Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
maandag 13 augustus 2018 om 20:53
@Zot: misschien heb ik even iets gemist, maar waarvoor moet je aan de prednison? En waarvoor de antibiotica? Fijn dat het bms mooi dik is!!
Ik heb de 24e augustus een eerste echo om de dikte van het bms te meten. Ben benieuwd... vorige keren was het steeds een behoorlijk gedoe om het dik genoeg te krijgen...
Ik heb de 24e augustus een eerste echo om de dikte van het bms te meten. Ben benieuwd... vorige keren was het steeds een behoorlijk gedoe om het dik genoeg te krijgen...

dinsdag 14 augustus 2018 om 03:34
He Doces, wat irritant dat het zo’n gedoe is je bms goed te krijgen. Gelukkig gaat dat hier op de decapeptyl/progynova altijd wel goed. In Spanje doen ze standaard voor de transfer 5 dagen doxycicline, om de kans op infecties te verminderen en daarmee de kans groter te maken dat je lichaam niet gelijk het embryo ‘afstoot’. Prednison heb ik nooit eerder gebruikt maar doet volgens mij een beetje hetzelfde, het kan helpen bij de innesteling. Volgens mij wordt het in het buitenland vaker gebruikt, maar in NL bijna niet.
Succes Doces!
Succes Doces!
dinsdag 14 augustus 2018 om 08:17
Fijn dat de echo goed was Zot! En fijn dat je er toch ook een aangename tijd van kan maken met je ouders daar. Al kan ik me ook voorstellen dat je tegen de TP opziet hoor en dan de wachtweken. Pfff!
Doces: TP 5 alweer! Heel veel succes.
Sheela: Ik hoop dat het bij jou goed gaat met de echo en je de vorige keer net iets minder ver was dan dat jezelf dacht.
Ik ben gister bij de solicitor geweest. Hopen deze week de exchange te kunnen doen vwb het nieuwe huis.
Doces: TP 5 alweer! Heel veel succes.
Sheela: Ik hoop dat het bij jou goed gaat met de echo en je de vorige keer net iets minder ver was dan dat jezelf dacht.
Ik ben gister bij de solicitor geweest. Hopen deze week de exchange te kunnen doen vwb het nieuwe huis.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 14 augustus 2018 om 09:57
Ik heb geprobeerd bij te lezen, maar wat een taak is dat als je even niet online bent 
MahiMahi, volgens mij had ik jouw goede nieuws helemaal gemist... alsnog van harte!
Labgeek en Biekkie ook voorzichtig gefeliciteerd! Ga voor jullie allebei ontzettend duimen dat het goed blijft gaan.
Biekkie, ik heb voldoende utrogestan hoor. Is niet meer nodig. Lief dat je er nog aan denkt.
Sheela, bah wat een spanning zeg. Hoop ontzettend dat we vanaf nu alleen nog maar goed nieuws van je lezen. Vind het zo bijzonder dat je alsnog op de natuurlijke manier zwanger bent geworden.
Stippel, ook weer bijna onderweg dus. M'n duimen gaan uiteraard ook voor jou weer draaien.
Zot en Doces, hoop dat jullie allebei een hele mooie plakker krijgen. Het is jullie beiden zo ontzettend gegund. Jullie hebben allebei (op een heel andere manier) een veel te lange weg moeten volgen...
Vienna
. Hoop dat je kunt gaan genieten van je rust de komende tijd. Ik heb zelf een keer verplicht even pauze moeten nemen en ik zag daar op voorhand heel erg tegenop, maar het heeft me destijds ontzettend goed gedaan. En nu na de vorige miskraam, heb ik ook wer best lang rust genomen, had ik ook echt nodig. Het lijkt even vervelend, maar het is soms heel goed.
ZiZo, denk aan je.
Baggal, het word ook wel tijd zeg. Ik zou er doodziek van worden dat het allemaal maar duurt en duurt. Hoop dat jullie deze week duidelijkheid krijgen en snel kunnen verhuizen.
Hier gaat het goed. Ben inmiddels een paar dagen aan het prikken en heb nergens last van. Is aan de ene kant een zegen, maar aan de andere kant zou ik er liever wel iets van merken... ben nu bang dat het niets doet. Maar ik heb er eigenlijk nooit echt last van, dus dat zegt niets. Vrijdag gaan we het zien. Vind het wel ontzettend spannend allemaal. Het is een doodeng idee dat we over een week of 2 ook gewoon kunnen weten dat er nooit meer een kindje van ons komt. Maar daar gaan we nu nog niet vanuit natuurlijk, wat niet wil zeggen dat ik die spoken wel geregeld zie.

MahiMahi, volgens mij had ik jouw goede nieuws helemaal gemist... alsnog van harte!
Labgeek en Biekkie ook voorzichtig gefeliciteerd! Ga voor jullie allebei ontzettend duimen dat het goed blijft gaan.
Biekkie, ik heb voldoende utrogestan hoor. Is niet meer nodig. Lief dat je er nog aan denkt.
Sheela, bah wat een spanning zeg. Hoop ontzettend dat we vanaf nu alleen nog maar goed nieuws van je lezen. Vind het zo bijzonder dat je alsnog op de natuurlijke manier zwanger bent geworden.
Stippel, ook weer bijna onderweg dus. M'n duimen gaan uiteraard ook voor jou weer draaien.
Zot en Doces, hoop dat jullie allebei een hele mooie plakker krijgen. Het is jullie beiden zo ontzettend gegund. Jullie hebben allebei (op een heel andere manier) een veel te lange weg moeten volgen...
Vienna

ZiZo, denk aan je.
Baggal, het word ook wel tijd zeg. Ik zou er doodziek van worden dat het allemaal maar duurt en duurt. Hoop dat jullie deze week duidelijkheid krijgen en snel kunnen verhuizen.
Hier gaat het goed. Ben inmiddels een paar dagen aan het prikken en heb nergens last van. Is aan de ene kant een zegen, maar aan de andere kant zou ik er liever wel iets van merken... ben nu bang dat het niets doet. Maar ik heb er eigenlijk nooit echt last van, dus dat zegt niets. Vrijdag gaan we het zien. Vind het wel ontzettend spannend allemaal. Het is een doodeng idee dat we over een week of 2 ook gewoon kunnen weten dat er nooit meer een kindje van ons komt. Maar daar gaan we nu nog niet vanuit natuurlijk, wat niet wil zeggen dat ik die spoken wel geregeld zie.
dinsdag 14 augustus 2018 om 10:25
Dat wist ik niet. Wel interessant want ik gebruik al jaren Budenofalk (een soort 'zusje' van Prednison) i.v.m. mijn leverziekte. Heb bij de eerste vier terugplaatsingen alleen niet gemerkt dat het de innesteling heeft bevorderd... Maar wie weet wat het doet. Veel succes Zot, ik duim voor je!
Dankjewel lieve Duufje! Ik hoop het ook...
Duufje schreef: ↑14-08-2018 09:57Hier gaat het goed. Ben inmiddels een paar dagen aan het prikken en heb nergens last van. Is aan de ene kant een zegen, maar aan de andere kant zou ik er liever wel iets van merken... ben nu bang dat het niets doet. Maar ik heb er eigenlijk nooit echt last van, dus dat zegt niets. Vrijdag gaan we het zien. Vind het wel ontzettend spannend allemaal. Het is een doodeng idee dat we over een week of 2 ook gewoon kunnen weten dat er nooit meer een kindje van ons komt. Maar daar gaan we nu nog niet vanuit natuurlijk, wat niet wil zeggen dat ik die spoken wel geregeld zie.
Wat een spanning en onzekerheid moet dat geven zeg... Dat lijkt me inderdaad een doodeng idee. Ik probeer mezelf altijd enigszins 'positief neutraal' op te stellen (makkelijker gezegd dan gedaan...) Ik probeer mijn eigen enthousiasme en hoop soms bewust een beetje te temperen omdat mijn fantasie met me op de loop gaat en ik de klap dan des te harder vind als het (weer) niet lukt. Maar tegelijkertijd wil ik me niet steeds verdrietig of negatief voelen. Vandaar het 'positief neutrale'... Heel veel sterkte met deze spannende, stressvolle tijd, Duufje! Ook voor jou duim ik!!
Hier: nu een paar dagen bezig met de Progynova en ik werd vanochtend helemaal 'blegh' wakker... Hoofdpijn, beetje misselijk / weeïg gevoel. Gewoon niet fijn. Gelukkig heb ik nog twee weken vakantie voordat ik weer aan het werk moet, maar dit is niet prettig. Hopelijk doet het in ieder geval wat en is het bms volgende week vrijdag mooi dik...

dinsdag 14 augustus 2018 om 13:01
Even speciaal voor Duufje
Ik snap helemaal wat je bedoelt... En dan waren wij nog niet eens aan de laatste poging toe. Wij kregen dat gevoel een beetje toen we de stap naar Gent maakten. Een mogelijke uitkomst was geweest dat er in alle embryo's allerlei afwijkingen zouden worden gevonden en dat daarmee deze weg voor ons dan ook op zou houden. Gelukkig kwam het niet zover, maar die gedachtes kunnen je ontzettend bezighouden en soms ook beangstigen.
Kon ik maar iets voor jullie doen voor een goede afloop, dan zou ik het hebben gedaan. Bij gebrek aan beter blijf ik maar gewoon heel hard voor jullie duimen.
Ik snap helemaal wat je bedoelt... En dan waren wij nog niet eens aan de laatste poging toe. Wij kregen dat gevoel een beetje toen we de stap naar Gent maakten. Een mogelijke uitkomst was geweest dat er in alle embryo's allerlei afwijkingen zouden worden gevonden en dat daarmee deze weg voor ons dan ook op zou houden. Gelukkig kwam het niet zover, maar die gedachtes kunnen je ontzettend bezighouden en soms ook beangstigen.
Kon ik maar iets voor jullie doen voor een goede afloop, dan zou ik het hebben gedaan. Bij gebrek aan beter blijf ik maar gewoon heel hard voor jullie duimen.

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 14 augustus 2018 om 17:48
dinsdag 14 augustus 2018 om 21:07
Hoi dames,
Graag zou ik me aansluiten bij dit topic.
Vriend (32) en ik (26) zijn een jaar geleden begonnen met zwanger worden. Ivm heftige menstruatieklachten een paar maanden geleden de stap naar de huisarts gezet, omdat ik niet langer wilde proberen als dat mogelijk toch geen zin heeft. Vriend zijn ouders hadden namelijk allebei vruchtbaarheidsproblemen dus de kans was wel reëel dat hij dat ook zou hebben. En dat blijkt dus ook zo te zijn.
De fertiliteitarts heeft ons vandaag verteld dat uit beide semen onderzoeken is gebleken dat er geen 'rijpe' zaadcellen aanwezig zijn in vriend zijn sperma. Ze gaat ons daarom doorverwijzen naar een universitair ziekenhuis voor (waarschijnlijk) icsi + mesa/pesa/tese. Nu eerst uitzoeken naar welke ziekenhuis we willen en dan daar een afspraak maken voor de intake.
Hebben jullie tips of dingen om rekening mee te houden wat betreft het kiezen van een ziekenhuis? De keuze gaat bij ons tussen VUmc, Amc en Umc.
Graag zou ik me aansluiten bij dit topic.
Vriend (32) en ik (26) zijn een jaar geleden begonnen met zwanger worden. Ivm heftige menstruatieklachten een paar maanden geleden de stap naar de huisarts gezet, omdat ik niet langer wilde proberen als dat mogelijk toch geen zin heeft. Vriend zijn ouders hadden namelijk allebei vruchtbaarheidsproblemen dus de kans was wel reëel dat hij dat ook zou hebben. En dat blijkt dus ook zo te zijn.
De fertiliteitarts heeft ons vandaag verteld dat uit beide semen onderzoeken is gebleken dat er geen 'rijpe' zaadcellen aanwezig zijn in vriend zijn sperma. Ze gaat ons daarom doorverwijzen naar een universitair ziekenhuis voor (waarschijnlijk) icsi + mesa/pesa/tese. Nu eerst uitzoeken naar welke ziekenhuis we willen en dan daar een afspraak maken voor de intake.
Hebben jullie tips of dingen om rekening mee te houden wat betreft het kiezen van een ziekenhuis? De keuze gaat bij ons tussen VUmc, Amc en Umc.
dinsdag 14 augustus 2018 om 21:23
Dat is schrikken mimarr...
Je bent van harte welkom om hier mee te schrijven.
Voor zover ik weet doet het VUmc geen MESA/PESA/TESE, dus dat ziekenhuis zou dan afvallen in jullie geval.
Mocht ik er naast zitten en zou je wel voor het VUmc kunnen kiezen: ik heb daar fijne ervaringen (twee ICSI trajecten gedaan). Het is een lange weg geweest voor ons met veel ups en vooral veel downs, en ik had echt het gevoel dat de artsen erg met ons mee leefden.

Voor zover ik weet doet het VUmc geen MESA/PESA/TESE, dus dat ziekenhuis zou dan afvallen in jullie geval.
Mocht ik er naast zitten en zou je wel voor het VUmc kunnen kiezen: ik heb daar fijne ervaringen (twee ICSI trajecten gedaan). Het is een lange weg geweest voor ons met veel ups en vooral veel downs, en ik had echt het gevoel dat de artsen erg met ons mee leefden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 14 augustus 2018 om 22:36
Mimarr, wat vervelend zeg!
Het VUmc doet wel PESA zelf (na bezoek/goedkeuring van uroloog in het VUmc doen ze deze handeling in het IVF centrum). Het VU doet zelf geen MESA maar wil wel met zaad verkregen uit MESA werken. Alleen TESE ondersteunen ze helemaal niet.
Overigens moet PESA wel mogelijk zijn, oftewel zaad aanwezig in de bijbal. Het kan namelijk bij sommige mannen zo zijn dat er ook daar geen zaad gevonden wordt. Dan heb je alleen TESE nog als optie.
Wij hebben ook net als Flipje erg fijne ervaringen met het VUmc. En hier dus dmv PESA ICSI zwanger geworden! Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
Het VUmc doet wel PESA zelf (na bezoek/goedkeuring van uroloog in het VUmc doen ze deze handeling in het IVF centrum). Het VU doet zelf geen MESA maar wil wel met zaad verkregen uit MESA werken. Alleen TESE ondersteunen ze helemaal niet.
Overigens moet PESA wel mogelijk zijn, oftewel zaad aanwezig in de bijbal. Het kan namelijk bij sommige mannen zo zijn dat er ook daar geen zaad gevonden wordt. Dan heb je alleen TESE nog als optie.
Wij hebben ook net als Flipje erg fijne ervaringen met het VUmc. En hier dus dmv PESA ICSI zwanger geworden! Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
sev1989 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 22:47
Reden: Naam gewijzigd
Reden: Naam gewijzigd
0.24% gewijzigd
dinsdag 14 augustus 2018 om 23:02
Duufje: Ik herken het gevoel maar al te goed en ik weet nog dat ik na de laatste TP bij Boston Place ook even discreet een traantje heb weggepinkt zo van: dit was dat de laatste kans op een kind van mijn man en mij... Deze pakte onverwacht goed uit en ik hoop op eenzelfde wending bij jullie: dat dit de beste investering uit jullie leven zal zijn. En dat je spoken ziet is denk ik ook logisch. Het is zo verschrikkelijk moeilijk om enerzijds positief te blijven en anderzijds ook rekening te moeten houden met een mogelijke teleurstelling. Ik hoop zo ontzettend dat het straks een succesvolle zwangerschap mag worden!!
Mimarr: welkom hier.
Doces: Progynova is rot spul inderdaad. Je slaat je er wel doorheen meis - op naar TP 5. Succes met de echo volgende week vrijdag.
Sheela: Ik hoop dat bij jou ook alles goed gaat en blijft gaan na de twijfelachtige echo.
Zot: Zie vervolg topic.
Zizo: Ik denk nog steeds aan je, lieverd. Zo'n teleurstelling. Ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is. En het is heel logisch als het even duurt voordat je weer een beetje de oude bent, zowel lichamelijk als psychisch. Het hakt er zo in...
MwStippel: Jij bent snel ook weer in de race. Best pittig omdat het voor jullie ook een 'erop of eronder' poging wordt en ik kan me voorstellen dat je het daar af en toe ook benauwd van krijgt. Sterkte en succes. Dikke knuffel.
Qua huis moet de juridisch bindende OVK vrijdag rond zijn. Volgens mij moet het lukken, maar er is echt wel wat te zeggen voor het Nederlandse (en Schotse) systeem dat je als koper na drie dagen gewoon gebonden bent (onder voorbehoud van financiering) en als verkoper direct. Hou jullie op de hoogte.
Mimarr: welkom hier.
Doces: Progynova is rot spul inderdaad. Je slaat je er wel doorheen meis - op naar TP 5. Succes met de echo volgende week vrijdag.
Sheela: Ik hoop dat bij jou ook alles goed gaat en blijft gaan na de twijfelachtige echo.
Zot: Zie vervolg topic.
Zizo: Ik denk nog steeds aan je, lieverd. Zo'n teleurstelling. Ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is. En het is heel logisch als het even duurt voordat je weer een beetje de oude bent, zowel lichamelijk als psychisch. Het hakt er zo in...
MwStippel: Jij bent snel ook weer in de race. Best pittig omdat het voor jullie ook een 'erop of eronder' poging wordt en ik kan me voorstellen dat je het daar af en toe ook benauwd van krijgt. Sterkte en succes. Dikke knuffel.
Qua huis moet de juridisch bindende OVK vrijdag rond zijn. Volgens mij moet het lukken, maar er is echt wel wat te zeggen voor het Nederlandse (en Schotse) systeem dat je als koper na drie dagen gewoon gebonden bent (onder voorbehoud van financiering) en als verkoper direct. Hou jullie op de hoogte.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:45
@Mimarr: welkom hier! Jammer dat het nodig is, maar fijn dat je de weg naar dit topic gevonden hebt. Veel succes en geluk gewenst!
(Ik heb m.b.t. de IVF/ICSI geen ervaring met de ziekenhuizen die je noemt, dus daarin kan ik je niet adviseren. Ik sta wel onder behandeling in het AMC voor mijn leveraandoening(en): ik vind het een beetje een ‘fabriek’ qua gebouw, maar de zorg is er wel erg goed. Weet niet hoe de poli gynaecologie / voortplantingsgeneeskunde werkt... Succes met het maken van de keuze!)
@Baggal: dank voor je lieve, meelevende woorden. Hopelijk is het langslepende gedoe rondom je huis bijna ten einde... Wat een geduld moet jij hebben...

(Ik heb m.b.t. de IVF/ICSI geen ervaring met de ziekenhuizen die je noemt, dus daarin kan ik je niet adviseren. Ik sta wel onder behandeling in het AMC voor mijn leveraandoening(en): ik vind het een beetje een ‘fabriek’ qua gebouw, maar de zorg is er wel erg goed. Weet niet hoe de poli gynaecologie / voortplantingsgeneeskunde werkt... Succes met het maken van de keuze!)
@Baggal: dank voor je lieve, meelevende woorden. Hopelijk is het langslepende gedoe rondom je huis bijna ten einde... Wat een geduld moet jij hebben...

doces wijzigde dit bericht op 15-08-2018 00:46
Reden: Typfoutje
Reden: Typfoutje
0.14% gewijzigd
woensdag 15 augustus 2018 om 07:05
Duufje, heel eng zo hè... Knuffel.
Doces, progynova is ook rommel, ik kreeg zulke erge migraine aanvallen dat ik er niet mee door kon gaan. Gelukkig mocht het in natuurlijke cyclus. Ik hoop dat je klachten minder worden.
Mimarr welkom. Geen ervaring van mijn kant.
Hier geen bruinverlies meer. Het bleef bij dat ene inlegkruisje. Ik moest ergens heen en doe die dingen nooit in, maar dacht hmm laat ik t maar doen. Om vervolgens onderweg naar huis te denken ik voel wat... En ja hoor. Nu wel opgelucht dat er savonds niets meer kwam en vannacht ook niet.
Afwachten maar weer...
Doces, progynova is ook rommel, ik kreeg zulke erge migraine aanvallen dat ik er niet mee door kon gaan. Gelukkig mocht het in natuurlijke cyclus. Ik hoop dat je klachten minder worden.
Mimarr welkom. Geen ervaring van mijn kant.
Hier geen bruinverlies meer. Het bleef bij dat ene inlegkruisje. Ik moest ergens heen en doe die dingen nooit in, maar dacht hmm laat ik t maar doen. Om vervolgens onderweg naar huis te denken ik voel wat... En ja hoor. Nu wel opgelucht dat er savonds niets meer kwam en vannacht ook niet.
Afwachten maar weer...
woensdag 15 augustus 2018 om 07:44
hoi allemaal,
ik check even in. afgelopen weken waren een rollercoaster van verdriet naar even niet bezig zijn met zwanger worden. Maar langzaam aan kom ik er weer. de 5 miskramen hebben er goed ingehakt maar nog steeds geloof ik er in.
Pas geleden heb ik een hysteroscopie gehad en daar hebben ze een restantje van een zwangerschap verwijderd. verder ziet alles er keurig uit. Over 2 weken kan ik eindelijk bloedprikken voor o.a. stollingsproblemen. 2 weken later krijg ik de uitslagen. Afspraak voor in Gent staat in oktober gepland.
Ik heb niet bijgelezen en dat doe ik nu ook heel even niet. Maar zodra ik weer ga starten dan zal ik mij zeker hier weer melden.
Veel succes en liefs voor iedereen!
ik check even in. afgelopen weken waren een rollercoaster van verdriet naar even niet bezig zijn met zwanger worden. Maar langzaam aan kom ik er weer. de 5 miskramen hebben er goed ingehakt maar nog steeds geloof ik er in.
Pas geleden heb ik een hysteroscopie gehad en daar hebben ze een restantje van een zwangerschap verwijderd. verder ziet alles er keurig uit. Over 2 weken kan ik eindelijk bloedprikken voor o.a. stollingsproblemen. 2 weken later krijg ik de uitslagen. Afspraak voor in Gent staat in oktober gepland.
Ik heb niet bijgelezen en dat doe ik nu ook heel even niet. Maar zodra ik weer ga starten dan zal ik mij zeker hier weer melden.
Veel succes en liefs voor iedereen!
woensdag 15 augustus 2018 om 11:24
@Innerpeace: sterkte en veel succes!

Oei, zo erg heb ik het gelukkig nog niet. Ik heb bij de eerste twee cryo terugplaatsingen ook Progynova gebruikt i.v.m. kunstmatige cyclus. Had toen beetje vergelijkbare klachten: hoofdpijn, misselijk, beetje 'blegh-gevoel'. Opzich wel te overzien, maar echt lekker is anders.
Kan me die opluchting goed voorstellen... Fijn dat je geen bruin-/bloedverlies meer hebt gehad. Duimen dat het zo blijft!!

Oei, zo erg heb ik het gelukkig nog niet. Ik heb bij de eerste twee cryo terugplaatsingen ook Progynova gebruikt i.v.m. kunstmatige cyclus. Had toen beetje vergelijkbare klachten: hoofdpijn, misselijk, beetje 'blegh-gevoel'. Opzich wel te overzien, maar echt lekker is anders.
Biekkie schreef: ↑15-08-2018 07:05Hier geen bruinverlies meer. Het bleef bij dat ene inlegkruisje. Ik moest ergens heen en doe die dingen nooit in, maar dacht hmm laat ik t maar doen. Om vervolgens onderweg naar huis te denken ik voel wat... En ja hoor. Nu wel opgelucht dat er savonds niets meer kwam en vannacht ook niet.
Kan me die opluchting goed voorstellen... Fijn dat je geen bruin-/bloedverlies meer hebt gehad. Duimen dat het zo blijft!!
woensdag 15 augustus 2018 om 21:48
Dames ik heb even een onzekere dag vandaag en wil het even met jullie delen!
Mijn clearblue test was op 15 dpo heel goed positief, echt heel erg goed zichtbaar. Ook een kruidvat 2v5 gedaan diezelfde 15dpo, hier was ook een duidelijk streepje te zien maar wel iets vager. 17 dpo nogmaals de 2v5 euro gedaan en die was stukke duidelijker.
Nu dacht ik de hele dag maar waarom voel ik dan helemaal niks 0,0... toch maar voor mezelf nogmaals een kruidvat 2v5 euro gehaald (waarom geen idee want die stomme testen maken je onzeker!)
Nu is op 18dpo dus savonds mijn streepje lichter als 17dpo sochtends....
Zou dit weer iets negatiefs betekenen??? Ben zo bang!!!
Weet niet hoe ik hier een foto kan uploaden dus kan het niet laten zien...
Mijn clearblue test was op 15 dpo heel goed positief, echt heel erg goed zichtbaar. Ook een kruidvat 2v5 gedaan diezelfde 15dpo, hier was ook een duidelijk streepje te zien maar wel iets vager. 17 dpo nogmaals de 2v5 euro gedaan en die was stukke duidelijker.
Nu dacht ik de hele dag maar waarom voel ik dan helemaal niks 0,0... toch maar voor mezelf nogmaals een kruidvat 2v5 euro gehaald (waarom geen idee want die stomme testen maken je onzeker!)
Nu is op 18dpo dus savonds mijn streepje lichter als 17dpo sochtends....
Zou dit weer iets negatiefs betekenen??? Ben zo bang!!!
Weet niet hoe ik hier een foto kan uploaden dus kan het niet laten zien...
woensdag 15 augustus 2018 om 22:00
Labgeek: als je veel gedronken hebt overdag is je urine ‘s avonds minder geconcentreerd en dit zou een verklaring kunnen zijn waarop de test lichter is. Test morgen nog eens maar dan gewoon met ochtend urine. X
donderdag 16 augustus 2018 om 05:09
Labgeek, idd wat Baggal en blauwerok zeggen. Foto kun je eventueel uploaden via tinypic. Ik snap je stress, en je testdrang. Als je nog test om te vergelijken beter op hetzelfde tijdstip.
Ik was zo stom om gisterochtend meteen ochtend urine te testen, IPV ergens in de middag. Zag al meteen dat de urine bijna helder was en veel, toch doen hè. Zucht. Die was ook iets lichter.
Ik heb daarna in de middag nog getest en toen was t weer goed.
Mindfuck allemaal. Knuffel.
Innerpeace, ook voor jou een knuffel.
Ik schrok iets na 4 uur wakker, waarom voel ik geen irritant gevoel meer in mijn liezen? Maar het zit er nog. Gelukkig. Meteen gekeken, ook geen bruin oid. Slapen lukt ws niet meer. In slaap vallen was ook al lastig dus hier in huis vandaag de walking dead.
Ik was zo stom om gisterochtend meteen ochtend urine te testen, IPV ergens in de middag. Zag al meteen dat de urine bijna helder was en veel, toch doen hè. Zucht. Die was ook iets lichter.
Ik heb daarna in de middag nog getest en toen was t weer goed.
Mindfuck allemaal. Knuffel.
Innerpeace, ook voor jou een knuffel.
Ik schrok iets na 4 uur wakker, waarom voel ik geen irritant gevoel meer in mijn liezen? Maar het zit er nog. Gelukkig. Meteen gekeken, ook geen bruin oid. Slapen lukt ws niet meer. In slaap vallen was ook al lastig dus hier in huis vandaag de walking dead.

donderdag 16 augustus 2018 om 05:20
donderdag 16 augustus 2018 om 05:51
Sheela, ja normaal wel, bij sommige vrouwen (ws drinken we savonds te veel?)is de urine van later op de dag duidelijker. Ovulatie testen had ik t ook, moest om 8.00 en 20.00 zo verwarrend als je savonds bijna positief test en smorgens amper een streepje hebt.
Ik hoop dat t snel morgen is voor je, met een mooi kloppend hartje op de echo.
Ik hoop dat t snel morgen is voor je, met een mooi kloppend hartje op de echo.

donderdag 16 augustus 2018 om 06:04
donderdag 16 augustus 2018 om 08:58