Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
donderdag 16 augustus 2018 om 12:39
Jeetje wat een spanning lees ik hier! Het spat gewoon echt van het scherm af. Labgeek: de wachtweken na een positieve test voelen ergens nog wel zwaarder, omdat je echt wat te verliezen hebt.
Sheela: Ik hoop dat je morgen een goede echo hebt.
Zot: Spanje komt er ook aan - hoe voel je je? En dan vooral mentaal?
Duufje: jij ook succes. Als ik het goed onthouden heb, heb je morgen een echo.
Hier lijkt het allemaal goed te komen met het huis. Hopelijk kan morgen echt de vlag uit!
Sheela: Ik hoop dat je morgen een goede echo hebt.
Zot: Spanje komt er ook aan - hoe voel je je? En dan vooral mentaal?
Duufje: jij ook succes. Als ik het goed onthouden heb, heb je morgen een echo.
Hier lijkt het allemaal goed te komen met het huis. Hopelijk kan morgen echt de vlag uit!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 16 augustus 2018 om 16:36
Labgeek en Biekkie, voorzichtig gefeliciteerd! Wat een spanning met die testen enzo. Ik hoop van harte dat alles goed blijft gaan.
Sheela, ik hoop zo op goed nieuws voor jou morgen. Wat zal het spannend zijn. Ik hoop dat je lichaam je niet in het ootje neemt, maar dat alles idd gewoon goed is.
Baggal, fijn dat het toch goed lijkt te komen met het huis!
Doces, ik had het al eerder eens aan je willen schrijven, maar ben het stom genoeg vergeten. Ik heb bij mijn kunstmatige cyclus gebruik gemaakt van pleisters met estradiol (estramon heten ze) ipv progynova. Het voordeel hiervan is dat je het niet oraal inneemt en het dus niet via je lever gaat. Dat geeft ook minder bijwerkingen. Nu ben ik natuurlijk te laat voor deze ronde en ik hoop van harte dat het daarna niet meer nodig gaat zijn, maar anders misschien een tip voor jou? Bij sommige vrouwen groeit het slijmvlies daarmee ook beter. Iig heel veel succes voor deze ronde!
innerpiece, fijn dat de hysteroscopie goed is gegaan. Sterkte met afwachten op de rest van het onderzoek.
mimarr, ik kan je niet helpen met je vraag, maar welkom hier.
Duufje, m'n duimen draaien voor jou. Ik hoop van harte dat er morgen een aantal mooie follikels te zien zijn. Veel succes!
Zot, fijn dat alles er mooi uitzag en de TP gepland is. Nog een klein weekje, heel spannend.
Vienna, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is
. Veel sterkte, meid. Ik hoop dat jullie mooie plannen kunnen maken en dat dat jullie geluk zal brengen.
Hier weer aan het stimuleren met clomid en bemfola. Maandag heb ik de echo. Ik hoop maar dat ik deze keer geen cystes krijg... Verder een beetje down. Straks is het alweer een jaar geleden dat ik m'n laatste punctie had. Er gaat zoveel tijd doorheen en ik heb het gevoel dat ik niets opschiet. Hopelijk heb ik na de echo weer een iets beter gevoel.
Sheela, ik hoop zo op goed nieuws voor jou morgen. Wat zal het spannend zijn. Ik hoop dat je lichaam je niet in het ootje neemt, maar dat alles idd gewoon goed is.
Baggal, fijn dat het toch goed lijkt te komen met het huis!
Doces, ik had het al eerder eens aan je willen schrijven, maar ben het stom genoeg vergeten. Ik heb bij mijn kunstmatige cyclus gebruik gemaakt van pleisters met estradiol (estramon heten ze) ipv progynova. Het voordeel hiervan is dat je het niet oraal inneemt en het dus niet via je lever gaat. Dat geeft ook minder bijwerkingen. Nu ben ik natuurlijk te laat voor deze ronde en ik hoop van harte dat het daarna niet meer nodig gaat zijn, maar anders misschien een tip voor jou? Bij sommige vrouwen groeit het slijmvlies daarmee ook beter. Iig heel veel succes voor deze ronde!
innerpiece, fijn dat de hysteroscopie goed is gegaan. Sterkte met afwachten op de rest van het onderzoek.
mimarr, ik kan je niet helpen met je vraag, maar welkom hier.
Duufje, m'n duimen draaien voor jou. Ik hoop van harte dat er morgen een aantal mooie follikels te zien zijn. Veel succes!
Zot, fijn dat alles er mooi uitzag en de TP gepland is. Nog een klein weekje, heel spannend.
Vienna, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is

Hier weer aan het stimuleren met clomid en bemfola. Maandag heb ik de echo. Ik hoop maar dat ik deze keer geen cystes krijg... Verder een beetje down. Straks is het alweer een jaar geleden dat ik m'n laatste punctie had. Er gaat zoveel tijd doorheen en ik heb het gevoel dat ik niets opschiet. Hopelijk heb ik na de echo weer een iets beter gevoel.
donderdag 16 augustus 2018 om 17:03
windmolen schreef: ↑16-08-2018 16:36Doces, ik had het al eerder eens aan je willen schrijven, maar ben het stom genoeg vergeten. Ik heb bij mijn kunstmatige cyclus gebruik gemaakt van pleisters met estradiol (estramon heten ze) ipv progynova. Het voordeel hiervan is dat je het niet oraal inneemt en het dus niet via je lever gaat. Dat geeft ook minder bijwerkingen. Nu ben ik natuurlijk te laat voor deze ronde en ik hoop van harte dat het daarna niet meer nodig gaat zijn, maar anders misschien een tip voor jou? Bij sommige vrouwen groeit het slijmvlies daarmee ook beter. Iig heel veel succes voor deze ronde!
Bedankt voor de tip! Ik hoop natuurlijk ook dat deze tp zal blijven plakken... maar ik houd het in mijn achterhoofd.
windmolen schreef: ↑16-08-2018 16:36Hier weer aan het stimuleren met clomid en bemfola. Maandag heb ik de echo. Ik hoop maar dat ik deze keer geen cystes krijg... Verder een beetje down. Straks is het alweer een jaar geleden dat ik m'n laatste punctie had. Er gaat zoveel tijd doorheen en ik heb het gevoel dat ik niets opschiet. Hopelijk heb ik na de echo weer een iets beter gevoel.
Vervelend gevoel he... dat er zo veel tijd voorbij gaat terwijl je het idee hebt dat er eigenlijk ‘niks’ gebeurt. Heel herkenbaar: als ik kijk naar hoe lang wij al bezig zijn word ik ook een beetje moedeloos. Steeds maar dat eeuwige wachten... Sterkte!

vrijdag 17 augustus 2018 om 08:04
En Sheela succes met de echo en Labgeek en Bekkie met eventueel nog een keer testen. Spannende dagen hier!
Ik duim ervoor dat het bij iedereen goed gaat.
Ik heb een niet zo spannende vraag. Hoe lang bleef jullie buik lastig doen na de punctie? De punctie is nu bijna vijf weken geleden en mijn buik lijkt nog steeds dikker te zijn. En ik heb ook weer een beetje last van mijn eierstokken lijkt het wel (hoewel er ook weer een eisprong aan zit te komen). Vind het een beetje onzinnig om hiervoor het ziekenhuis te bellen. Maar vind het tegelijk wel erg lang duren.
Ik duim ervoor dat het bij iedereen goed gaat.
Ik heb een niet zo spannende vraag. Hoe lang bleef jullie buik lastig doen na de punctie? De punctie is nu bijna vijf weken geleden en mijn buik lijkt nog steeds dikker te zijn. En ik heb ook weer een beetje last van mijn eierstokken lijkt het wel (hoewel er ook weer een eisprong aan zit te komen). Vind het een beetje onzinnig om hiervoor het ziekenhuis te bellen. Maar vind het tegelijk wel erg lang duren.
vrijdag 17 augustus 2018 om 08:07

vrijdag 17 augustus 2018 om 09:30
Ik ben niet bijgelezen en inmiddels weer aan het werk, dus alleen even een snelle update...
Nadat ik de laatste 2 keer voor mijn doen behoorlijk goed reageerde op het stimuleren is het nu weer zoals vanouds k*t helaas.
Aan de rechterkant 3 (wel alle 3 mooie grote) en links niks. Linkereierstok was eerst ook niet te vinden, die ligt gedraaid en helemaal weggestopt, maar was toen ze hem uiteindelijk vond ook leeg. Die kant gaf de laatste punctie ook problemen, was toen ook nauwelijks te vinden en moeilijk aan te prikken.
Maandag punctie. Stoppen is niet echt een optie, aangezien we een groot deel van de kosten toch al gehad hebben nu. Dus we moeten maar door met 3. Geeft geen fijn gevoel, omdat de afvalrace bij ons altijd nogal behoorlijk is. Maar aan de andere kant weet ik ook dat we maar 1 goede nodig hebben.
Het houdt niet over in elk geval, maar er is ook nog niks verloren. Word een beetje extra spannend nu.
Nadat ik de laatste 2 keer voor mijn doen behoorlijk goed reageerde op het stimuleren is het nu weer zoals vanouds k*t helaas.
Aan de rechterkant 3 (wel alle 3 mooie grote) en links niks. Linkereierstok was eerst ook niet te vinden, die ligt gedraaid en helemaal weggestopt, maar was toen ze hem uiteindelijk vond ook leeg. Die kant gaf de laatste punctie ook problemen, was toen ook nauwelijks te vinden en moeilijk aan te prikken.
Maandag punctie. Stoppen is niet echt een optie, aangezien we een groot deel van de kosten toch al gehad hebben nu. Dus we moeten maar door met 3. Geeft geen fijn gevoel, omdat de afvalrace bij ons altijd nogal behoorlijk is. Maar aan de andere kant weet ik ook dat we maar 1 goede nodig hebben.
Het houdt niet over in elk geval, maar er is ook nog niks verloren. Word een beetje extra spannend nu.
vrijdag 17 augustus 2018 om 10:35
@Duufje: wat een enorme tegenvaller... Kan me heel goed voorstellen dat je het nu even niet meer ziet zitten. Tegelijkertijd zeg je het zelf al: er hoeft er maar één goede bij te zitten... Ik ga voor je duimen maandag en ik hoop op mooi resultaat! Sterkte!
@Blauwerok: fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken maar kan me voorstellen dat je daar wel een beetje klaar mee bent. Hopelijk zakt het snel af!!
@Blauwerok: fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken maar kan me voorstellen dat je daar wel een beetje klaar mee bent. Hopelijk zakt het snel af!!
vrijdag 17 augustus 2018 om 10:59
Balen zeg duufje! Duim heel hard mee dat de goede er toch tussen zit.
Sheela: heel veel succes, hoop dat het allemaal goed zal zijn!
Het is jullie echt gegund.
Met mij gaat het even wat minder goed. Vooral vanwege een grote verandering op het werk (nieuwe baan en net na start grote aankondiging), ben echt enorm aan het zwemmen nu. Had gehoopt dat de nieuwe baan mij veel afleiding en nieuwe energie zou geven en dit ook het mislukken van ons medisch traject wat minder erg zou maken, maar het tegengestelde is waar.... Sorry voor het off-topic...
We hebben wel de eerste stappen gezet om andere opties te onderzoeken (adoptie/pleegzorg).
Sheela: heel veel succes, hoop dat het allemaal goed zal zijn!
Het is jullie echt gegund.
Met mij gaat het even wat minder goed. Vooral vanwege een grote verandering op het werk (nieuwe baan en net na start grote aankondiging), ben echt enorm aan het zwemmen nu. Had gehoopt dat de nieuwe baan mij veel afleiding en nieuwe energie zou geven en dit ook het mislukken van ons medisch traject wat minder erg zou maken, maar het tegengestelde is waar.... Sorry voor het off-topic...
We hebben wel de eerste stappen gezet om andere opties te onderzoeken (adoptie/pleegzorg).

vrijdag 17 augustus 2018 om 12:52
Vienna sterkte!
Duuf: ik zie het nu pas in dit topic.. ik ken het .. aan 1 kant niks.. wat klote is dat. Ik duim voor het gouden ei! Er is nog hoop.
Hier ook best ontgoogeld.. het was wel gegroeid maar er was een trage hartslag... weer een week afwachten.. het zou ook eens wel soepel gaan zeg...
Als het volgende week niet verbeterd is dan is het niet vitaal. Ik ga nu maar even proberen te slapen en dan weer met hopelijk frisse moed deze week tegemoet.
Duuf: ik zie het nu pas in dit topic.. ik ken het .. aan 1 kant niks.. wat klote is dat. Ik duim voor het gouden ei! Er is nog hoop.
Hier ook best ontgoogeld.. het was wel gegroeid maar er was een trage hartslag... weer een week afwachten.. het zou ook eens wel soepel gaan zeg...
Als het volgende week niet verbeterd is dan is het niet vitaal. Ik ga nu maar even proberen te slapen en dan weer met hopelijk frisse moed deze week tegemoet.
vrijdag 17 augustus 2018 om 13:17
Sheela & Duuf: voor jullie wordt het weer spannend de aankomende dagen!!
Tja - Duuf, wat je zegt: het hoeft er maar een te zijn. Maar ik snap ook dat je bang bent en dat je wel gewoon de punctie laat doorgaan. Bovendien geldt ook dat als je opnieuw zou prikken je niet perse meer follikels zou hebben. Kus!
Sheela: Ik hoop enorm dat het goed groeit en er daadwerkelijk verbetering is volgende week!!
Tja - Duuf, wat je zegt: het hoeft er maar een te zijn. Maar ik snap ook dat je bang bent en dat je wel gewoon de punctie laat doorgaan. Bovendien geldt ook dat als je opnieuw zou prikken je niet perse meer follikels zou hebben. Kus!
Sheela: Ik hoop enorm dat het goed groeit en er daadwerkelijk verbetering is volgende week!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

vrijdag 17 augustus 2018 om 15:04
Ik leef zo met jullie mee allemaal, maar merk ook dat ik even niet zo goed weet wat ik moet zeggen. Zit niet onwijs lekker in mijn vel en de spanning voor onze poging stijgt bij mij wel enorm merk ik.
Duufje, succes met de punctie maandag, ik duim voor je! En Sheela, ook hier heel veel sterkte. Wat een onzekerheid, ik hoop zo dat het we volgende week beter uit ziet.
Duufje, succes met de punctie maandag, ik duim voor je! En Sheela, ook hier heel veel sterkte. Wat een onzekerheid, ik hoop zo dat het we volgende week beter uit ziet.
vrijdag 17 augustus 2018 om 21:38
Duufje, ik had op meer voor je gehoopt, maar ga keihard duimen voor deze drie mooie follikels. Het kan hiermee zeker lukken en ik gun het je zo. Wat zal het spannend voor jullie zijn maandag en de dagen erna. Veel geluk en sterkte.
Sheela, bah, niet het nieuws wat ik graag van je had gelezen. Wel fijn dat er groei en een hartje is, maar ik had gehoopt op een grote inhaalslag. Ik blijf voor je duimen en hopen dat het goed komt. Er was hier ooit eerder een keer een dame met een achterlopend embryo, volgens mij was dat Lampje. Zij had zelfs ICSI gedaan en was dus zeker van de ovulatiedatum, maar het embryo liep toch erg achter. Bij haar is alles goed gekomen. Ik weet alleen niet meer hoe groot het verschil was, mss weet iemand die al langer hier schrijft dat nog? En ook weet ik niet hoe vaak het voorkomt dat het goed afloopt, maar het kan wel en ik hoop het van harte voor je. Veel sterkte met afwachten.
Doces, thanks. En ja, dat eeuwige wachten. Het ging een hele tijd goed, maar nu is m'n geduld weer even op, blijkbaar. Ik word trouwens ook heel moe ervan dat ik met alles er rekening mee moet houden en plannen enzo (waar jij eerder over schreef). Mijn man en ik zijn best vaak onderweg en het is soms een heel gedoe om rond m'n ovulatie bij elkaar te zijn en rond m'n menstruatie niet teveel te plannen. Ik vind het ook vaak lastig te besluiten wanneer ik de kinderwens op de eerste plaats moet stellen en wanneer de rest van het leven. Heel vermoeiend al die besluiten en al dat gepuzzel.
Sheela en Zot:
.
Sheela, bah, niet het nieuws wat ik graag van je had gelezen. Wel fijn dat er groei en een hartje is, maar ik had gehoopt op een grote inhaalslag. Ik blijf voor je duimen en hopen dat het goed komt. Er was hier ooit eerder een keer een dame met een achterlopend embryo, volgens mij was dat Lampje. Zij had zelfs ICSI gedaan en was dus zeker van de ovulatiedatum, maar het embryo liep toch erg achter. Bij haar is alles goed gekomen. Ik weet alleen niet meer hoe groot het verschil was, mss weet iemand die al langer hier schrijft dat nog? En ook weet ik niet hoe vaak het voorkomt dat het goed afloopt, maar het kan wel en ik hoop het van harte voor je. Veel sterkte met afwachten.
Doces, thanks. En ja, dat eeuwige wachten. Het ging een hele tijd goed, maar nu is m'n geduld weer even op, blijkbaar. Ik word trouwens ook heel moe ervan dat ik met alles er rekening mee moet houden en plannen enzo (waar jij eerder over schreef). Mijn man en ik zijn best vaak onderweg en het is soms een heel gedoe om rond m'n ovulatie bij elkaar te zijn en rond m'n menstruatie niet teveel te plannen. Ik vind het ook vaak lastig te besluiten wanneer ik de kinderwens op de eerste plaats moet stellen en wanneer de rest van het leven. Heel vermoeiend al die besluiten en al dat gepuzzel.
Sheela en Zot:

zaterdag 18 augustus 2018 om 09:32
Lieve meiden,
Wat een heftige dingen weer allemaal
. Ik blijf er vaak niet over uit kunnen hoe oneerlijk het is.
@Sheela: Had ook gereageerd op het andere topic maar vindt het ontzettend verdrietig voor je. Natuurlijk wel iets te zien maar snap dat het nu heel onzeker is en weinig hoopt geeft. Sterkte deze week.
@Duufje: Ook voor jou had ik natuurlijk gehoopt op beter nieuws. Helemaal nu
. Heel veel succes maandag!!
@Vienna: Begrijpelijk dat het even wat minder gaat, helemaal met je baan erbij! Dat trok ik in de tijden van het traject echt niet.
Moeilijk dat jullie je verder aan het verdiepen zijn... Sterkte.
@Zizo: Hoe is het nu met je? Nog niks gebeurd? Wat rot allemaal zeg. Heb je al enig idee wanneer jullie verder willen of kunnen? Denk aan je!!
@Windmolen: Jij bent ook al zo'n lange meeschrijver en ik begrijp je moedeloosheid helemaal. Al ontzettend veel behandelingen gehad, nooit een positieve test, nu weer 'zelf' proberen...pff, wat een lange adem moet je dan hebben.
Zo lastig wanneer je weer verder moet/kan met IVF. Al snap ik heel goed dat je dat ook niet zo meer ziet zitten. En dat is het erge van dit alles: niks is leuk meer aan het zwanger proberen te worden. Aan alles zit verdriet en angst verbonden. En inderdaad zelf proberen is dan ook zo'n ding, en helemaal lastig als je elkaar niet altijd veel ziet.
Ik sta onderaan het lijstje zie ik!! (of terwijl: samen met MssF de eerste die nu uitgerekend is). Bijzonder! Toch ben ik nog steeds bang dat er iets mis is met hem. Nou ja jullie zullen het binnenkort horen hoe het ervoor staat
.
Heel veel succes iedereen!
Wat een heftige dingen weer allemaal

@Sheela: Had ook gereageerd op het andere topic maar vindt het ontzettend verdrietig voor je. Natuurlijk wel iets te zien maar snap dat het nu heel onzeker is en weinig hoopt geeft. Sterkte deze week.
@Duufje: Ook voor jou had ik natuurlijk gehoopt op beter nieuws. Helemaal nu

@Vienna: Begrijpelijk dat het even wat minder gaat, helemaal met je baan erbij! Dat trok ik in de tijden van het traject echt niet.
Moeilijk dat jullie je verder aan het verdiepen zijn... Sterkte.
@Zizo: Hoe is het nu met je? Nog niks gebeurd? Wat rot allemaal zeg. Heb je al enig idee wanneer jullie verder willen of kunnen? Denk aan je!!
@Windmolen: Jij bent ook al zo'n lange meeschrijver en ik begrijp je moedeloosheid helemaal. Al ontzettend veel behandelingen gehad, nooit een positieve test, nu weer 'zelf' proberen...pff, wat een lange adem moet je dan hebben.
Zo lastig wanneer je weer verder moet/kan met IVF. Al snap ik heel goed dat je dat ook niet zo meer ziet zitten. En dat is het erge van dit alles: niks is leuk meer aan het zwanger proberen te worden. Aan alles zit verdriet en angst verbonden. En inderdaad zelf proberen is dan ook zo'n ding, en helemaal lastig als je elkaar niet altijd veel ziet.
Ik sta onderaan het lijstje zie ik!! (of terwijl: samen met MssF de eerste die nu uitgerekend is). Bijzonder! Toch ben ik nog steeds bang dat er iets mis is met hem. Nou ja jullie zullen het binnenkort horen hoe het ervoor staat

Heel veel succes iedereen!
zondag 19 augustus 2018 om 09:50
Verdorie, gisteren een migraine aanval gekregen... Ik heb ongeveer 7 jaar geleden voor het eerst een migraine aanval gehad. Begint met aura (schitteringen die vanuit mijn ooghoek optrekken tot ik de helft van mijn gezichtsveld mis), de hoofdpijn is niet eens zo extreem als wat je wel eens hoort / leest, maar ik voel me wel misselijk en slap. Ben helemaal gesloopt na afloop. Heb dat misschien twee of drie keer per jaar.
Gisterochtend had ik een botsing met de deur (die stond open, maar minder ver dan ik dacht) en ik klapte met mijn voorhoofd tegen de openstaande deur. Meteen langdurig (ruim een uur) gekoeld en het is niet zo blauw maar er zit wel een bult die zeer doet. Gewoon niet handig van me (net als het stoten van mijn scheenbeen tegen de openstaande punt van de vaatwasserklep laatst, waar toen die enorme ontsteking in kwam... ik ben gewoon een beetje een kluns...

Later op de middag kwam het aura opzetten. Waar ik gisteren enorm van ben geschrokken is dat ik ook een soort afasie had. Ik kon niet meer goed praten, ik zei de verkeerde letters / klanken / woorden. Ik praatte echt onzin. Dat heb ik nooit eerder gehad. Ik hoorde wel dat het niet klopte wat ik zei, maar ik dacht dat ik het goed zei (snap je het nog?) Gelukkig bleef mijn man heel rustig en kalm. In de loop van de avond ging het praten wel weer beter, maar ben er erg van geschrokken. Ben op tijd naar bed gegaan en heb heel lang wakker gelegen. Nu voel ik me vooral heel moe en duf.
Denk dat er in mijn hoofd even te veel bij elkaar kwam: die klap, de hormonen (Progynova)... Hopelijk blijft het bij deze ene keer. Had ook al weer een paar maanden geen migraine aanval meer gehad...
zondag 19 augustus 2018 om 10:19
Doces, hé wat rot! Als je dat nooit zo hebt is het best eng ja, doe maar even rustig aan. Voor mij heel herkenbaar, dus ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb chronische migraine, soms wel 15 aanvallen per maand, al van kind af aan. Met sumatriptan injecties of pillen goed te doen op sommige ernstige aanvallen na, ben weleens naar ziekenhuis afgevoerd dat ze dachten dat ik een hersenbloeding had.
Tijdens zwangerschap gelukkig zelden migraine, in t begin soms wel.
Zot, gaat t? Kop op he!!
Vandaag uitslag mogen mailen naar ziekenhuis, hopelijk mailen ze snel de datum afspraak door. Ik hoop dat ze m niet weer ergens eind week 7 inplannen.
T gaat wel goed, testen zijn duidelijk, clearblue gaf vrijdag 2-3 weken aan gelukkig.
Ik heb chronische migraine, soms wel 15 aanvallen per maand, al van kind af aan. Met sumatriptan injecties of pillen goed te doen op sommige ernstige aanvallen na, ben weleens naar ziekenhuis afgevoerd dat ze dachten dat ik een hersenbloeding had.
Tijdens zwangerschap gelukkig zelden migraine, in t begin soms wel.
Zot, gaat t? Kop op he!!
Vandaag uitslag mogen mailen naar ziekenhuis, hopelijk mailen ze snel de datum afspraak door. Ik hoop dat ze m niet weer ergens eind week 7 inplannen.
T gaat wel goed, testen zijn duidelijk, clearblue gaf vrijdag 2-3 weken aan gelukkig.

zondag 19 augustus 2018 om 11:12
Hoi allemaal. Ik moest vandaag echt weer is even hier komen kijken hoe het met iedereen gaat!
Wat baal ik ontzettend als ik zie dat sommige nog steeds bezig zijn. Ik hoop met jullie mee allemaal
@duuf heel veel succes morgen. Ik hoop dat de gelukstreffer er dit keer bij zit!
@windmolen ik wil jou ook even een hart onder de riem steken! Je bent al zolang bezig en ik snap je frustratie helemaal.
Aan alle dames die er na mij bij zijn gekomen en de langere meeschrijvers, een hele dikke knuffel. Ik gun het jullie allemaal!
Wat baal ik ontzettend als ik zie dat sommige nog steeds bezig zijn. Ik hoop met jullie mee allemaal
@duuf heel veel succes morgen. Ik hoop dat de gelukstreffer er dit keer bij zit!
@windmolen ik wil jou ook even een hart onder de riem steken! Je bent al zolang bezig en ik snap je frustratie helemaal.
Aan alle dames die er na mij bij zijn gekomen en de langere meeschrijvers, een hele dikke knuffel. Ik gun het jullie allemaal!