2 is genoeg - kletstopic

06-08-2018 09:33 1199 berichten
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?

Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.

Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.

Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:01
Ik vind het inderdaad ook wel bijzonder dat volwassen vrouwen zich zo laten kwetsen door zomaar iemand op een forum. Hoe gaat dat dan in het echte leven, voel je je daar ook constant gekwetst?

Ik heb in elk geval al veel geleerd van dit forum, namelijk hoe ongelooflijk gevoelig sommige onderwerpen (overgewicht/ onvruchtbaarheid) liggen bij sommige vrouwen. Ik zal er rekening mee houden, zowel hier als irl.
IRL gedragen mensen zich niet op de manier waarop jij je hier online manifesteert.

En ik geloof er helemaal niets van dat jij hier hebt moeten leren dat onvruchtbaarheid gevoelig ligt bij mensen. Jij weet juist heel goed op welke knopjes jij moet drukken om reacties te krijgen. En elke keer als je door de mand gevallen bent, maak je weer een andere nick aan.
Alle reacties Link kopieren
Alles is bespreekbaar, het is alleen maar net hoe je het brengt .
Je brengt alles op een verwijtende, neerbuigende en arrogante manier .
Ook vind je het nodig om overal met je meningen te spuien, je zoekt het echt op, door te reageren op topics waar mensen een ander aantal kinderen hebben dan jij hebt, om vervolgens de discussie aan te gaan over wat er niet goed is aan het hebben van bijvoorbeeld 3 kinderen (slecht voor milieu etc) .. natuurlijk mag iedereen een mening hebben en een discussie aan gaan, maar bij jou is het altijd : jouw manier is de beste en een andere manier is sowieso slecht, stom etc.
Dan ben je mijns inziens erg kortzichtig, of zwart-wit en ben je niet bereid om je in te leven in iemand anders situatie, als deze net wat afwijkt van jouw referentiekader.
Ik begreep ook wel dat die dingen gevoelig kunnen liggen, maar hóe gevoelig, nee daar had ik geen idee van.

Het lijkt me heel lastig als je zo'n prominent pijnpunt in je leven hebt, vooral voor jezelf. Er hoeft maar iets te gebeuren, of iemand hoeft maar iets te zeggen en jij voelt je alweer getroffen of benadeeld. Dat moet irl dan je hele leven bepalen.

Dit zou ook een eye opener kunnen zijn voor degene die zich gekwetst voelen? Misschien wordt het tijd om eens met iemand te gaan praten?
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:01
[...]

Ik heb in elk geval al veel geleerd van dit forum, namelijk hoe ongelooflijk gevoelig sommige onderwerpen (overgewicht/ onvruchtbaarheid) liggen bij sommige vrouwen. Ik zal er rekening mee houden, zowel hier als irl.
Jij had dit forum nodig om te leren dat zaken als onvruchtbaarheid en overgewicht gevoelig zouden liggen bij sommige mensen. Wow - bijzonder... Sommige de meeste mensen zouden daarvoor geen forum nodig hebben, maar zich dit gewoon beseffen. Jij niet, maar dat lag ook in de rede...

En voor de goede orde TO: ik snotter mijn kussen ‘s avonds echt niet vol als gevolg van jouw domme opmerkingen, maar je wekte wel mijn interesse door je irritante gedrag en je werkte tevens ook af en toe op mijn lachspieren, want als je echt bent, heb jij nog ontzettend veel te leren irl.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat poppy ook zegt: irl ga je niet zeggen ; oh gefeliciteerd met je 3e kind, maar wat belachelijk dat je er voor 3 bent gegaan, dat is toch niet goed voor het milieu!!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:01
[...]

Ik heb in elk geval al veel geleerd van dit forum, namelijk hoe ongelooflijk gevoelig sommige onderwerpen (overgewicht/ onvruchtbaarheid) liggen bij sommige vrouwen. Ik zal er rekening mee houden, zowel hier als irl.
Jij had dit forum nodig om te leren dat zaken als onvruchtbaarheid en overgewicht gevoelig zouden liggen bij sommige mensen. Wow - bijzonder... Sommige de meeste mensen zouden daarvoor geen forum nodig hebben, maar zich dit gewoon beseffen. Jij niet, maar dat lag ook in de rede...

En voor de goede orde TO: ik snotter mijn kussen ‘s avonds echt niet vol als gevolg van jouw domme opmerkingen, maar je wekte wel mijn interesse door je irritante gedrag en je werkte tevens ook af en toe op mijn lachspieren, want als je echt bent, heb jij nog ontzettend veel te leren irl.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik geloof er geen reet van dat dit allemaal echt is. Gewoon als hobby zuigen en uitlokken op het forum. Ga er niet meer op in. Bedankt voor de leuke Posts in dit topic dames, ik heb me werkelijk waar ontzettend vermaakt. En verder is geen aandacht meer geven het beste denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
13-08-2018 14:10
IRL gedragen mensen zich niet op de manier waarop jij je hier online manifesteert.

En ik geloof er helemaal niets van dat jij hier hebt moeten leren dat onvruchtbaarheid gevoelig ligt bij mensen. Jij weet juist heel goed op welke knopjes jij moet drukken om reacties te krijgen. En elke keer als je door de mand gevallen bent, maak je weer een andere nick aan.
:kneel:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
-
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 13-08-2018 14:22
0.00% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Laat maar, wijze woorden van Engeliene hierboven
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 13-08-2018 14:31
17.07% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:18
Ik begreep ook wel dat die dingen gevoelig kunnen liggen, maar hóe gevoelig, nee daar had ik geen idee van.

Het lijkt me heel lastig als je zo'n prominent pijnpunt in je leven hebt, vooral voor jezelf. Er hoeft maar iets te gebeuren, of iemand hoeft maar iets te zeggen en jij voelt je alweer getroffen of benadeeld. Dat moet irl dan je hele leven bepalen.

Dit zou ook een eye opener kunnen zijn voor degene die zich gekwetst voelen? Misschien wordt het tijd om eens met iemand te gaan praten?
Jeez! Je weet echt niet van ophouden he?! Ik ben extreem open over IVF, miskramen en andere zaken en daar ligt ook geen pijn punt of iets dat ik moet verwerken.

Ik kom echter zelden mensen tegen die zo zuigen zoals jij. De meeste mensen gaan op een respectvolle manier met elkaar om, maar dat ligt niet in jouw vermogen. En dus draai jij de zaak weer om en schrijf je dat de ander met een professional moet praten. Echt :facepalm: ! Jij speelt nu de beledigde majesteit voor situaties die jij creeert...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oh en gekwetst ben ik niet hoor. Hooguit geïrriteerd. Dus dat is dan weer jammer Ikigai
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
13-08-2018 13:38
Heeft niks met de wijste zijn te maken. Eerder met het nuchter bekijken van de online wereld.
Ik snap echt niet hoe je je op je ziel kunt laten trappen door een fictief persoon. Dat zegt in mijn ogen heel veel over jezelf. En dat je Ikigai in wil laten zien dat ze mensen zou kunnen kwetsen dat kan ik me nog ergens voorstellen. Maar toch geen 40 pagina's lang? En dit is niet het eerste topic waarin dat geprobeerd wordt.

Als je hier zo op in kunt gaan vraag ik me af hoe je in het echte leven staat. Het lijkt me dat je een heel zwaar leven hebt als je hier al zo van onder de indruk bent.
40 pagina’s van vooral heel veel lol hoor.. lees eens terug zou ik zeggen, kan je ff goed lachen, was (op een enkele post na) niks zwaars aan :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:18
Ik begreep ook wel dat die dingen gevoelig kunnen liggen, maar hóe gevoelig, nee daar had ik geen idee van.

Het lijkt me heel lastig als je zo'n prominent pijnpunt in je leven hebt, vooral voor jezelf. Er hoeft maar iets te gebeuren, of iemand hoeft maar iets te zeggen en jij voelt je alweer getroffen of benadeeld. Dat moet irl dan je hele leven bepalen.

Dit zou ook een eye opener kunnen zijn voor degene die zich gekwetst voelen? Misschien wordt het tijd om eens met iemand te gaan praten?
Voor mij voelt het inderdaad zo, een prominent pijnpunt wat (voor nu) een deel van mijn leven bepaald idd. Ik heb het daar zelf al moeilijk genoeg mee. Ik heb het niet nodig dat iemand nogmaals zout in die wond gaat strooien. Ik voel me overigens niet benadeeld door jouw opmerkingen. Daarvoor ben ik inmiddels sterk geniet, en als ik dadelijk het forum afsluit dan denk ik ook echt niet na over dit topic.
Maar jij kunt je er iets bij voorstellen als de allergrootste wens in je leven niet vervuld kan worden? Datgene waar je alles voor aan de kant zet? Dat ligt een tijd gevoelig ja.
.
mandylion schreef:
13-08-2018 14:36
Voor mij voelt het inderdaad zo, een prominent pijnpunt wat (voor nu) een deel van mijn leven bepaald idd. Ik heb het daar zelf al moeilijk genoeg mee. Ik heb het niet nodig dat iemand nogmaals zout in die wond gaat strooien. Ik voel me overigens niet benadeeld door jouw opmerkingen. Daarvoor ben ik inmiddels sterk geniet, en als ik dadelijk het forum afsluit dan denk ik ook echt niet na over dit topic.
Maar jij kunt je er iets bij voorstellen als de allergrootste wens in je leven niet vervuld kan worden? Datgene waar je alles voor aan de kant zet? Dat ligt een tijd gevoelig ja.
:hug:
Daar kan zij zich niets bij voorstellen nee.
En dan kan het fijn zijn hier je hart te luchten zonder dat iemand veroordeelt en rotopmerkingen maakt
Daev83 schreef:
13-08-2018 14:18
Precies wat poppy ook zegt: irl ga je niet zeggen ; oh gefeliciteerd met je 3e kind, maar wat belachelijk dat je er voor 3 bent gegaan, dat is toch niet goed voor het milieu!!
Haha nee zoiets zou ik nooit zeggen en anderen ook niet, maar denk wel dat best veel mensen zoiets denken.

Een forum is bedoeld om van gedachten te wisselen en je mening te uiten, dus vandaar dat dit hier wel ter sprake komt.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
13-08-2018 13:38
Heeft niks met de wijste zijn te maken. Eerder met het nuchter bekijken van de online wereld.
Ik snap echt niet hoe je je op je ziel kunt laten trappen door een fictief persoon. Dat zegt in mijn ogen heel veel over jezelf. En dat je Ikigai in wil laten zien dat ze mensen zou kunnen kwetsen dat kan ik me nog ergens voorstellen. Maar toch geen 40 pagina's lang? En dit is niet het eerste topic waarin dat geprobeerd wordt.

Als je hier zo op in kunt gaan vraag ik me af hoe je in het echte leven staat. Het lijkt me dat je een heel zwaar leven hebt als je hier al zo van onder de indruk bent.
Ik zie achter de meeste nicks hier echte mensen en probeer daar net zo mee om te gaan als met de mensen die ik irl tegenkom.
Andersom werkt dat wat mij betreft ook zo: ik verwacht dat mensen hier op z'n minst proberen anderen in hun waarde te laten en niet te kwetsen.

Maar zoals ik irl sommige dingen kwetsend vind, zo vind ik dat hier ook.

Heeft niks met een zwaar leven te maken, maar meer met dat ik de contacten hier op het forum niet als wezenlijk anders ervaar dan contacten irl.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:44
Haha nee zoiets zou ik nooit zeggen en anderen ook niet, maar denk wel dat best veel mensen zoiets denken.

Een forum is bedoeld om van gedachten te wisselen en je mening te uiten, dus vandaar dat dit hier wel ter sprake komt.
Omgangsvormen zijn in het echte leven net zo belangrijk als op internet.

Dus irl hou je je kwetsende mening voor je, maar op internet plemp je em gewoon lekker neer, want hé, onbekenden, niet jouw probleem als die zich gekwetst voelen.

:nooo:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:01
Ik vind het inderdaad ook wel bijzonder dat volwassen vrouwen zich zo laten kwetsen door zomaar iemand op een forum. Hoe gaat dat dan in het echte leven, voel je je daar ook constant gekwetst?

Ik heb in elk geval al veel geleerd van dit forum, namelijk hoe ongelooflijk gevoelig sommige onderwerpen (overgewicht/ onvruchtbaarheid) liggen bij sommige vrouwen. Ik zal er rekening mee houden, zowel hier als irl.
Ach goh, nou ligt het opnieuw aan alle anderen, die voelen zich zo snel gekwetst en zijn zo gevoelig. :facepalm:

Hoe vaak denk je dat mensen IRL mensen tegenkomen die de dingen tegen ze zeggen die jij hier roept en op de manier waarop jij ze uit je toetsenbord krijgt? Zeg jij IRL de dingen die je hier zegt? Zeg je tegen mensen die 1 kind hebben dat ze toch echt een gemis in hun leven hebben? Zeg je tegen mensen die je vertellen een derde te krijgen of graag te willen dat ze hun kinderen dan niet meer genoeg aandacht kunnen geven en dat zo'n derde heel slecht voor het milieu is? Zeg je tegen vrouwen die BAM-moeder willen worden dat ze er beter niet aan kunnen beginnen en al helemaal niet aan een tweede, omdat dat niet goed zou zijn voor de kinderen? Zeg je tegen ouders waarvan de kinderen zich niet altijd even goed gedragen dat ze het helemaal verkeerd doen in de opvoeding? En dan op de manier zoals je het hier doet, met een 'kijk mij het eens helemaal perfect doen en wat sneu/dom van jou dat je het anders doet of ervaart' betweterig toontje? Ik gok van niet, dat het lekker makkelijk spuien is van achter je scherm, maar dat je IRL niet zo hoog van de toren blaast. En als je het wel doet dan denk ik dat je inderdaad mensen nogal kwetst en erg weinig vrienden overhoudt. Als je IRL zo praat dan ben je sociaal niet helemaal 100 en zullen mensen je gaan mijden.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
13-08-2018 14:52
Ach goh, nou ligt het opnieuw aan alle anderen, die voelen zich zo snel gekwetst en zijn zo gevoelig. :facepalm:

Hoe vaak denk je dat mensen IRL mensen tegenkomen die de dingen tegen ze zeggen die jij hier roept en op de manier waarop jij ze uit je toetsenbord krijgt? Zeg jij IRL de dingen die je hier zegt? Zeg je tegen mensen die 1 kind hebben dat ze toch echt een gemis in hun leven hebben? Zeg je tegen mensen die je vertellen een derde te krijgen of graag te willen dat ze hun kinderen dan niet meer genoeg aandacht kunnen geven en dat zo'n derde heel slecht voor het milieu is? Zeg je tegen vrouwen die BAM-moeder willen worden dat ze er beter niet aan kunnen beginnen en al helemaal niet aan een tweede, omdat dat niet goed zou zijn voor de kinderen? Zeg je tegen ouders waarvan de kinderen zich niet altijd even goed gedragen dat ze het helemaal verkeerd doen in de opvoeding? En dan op de manier zoals je het hier doet, met een 'kijk mij het eens helemaal perfect doen en wat sneu/dom van jou dat je het anders doet of ervaart' betweterig toontje? Ik gok van niet, dat het lekker makkelijk spuien is van achter je scherm, maar dat je IRL niet zo hoog van de toren blaast. En als je het wel doet dan denk ik dat je inderdaad mensen nogal kwetst en erg weinig vrienden overhoudt. Als je IRL zo praat dan ben je sociaal niet helemaal 100 en zullen mensen je gaan mijden.
:kneel:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-08-2018 14:47
Ik zie achter de meeste nicks hier echte mensen en probeer daar net zo mee om te gaan als met de mensen die ik irl tegenkom.
Andersom werkt dat wat mij betreft ook zo: ik verwacht dat mensen hier op z'n minst proberen anderen in hun waarde te laten en niet te kwetsen.

Maar zoals ik irl sommige dingen kwetsend vind, zo vind ik dat hier ook.

Heeft niks met een zwaar leven te maken, maar meer met dat ik de contacten hier op het forum niet als wezenlijk anders ervaar dan contacten irl.
Ik zie achter de meeste Nicks ook echt mensen maar in dit geval niet. Ik zie dit als ‘iemand’ (kan net zo goed een vent zijn) die recalcitrant zit te doen puur om zoveel mogelijk reacties te krijgen, en die geniet van van alle aandacht en ellenlange posten die zich continu blijven
herhalen.
Ik denk dat de kans klein is dat dit ‘echt’ is, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:18
Ik begreep ook wel dat die dingen gevoelig kunnen liggen, maar hóe gevoelig, nee daar had ik geen idee van.

Het lijkt me heel lastig als je zo'n prominent pijnpunt in je leven hebt, vooral voor jezelf. Er hoeft maar iets te gebeuren, of iemand hoeft maar iets te zeggen en jij voelt je alweer getroffen of benadeeld. Dat moet irl dan je hele leven bepalen.

Dit zou ook een eye opener kunnen zijn voor degene die zich gekwetst voelen? Misschien wordt het tijd om eens met iemand te gaan praten?
Omdat het kan:
Je drugsverleden ( en dat je nog steeds moet oppassen dat je niet getriggerd wordt) was dat wel echt of ook een act?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:18
Ik begreep ook wel dat die dingen gevoelig kunnen liggen, maar hóe gevoelig, nee daar had ik geen idee van.

Het lijkt me heel lastig als je zo'n prominent pijnpunt in je leven hebt, vooral voor jezelf. Er hoeft maar iets te gebeuren, of iemand hoeft maar iets te zeggen en jij voelt je alweer getroffen of benadeeld. Dat moet irl dan je hele leven bepalen.

Dit zou ook een eye opener kunnen zijn voor degene die zich gekwetst voelen? Misschien wordt het tijd om eens met iemand te gaan praten?
Mens, kap er nou toch eens mee. Heel geweldig en heerlijk dat jij je er niets bij voor kunt stellen. Het is je gegund, maar ik geloof er geen ene reet van wat je hier uit loopt te kramen.

Mss wordt het eens tijd dat jij eens met iemand gaat praten.

(en lees mijn onderschrift eens)
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 16:26
2.03% gewijzigd
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:18
Ik begreep ook wel dat die dingen gevoelig kunnen liggen, maar hóe gevoelig, nee daar had ik geen idee van.

Het lijkt me heel lastig als je zo'n prominent pijnpunt in je leven hebt, vooral voor jezelf. Er hoeft maar iets te gebeuren, of iemand hoeft maar iets te zeggen en jij voelt je alweer getroffen of benadeeld. Dat moet irl dan je hele leven bepalen.

Dit zou ook een eye opener kunnen zijn voor degene die zich gekwetst voelen? Misschien wordt het tijd om eens met iemand te gaan praten?
Uit deze laatste zin blijkt heel duidelijk wat een naar persoon je bent. Bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven