Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Koffiekopjes schreef:
08-08-2018 22:57
Ook bij ander volk met wansmaak.
Oke dan.

Je moet je mening niet presenteren als feit.
ywtje schreef:
09-08-2018 09:42
Koffiekopjes, jouw kortzichtigheid brengt juist datgene wat je niet wilt. Omdat je steeds aan het afserveren bent. Iemand vinden die bij je past, logisch. Maar je spreekt zo denigrerend en met zo'n nare kijk op mensen die jij beneden jouw stand lijkt te vinden.
Die houding, daar kom je niet ver mee. You practice what you preach.
Wens je veel succes in elk geval!
Ja, ik vind veel mensen niet genoeg als partner. Arrogantie? Misschien. Maar er zijn ook zat mensen die jij nooit zou daten.
Koffiekopjes schreef:
09-08-2018 09:43
Ja, je wil toch ook dat iemand dezelfde interesses heeft? Dat je een conversatie op hoog niveau kunt voeren net zo gemakkelijk als dat je kletst over een film?

Leuk als iemand lief en begripvol is maar dat alleen is niet voldoende.
Haha.. Jij weet duidelijk niet wat emotionele intelligentie is... Werkelijk meid. Blaas niet zo hoog van de toren en kijk even oprecht naar wat jezelf te bieden hebt. Kom je bedrogen uit ben ik bang.

Ik ga werken. Tot later :)
-
anárion wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:47
0.00% gewijzigd
...
ywtje schreef:
09-08-2018 09:44
HBO-ers? Haha nu niet generaliseren he.. Koffiekopjes..
Haha ik generaliseer expres even.
...
Ik heb liever iemand die terughoudend en wat awkward is en diepgaande gesprekken kan voeren over zeer veel onderwerpen dan iemand die mensen kan bespelen maar waar verder niks zinnigs uitkomt.
Anárion schreef:
09-08-2018 09:48
Koffiekopjes, ik las dat je docent bent. Ik probeer mijn leerlingen bij te brengen dat je goed bent zoals je bent, welk niveau je ook doet. Kies wat bij je past. Hoe kun je je leerlingen nou een gevoel van eigenwaarde bijbrengen als je zelf mavo en (eigenlijk ook) havo al te laag vindt?
Of ben je zo'n docent die alleen maar vwo wil lesgeven?
Voor een relatie ja. Niet als mens! Ik heb genoeg vrienden die niet gestudeerd hebben aan de uni.

Maar als katholiek is het daten met een moslim toch ook raar? Of als veganist met een slager? Je wil iemans die dezelfde keuzes maakt, dezelfde visie deelt.
anoniem_370967 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 09:55
19.57% gewijzigd
Koffiekopjes schreef:
09-08-2018 09:50
Ik heb liever iemand die terughoudend en wat awkward is en diepgaande gesprekken kan voeren over zeer veel onderwerpen dan iemand die mensen kan bespelen maar waar verder niks zinnigs uitkomt.
Nou, het houdt hier wel op denk ik. Je komt jezelf nog wel tegen. Waarschijnlijk ben je nog erg jong. Je weet duidelijk niet waar je over praat.
...
Koffiekopjes schreef:
09-08-2018 09:53
Voor een relatie ja. Niet als mens!
Dat hangt met elkaar samen. Dit is jouw beperkte wereldbeeld. Ik hoop dat als je wat ouder bent, je het anders gaat zien.
...
depster schreef:
09-08-2018 06:14
Ik begin steeds meer waarde te zien in een getatoeëerde mbo'er met gemiddelde intelligentie (hey dat is toevallig, dat was ik ook voordat ik mijn HBO had afgerond) die van games (bord en digitaal) houd, dan voor iemand die zich te goed voelt om met iemand van boven beschreven niveau te daten.

Je leerniveau zegt in mijn ogen niet zoveel. Ik heb met mensen van het MBO net zulke leuke gesprekken gehad als met mensen van t HBO.
OVERAL heb je rotte appels tussen zitten.

Anyhow, ik ga werken en vanmiddag een date. Mijn hoofd staat er echt nog niet na (ik had zo graag nog willen slapen). Doeiiii
Eens

Je hebt wel 8 verschillende soorten intelligentie's, 1 daarvan is goed kunnen leren. Overigens is goed kunnen leren natuurlijk niet eens een prestatie an sich, maar dat is weer een ander verhaal.

Mijn moeder zei altijd je bent pas echt volwassen als je met alle lagen van de bevolking een gesprek kan voeren en dat je iedereen als gelijke ziet binnen dit gesprek. Ik denk er precies zo over
Anárion schreef:
09-08-2018 09:28
Omdat iemand misschien na het mbo een leuke baan vindt die bij hem past? Liever een leuke grafisch vormgever (bijvoorbeeld) dan een sullige it-er die niks te vertellen heeft.
:applause:

Mensen die mbo of hbo gedaan hebben zijn vaker creatief met hun handen en hoofd, dan mensen die in de boeken hangen op de universiteit.

Overigens zegt opleidingsniveau niks over Emotionele intelligentie, dat zie je maar weer aan sommige reacties hier. En de EQ mensen zitten op alle opleidingsniveaus. Wat een kortzichtig denken dat je mbo’s geen goede gesprekken kunnen houden. Ik heb zelf hbo gedaan, maar ik kan met meerdere mensen goede gesprekken houden, en die hebben lang niet allemaal hbo of universiteit gedaan.
Genoeg selfmade miljonairs zakenmensen die niet eens een opleiding gedaan hebben om tot die top te horen.
Voor iedereen een groene tuin
Anárion schreef:
09-08-2018 09:53
Nou, het houdt hier wel op denk ik. Je komt jezelf nog wel tegen. Waarschijnlijk ben je nog erg jong. Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Volgens mij is ze 30 jaar, als ik mij goed herinner van een ander topic. Dan zou je toch minder kortzichtig moeten zijn op die leeftijd.
Oifa schreef:
09-08-2018 09:55
Eens

Je hebt wel 8 verschillende soorten intelligentie's, 1 daarvan is goed kunnen leren. Overigens is goed kunnen leren natuurlijk niet eens een prestatie an sich, maar dat is weer een ander verhaal.

Mijn moeder zei altijd je bent pas echt volwassen als je met alle lagen van de bevolking een gesprek kan voeren en dat je iedereen als gelijke ziet binnen dit gesprek. Ik denk er precies zo over
:worship: exact
Anárion schreef:
09-08-2018 09:21
Bovendien is HBO maar HBO, gewoon wat je na de havo doet..niets speciaals. Ik heb zelf eerst de havo gedaan, daarna MBO (omdat ik specifiek een bepaalde opleiding wilde doen), uiteindelijk daarna toch nog een HBO erachter geplakt. Het zegt helemaal niets. Een HBO-er kan evengoed een inhoudsloze lambal zijn als een WO-er of een MBO-er.
Een universitair diploma bezitten zegt ook niet zoveel. Het zegt iets over je doorzettingsvermogen, niveau van begrijpend lezen en dat je enigszins analytisch en kritisch kunt nadenken. Laten dat nou net eigenschappen zijn die vaak ontbreken bij MBO’ers en HBO’ers. Reden te meer om een WO’er te daten ;)
Don't follow me. I'm lost too..
Anárion schreef:
09-08-2018 09:37
En wat ga je doen als je ooit kinderen krijgt en zij hebben mavo-niveau?
Ik krijg nooit kinderen want ik ben te veeleisend in jullie ogen haha :rolling:
Don't follow me. I'm lost too..
BruinHondje schreef:
09-08-2018 11:09
Een universitair diploma bezitten zegt ook niet zoveel. Het zegt iets over je doorzettingsvermogen, niveau van begrijpend lezen en dat je enigszins analytisch en kritisch kunt nadenken. Laten dat nou net eigenschappen zijn die vaak ontbreken bij MBO’ers en HBO’ers. Reden te meer om een WO’er te daten ;)
Nou, liever niet als ik jou zo hoor.
...
Ik ga mij buiten uit de discussie houden, ik voel mij namelijk te goed om met WO'ers en hoger zonder enige EQ in gesprek te gaan. Succes bruinhondje en koffiekopje met jullie GIGANTISCHE kortzichtigheid.
BruinHondje schreef:
09-08-2018 11:09
Wat kortzichtig zeg.
depster schreef:
09-08-2018 11:28
Ik ga mij buiten uit de discussie houden, ik voel mij namelijk te goed om met WO'ers en hoger zonder enige EQ in gesprek te gaan. Succes bruinhondje en koffiekopje met jullie GIGANTISCHE kortzichtigheid.
:thumbsup:

Goed plan.
...
depster schreef:
09-08-2018 11:28
Amen :worship:
Hebben jullie nog dates mensen?

Hoe kijken jullie trouwens tegen multi-daten? Ik twijfel altijd heel erg. Ik ben nooit iemand die meteen in vuur en vlam staat in het begin, en ik word nu uitgevraagd door een man die ik op een festival heb leren kennen. Maar ik date dus nog met die ene man van de vragen. Ik denk dat ik er nu nog wel voor open sta en het nog wel ga doen, gezien het met die ene man toch wat schoorvoetend gaat en ik wel nieuwsgierig ben naar die andere man. Maar waar ligt de grens? Hoe bepalen jullie dat?
Ooit is het me wel eens andersom gebeurd; dat ik iemand erg leuk vond en ik kwam erachter dat hij ook maandenlang nog met een ander ging. Ik vond dat toen heel erg, dus zover wil ik het niet laten komen.
winkje87 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 11:56
18.26% gewijzigd
zolang je nog niet warm loopt voor de ander...zou ik t gewoon doen.

Ik heb straks een date en morgen met een ander..
Het grappige is dat veel WO'ers denken dat ze slimmer zijn dan de rest. Hier op dit topic is wel duidelijk dat dat niet per definitie waar is. Ik heb nog niet vaak zoveel kortzichtigheid in een korte tijd achter elkaar gelezen.

Noem mij maar dom, ik weet zelf beter.......
depster schreef:
09-08-2018 11:54
zolang je nog niet warm loopt voor de ander...zou ik t gewoon doen.

Ik heb straks een date en morgen met een ander..
Veel plezier
Dankje Oifa ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven