‘Dat doet ie normaal nooit!’
zondag 29 juli 2018 om 10:27
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
zaterdag 4 augustus 2018 om 21:44
Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebtVivaVivienne schreef: ↑04-08-2018 21:40Nee, realistisch. Je maakt je kind doodsbang voor honden met jouw gedrag.
En daar worden honden ook weer onzeker en bang van. Je lokt het dus onbewust uit. Niet voor niets worden bijna 'altijd mensen die bang zijn gebeten'.
Vriendelijk.
zaterdag 4 augustus 2018 om 21:45
Dat heeft meer betrekking op jezelf. Je hebt een plank voor je knar.
zaterdag 4 augustus 2018 om 21:45
omdat?
zaterdag 4 augustus 2018 om 21:51
Mensen die bijtende honden tegenkomen worden gebeten. En dat is nooit jouw schuld, tenzij je het oor van de hond probeert vast te nieten aan zijn tong, op zijn poten gaat dansen, zijn eten afpakt of wat dies meer zij. Mooie boel zou het anders worden.VivaVivienne schreef: ↑04-08-2018 21:40Nee, realistisch. Je maakt je kind doodsbang voor honden met jouw gedrag.
En daar worden honden ook weer onzeker en bang van. Je lokt het dus onbewust uit. Niet voor niets worden bijna 'altijd mensen die bang zijn gebeten'.
zaterdag 4 augustus 2018 om 21:53
Dat is weer zo'n uitspraak dat kan echt niet.VivaVivienne schreef: ↑04-08-2018 21:40Nee, realistisch. Je maakt je kind doodsbang voor honden met jouw gedrag.
zaterdag 4 augustus 2018 om 21:59
Wat een onzin. Alsjeblieft zeg. Een hond is een levend wezen met gevoel, dus ook angst. En zal zichzelf verdedigen in een situatie waarbij hij/zij zich bedreigd voelt. Als je angstig gaat gillen/rennen/janken etc zonder enige aanleiding kan een hond zich ernstig bedreigd gaan voelen en van zich afhappen, puur uit schrik.vrouwjagersma schreef: ↑04-08-2018 21:51Mensen die bijtende honden tegenkomen worden gebeten. En dat is nooit jouw schuld, tenzij je het oor van de hond probeert vast te nieten aan zijn tong, op zijn poten gaat dansen, zijn eten afpakt of wat dies meer zij. Mooie boel zou het anders worden.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:06
Dan moet jij je hond uit de situatie halen als hij dat als bedreigend ervaart.VivaVivienne schreef: ↑04-08-2018 21:59Wat een onzin. Alsjeblieft zeg. Een hond is een levend wezen met gevoel, dus ook angst. En zal zichzelf verdedigen in een situatie waarbij hij/zij zich bedreigd voelt. Als je angstig gaat gillen/rennen/janken etc zonder enige aanleiding kan een hond zich ernstig bedreigd gaan voelen en van zich afhappen, puur uit schrik.
En nog even over vliegtuigen 80 % van de bijtincidenten is binnenshuis, 20 % buiten. Dat zijn dus best wel veel vluegtuigen.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:06
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:07
Uit schrik reageren? Dat is fout, vraag maar aan Iones.VivaVivienne schreef: ↑04-08-2018 21:59Wat een onzin. Alsjeblieft zeg. Een hond is een levend wezen met gevoel, dus ook angst. En zal zichzelf verdedigen in een situatie waarbij hij/zij zich bedreigd voelt. Als je angstig gaat gillen/rennen/janken etc zonder enige aanleiding kan een hond zich ernstig bedreigd gaan voelen en van zich afhappen, puur uit schrik.
Vriendelijk.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:10
Patatje stop met bijten.patatjedubbelmayo schreef: ↑04-08-2018 22:07Uit schrik reageren? Dat is fout, vraag maar aan Iones.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:13
Serieus. Een kind mag niet bang zijn, niet huilen als ie schrikt van een hond maar jouw hond mag bijten? En dat kind mag niet getroost maar ik moet wel rekening houden met de gevoelens van jouw hond? Serieus?VivaVivienne schreef: ↑04-08-2018 21:59Wat een onzin. Alsjeblieft zeg. Een hond is een levend wezen met gevoel, dus ook angst. En zal zichzelf verdedigen in een situatie waarbij hij/zij zich bedreigd voelt. Als je angstig gaat gillen/rennen/janken etc zonder enige aanleiding kan een hond zich ernstig bedreigd gaan voelen en van zich afhappen, puur uit schrik.
Vriendelijk.
Je weet het dus zelf niet, dacht ik al
serieus ja?patatjedubbelmayo schreef: ↑04-08-2018 22:13Serieus. Een kind mag niet bang zijn, niet huilen als ie schrikt van een hond maar jouw hond mag bijten? En dat kind mag niet getroost maar ik moet wel rekening houden met de gevoelens van jouw hond? Serieus?
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:16
Och kind je hebt echt geen ideeVivaVivienne schreef: ↑04-08-2018 22:15Je vind honden niks en je bent er bang voor en daarom heb je dit topic geopend. Nou klaar nu? Mooi. slotje erop.![]()
Vriendelijk.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:20
Ach ach, na je uitspraak in je OP van 'agressieve k*thonden' wil je gaan beweren dat je wel van honden houd? Right.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:22
Tja, mijn ouders hadden vroeger ook een hond, hartstikke lief beest, deed nooit iemand kwaad, ook mij niet als baby/jong kind. Totdat hij ineens mijn vader beet tijdens het wandelen en helemaal doordraaide, ik was er ook bij (een jaar of 4 was ik). Ik had gelukkig niets, mijn vader was wel overal en nergens gebeten (gelukkig niet in gezicht).
Bleek de hond een hersentumor te hebben... Doe je dus echt helemaal niets aan, en ja 'dat doet ie normaal dus nooit'.
Heeft natuurlijk wel direct een spuitje gekregen, maar het is dus niet altijd zo zwartwit als sommige mensen hier schetsen.
Bleek de hond een hersentumor te hebben... Doe je dus echt helemaal niets aan, en ja 'dat doet ie normaal dus nooit'.
Heeft natuurlijk wel direct een spuitje gekregen, maar het is dus niet altijd zo zwartwit als sommige mensen hier schetsen.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:24
Mag bang zijn maar je moet er niet te veel op uit doen want dan hou je het in stand. Wil je dat? Jij wilt dat je kind bang blijft? Is dat liefde?patatjedubbelmayo schreef: ↑04-08-2018 22:13Serieus. Een kind mag niet bang zijn, niet huilen als ie schrikt van een hond maar jouw hond mag bijten? En dat kind mag niet getroost maar ik moet wel rekening houden met de gevoelens van jouw hond? Serieus?
En nee, een hond mag niet bijten. Hij mag niet in de situatie terecht komen waar hij gaat bijten. Dat moet de eigenaar voorkomen. Die moet hem dan afschermen.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:24
Nou ik heb wel een idee. Ik denk dat ik precies weet hoe jij in elkaar steekt. Fraai is het niet.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:25
Daar heb je zeer zeker een punt.patatjedubbelmayo schreef: ↑04-08-2018 22:13Serieus. Een kind mag niet bang zijn, niet huilen als ie schrikt van een hond maar jouw hond mag bijten? En dat kind mag niet getroost maar ik moet wel rekening houden met de gevoelens van jouw hond? Serieus?
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:26
Niet helemaal. Goed lezen. Ze wil de angst van het kind in stand houden door het te voeden dmv troost. Dát is precies wat ze doet.
Maar een kind hoeft niet getroost te worden als er niets aan de hand is. En dat is wat je je kind moet leren: er is niets aan de hand, je hoeft niet bang te zijn.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:29
Hoe wordt dat eigenlijk geconstateerd bij een hond, een hersentumor?M0RIARTY schreef: ↑04-08-2018 22:22Tja, mijn ouders hadden vroeger ook een hond, hartstikke lief beest, deed nooit iemand kwaad, ook mij niet als baby/jong kind. Totdat hij ineens mijn vader beet tijdens het wandelen en helemaal doordraaide, ik was er ook bij (een jaar of 4 was ik). Ik had gelukkig niets, mijn vader was wel overal en nergens gebeten (gelukkig niet in gezicht).
Wordt er dan een foto gemaakt of een scan?