversen" heb nu 3x iui gehad.
Iedereen bedankt voor de succeswensen, het zit er weer op hier. Weet niet of het niet te laat was. Heb eigenlijk helemaal geen vruchtbaar slijm en dat had ik afgelopen weekend wel. Het vrijen van gisterochtend heeft het zaad waarschijnlijk niet veel goeds gedaan. 2 miljoen goeie zwemmers waren er. Nou ja, het hoeft er maar 1 te zijn. Ik had weer een andere gyn voor de inseminatie maar ook deze was weer supervriendelijk en geduldig. Echt fijn. Een leuk gesprek gehad tijdens de behandeling.

Rebels, goed nieuws zeg!

Zitah, wat goed dat je het onderzoek al achter de rug hebt! Zoiets overkwam mij bij het spuiten. Ik was doodsbang voor naalden en had me vast heel zenuwachtig gemaakt als ik wist wanneer ik voor prikinstructies moest komen. Maar ik was bij de dokter en we konden toen meteen beginnen. Een uur later had ik mn eerste spuit gezet dus helemaal geen tijd voor zenuwen. Wel net zo lekker eigenlijk want zenuwen vantevoren hebben toch helemaal geen zin. Nou, gelukkig hebben ze niks gevonden en kan je weer verder. En nog wel deze maand, na de HSG! Goeie kansen dus lijkt me.

Yam, weet je al wat over jullie hond?

Ik zal de tabel even aanpassen. Volgens mij moeten er ook nog wat nieuwe dames in of niet? Sorry hoor! Als ik het niet meteen doe vergeet ik het gewoon....
Rebels, wat fijn!!!

Kaetje, bij mij is het ook wisselend of ik vruchtbaar slijm heb of niet. En anders is het in ieder geval goed dat je zelf ook hebt gevreëen.

Bengal, bedankt, ga meteen kijken!!
Bengal, ik meende dat jouw vriendin in het zuiden woonde, of heb ik het nu helemaal verkeerd gelezen?
Als ik iemand ben vergeten in de tabel moet je het zeggen hoor! Ik beloof dat ik heel erg mn best zal doen om het dan meteen aan te passen
Kaet, fijn dat het er weer op zit. Ik ga weer superhard duimen voor je. Ik heb trouwens ook niet altijd even veel slijmverlies hoor, terwijl de echo zegt dat het prima is.

Wel goed dat jullie zelf ook 'geinsemineerd' hebben

En 2 mln, klinkt misschien weinig maar je zal maar voor ze moeten koken. ;-P

En zenuwen idd... dat is een gevoel die hadden ze voor mij niet hoeven ontwikkelen bij de mens
Zitah, ik lach me rot! Zelf nog even geinsemineerd En ja, 1 uit 2 miljoen is natuurlijk net zo goed als 1 uit 20 miljoen. Dus laat maar komen zou ik zeggen
Sammy, sorry verkeerde link geplakt Ze zit in Breda. Kennis is daar onder behandeling, ik ken haar zelf niet.
quote:kaetje schreef op 10 maart 2009 @ 13:10:

Zitah, ik lach me rot! Zelf nog even geinsemineerd En ja, 1 uit 2 miljoen is natuurlijk net zo goed als 1 uit 20 miljoen. Dus laat maar komen zou ik zeggen Haha, en ik moet weer om jouw reactie lachen. Tja, ik heb hem niet zelf bedacht hoor... Manlief komt wel eens met een grijns op me af stormen met de mededeling dat hij me gaat insemineren Ach ja... je kan er maar beter grappen over maken.
Rebels: wat geweldig! Stuiter jij maar lekker door!

Kaetje: fijn dat het er weer op zit. Ik ga superhard duimen voor jullie. En 2 miljoen.... er hoeft er maar 1 raak te zijn. (lekker standaard uitdrukking, maar da's natuurlijk wel waar)
Zo, ik moest wel even bijlezen (illegaal op mijn werk).... Druk weekend achter de rug en gisteren hele dag en avond gewerkt (maar ik hou het nog prima vol).

FF snel wat reacties.

Kaetje: fijn dat het er weer op zit. Nu komt het meest spannende en zenuwslopende: wachten.... Veel succes!

Linnielin en KK, balen dat jullie weer ongesteld zijn geworden. Sterkte.

Zitah, wat fijn dat je het onderzoek ad hoc kon krijgen en dat het er allemaal goed uitziet.

Peg, nog een paar nachtjes slapen. Is je man er wel bij? Alle tekenen wijzen erop dat het goed zit, volgens mij....

Yamuna, wat sneu van je hond
Rebels: wat fijn voor je, joepie !!! Wat een goed nieuws voor jou / jullie. Nu lekker op vakantie en genieten!

Zitah: wat een topgyn heb jij zeg, en jij bent natuurlijk ook een topper. Het is inderdaad zo dat je je vantevoren vaak heel druk maakt als je weet wat je moet ondergaan. Dat heb je dus maar ff mooi geskipt! Nu hopen dat de IUI deze keer heel goed gaat verlopen, zo vlak na de IUI!

Kaet: het duimen begint dus ook weer voor jou. Ik ben alvast begonnen en stuur wat PO SI TI VIS ME mee... Lig je ondertussen lekker languit op de bank? Tis er wel het weer voor...

Blog: wát ben je nog steeds misselijk en aan het overgeven. Wat vreselijk voor je zeg... Heb je wel medicijnen tegen de misselijkheid? Ben echt zo blij dat die misselijkheid nu (zo goed als) weg is. Je wordt er zo niet-vrolijk van, vind ik. En moe. Dikke voor jou.

Met mij gaat alles goed. Morgen alweer 17 weken. En ik voel de baby steeds beter schoppen. Soms al echt draaien en wat porretjes in mijn buik. Ik blijf dit zo'n wonderlijk gevoel vinden en sluit er dan ook de dag mee af (even lekker liggen in bed met handen op mijn buik) en sta ermee op als ik tijd heb. Prijs me heel erg gelukkig dat ik dit mag meemaken!!

Heb wel sinds gisteren wat harde buiken. Gisteren zag je m'n hele baarmoeder opgeblazen in mijn buik, zegmaar. Soms ook wel een beetje krampachtig gevoel. Herkent iemand dit? Had al wel gelezen dat dit het gevolg kan zijn van snelle groei vd baarmoeder (heb inderdaad ineens sinds dit weekend een buikje...) maar ook dat het het gevolg kan zijn van een blaasontsteking?

Fijne dag vandaag nog, , Tornapart
Nou ja, Blog, je gebruikt letterlijk dezelfde zin voor Kaetje als ik. Lijkt wel of ik het gekopieerd heb!
Joepie! Ik heb hartstikke pijn nu, toch mn eisprong dus! Pfff, ben toch wel heel erg opgelucht. Ik was zo bang dat we te laat waren begonnen met vrijen.

Ik ben lekker op de wii Mario Kart aan het doen. Wel lekker ontspannen zo.
Ga weer ontzettend voor je duimen kaetje!!

Leuk he de mario kart?
quote:kaetje schreef op 10 maart 2009 @ 14:20:

Joepie! Ik heb hartstikke pijn nu, toch mn eisprong dus! Pfff, ben toch wel heel erg opgelucht. Ik was zo bang dat we te laat waren begonnen met vrijen.

Ik ben lekker op de wii Mario Kart aan het doen. Wel lekker ontspannen zo.

JOEHOEOEOEOEOEOEOEOEOE!!!

hier twijfel ik een beetje aan de meting van vanmorgen, voel zoveel steekjes in mijn stokjes dat ik me niet kan indenken dat hij donderdag of zelfs vrijdag (vr volgens gyn) pas gaat springen.

Torn, wat fijn dat het zo goed gaat en dat je zo blij bent. Ik heb heeeel veel harde buiken gehad toen ik zwanger was, bijna 9 maanden lang . Hier was geen verklaring voor, in het zh dachten ze zelfs dat ik al weeen had maar dat was niet zo (zei ik al maar ze wilden niet luisteren )
Rebels: wat een goed nieuws!

Torn: wat leuk dat je de baby al voelt! En nu pas een buikje?

Kaetje: hup hup met die zwemmers!

Zitah: kun je niet LH-laten prikken? Ik heb ook eens een eisprong gehad terwijl het eitje nog niet groot genoeg was, dat was met een cryo terugplaatsing. Uit m'n LH-piek bleek ik er dicherbij te zitten dan ze dachten!
Tnx Zitah voor je feedback. Herinner me die harde buiken niet zo van de eerste zwangerschap. Het is gelukkig vandaag wat minder...

Zou inderdaad ook vragen om een LH-piek meting. Daar kunnen ze alles precies uithalen. Hopelijk is alles goed en heb je do of vrij de inseminatie mét extra kansen i.v.m. de HSG. Duimduim!!

En Pegs: begint nu al wel een aardig buikje te worden. Aardig voor mijn gevoel want bij mijn 1e zwangerschap zag je met 22 weken (zat laatst buikfoto's van 1e zwangerschap te kijken) haast nog niets. Ik ben 1.82 m dus bij mij gaat het erg naar binnen en in de lengte zitten, schijnbaar. Pas met een week of 24/25 werd het wat. Vond ik toen veeeeel te lang duren. Al zit ik nu in de fase van 'is ze nou gewoon dik geworden, of???'. Voel mezelf vooral wat fors i.p.v. 'mooi zwanger' maar dat komt nog wel.

En hoe is het met jou? De echo komt steeds dichterbij gelukkig. Is je man erbij vrijdag? Hoop het wel voor jullie. Daarna lekker taart eten!! Elk stapje is er een en voor je het weet ben je 17 weken...! POSITIVISME
De follikolmeting komt wel overeen met de ovulatie testen, mijn verstand zegt wel dat het klopt hoor. Ik heb wel vaker een vrij late eisprong. Daar beneden voelt het nu sowieso wat anders door de hsg en de scopie.
Is follikolmeting nou met dubbel LL of 1 L? Zit vandaag ineens te twijfelen haha.
follikelmeting
Ghe ghe, zullen we maar gewoon zeggen: eitjes tellen? Is makkelijker!

Peg-man komt morgen thuis dus is er gewoon bij vrijdag!

Ben zo onzeker, voel veel steken en m'n buik is zo raar opgezet, ik denk dat ik het van Torn win!
quote:kaetje schreef op 09 maart 2009 @ 19:11:

Knappekloon, heb je standaard zwangerschapstesten in huis? Dat doe ik al niet omdat ik niet wil testen. Je zal het nog wel merken maar over een week begin ik weer over mijn hier bekende "noodplan". Dat is een plan voor het geval ik niet ongesteld word en ga testen. Ik word er bloednerveus van en test ook niet meer te vroeg... Vorige keer was ik 3 of 4 dagen overtijd toen ik voor de eerste keer testte. Ik plan ook niet de dag waarop ik wil testen ofzo, ik probeer het echt zo lang mogelijk uit te stellen. Ik ga ze dus ook pas kopen als ik ze nodig heb. Heb nog wel een (dure!) digitale liggen. Maar die bewaar ik voor als ik eerst een positieve test heb en dan gaat die dure er aan. Vind het ook extra erg om in grote letters NIET ZWANGER op dat kleine schermpje te zien. Dat wil ik niet meer dus ik doe hem pas als ik zeker weet dat ik zwanger ben. Domme druif ben ik ook af en toe

Hier nog zo'n druif dan. Ik heb die dure zwangerschapstest ook pas gedaan, toen ik eigenlijk al zeker wist dat ik zwanger was :-) Ik had mezelf ook al een keer pijn gedaan met de letters NIET ZWANGER en wilde dat noooooit meer.
vervroegd pasen kan ook...

Peg, fijn dat je man thuis komt morgen. Kan hij eindelijk zijn zwangere vrouw in zijn armen sluiten na deze spannende weken En dan op naar de echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven