Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sheela, dat hoop ik ook heel erg, dat het met een sisser af zal lopen!
Duim voor je!
Spannende dagen weer voor een aantal...

Sheela: duim echt hard voor een goede echo volgende keer. Snap goed dat je er wakker van ligt.

Biekkie: dat klinkt hoopvol een heel licht streepje op de action test! Hoop dat hij vanavond mooi duidelijker is.

Vandaag ook negatief, zou me echt verbazen als het nog positief wordt. Maar wie weet, even geduld nog :).
Sheela, je krijgt vrijdag vast een mooi kloppend hartje in beeld

Hier net getest, duidelijk positief 5 dagen na tp. Gaan we weer.... Buik nog steeds ontzettend opgezet, ik zat net in een snikhete woonkamer op een verjaardag kon mijn vest niet uitdoen want dan zouden er mensen vragen gaan stellen. Ik was volgens mij vuurrood van de hitte. Gingen ze recht tegenover gieren, nou...toen werd ik echt groen zeg. Gatverdamme.
Vienna, ik hoop dat je morgen of overmorgen wel een mooie positieve test hebt!
Voor degene die zo lief is de tabel bij te houden, ik wil (nog) niet in t lijstje zwangeren. Al 3 x misgegaan, te confronterend 😑
Biekkie, gefeliciteerd!! :cheer: :cheer2:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Fijn nieuws Biekkie!! Ik hoop op een goede plakker!!! Toch al van harte :)
Ik kom even uit mijn radiostilte.
Op 1 Augustus heb ik een terugplaatsing gehad van een blasto, aanstaande Dinsdag is mijn officiële testdatum maar heb net al stiekem getest (15dpo). Hij is eindelijk weer eens POSITIEF!!

Is het dan hopelijk driemaal scheepsrecht voor mij.... ik ben blij maar ook zo bang nu!

Deze ronde acupunctuur erbij gedaan en dat heeft me ook enorm geholpen om rustig te blijven.

Op naar de verlengde wachtweken...
Duim voor jullie Labgeek en Biekkie voor de verlengde weken. Hopelijk gaat het allemaal goed!

Hier blijft de test negatief. Wel jammer, maar het is niet anders.
Biekkie en Labgeek gefeliciteerd!!! Nu die spannende wachtweken! :cheer2: :cheer2:

Hier nog niks. De pillen werken blijkbaar niet.
@Biekie: Voorzichtig gefeliciteerd!! Voor nu een goed teken. Maar snap dat je nog nergens van uit durft en kunt gaan.

@Viena: Voor jou vind ik het verdrietig, ook net nu er een paar wel een positieve test hebben. En nu dus nadenken hoe verder...pff, wat heftig. Veel sterkte.

@Lagbeek: Ook voor jou breek ik even in want vind het zo fijn voor je!! Hoop echt dat 3x scheepsrecht is. Het is zo moeilijk om nu die eerste weken door te komen, succes.

@Mahi-mahi: Jou had ik nog niet gefeliciteerd geloof ik, bij deze!! Super gaaf! Helemaal met PGD weinig kans geloof ik altijd.

@Sheela: Wat een onzekerheid zeg :(. Dat is helemaal niet waar je op zit te wachten. Ik hoop heel erg dat het volgende week mee blijkt te vallen. Een week duurt dan heel lang :(.

@Zizo: Ach wat onwijs balen zeg. Je wil er nu gewoon klaar mee zijn, dat begrijp ik helemaal. Toen ik met 13 weken moest 'bevallen', zeiden ze ook dat het zo lang duurde omdat mijn lichaam er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor was. Ik vond dat wel confronterend maar waarschijnlijk is het wel zo. Er was alleen iets mis met het vruchtje en dat is zo oneerlijk :(.
Blijf je deze week thuis van werk?

Verder vind ik het lastig om bij te houden merk ik.
Ik blijf gewoon mee duimen voor iedereen! Mochten wij voor een tweede willen gaan (eerst deze maar eens!), denk ik dat ik het hele traject best wel weer zwaar ga vinden. Het emotionele stuk ook wel, dat het bij iedereen om je heen vrij makkelijk lijkt te lukken en bij ons niet.
(Ik liep gisteren in de stad en zag hoeveel mensen kinderen hebben, soms blijft het me verbazen haha).
@labgeek en biekkie gefeliciteerd, en sterkte in de verlengde wachtweken..

@zizo, wat ontzettend naar zeg dat de pillen niet gewerkt hebben. Dat ook nog, ik denk dat je -als je wil- het over een paar dagen nog wel een keer mag proberen met de pillen. Volgens mij moeten ze gewoon de boel evenntriggeren en dan moet je lijf vervolgens de rest doen, dus misschien ben je er over een weekje wel klaar voor. Bij mij kwamen de pillen er ook intact weer uit, dat is waarom ik dit denk...

@sheela, ook met jou leef ik mee, heb deze situatie 2x meegemaakt 1x met goede afloop en 1x met slechte. Het goede nieuws is wel dat toen het goed ging het een spontane zwangerschap was waar we blijkbaar een week verkeerd zaten (ook regelmatige cyclus en ovulatietesten). En dat die dokter zegt dat hij dat nog nooit meegemaakt heeft vind ik echt belachelijk...dit gebeurt toch gewoon heel vaak? Zeker bij de spontane zwangerschappen (misschien daar minder ervaring mee). Dus ik zou ook proberen positief te blijven...maar hoedanook is zo’n week als deze gewoon vreselijk. Dus veel sterkte ook voor jou.
Labgeek & Biekkie!! Gefeliciteerd :yes: Fijn! En ik hoop dat het nu eens goed mag blijven gaan! :couple: !!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vienna: Bah wat verdrietig. En nu maar eens nadenken over vervolgstappen. En idd confronterend wanneer er ook goed nieuws is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Positieve testers: gefeliciteerd!!

Vienna balen weer. Sterkte.

Zizo wat rot. Hoop dat het nu snel komt. Neem je rust en tijd! Liefs en weet dat ik heel veel aan je denk en meeleef.
Oh wauw labgeek, gefeliciteerd!!!!

:cheer2: :hello:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lieve Labgeek, zooo blij voor jou! Ik hoop zo dat het dit keer goed mag gaan. Ik denk aan jou en stuur je zo een pb, liefs!

Biekkie ook gefeliciteerd!
Terug van vakantie en ik heb wel meegelezen, maar niet gereageerd. Allereerst heel veel sterkte voor jou Ziezo! Hopelijk komt het snel op gang. En natuurlijk ook sterkte voor Vienna. En Sheela, ik duim mee met de andere dames hier. (En ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben).

En Hoera voor alle positief testers.

Ik wordt volgende week gebeld voor een afspraak met de arts en dan hoor ik hoe de terugplaatsing van een cryo gaat gebeuren (met of zonder hormonen erbij) en wanneer ze daarmee willen gaan beginnen.
Ja dames, ik kruip weer onder m’n steen vandaan!!

Ten eerste een dikke knuffel voor Vienna... :hug:

En aan de andere kant deze (voorzichtig) voor Biekkie en Labgeek: :cheer: :high5: :cheer2: :hello: Gefeliciteerd met jullie positieve testen en sterkte met de verlengde wachtweken!

Vandaag is na lang wachten eindelijk weer een menstruatie op gang gekomen (gekukkig zonder Provera kuur te hoeven gebruiken) en ik ben dus ook vandaag gestart met de Progynova. Ik hoop morgen van het ziekenhuis te horen wanneer ze me voor het eerst willen zien om de dikte van het baarmoederslijmvlies te meten. Hopelijk duurt het niet al te lang voordat het mooi dik is voor terugplaatsing nummer 5... Zou dit ‘m dan eindelijk gaan worden?? :fortune:

Heb nog wel getwijfeld of ik nu zou moeten starten of nog een maand wachten. Ik twijfelde omdat ik nu waarschijnlijk in de eerste twee schoolweken af en toe weg zal moeten voor een echo... En ik vroeg me af of ik dat wel kon maken... Maar na overleg met een vriendin/collega en mijn man besloten er toch maar voor te gaan, dan moet ik maar af en toe even vervangen worden. Daar moeten mijn leerlingen dan maar even mee omgaan.

Hoe doen jullie dat? Proberen jullie de vruchtbaarheidsbehandelingen te ‘plannen’? Of moet alles ervoor wijken?

Ik ga proberen weer wat actiever mee te lezen en mee te schrijven nu er bij mij ook weer wat meer ‘gebeurt’. Hou vol toppers!!! :bigkiss:
Biekkie en Labgeek, voorzichtig gefeliciteerd!
En Vienna :hug:

Baggal, je bent zo lief dat je hier nog zo meeleeft! Wat een klucht met je huis, ik duim mee dat jullie binnenkort verhuizen en daar heerlijk zitten!

Zometeen een echo voor het meten van de dikte van het baarmoederslijmvlies en als het goed is wordt dan de datum voor de transfer geprikt.
Dank jullie meiden. Toch wel emotioneel eronder.
Maar we proberen goede plannen voor het komende jaar te maken, zodat we ons daar op kunnen richten.
Ik denk dat ik voorlopig vooral in de meeleesstand sta. Heel veel succes en geluk! Het is jullie allemaal van harte gegund!
Hey doces goed van je te horen. Fijn dat je weer aan de gang kunt. Ik denk dat je er goed aan doet gewoon je cyclus te volgen. Op school is er altijd iets waardoor t niet handig is. Maar t is even niet anders. Je kinderen komen daar echt wel overheen. Ik probeer afspraken wel zo vroeg of laat mogelijk te plannen als er iets mogelijk is om mijn collega's zo min mogelijk te belasten.
Maar een school die moeilijk doet over t krijgen van kinderen.... zou wel maf zijn ;)
Ik heb t met mijn collega's iig erg getroffen qua meeleven enz. En n paar mensen die ook bekend zijn in mmm

Vienna rustig aan hoor. Snap dat je even wat afstand neemt in verplichte pauze. Heb gemerkt dat zo'n rustperiode ook wel heel goed kan zijn.

Baggal wat n soap inderdaad met je huis. Deze week gaat alles duidelijk worden toch? Succes. En ondanks dat het naar voor haar is toch ook wel mooi dat dochter van je man je nu beter lijkt te begrijpen.

Voor alle anderen: liefs!

En hier: minder misselijk maar zo moe pfff. Gelukkig deze week nog vakantie.
Vienna, ik zou toch op de afgesproken datum nog eens testen niet iedereen bouwt even snel hcg op. Snap wel dat je er weinig vertrouwen in hebt, knuffel.

Labgeek, gefeliciteerd!

Zizo, gaat het een beetje? Ook voor jou een knuffel.

Boulu, bijna!!

Doces, ik hoop echt voor je dat tp5 m wordt!

Zot, en, bms al dik genoeg?

Mijn testen lopen mooi op. Ik zal op t andere topic zo een foto plaatsen. Ik hoop zo dat deze 5e tp m is!
Echo was goed, 9mm en mooi de 3 lagen. Transfer gepland, de 24e. Ze kwamen wel opeens met prednison slikken, maar dat ga ik hier natuurlijk niet meer geregeld krijgen. Start ik dan maandag mee, geeft nog een paar dagen voor de transfer. Wel voor hoor, prednison en antibiotica. Maar goed, ze zullen dit wel vaker doen denk ik dan maar...

Zie inmiddels wel uit naar die kant op vliegen en nog even relatieve rust. Ouders zijn daar dan nog en hebben zoon dan al 6 weken niet gezien, dus die is denk ik wel onder de pannen ;-)
Fijn zot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven