2 is genoeg - kletstopic

06-08-2018 09:33 1199 berichten
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?

Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.

Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.

Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
Zo is het echt. Die imperfecties.
Die kleine apekoppen draaien me soms dol. Dan ga ik lekker in mijn tuinhuis lekker even pottenbakken met het hologram van Patrick swayze om mij heen geprojecteerd tot ik weer zen ben.
:flirting:

(Kijk daarom kan ik niet aan muntje tippen, in mijn hoofd klinkt dat heel tof namelijk) :)
Doreia schreef:
12-08-2018 22:15
Die kleine apekoppen draaien me soms dol. Dan ga ik lekker in mijn tuinhuis lekker even pottenbakken met het hologram van Patrick swayze om mij heen geprojecteerd tot ik weer zen ben.

(Kijk daarom kan ik niet aan muntje tippen, in mijn hoofd klinkt dat heel tof namelijk) :)
Ghost :heart:

In mijn hoofd klinkt het ook tof.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de poging van to om mee te doen best wel grappig, maar goed ik ben hier vrij nieuw en ben ook niet door haar gekwetst. Had ook zeker geen medelijden want sommige opmerkingen en sneren vond ik echt stuitend. Kan misschien wel voortkomen uit een soort onzekerheid of andere issues, maar ik vind dat geen excuus voor een volwassen vrouw om anderen zo te kwetsen. Zeker niet als je daar al meerdere malen op gewezen bent..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Daev83 schreef:
12-08-2018 22:06
We zullen Guilialiette missen munt.
Wij ook. Ik heb haar toch maar terug gestuurd naar bol. Krijg geen geld terug omdat ze teveel beschadigd geknuffeld en van gehouden was.
Doreia schreef:
12-08-2018 22:15

Ik vind het goed hoor! ;)
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
12-08-2018 22:22
Wij ook. Ik heb haar toch maar terug gestuurd naar bol. Krijg geen geld terug omdat ze teveel beschadigd geknuffeld en van gehouden was.
Ik ben een beelddenker dus ik zag alles voor me wat je schreef . inclusief de blauw witte bol.com doos :proud: .
Jammer dat je haar teruggestuurd hebt.
Ik vraag me toch oprecht af waarom TO zo'n extreem gefocust is op het hebben van 1,2,3,4 of 5 kinderen.
Wat bedoeld was als negatief afzeiktopic is een hilarisch topic geworden, hoe leuk is dat! Als dát geen positiviteit is!
Zelfs TO deed een poging haha
Daev83 schreef:
12-08-2018 22:27
Ik vraag me toch oprecht af waarom TO zo'n extreem gefocust is op het hebben van 1,2,3,4 of 5 kinderen.
Ik begrijp dat ook niet. Wie kinderen heeft is allemaal een ouder en heeft een gezin. Waarom daar onderscheid in maken?

Oké, nu schrijf ik ook mee in het 1 is genoeg topic. Maar dat komt omdat mensen vaak een mening hebben over het hebben van 1 kind. Als in zielig voor zoon, waarom maar eentje etc etc. En ik worstel daar mee en dan is het fijn om mensen te hebben die hetzelfde hebben.

Maar ik kijk niet neer op ouders met een ander aantal kinderen.
Natuurlijk is dat fijn. En allemaal prima. De een wil er 1, een ander wel 8. En soms kun je iets wel willen maar is dat niet gegeven om welke reden dan ook. Ieder maakt zijn keuzes en ieder heeft zijn eigen redenen. Waarom zou je die in godsnaam aan anderen moeten verantwoorden
Bohème, dat topic is precies daarvoor bedoeld. Hoe ga je om met de wereld als het na 1 kind stopt?
Heb je er dan 2, dan ben je acceptabel voor de buitenwereld. Ik krijg soms ook wel de vraag of er een derde komt. Nou nee. En dat is dan prima. Daar is een topic overbodig.

Pas bij 4 of meer is een topic weer nodig :)
Doreia schreef:
12-08-2018 22:37
Bohème, dat topic is precies daarvoor bedoeld. Hoe ga je om met de wereld als het na 1 kind stopt?
Heb je er dan 2, dan ben je acceptabel voor de buitenwereld. Ik krijg soms ook wel de vraag of er een derde komt. Nou nee. En dat is dan prima. Daar is een topic overbodig.

Pas bij 4 of meer is een topic weer nodig :)
Ik heb nog wel een topic voor je :rofl:
Boheme schreef:
12-08-2018 22:30
Ik begrijp dat ook niet. Wie kinderen heeft is allemaal een ouder en heeft een gezin. Waarom daar onderscheid in maken?

Oké, nu schrijf ik ook mee in het 1 is genoeg topic. Maar dat komt omdat mensen vaak een mening hebben over het hebben van 1 kind. Als in zielig voor zoon, waarom maar eentje etc etc. En ik worstel daar mee en dan is het fijn om mensen te hebben die hetzelfde hebben.

Maar ik kijk niet neer op ouders met een ander aantal kinderen.
Logisch toch!
Ik wilde namelijk al serieus hier mee gaan schrijven, toen ik nog niet door had dat dit topic niet zo serieus was.
Je schrijft mee omdat je dingen van elkaar herkent.
Ik heb twee kinderen, dus leek me ook leuk om daarover te schrijven en ervaringen te delen.
Maar TO duikt steeds op bij topics waar het gaat om een ander aantal kinderen dan ze zelf geeft, om haar ongezouten mening te geven.
Dat is het verschil.
Daev83 schreef:
12-08-2018 22:45
Logisch toch!
Ik wilde namelijk al serieus hier mee gaan schrijven, toen ik nog niet door had dat dit topic niet zo serieus was.
Je schrijft mee omdat je dingen van elkaar herkent.
Ik heb twee kinderen, dus leek me ook leuk om daarover te schrijven en ervaringen te delen.
Maar TO duikt steeds op bij topics waar het gaat om een ander aantal kinderen dan ze zelf geeft, om haar ongezouten mening te geven.
Dat is het verschil.
En daar niet alleen.
Ook in een topic van een bewust alleenstaande moeder was ze zeer veroordelend aanwezig.
Daar vond ze 2 kinderen dan weer te veel.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
12-08-2018 22:52
En daar niet alleen.
Ook in een topic van een bewust alleenstaande moeder was ze zeer veroordelend aanwezig.
Daar vond ze 2 kinderen dan weer te veel.
Oh ja want zonder een partner kun je vast geen (h)echt gezin zijn!
Wat vreselijk kwetsend zulke oordelen.
En erg zwart-wit gedacht ook
Daev83 schreef:
12-08-2018 22:56
Oh ja want zonder een partner kun je vast geen (h)echt gezin zijn!
Wat vreselijk kwetsend zulke oordelen.
En erg zwart-wit gedacht ook
En in je eentje ben je veel te afhankelijk van je netwerk en kun je je kinderen nooit 1-op-1 onverdeelde aandacht geven.
Heel Erg Slecht is dat.
Wanneer je TO vraagt waarom ze zo doet, haakt ze af en doet ze alsof haar neus bloedt en vervolgens lijkt ze zich te verschuilen achter een standaard “zo was het niet bedoeld” zin, om daarna een verhaal af te steken over haar geweldige leven. Tja. Wanneer je iemand kwetst kom je daar op terug en wanneer je een andere mening hebt (en dat mag) Kun je die op een correcte manier onderbouwen. Maar deze poppenkast (om maar even in Sjuul’s -ik ga haar missen, Munt) termen te spreken) is compleet ongeloofwaardig.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En als na al die tijd hier op het forum het kwartje nog niet is gevallen gaat dat ook niet meer gebeuren vrees ik. Collectief onder de negeer is zo slecht nog niet.
Ik las trouwens net even jouw topic EngeLiene. Overduidelijk wie TO is/was. Onder die nick was haar avatar zwart/wit. De reden waarom ik dat nog weet was omdat ze een topic had over een vriendin die in haar optiek jaloers op haar was. Jaaaa iedereen is jaloers op het geweldige leven van TO...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ze is ook behoorlijk irritant aanwezig geweest op het kindvrij topic. Daar maakte ze ook stuitende en onnodig kwetsende opmerkingen. Jammer dat sommige mensen dat nodig hebben om een beter gevoel over zichzelf te krijgen.
Waarschijnlijk is ze dus zelf helemaal niet zo happy thuis met haar eigen leven, anders ben je niet zo obsessief met anderen bezig .
lilguinea schreef:
13-08-2018 08:23
Ze is ook behoorlijk irritant aanwezig geweest op het kindvrij topic. Daar maakte ze ook stuitende en onnodig kwetsende opmerkingen. Jammer dat sommige mensen dat nodig hebben om een beter gevoel over zichzelf te krijgen.

Ja daar herken ik haar ook van. God wat had die een plaat voor dr kop. En maar blijven zagen over dat kinderen echt niet zo ingewikkeld zijn zoals 90% van de ouders laat merken. Eindeloos.
Ik verbaas me juist over de denkbeelden van ouders met 1 kind die in dat topic boven komen. De hoeveelheid vooroordelen over het hebben van meerdere kinderen die daar voorbij komt is stuitend. Net als de denkbeelden van vrouwen zonder kind, over gezinnen en vrouwen die wel kinderen hebben.

Zo beperkend. Ik vind dat echt heel triest. Laatst nog gelezen dat de vrouwen daar wel vader hadden willen zijn, maar absoluut geen moeder, omdat vaders nog wel hun eigen leven kunnen leiden los van de kinderen en moeders niet meer. Ik vind het zo jammer dat dat soort denkbeelden in 2018 nog steeds bestaan en dat vrouwen nog steeds niet de vrijheid voelen hun eigen draai te geven aan het ouderschap. Kennelijk is dat nog altijd alleen iets wat vaders mogen doen.

Ik heb dan toch de neiging om daar tegenin te gaan, maar heb er wel van geleerd, zal het niet meer doen. Wel vind ik het belangrijk om het hierover te kunnen hebben, maar ik zal voortaan zelf een topic openen. Kwetsen is nooit mijn bedoeling geweest, dat meen ik oprecht. Ik ben geen slecht persoon.
Ikigai schreef:
13-08-2018 10:42
Ik verbaas me juist over de denkbeelden van ouders met 1 kind die in dat topic boven komen. De hoeveelheid vooroordelen over het hebben van meerdere kinderen die daar voorbij komt is stuitend. Net als de denkbeelden van vrouwen zonder kind, over gezinnen en vrouwen die wel kinderen hebben.

Zo beperkend. Ik vind dat echt heel triest. Laatst nog gelezen dat de vrouwen daar wel vader hadden willen zijn, maar absoluut geen moeder, omdat vaders nog wel hun eigen leven kunnen leiden los van de kinderen en moeders niet meer. Ik vind het zo jammer dat dat soort denkbeelden in 2018 nog steeds bestaan en dat vrouwen nog steeds niet de vrijheid voelen hun eigen draai te geven aan het ouderschap. Kennelijk is dat nog altijd alleen iets wat vaders mogen doen.

Ik heb dan toch de neiging om daar tegenin te gaan, maar heb er wel van geleerd, zal het niet meer doen. Wel vind ik het belangrijk om het hierover te kunnen hebben, maar ik zal voortaan zelf een topic openen. Kwetsen is nooit mijn bedoeling geweest, dat meen ik oprecht. Ik ben geen slecht persoon.
En jij hebt geen vooroordelen over het hebben van 1 kind? Of over meer dan 2?

En dat je niet de bedoeling hebt om te kwetsten maakt het niet minder kwetsend: je hebt niet eens door hoe kwetsend je bent.
Ikigai schreef:
13-08-2018 10:42

Maar wel onsympathiek en een betweter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven