Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-08-2018 18:17
Ik vind het wel jammer dat buiten echt te heet is (voor mij). Dat ik niet fijn buiten kan wandelen en fietsen en met kinderen op pad. Zeker niet als het echt zonnig is en boven de 26 graden.

Qua dat voel ik me wel opgesloten.

Dat ik nu al weken en weken me volledig moet aanpassen en eigenlijk niet kan doen wat ik wil.
Dat heb ik ook, dat ik me opgesloten voel omdat ik met deze temperaturen echt niet buiten kan zijn. Ik heb het gevoel als of ik de zomer "uitzit", als een soort gevangenisstraf. Laat het maar lekker regenen, afkoelen, dan kan ik eindelijk weer wat doen....
Sri-is-back-now schreef:
02-08-2018 19:23
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb even de topictitel over het hoofd gezien, waarschijnlijk omdat mijn hele omgeving verwijtend zegt: "Jij vindt dit vast wel fijn hè?" :whip:
Ik ga gewoon duimen dat jullie op zeer korte termijn in aangenamere omstandigheden terecht komen. Met regelmatige buien. Maar mogen die 's nachts? Alsjeblieft??
Dat is niet erg lief van jouw omgeving, om jou dat te verwijten. Tenzij je dansjes maakt en zingt "wat is het heerlijk weer" terwijl iedereen op apegapen ligt, met het hoofd in het ijsvakje van de koelkast. ;-D
En ja, dat lijkt me een goede deal, maar dan wel elke nacht, urenlange zachte buien. Oké?
Oakes schreef:
02-08-2018 19:28
De warmte maakt me erg lui.
Of mag je zeggen dat het geen luiheid is maar een spaarstand.
Ik vind hem leuk. Die houden we erin!
zazamaenade schreef:
02-08-2018 19:38
Ja dat mag ;-)
's Nachts en 's ochtends dan. Een paar uur regen, elke dag alsjeblieftalsjeblieft.

Bah, ik heb inmiddels diarree, geen idee waarvan, want ik heb niets vreemds of (bijna) bedorvens gegeten. Ik voel me slap en dorstig.
Ik moet zo weg, maar het is hier nog erg warm, bijna 30 graden.
Nog een plaatje dan maar.

Afbeelding

Afbeelding
Iemand enig idee waarom ik geen plaatjes zie?
Lady*Voldemort schreef:
02-08-2018 20:44
Aaaaaarrrrrggggghhhhhh.

Het ging een paar dagen wat beter, maar nu is het weer helemaal mis. En morgen weer werken ook. Ik denk dat ik maar in een hoekje ga zitten huilen.
:there:
Het is hier vannacht heerlijk afgekoeld naar 14 graden!
Zaza voel je je al wat beter? Kan best hoor, dat je wat elektrolyten tekort komt. Makkelijk opgelost met ORS, en dat komt neer op zout & suiker. Men vergeet dat suiker deel nogal eens.

Kopje bouillon en een glas limonade extra op een dag. Een banaan of tomatensap om je kalium aan te vullen. En als je geen bouillon wil: drop of gezouten nootjes of chips.

Beterschap ieg!
Sophiever schreef:
02-08-2018 23:36
Merk?
TriStar A-5477. Onze slaapkamer is ongeveer 14/15 m2, geen bijzonder hoge plafonds.

We hadden hem sinds de 34 graden vorige week niet meer aangezet, maar na alweer bijna een week zo slecht slapen zijn we gisteravond toch maar gezwicht. Hebben hem een paar uur voor het slapen gaan aangezet zodat de slaapkamer goed koel was en de warmte ook uit het matras en de kasten en zo was. Rond een uur of 3 de ramen weer open gezet, toen waren de temperaturen buiten en binnen weer hetzelfde.

Voor het in slaap vallen is het gewoon zo fijn. Je lijf moet zijn warmte kwijt om goed in te slapen. Dat gaat sneller in een ruimte van 22 dan 28. Uiteindelijk is de rest van het huis te warm om het zo koel te laten blijven hoor.
LunaLoona schreef:
03-08-2018 02:35
Iemand enig idee waarom ik geen plaatjes zie?

Oef, dan mis je best het één en ander aan moois, vermaak en grappen op dit topic !
Het schijnt een bug te zijn. Iets veranderen aan je cookie-instellingen (alles accepteren) kan soms verbetering brengen.
Kijk anders even in het moderator-topic en meld het daar. Er zijn meer mensen die met dat probleem zitten.

Slecht geslapen vanwege de warmte Luna ? (zo middenin de nacht posten)
nounou
Oakes schreef:
03-08-2018 00:29
Dat klinkt lekker die tomatientje.

Ik gooi zo een ijsje tegen m'n enkels. Grrraaaagggghhh, rotmuggen (6)
Ik ben gisteren een daas tegengekomen die een hapje uit mijn been genomen heeft. Het jeuk nu daar! Maar dazen houden je in elk geval niet wakker.
z-u-s schreef:
03-08-2018 07:19
Zaza voel je je al wat beter? Kan best hoor, dat je wat elektrolyten tekort komt. Makkelijk opgelost met ORS, en dat komt neer op zout & suiker. Men vergeet dat suiker deel nogal eens.

Kopje bouillon en een glas limonade extra op een dag. Een banaan of tomatensap om je kalium aan te vullen. En als je geen bouillon wil: drop of gezouten nootjes of chips.

Beterschap ieg!

Ja, ik voel me wat beter, al rommelen mijn darmen nog wel. Lief dat je ernaar vraagt.
Normaal ben ik erg matig met drop (geworden) maar gisteren moest het echt. Het loste precies de suiker-en-zout-kwestie op; 'zwartwitjes', salmiakdrop van Venco, bevatten geen glucose-fructosestroop, die tegenwoordig in veel snoep zit, en voor meer 'doorloop' in de darmen kan zorgen, dat moet je in dit geval niet hebben. En gemengd groentesap bevat vooral tomatensap, dus kalium.
Oude kaas is ook lekker zout :D

Is de krekel nog trouw aan het tsjirpen ? Die heeft wel een topjaar.

Afbeelding

Hopelijk is het er maar één, anders hebben jullie er straks 50, een echt koor ;-D
nounou
zazamaenade schreef:
03-08-2018 07:49
Ja, ik voel me wat beter, al rommelen mijn darmen nog wel. Lief dat je ernaar vraagt.
Normaal ben ik erg matig met drop (geworden) maar gisteren moest het echt. Het loste precies de suiker-en-zout-kwestie op; 'zwartwitjes', salmiakdrop van Venco, bevatten geen glucose-fructosestroop, die tegenwoordig in veel snoep zit, en voor meer 'doorloop' in de darmen kan zorgen, dat moet je in dit geval niet hebben. En gemengd groentesap bevat vooral tomatensap, dus kalium.
Oude kaas is ook lekker zout :D

Is de krekel nog trouw aan het tsjirpen ? Die heeft wel een topjaar.

Afbeelding

Hopelijk is het er maar één, anders hebben jullie er straks 50, een echt koor ;-D
Fijn dat het wat beter gaat!

De krekel gaat maar door. Ik ontwaar er soms de melodie van ‘en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet’ in.

We hebben er inmiddels meer in de tuin, al is het niets vergeleken met het lawaai dat opstijgt uit het riet langs het kanaal in de buurt. Die van ons beginnen tenminste pas rond zonsondergang :roll:
aviv_13 schreef:
03-08-2018 07:36
Ik ben gisteren een daas tegengekomen die een hapje uit mijn been genomen heeft. Het jeuk nu daar! Maar dazen houden je in elk geval niet wakker.

Dazenbeet is pijnlijk, ja. Nu je het zegt : normaal, als het heet is, zitten er hier nogal wat, met name in de bossen, maar in mijn tuin heb ik ze ook.
Nu met die droogte dus niet, ze zijn echt het vervelendst vlak voor en na onweer, op van die typische Nederlandse juli-dagen; ze heten ook wel regendazen.
Eindelijk een voordeeltje van de droogte.
Maar jullie hebben daar in Zweden onweer gehad, toch ? Is het nu rustiger weer ?
nounou
LunaLoona schreef:
03-08-2018 02:30
Dat is niet erg lief van jouw omgeving, om jou dat te verwijten. Tenzij je dansjes maakt en zingt "wat is het heerlijk weer" terwijl iedereen op apegapen ligt, met het hoofd in het ijsvakje van de koelkast. ;-D
En ja, dat lijkt me een goede deal, maar dan wel elke nacht, urenlange zachte buien. Oké?
Deal! Zullen we zeggen... tussen 23.00 en 07.00? En nee, ik doe geen dansjes, in elk geval niet en publique :proud: .
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Sri-is-back-now schreef:
03-08-2018 08:26
Deal! Zullen we zeggen... tussen 23.00 en 07.00? En nee, ik doe geen dansjes, in elk geval niet en publique :proud: .
Ik veto die deal. :swear:

:-D
Ik heb gisteren tot laat buiten gezeten, dat was prettig. Even echt afkoelen. Want in huis blijft het ook met alles warmig.

Helaas schiet het niet op zo. Nog steeds opgezwollen en misselijk en last van darmen.

Is het al 10-11 augustus? Ik zie dan een weekje regenin de voorspellingen... En rond of onder de 25 graden. Dat is al iets. :cheer2: :cheer2:
Zoooo, lekker geslapen zeg. Ik was zooo moe gister, dat ik vroeg naar bed ben gegaan en voor mijn hoofd het kussen raakte, lag ik al te snurken en nu staat alles tegen elkaar open, helaas staat er nauwelijks wind, toch koelt het wel een beetje af.
Ik zie tegen de dag op.
Lucifer2018 schreef:
03-08-2018 08:34
Ik heb gisteren tot laat buiten gezeten, dat was prettig. Even echt afkoelen. Want in huis blijft het ook met alles warmig.

Helaas schiet het niet op zo. Nog steeds opgezwollen en misselijk en last van darmen.

Is het al 10-11 augustus? Ik zie dan een weekje regenin de voorspellingen... En rond of onder de 25 graden. Dat is al iets. :cheer2: :cheer2:

Rot zeg :there:
Voor jou zou eigenlijk nu het fenomeen "zomerslaap' ingevoerd moeten worden, even een week je terugtrekken in een iglo en slapen.

Afbeelding
nounou
Oakes, hoe is het nu met je hond ?

Afbeelding
nounou
zazamaenade schreef:
03-08-2018 08:55
Rot zeg :there:
Voor jou zou eigenlijk nu het fenomeen "zomerslaap' ingevoerd moeten worden, even een week je terugtrekken in een iglo en slapen.

Afbeelding
6 weken ondertussen. :-D

Maar graag! :heart: :heart: :heart:
Cateautje schreef:
03-08-2018 08:35
Zoooo, lekker geslapen zeg. Ik was zooo moe gister, dat ik vroeg naar bed ben gegaan en voor mijn hoofd het kussen raakte, lag ik al te snurken en nu staat alles tegen elkaar open, helaas staat er nauwelijks wind, toch koelt het wel een beetje af.
Ik zie tegen de dag op.
Hoe warm zijn de voorspelling bij jou?
z-u-s schreef:
03-08-2018 07:19

Beterschap ieg!
Ik heb al heel zoute popcorn gemaakt en limonade. Lijkt ook wel of lichaam er om vraagt.

En gelukkig vinden ze allemaal heerlijk hier.
Ik krijg een boos gezicht op me gericht net... Ik zei : Ha lekker regen op Lowlands en maar 21 graden.

Man vind het niet grappig. Ik ben echt blij.

Ik ga echt mijn kaartje verkopen als het zo warm word op Lowlands. Maar nu lijk ik te kunnen gaan. :cheer2: :cheer2:
Wow de voorspellingen zijn afgezwakt! Ipv 37 wordt het dinsdag nog maar 33!
redbulletje schreef:
03-08-2018 09:11
Wow de voorspellingen zijn afgezwakt! Ipv 37 wordt het dinsdag nog maar 33!
In ieder geval tot en met woensdag nog mooi weer dus genieten maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven