Napraattopic deel 101
vrijdag 27 juli 2018 om 08:54
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:12
Misschien kun je het dan ook beter als mening formuleren. En niet als feit. Vooral omdat het nogal beschuldigend is.the_Wicked_Witch schreef: ↑04-08-2018 08:10Kan zijn. Ik geef míj́n mening, voor anderen kan ik niet spreken.
impala wijzigde dit bericht op 04-08-2018 08:16
8.32% gewijzigd
.
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:18
Vooral omdat jij het nogal beschuldigend vindt.
Practice what you preach enzo.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:27
Het is ook niet echt groepsdruk, maar meer een oproep om je een beetje binnen de kaders te gedragen. Gewoon, algemeen fatsoen.
Vergelijk het met een verjaardagsfeest waar de hele tijd 4 gasten schreeuwen waar ze zin in hebben "Wil je nog koffie, tante Ellen?" "Ja, maar die moslims drinken dus ook de hele tijd koffie en ze werken nooit. En dat mag allemaal maar in Nederland!" "Stukje kaas, Berta?" "Weet je wie ook altijd kaas wilde? Mijn ex. Dat kwam omdat hij een narcist is en die willen de hele tijd kaas eten. Daar heb ik eens iets over gelezen!" "Appel of slagroom, Sandra?" "Nou dwing je mij tot het maken van een keuze en ik wil helemaal niet kiezen. Jij legt je normen aan me op en onder druk van jou moet ik ineens dingen doen die ik helemaal niet wil!"
Etcetera.
Vergelijk het met een verjaardagsfeest waar de hele tijd 4 gasten schreeuwen waar ze zin in hebben "Wil je nog koffie, tante Ellen?" "Ja, maar die moslims drinken dus ook de hele tijd koffie en ze werken nooit. En dat mag allemaal maar in Nederland!" "Stukje kaas, Berta?" "Weet je wie ook altijd kaas wilde? Mijn ex. Dat kwam omdat hij een narcist is en die willen de hele tijd kaas eten. Daar heb ik eens iets over gelezen!" "Appel of slagroom, Sandra?" "Nou dwing je mij tot het maken van een keuze en ik wil helemaal niet kiezen. Jij legt je normen aan me op en onder druk van jou moet ik ineens dingen doen die ik helemaal niet wil!"
Etcetera.
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:29
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:31
Aha, dus dan hoef je op een forum ook maar niet meer zelfs te proberen om een beetje aan te sluiten bij het gesprek?
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:37
Nog even los van dat er geen universele definitie bestaat van wat aansluiten is hoeft er helemaal niets.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:50
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:52
Niet als je mij uitnodigt.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:54
@Impala: ...en daardoor reageer ik snel te voorzichtig en defensief, ook naar jou. Excuus daarvoor, ik deed je daarmee onrechtJollyRider schreef: ↑04-08-2018 08:50valt mee. Mijn uitdaging zit er vooral in het niet te persoonlijk te maken, dat is kwetsbaar.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:56
Kom maar op! I
Maar miep dan ook niet als er commentaar komt op je manier van posten.
Thanks, dit waardeer ik.JollyRider schreef: ↑04-08-2018 08:54@Impala: ...en daardoor reageer ik snel te voorzichtig en defensief, ook naar jou. Excuus daarvoor, ik deed je daarmee onrecht
.
Wat leuk
die persoonlijke reclame aan de hand van je klik,zoek,googlegedrag of forumnaam: https://simbamatras.nl/?gclid=EAIaIQobC ... gKEBfD_BwE
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:59
Ik voel mij niet persoonlijk aangesproken, ook al werd ik in het rijtje genoemd.
Maar zeggen dat iemand topics verziekt, ís gewoon beschuldigend. Dat kan je mening zijn, maar formuleer het dan ook zo.
.
Eh, dat is de definitie van groepsdruk?vrouwjagersma schreef: ↑04-08-2018 08:27Het is ook niet echt groepsdruk, maar meer een oproep om je een beetje binnen de kaders te gedragen.
impala wijzigde dit bericht op 04-08-2018 09:00
0.34% gewijzigd
.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:08
Je kunt aansluiten bij de TO/TP en/of bij 1 vd reageerders.
Net zoals een “ nieuwe” reageerder weer kan aansluiten bij degene uit mn eerste zin.
Ik denk dat een gepost bericht altijd wel ergens een beetje aansluit.
Behalve hier op NP, daar maakt het niet uit, vind ik.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:10
Nu ja, in dat geval zou ik gewoon posten wat ik wilde, ook al word je herhaaldelijk aangesproken op de toon en/of inhoud van je berichten. Dan strijd je immers voor de goede zaak, het Ultieme Recht om je wars van sociale conventies puur en alleen persoonlijk te uiten zonder enige vorm van inleving in andere mensen. Voorwaarts dan maar!
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:11
Das nou aansluiten: daar weer commentaar op leveren, waar jij dan weer over mag miepen.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:11
I rest my case.
Ik vond die post namelijk helemaal niet beschuldigend, maar gewoon een aanvulling op de gequote post.