2 is genoeg - kletstopic

06-08-2018 09:33 1199 berichten
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?

Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.

Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.

Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En nu ben ik erg benieuwd naar een inhoudelijke reactie Ikigai... want er zijn toch echt diverse dames die jou een spiegel voor houden. Mijn irritatie naar jou komt overigens niet voort uit afgunst naar jou toe, maar meer over je gedram en ge-etaleer in topics die daar niet voor bedoelt zijn. Waarom heb je dit nodig? Ik snap het oprecht niet. Zelfs als men je er bewust van maakt ga je door en door en door en meen je zelfs dat het een leuk idee was om hier een kopie topic te maken...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ceester schreef:
06-08-2018 21:03
Ik mocht tot vanmiddag meeschrijven, doe het gewoon nog ff. Waarom tot vanmiddag? Mijn kind heeft twee weken lang een vakantiebroer gehad en wij een tweede (vakantie)zoon! (Of moet ik zeggen eerste zoon? Vakantiezoon is immers ouder dan Zoon)

Vakantiezoon/-broer gaf vanmiddag aan dat hij het TOCH erg vond bij ons weg te gaan, dus deze tijdelijke-mama-van-twee was wel even in tranen :(

Ik heb het even kunnen testen, twee kinderen, dus vind echt wel dat ik recht van spreken heb hier! Ik vond het geinig, twee stuks, maar niet de moeite waard om er zelf nog 1 te bakken.
Nee nepperd, opbokken jij. :whip:
Baggal schreef:
06-08-2018 21:04
En nu ben ik erg benieuwd naar een inhoudelijke reactie Ikigai... want er zijn toch echt diverse dames die jou een spiegel voor houden. Mijn irritatie naar jou komt overigens niet voort uit afgunst naar jou toe, maar meer over je gedram en ge-etaleer in topics die daar niet voor bedoelt zijn. Waarom heb je dit nodig? Ik snap het oprecht niet. Zelfs als men je er bewust van maakt ga je door en door en door en meen je zelfs dat het een leuk idee was om hier een kopie topic te maken...
Het gaat echt wel verder dan een kopie topic. Vanmiddag was ht gewoon echt puur treiteren.... Eerst het topic kopieren, vervolgens een bericht van mij dat ik plaatste over een boek nadoen, en vervolgens deed ze ook nog een bericht na waarin ik aangaf dat ik me niet goed voelde en op zulke momenten blij ben dat ik maar één kindje heb, omdat ik het met 2 niet zou trekken.... Het was gewoon puur treiteren. Hypocriet en schijnheilig, dat is het.
Ikigai schreef:
06-08-2018 20:59
Ik heb juist dit topic geopend zodat er ook een plek is voor mensen met twee kinderen.

Verder vind ik het heel triest wanneer mensen onvruchtbaar zijn en daardoor niet hun ideale kindertal kunnen verwezenlijken. Misschien moet ik die zin standaard onder ieder bericht zetten dat ik plaats, als een soort disclaimer, maar je mag het er ook zelf bij denken.
Reageer je ook nog even op de vragen zoals verwoord in bijvoorbeeld de post van snorriemorrie (maandag 6 augustus 2018 20:49)? Want die sla je steeds over.

For your convenience:
“Waarom die discussie aan willen gaan in een topic waarin juist het hebben van een 1 kind centraal staat? Waarom door blijven gaan wanneer mensen zich aan je bijdrages storen?”
snorriemorrie schreef:
06-08-2018 21:07
Het gaat echt wel verder dan een kopie topic. Vanmiddag was ht gewoon echt puur treiteren.... Eerst het topic kopieren, vervolgens een bericht van mij dat ik plaatste over een boek nadoen, en vervolgens deed ze ook nog een bericht na waarin ik aangaf dat ik me niet goed voelde en op zulke momenten blij ben dat ik maar één kindje heb, omdat ik het met 2 niet zou trekken.... Het was gewoon puur treiteren. Hypocriet en schijnheilig, dat is het.
Je hebt helemaal gelijk.

En dan gaat ze nu de onschuld uithangen.
Ikigai schreef:
06-08-2018 20:59
Ik heb juist dit topic geopend zodat er ook een plek is voor mensen met twee kinderen.

Verder vind ik het heel triest wanneer mensen onvruchtbaar zijn en daardoor niet hun ideale kindertal kunnen verwezenlijken. Misschien moet ik die zin standaard onder ieder bericht zetten dat ik plaats, als een soort disclaimer, maar je mag het er ook zelf bij denken.
Wie zegt dat 2+ mijn ideale aantal was? Mijn droom was moeder worden en dat is gelukt. En... daar heb je “maar” een kind voor nodig. Dat wil niet zeggen dat ik mij niet ergerde aan je gezuig en gedram. Ook nu implicate je dat ik graag 2+ kinderen gehad had willen hebben terwijl dat er niet staat.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
snorriemorrie schreef:
06-08-2018 21:07
Trek het je niet aan. Het ligt aan haar, niet aan jou. Dit is al minstens de derde nick waarmee ze mensen bewust voor het hoofd stoot.
Snorrie is zo aardig geweest om mijn post the quoten. Poppy heeft het net weer gequote en ondertussen wacht ik nog steeds op antwoord en anderen met mij vermoed ik zo...
Poppy_del_Rio schreef:
06-08-2018 21:15
Trek het je niet aan. Het ligt aan haar, niet aan jou. Dit is al minstens de derde nick waarmee ze mensen bewust voor het hoofd stoot.
Ik trek het me verder ook niet aan, hoor. Ik vind het vooral irritant dat ze nu zo de vermoorde onschuld speelt. Dat de moderators haar gewoon door laten schrijven terwijl ik tot 3 keer toe heb gestaft voor alledrie deze incidenten waarbij gewoon echt zó obvious was dat het doel van dit topic niet was om gewoon gezellig te kletsen, maar om mij te kakken te zetten. Alleen een beetje jammer voor Ikigai dat alle shit die ze op mij wilde gooien nu op haarzelf terechtkomt...
snorriemorrie schreef:
06-08-2018 21:17
Ik trek het me verder ook niet aan, hoor. Ik vind het vooral irritant dat ze nu zo de vermoorde onschuld speelt. Dat de moderators haar gewoon door laten schrijven terwijl ik tot 3 keer toe heb gestaft voor alledrie deze incidenten waarbij gewoon echt zó obvious was dat het doel van dit topic niet was om gewoon gezellig te kletsen, maar om mij te kakken te zetten. Alleen een beetje jammer voor Ikigai dat alle shit die ze op mij wilde gooien nu op haarzelf terechtkomt...
Onderschat nooit het zelfreinigend vermogen van een forum. Echte bagger wordt bijna altijd afgestraft door de groep.
En weer blijft een inhoudelijke reactie uit. Zo triest en vooral jammer Ikigai.
Ik vraag me serieus af: zou ze werkelijk zo overtuigd zijn van haar eigen waarheid en zo weinig zelfreflectie en empathie hebben? Of ligt ze blauw van het lachen om hoe wij met zijn allen steeds happen als ze weer eens wat lokaas in de vivavijver gooit?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
06-08-2018 21:41
Ik vraag me serieus af: zou ze werkelijk zo overtuigd zijn van haar eigen waarheid en zo weinig zelfreflectie en empathie hebben? Of ligt ze blauw van het lachen om hoe wij met zijn allen steeds happen als ze weer eens wat lokaas in de vivavijver gooit?
Ik hoop het tweede, maar ben bang dat het de eerste is.
Doornroosje75 schreef:
Als dit is wie ik denk dat dit is vrees ik dat het nr 1 is
Doornroosje75 schreef:
Dat laatste denk ik.
Ze blijft niet voor niets terugkomen.
In mijn geopende topic over de wens voor een derde kindje kwam ze, weliswaar onder de oude nick, ook steeds rellen.
Ik ben een tijdje moeder van 2 kinderen geweest.
Ik heb er snel nog een paar bijgemaakt. Vond het vet saai ;-)

*serieuze modus:
Ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen echt schokkend. Alles wat daarna kwam was easy peasy.
Yggdrasil- schreef:
06-08-2018 21:46
Ik ben een tijdje moeder van 2 kinderen geweest.
Ik heb er snel nog een paar bijgemaakt. Vond het vet saai ;-)

*serieuze modus:
Ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen echt schokkend. Alles wat daarna kwam was easy peasy.
Haha, dat zei mijn moeder ook altijd
Dat laat ik aan mijn man lezen :biggrin:
Ikigai, hoe is het voor jou om in verschillende topics terug te horen dat mensen het niet fijn vinden (of ronduit kwetsend) hoe en wat je communiceert? Ik vraag me oprecht af of als je zelf echt niet doorhebt hoe dit overkomt (ik zit hier nog niet zo lang, maar lees hierboven dat dat wrs het geval is), je na al die reacties niet denkt "nou, misschien moet ik toch even ophouden".
Ikigai schreef:
06-08-2018 09:33
en tegen welke vooroordelen loop je aan?

Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning.
:rofl: Hou op met me hoor. Als iets standaard en burgerlijk is tegenwoordig dan is het wel 2 kinderen 'nemen'.

Verder. Ik denk echt oprecht dat jij erg onzeker bent en je daarom verplicht voelde om aan de huidige standaard te voelden van 'hip gezin met 2 kids' en het je erg zwaar valt.
En juist daarom ben je jaloers op kinderloze of 1 kind gezinnen. Beetje gevalletje van 'hoe harder men roept gelukkig te zijn, hoe depressiever men is.'
Daarom: :hug: :lips:
Geef mij er ook 1, Vivienne. Ik weet hoe het is, twee kinderen hebben, maar ben nu weer helemaal gelukkig met 1. Ik. Ben. ZO. Gelukkig!
Baggal schreef:
06-08-2018 21:14
Wie zegt dat 2+ mijn ideale aantal was?
2 hè, precies 2. Want op het hebben van 3 (of meer) kinderen hakt TO al net zoveel als op het hebben van 1 kind.
Ceester schreef:
06-08-2018 22:00
Geef mij er ook 1, Vivienne. Ik weet hoe het is, twee kinderen hebben, maar ben nu weer helemaal gelukkig met 1. Ik. Ben. ZO. Gelukkig!
:lips: :lips: :lips: :hug: :cheers:
Pff 2...

Mijn oma had er 18, die kon de hele dag naast het zwembad hangen met een boek en ijsjes eten, terwijl de kinderen voor elkaar zorgden.
nicole123 schreef:
06-08-2018 22:02
2 hè, precies 2. Want op het hebben van 3 (of meer) kinderen hakt TO al net zoveel als op het hebben van 1 kind.

:rofl: :rofl: :rofl:

Ikigai: kom je nog terug...?! Ik wil je zo graag begrijpen (dient smalend en met knipoog gelezen te worden)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven