Napraattopic deel 101
vrijdag 27 juli 2018 om 08:54
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:25
Ik zeg nergens dat het mijn verstand niet te boven gaat.Vesper- schreef: ↑02-08-2018 09:26Ik vind het nogal denigrerend overkomen om mensen te zeggen dat ze in lalaland leven als ze het schokerend vinden en zich niet kunnen voorstellen dat zoiets gebeurt in Nederland. Het gaat je verstand toch ook te boven, als weldenkend, intelligent mens dat er zulke mensen bestaan die zich zo beestachtig gedragen tov een kind?
Dat ze bestaan weet bijna iedereen. Dat ze er zolang mee weg hebben kunnen komen, dat vind ik shocking.
donderdag 2 augustus 2018 om 12:02
Heel eerlijk: nee, als je bereid bent de mens te zien zoals zhij is, dan gaat dat je verstand helemaal niet te boven.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 2 augustus 2018 om 12:03
Mij wel. Ik kan me als moeder zijnde niet voorstellen dat je je kind zo mishandelt. Het gezonde mechanisme naar je kind toe is een beschermingsmechanisme.JollyRider schreef: ↑02-08-2018 12:02Heel eerlijk: nee, als je bereid bent de mens te zien zoals zhij is, dan gaat dat je verstand helemaal niet te boven.
donderdag 2 augustus 2018 om 12:05
Misschien spuit 11.
Voor mezelf verbaas ik me nergens over als het gaat om wat mensen elkaar aan kunnen doen. De meest verschrikkelijke dingen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Ik verbaas me er ook niet over dat zulke dingen in Nederland gebeuren. We maken onszelf hier heel graag wijs dat wij zo beschaafd zijn dat het hier niet gebeurt. Maar dat is domme onzin. In de jaren 80 was het onderwerp Incest heel erg in het nieuws. Toen waren mensen ook zo geschokt dat dat hier zoveel voorkomt. Mensen steken graag de kop in het zand. Waarom? Om te kunnen geloven dat ze in een veilige wereld leven misschien? Om niet met zoveel ellende geconfronteerd te worden?
Ik sluit me er ook voor af. En als ik dan nadenk waarom is dat omdat de enormiteit van wat mensen kinderen aandoen onverteerbaar is. Het maakt me zo verdrietig en woedend en ik walg ervan. Wat volgens mij dan een grote rol speelt is dat ik me er ook heel machteloos over voel. Deze dingen gebeuren zonder dat ik het weet of er iets aan kan doen. Gebeuren veelvuldig, zelfs. Heel naar.
Voor mezelf verbaas ik me nergens over als het gaat om wat mensen elkaar aan kunnen doen. De meest verschrikkelijke dingen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Ik verbaas me er ook niet over dat zulke dingen in Nederland gebeuren. We maken onszelf hier heel graag wijs dat wij zo beschaafd zijn dat het hier niet gebeurt. Maar dat is domme onzin. In de jaren 80 was het onderwerp Incest heel erg in het nieuws. Toen waren mensen ook zo geschokt dat dat hier zoveel voorkomt. Mensen steken graag de kop in het zand. Waarom? Om te kunnen geloven dat ze in een veilige wereld leven misschien? Om niet met zoveel ellende geconfronteerd te worden?
Ik sluit me er ook voor af. En als ik dan nadenk waarom is dat omdat de enormiteit van wat mensen kinderen aandoen onverteerbaar is. Het maakt me zo verdrietig en woedend en ik walg ervan. Wat volgens mij dan een grote rol speelt is dat ik me er ook heel machteloos over voel. Deze dingen gebeuren zonder dat ik het weet of er iets aan kan doen. Gebeuren veelvuldig, zelfs. Heel naar.
donderdag 2 augustus 2018 om 12:06
Dit.JollyRider schreef: ↑02-08-2018 12:02Heel eerlijk: nee, als je bereid bent de mens te zien zoals zhij is, dan gaat dat je verstand helemaal niet te boven.
donderdag 2 augustus 2018 om 13:07
Dit!!
Maar daar zeg je het precies, het gezonde mechanisme naar je kind toe.
Er zullen vele vele moeders/vaders zijn waarbij het onbreekt aan dit gezonde mechanisme.
Ik kan mij al mateloos opwinden over het fenomeen "corrigerende tik".
donderdag 2 augustus 2018 om 13:09
donderdag 2 augustus 2018 om 20:27
Ik geloof niet dat dat is hoe de mens is. Ik heb in donkere tijden van mensen, geheel belangeloos en soms ten koste van zichzelf zoveel moois gezien.JollyRider schreef: ↑02-08-2018 12:02Heel eerlijk: nee, als je bereid bent de mens te zien zoals zhij is, dan gaat dat je verstand helemaal niet te boven.
donderdag 2 augustus 2018 om 20:33
Ik geloof dat je mij anekdotisch oordelen verwijt terwijl je het zelf doet. Ik zei niet dat alle mensen rot zijn, ik zei dat wie niet de ogen sluit voor de mens zoals zhij is, niet echt verrast kan zijn door diepe rotheid. En inderdaad, evenmin door enorme goedheid.Het-groepje schreef: ↑02-08-2018 20:27Ik geloof niet dat dat is hoe de mens is. Ik heb in donkere tijden van mensen, geheel belangeloos en soms ten koste van zichzelf zoveel moois gezien.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 2 augustus 2018 om 20:40
Er zijn wel zeker gradaties in wat ik mij voor kan stellen. Ik weet dat er veel rotheid bestaat, maar de details van sommige zaken, had ik zelf niet kunnen bedenken en ik weet wel zeker, jij ook niet. Dàt is ook het shockerende eraan, hoe bedenkt iemand zoiets.JollyRider schreef: ↑02-08-2018 20:33Ik geloof dat je mij anekdotisch oordelen verwijt terwijl je het zelf doet. Ik zei niet dat alle mensen rot zijn, ik zei dat wie niet de ogen sluit voor de mens zoals zhij is, niet echt verrast kan zijn door diepe rotheid. En inderdaad, evenmin door enorme goedheid.
donderdag 2 augustus 2018 om 20:47
Ik heb dat topic gestart.
Ik weet dat deze gevallen (helaas) niet uniek zijn.
Maar het was het expliciete van het verhaal dat me zo raakte. En misschien idd een stukje erkenning geven. Ik weet het niet precies, maar moest er even wat mee.
mandylion wijzigde dit bericht op 02-08-2018 21:02
Reden: Prive
Reden: Prive
9.52% gewijzigd
.
donderdag 2 augustus 2018 om 20:50
En ik weet wel zeker dat jij niet zeker kunt weten dat anderen dat niet kunnen bedenken. Alles kan bedacht worden en het meeste wordt door meerdere mensen wel bedacht. Het shockende ligt hem imho zeker niet aan het bedenken ervan. Dat de effecten van de uitvoering van deze gedachten shockerend kunnen zijn voor mensen, dat begrijp ik dan weer wel.
donderdag 2 augustus 2018 om 21:00
Er wordt me echt meer toegedicht dan ik zei.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)