Napraattopic deel 101
vrijdag 27 juli 2018 om 08:54
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:29
.Calamitycat schreef: ↑11-08-2018 14:48Ik stoor me helemaal niet aan gezellig gepraat op dit topic. Ik vind het persoonlijk een leuke manier om forummers wat beter te leren kennen. Natuurlijk interesseren ook mij niet alle onderwerpen hier, zo heb ik niets met kinderen of met voetbal bijvoorbeeld, dus als het daarover gaat scroll ik gewoon een paar pagina's verder. Kleine moeite.
Juist de diversiteit hier (heftige discussies, interessante meningen, humor of gewoon gepraat over het dagelijks leven) is een reden dat ik graag op napraat lees en soms ook meeschrijf.
Zo is het voor mij ook wel.
Heb overigens ook geen schroom om af en toe wat te posten hier.
De analyse van Shifty is denk ik een goede.
Hoewel ik je snap Zaza en het zeker ook waar is dat dit topic een speciale status heeft, zou ik niet weten hoe je een erg serieus topic als Napraat lopend kan houden en zou Napraat als louter kletstopic ook stil vallen.
.
shifty schreef: ↑11-08-2018 13:33Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat het forum/dit topic in praktijk niet kan functioneren zoals je wil. Een topic wat nergens over gaat (een gezelligheidstopic) valt stil. En een napraat topic wat alleen inhoudelijk over het forum/topics mag gaan ook. En het scheiden van inhoudelijke en gezellige kletspraat is in praktijk ook niet te doen.
Er is blijkbaar behoefte aan een topic waar mensen bij elkaar kunnen komen die een mening hebben over het forum/topics en die daarnaast ook gewoon gezellig met elkaar willen kletsen. Ik maakte er een grapje over (via koreaanse spam naar de worst van Jolly), maar in praktijk werkt het wel zo. Wanneer had deze conversatie afgesplitst moeten worden naar een ander topic? En dan zou ieder voor zich dat tijdens de conversatie ook nog voor zichzelf moeten bepalen (dus niet terugkijkend naar wanneer het nou eigenlijk off-topic werd). Dat is gewoon niet te doen.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:37
zazamaenade schreef: ↑11-08-2018 15:13Heel flauwe poging grappig te zijn, zeg.
Weet je zeker dat je je niet aangevallen voelt ?![]()
Je begon zelf over groepjes, een paar bladzijden terug, en dat is natuurlijk altijd de gemakkelijkste manier om te proberen de angel uit een discussie te halen.
Mij gaat het in ieder geval niet om de groepjes, want die zijn er overal.
Geneuzel over groepjes was exact wat ik wilde vermijden, fijn dat je dat in het gesprek hebt gebracht !
Ook als je (stomme) dingen in mijn schoenen schuift die ik niet doe, voel ik me niet aangevallen. Dan vind ik gewoon dat je er naast zit.
Echt driewerf volkomen halleluja! met je eens dat gezeik over groepjes gezeik is wat er niet toe doet en wat nergens over gaat en wat te kinderachtig is om in het gesprek te brengen .. maar ik begon echt niet over groepjes hoor.
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:39
Hier valt niet tegenop te staffen. Zoveel topics en zoveel verschillende gebruikers.bethweeter schreef: ↑11-08-2018 15:41Dat lijkt mij ook het beste. Stoppen met staffen en klagen in het mod topic. Als het forum dichtslibt en bezoekersaantallen teruglopen gaan ze hun inkomsten missen en komen ze misschien in actie.
Ik vind die opmerkingen van de mods “we hebben het doorgegeven aan de td” ook een beetje treurig worden.
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:41
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:46
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:47
shifty schreef: ↑11-08-2018 16:37Ook als je (stomme) dingen in mijn schoenen schuift die ik niet doe, voel ik me niet aangevallen. Dan vind ik gewoon dat je er naast zit.
Echt driewerf volkomen halleluja! met je eens dat gezeik over groepjes gezeik is wat er niet toe doet en wat nergens over gaat en wat te kinderachtig is om in het gesprek te brengen .. maar ik begon echt niet over groepjes hoor.
Nee, je hebt gelijk, dat was een andere gele
Vanwege de kleur raak ik ietwat geagiteerd, alsof ik een wesp hoor zoemen. Dan ga ik maar alvast meppen, voor de zekerheid
nounou
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:47
Ik vind het best wel interessant. Ben benieuwd hoe ze zoiets programmeren inderdaad. 15 topics per minuut openen is knap.
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:49
Girlscene had het vroeger ook. Mega vervelend. Ik was daar toentertijd mod, mocht je elk topic een voor een verwijderen, want het duurde wel even voor IT elk spambot geband had en alles had verwijderd. Zeker 's avonds en in het weekend konden ze daar lang over doen.
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:50
Ik ken jou inderdaad van girlscene. Je had daar dezelfde nick toch?Falathiel schreef: ↑11-08-2018 16:49Girlscene had het vroeger ook. Mega vervelend. Ik was daar toentertijd mod, mocht je elk topic een voor een verwijderen, want het duurde wel even voor IT elk spambot geband had en alles had verwijderd. Zeker 's avonds en in het weekend konden ze daar lang over doen.
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:53
.
Tja, hoe precies kan ik niet uitleggen, maar er wordt een klein programma'tje geschreven en als je op 'play' drukt dan gaat die bot aan de gang. Dus stel je voor dat in dat programma staat: ga naar google, zoek op 'phpbb' (is de software van dit forum), maak een account, indien reCAPTCHA open google translate, kopieer vraag en vertaal. zoek antwoord op google, vul vraag in etc. etc.
Op die manier maakt de bot dus volledig geautomatiseerd accounts en topics aan.
Iedere keer als de beveiliging van phpbb omhoog gaat, kan iemand in Korea (nouja...) dat programma'tje even aanpassen tot het 't weer doet en dan komen er nog meer.
Misschien wordt het viva-forum nu nog meer bestookt omdat er geregistreerd wordt dat het hier lukt.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:55
Dat laatste is wel het geval vermoed ik. Ze blijven terugkomen namelijk.|Courage| schreef: ↑11-08-2018 16:53.
Tja, hoe precies kan ik niet uitleggen, maar er wordt een klein programma'tje geschreven en als je op 'play' drukt dan gaat die bot aan de gang. Dus stel je voor dat in dat programma staat: ga naar google, zoek op 'phpbb' (is de software van dit forum), maak een account, indien reCAPTCHA open google translate, kopieer vraag en vertaal. zoek antwoord op google, vul vraag in etc. etc.
Iedere keer als de beveiliging van phpbb omhoog gaat, kan iemand in Korea (nouja...) dat programma'tje even aanpassen tot het 't weer doet en dan komen er nog meer.
Misschien wordt het viva-forum nu nog meer bestookt omdat er geregistreerd wordt dat het hier lukt.
zaterdag 11 augustus 2018 om 16:58
zazamaenade schreef: ↑11-08-2018 16:47Nee, je hebt gelijk, dat was een andere gele, maar je noemde het wel in een éénregelige reactie, om 14:05 u.
Vanwege de kleur raak ik ietwat geagiteerd, alsof ik een wesp hoor zoemen. Dan ga ik maar alvast meppen, voor de zekerheid![]()
En die andere gele reageerde net als ik sarcastisch op de eerdere opmerking dat het gezellige geklets hier bedoeld is om de rijen gesloten te houden. Dus ook die andere gele was niet degene die over die onzin begon.
Ik kan best een mep hebben, ik vind het alleen wel jammer dat je dan over mijn constructieve bijdrage heen leest.
zaterdag 11 augustus 2018 om 17:02
|Courage| schreef: ↑11-08-2018 16:53.
Klinkt logisch. Dan zal daar waarschijnlijk de kraan altijd open staan en als het trucje hier niet wordt tegengehouden dan loopt het hier dus gewoon snel vol.
zaterdag 11 augustus 2018 om 17:04
|Courage| schreef: ↑11-08-2018 16:53.
Zonet ben ik eens accountnamen van die spamtopics gaan googelen.
Bij Sayswho waren er af en toe ook fake-accounts , al of niet met spam, maar sommige van die accounts waren dan overal op de wereld op fora te vinden, spelletjesfora, christelijke fora, sekskletsfora, noem maar op; apart wel.
De accountnamen die ik nu heb gegoogeld gaven geen andere resultaten dan dit forum.
Eén account heeft 8 uur geleden een spam-topic geopend, en zonet weer. Apart.
Is hier een logische verklaring voor te verzinnen ?
nounou
zaterdag 11 augustus 2018 om 17:06
zazamaenade schreef: ↑11-08-2018 17:04Zonet ben ik eens accountnamen van die spamtopics gaan googelen.
Bij Sayswho waren er af en toe ook fake-accounts , al of niet met spam, maar sommige van die accounts waren dan overal op de wereld op fora te vinden, spelletjesfora, christelijke fora, sekskletsfora, noem maar op; apart wel.
De accountnamen die ik nu heb gegoogeld gaven geen andere resultaten dan dit forum.
Eén account heeft 8 uur geleden een spam-topic geopend, en zonet weer. Apart.
Is hier een logische verklaring voor te verzinnen ?
Ik kan me voorstellen dat het willekeurige accountnamen zijn die geautomatiseerd aangemaakt worden (zoals met een wachtwoordgenerator).
zaterdag 11 augustus 2018 om 17:11
Ben ik wel met je eensimpala schreef: ↑11-08-2018 15:10Wat ik trouwens echt héél erg storend vind, is dat mobiliseren van de meute, op napraat. Zo van: kijk die en die eens idioot doen daar en daar. En dat napraters die dat topic zelf nooit aangeklikt zouden hebben, dan opeens met z'n allen daarheen gaan om TO eens lekker af te zeiken. Je merkt het meteen, als zoiets gebeurt. Als je de dynamiek hier begrijpt. Maar een nieuwe forummer heeft geen idee waar dat opeens vandaan komt. En het kan topics echt om zeep helpen.
En het is tegenwoordig ook bizar hoe de 'kijk naar jezelf' brigade te werk gaat.
Iemand zit met een probleem en het is al-tijd iemands eigen schuld tegenwoordig.
Het lijkt wel of er meer bots bezig zijn soms.