Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het-groepje schreef:
01-08-2018 23:18
Ik vind het ook shocking. Heb ooit bij een instantie gewerkt die ook crisisopvang verzorgden en ben tot ieders grote schrik woest weggelopen van een vergadering met deze mensen.
Man wat zijn die cynisch.
Ik had na 5 minuten al visioenen van panden kraken en fraude bij banken plegen voor middelen om nooit meer zo'n muts :' ja, de realiteit is gewoon dat er 6 maanden wachttijd is, zelfs als de situatie levensbedreigend is' te hoeven horen uitkramen.
Met een air van 'kijk mij eens professioneel zijn en dit lekker nonchalant zeggen'.
Het IS shoquerend. En niet normaal.
We moeten blijven schrikken , als je zo'n kind in je tent treft hoort de wereld even stil te staan.
Vind ik.
Ja eens.
Mispoes!
Zoals ik schrijf: ik vind het shocking dat anderen het zo shocking vinden dat degelijke dingen gebeuren, terwijl het zulke dagelijkse kost is. Het gebeurt dagelijks alleen is het meestal niet in het nieuws.
Nemaìn’ schreef:
01-08-2018 23:31
Zoals ik schrijf: ik vind het shocking dat anderen het zo shocking vinden, terwijl het zo’m dagelijkse kost is.
Dat was het voor mij ook toen ik nog ander werk deed. En het stompte mij ook af. Dat je dacht dat de rest in lalaland leefde. Nu ik al jaren ander werk doe waar dit soort zaken geen dagelijkse of zelfs wekelijkse kost zijn, is die ‘verharding’ weg.
Het is dus geen unicum.
lemoos2 schreef:
01-08-2018 23:34
Dat was het voor mij ook toen ik nog ander werk deed. En het stompte mij ook af. Dat je dacht dat de rest in lalaland leefde. Nu ik al jaren ander werk doe waar dit soort zaken geen dagelijkse of zelfs wekelijkse kost zijn, is die ‘verharding’ weg.
Dat is het: dat lalaland gevoel. Ik vind dat zo onvoorstelbaar.
Nemaìn’ schreef:
01-08-2018 23:35
Het is moeilijk om dat te realiseren als je niet iedere dag geconfronteerd wordt met de gevolgen van mishandeling. Dan kun je het niet vergeten, dat zit dan in je systeem. En het is ook confronterend (vond ik dan) om te merken dat andere mensen er zo op reageren en ik dus ergens een beetje beroepsgedeformeerd was geraakt. En maar goed ook, je kunt dat werk niet doen als de horror en ontzetting in jouw ogen zijn af te lezen en er is ook geen kind geholpen met iemand die alleen maar ach en wee staat te roepen.

Dat is nu weer wat ‘gedraaid’, alhoewel je het nooit echt vergeet.
lemoos2 schreef:
01-08-2018 23:39
Het is moeilijk om dat te realiseren als je niet iedere dag geconfronteerd wordt met de gevolgen van mishandeling. Dan kun je het niet vergeten, dat zit dan in je systeem. En het is ook confronterend (vond ik dan) om te merken dat andere mensen er zo op reageren en ik dus ergens een beetje beroepsgedeformeerd was geraakt. En maar goed ook, je kunt dat werk niet doen als de horror en ontzetting in jouw ogen zijn af te lezen en er is ook geen kind geholpen met iemand die alleen maar ach en wee staat te roepen.

Dat is nu weer wat ‘gedraaid’, alhoewel je het nooit echt vergeet.
Dit is ook wat ik zelf had bedacht inderdaad. Maar ik vind het dan toch nog shocking van mezelf dat ik het zo “normaal” vind.
Ik overweeg ook al een tijdje om over te stappen op de “normale” wereld, maar ik weet helemaal niet of ik dat nog wel kan. Ik zit nu al zo lang hierin, ik denk dat ik niet meer normaal kan doen.

Zoiets.
Denk dat veel mensen het gewoon niet willen weten. Zulke gruwelijkheden denken ze liever niet over na.
Ik wou het net aan mijn vriend voorlezen maar hij wou het ook niet horen. Te erg, te zielig.
Ik vind het ook verschrikkelijk maar lees zoiets juist omdat het zo erg is dat je je er als "normaal" mens niks bij kan voorstellen.
Ik wil mijn ogen niet sluiten voor dit soort verhalen. Deze kinderen verdienen erkenning voor hun verhaal.
Ook is het voor mij een stukje bewustwording en bevestiging van hoe verrot de mensheid eigenlijk is.

Ik heb wel veel respect voor jullie, dat jullie dit werk kunnen doen. Ik ben blij dat ik destijds niet voor deze doelgroep heb gekozen, ik zou het echt niet kunnen.
Mispoes!
Loullah schreef:
01-08-2018 22:43
(T)Drollen Gasten die continu zeiken over zwembadkaartjes en kleurtjes bijv.
Deze dtroll?
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
19-07-2018 22:42
Ze had toch zo'n camping ding kunnen gebruiken als ze per se niet koud wilde douchen. Of water koken en erin doen. Ik vind het gewoon een gekke keuze om die 104 euro te besteden. Ze had ook veel tandpijn toch? En wat beter eten voor de groeiende baby, kan me best voorstellen dat ze met haar beperkte budget wat beter eten kan kopen.

Haar geld, haar keuze. En dat vind ik dus gewoon een rare keuze.
Nemaìn’ schreef:
01-08-2018 23:42
Dit is ook wat ik zelf had bedacht inderdaad. Maar ik vind het dan toch nog shocking van mezelf dat ik het zo “normaal” vind.
Ik overweeg ook al een tijdje om over te stappen op de “normale” wereld, maar ik weet helemaal niet of ik dat nog wel kan. Ik zit nu al zo lang hierin, ik denk dat ik niet meer normaal kan doen.

Zoiets.
Herkenbaar. Ik kom tijdens mijn werk ook wel eens in aanraking met mishandelde kinderen en als ik vertel daarover, reageren mensen vaak echt geschokt. Voor mij is het nog steeds niet iets dat normaal is, maar ik schrik er niet meer van.
...
SympathiekeVrouw schreef:
02-08-2018 00:32
Deze dtroll?
Euh nee. Ze bedoelde iemand anders, die steeds andere kleurtjes gebruikte. Ik ben geen drol.

Hoe kom daar trouwens bij? Je kunt me gewoon loepen dan kun je dat makkelijk zien.
Anárion schreef:
02-08-2018 05:45
Herkenbaar. Ik kom tijdens mijn werk ook wel eens in aanraking met mishandelde kinderen en als ik vertel daarover, reageren mensen vaak echt geschokt. Voor mij is het nog steeds niet iets dat normaal is, maar ik schrik er niet meer van.
Ik hoorde in mijn omgeving ook van, Jeetje dat zoiets kan! Maar het komt wel meer voor, alleen de meeste mensen hebben daar geen idee van, dat het niet een uniek geval is.
Deze dtroll?
Een quote erbij halen van 2 weken geleden?
Je nick vind ik dan een lachertje.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Nemaìn’ schreef:
01-08-2018 23:35
Niks Lalaland hier hoor. Weet jij veel uit wat voor nest ik kom.
Maar ik weet godzijdank nog wel dat het niet normaal is en 90% van de mensen hier nooit zoiets zal zien of meemaken.
Nemaìn’ schreef:
01-08-2018 23:42

Zoiets.
Ik denk zelf vreemd genoeg dat als je dat werk doet je anders niet overleefd.
Ik heb voor mezelf besloten dat nu er geen noodzaak meer is dit mijn realiteit te maken ik dit niet meer wil. Ik wil dat mijn kinderen in Lalaland opgroeien voor zover dat kan en ik kan in mijn hoofd geen knop omzetten.
Maar alle lof voor jou en whatever IT takes om het voor jou leefbaar te houden.
Maar ik doe dus al een tijdje niet meer mee.
Ook omdat ik niet meer KAN, er zijn is door het moederschap en ik denk ook door het spiraal wat laagjes muur/eelt weg en ik kan er geen professionele manier meer voor vinden.
En toen ik doorkreeg dat dat nergens meer voor nodig was omdat ik een keuze heb ben ik dus richting Lalaland vertrokken.
Deze dtroll?
Wat is dit nou weer voor een onzin?
Mispoes!
MevrouwJack schreef:
01-08-2018 12:56
Ik zie de redactie van Sanoma inmiddels ook zo voor me

"Wie - PENISPENISPENIS - notuleert er vandaag?
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind het nogal denigrerend overkomen om mensen te zeggen dat ze in lalaland leven als ze het schokerend vinden en zich niet kunnen voorstellen dat zoiets gebeurt in Nederland. Het gaat je verstand toch ook te boven, als weldenkend, intelligent mens dat er zulke mensen bestaan die zich zo beestachtig gedragen tov een kind?
Dat ze bestaan weet bijna iedereen. Dat ze er zolang mee weg hebben kunnen komen, dat vind ik shocking.
Het-groepje schreef:
02-08-2018 08:56
Ik denk zelf vreemd genoeg dat als je dat werk doet je anders niet overleefd.
Ik heb voor mezelf besloten dat nu er geen noodzaak meer is dit mijn realiteit te maken ik dit niet meer wil. Ik wil dat mijn kinderen in Lalaland opgroeien voor zover dat kan en ik kan in mijn hoofd geen knop omzetten.
Maar alle lof voor jou en whatever IT takes om het voor jou leefbaar te houden.
Maar ik doe dus al een tijdje niet meer mee.
Ook omdat ik niet meer KAN, er zijn is door het moederschap en ik denk ook door het spiraal wat laagjes muur/eelt weg en ik kan er geen professionele manier meer voor vinden.
En toen ik doorkreeg dat dat nergens meer voor nodig was omdat ik een keuze heb ben ik dus richting Lalaland vertrokken.
Gelijk heb je.
Maarja zoals iemand ooit zei toen ik hem vroeg naar zijn werk (persoonlijke begeleiding ernstig zieke kinderen): ‘Ja klopt, het went nooit echt alleen iemand moet het doen en ik doe het’. Nemain ook nog steeds op dezelfde werkplek?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vesper- schreef:
02-08-2018 09:26
Ik vind het nogal denigrerend overkomen om mensen te zeggen dat ze in lalaland leven als ze het schokerend vinden en zich niet kunnen voorstellen dat zoiets gebeurt in Nederland. Het gaat je verstand toch ook te boven, als weldenkend, intelligent mens dat er zulke mensen bestaan die zich zo beestachtig gedragen tov een kind?
Dat ze bestaan weet bijna iedereen. Dat ze er zolang mee weg hebben kunnen komen, dat vind ik shocking.
Dat is volgens mij niet denigrerend bedoeld, meer om het verschil uit te leggen (of je dagelijks hiermee bezig bent of niet).
Enn schreef:
02-08-2018 09:29
Daar wordt volgens mij niets denigrerend mee bedoeld, meer het verschil mee uitgelegd of je dagelijks hiermee bezig bent of niet.
Daarom zeg ik ook dat het zo overkomt.
Ok
Het-groepje schreef:
02-08-2018 08:51
Maar ik weet godzijdank nog wel dat het niet normaal is en 90% van de mensen hier nooit zoiets zal zien of meemaken.
tuurlijk. situatie Jaden is extreem. Daarom staat het ook in de krant
Het-groepje schreef:
02-08-2018 08:51
Waarom voel je je zo aangevallen. Ik heb het helemaal niet over jou.
Ik verbaas me er over dat IK me zo verbaas over dat mensen daar zo van ondersteboven raken.
Dat vind ik erg, dat ik me verbaas over dat ik me verbaas.
Enn schreef:
02-08-2018 09:27
Gelijk heb je.
Maarja zoals iemand ooit zei toen ik hem vroeg naar zijn werk (persoonlijke begeleiding ernstig zieke kinderen): ‘Ja klopt, het went nooit echt alleen iemand moet het doen en ik doe het’. Nemain ook nog steeds op dezelfde werkplek?
Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven