2 is genoeg - kletstopic

06-08-2018 09:33 1199 berichten
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?

Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.

Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.

Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
13-08-2018 14:18
Ik begreep ook wel dat die dingen gevoelig kunnen liggen, maar hóe gevoelig, nee daar had ik geen idee van.

Het lijkt me heel lastig als je zo'n prominent pijnpunt in je leven hebt, vooral voor jezelf. Er hoeft maar iets te gebeuren, of iemand hoeft maar iets te zeggen en jij voelt je alweer getroffen of benadeeld. Dat moet irl dan je hele leven bepalen.

Dit zou ook een eye opener kunnen zijn voor degene die zich gekwetst voelen? Misschien wordt het tijd om eens met iemand te gaan praten?
Jij verpakt een onwijze kutopmerking in een stralende glimlach.

Wat een engerd ben je dan
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
13-08-2018 17:22

Eens!!!
calvijn1 schreef:
13-08-2018 17:22

Eens!
Dat jij je niet kunt voorstellen wat een pijnpunt sommige dingen (zoals onvruchtbaarheid) kunnen zijn in een mensenleven zegt hooguit dat je geen reet hebt meegemaakt in je leven en dan ook nog eens de empathische reikwijdte van een theelepeltje hebt.

En dat is, imho, nou niet echt per se iets om je op te laten voorstaan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Dan moet volgens TO het hele forum naar een psycholoog zeker
Ik denk dat ze een schrijver of psychotherapeut is die zich verveeld.
EngeLiene schreef:
13-08-2018 14:20
Ik geloof er geen reet van dat dit allemaal echt is. Gewoon als hobby zuigen en uitlokken op het forum. Ga er niet meer op in. Bedankt voor de leuke Posts in dit topic dames, ik heb me werkelijk waar ontzettend vermaakt. En verder is geen aandacht meer geven het beste denk ik.
Ik ben hier ook weg. Geen aandacht meer geven lijkt me ook het beste.

Bedankt voor de humor en de gezelligheid lieve dames! :redrose:
lux- schreef:
13-08-2018 17:30
Dat jij je niet kunt voorstellen wat een pijnpunt sommige dingen (zoals onvruchtbaarheid) kunnen zijn in een mensenleven zegt hooguit dat je geen reet hebt meegemaakt in je leven en dan ook nog eens de empathische reikwijdte van een theelepeltje hebt.

En dat is, imho, nou niet echt per se iets om je op te laten voorstaan.
Dit vind ik dan weer een belediging voor het theelepeltje :P

Ik sta hier geloof ik ook niet bekend om mijn empathisch vermogen, maar ik ben daar wel direct in. Als ik je een zeikerd vind, dan zeg ik dat en niet via zoete zinnetjes
to is er stil van :whistle:
calvijn1 schreef:
15-08-2018 00:28
to is er stil van :whistle:
Laten we dat vooral zo houden :proud:
Zo, mij een avondje heeeerlijk vermaakt met dit topic.

Maar waar ik echt echt echt met mijn hoofd niet bij kan: dat er klaarblijkelijk mensen zijn die zich steeds weer door de inhoud van TO's posts laten verleiden en er vol ingaan. Sterker nog, dat mensen zich oprecht laten kwetsen hierdoor en zich daar ook helemaal in kunnen vastbijten... Van die mensen heb ik, naast de buikpijn van het lachen om anderen, pas echte buikpijn gekregen. Waarom laat je dat gebeuren? #ookdatiseenkeuze

TO is iemand die op meesterlijke wijze loopt te neppen en daarin zo subtiel het randje weet op te zoeken dat hij/zij continue reacties weet uit te lokken. Beetje vreemd, maar blijkbaar een hobby. Deze persoon heeft echt geen lesje sociale omgangsvormen nodig, juist door die zo goed te kennen lukt het om continue precies op dat randje te lopen en steeds weer nieuwe reacties te genereren. Daarentegen zijn er wel mensen die mijns inziens een lesje 'waarom het internet niet te vergelijken is met real life' nodig hebben.

Moest me ff van t hart :whistle:
Witgordijn schreef:
16-08-2018 22:03
Zo, mij een avondje heeeerlijk vermaakt met dit topic.

Maar waar ik echt echt echt met mijn hoofd niet bij kan: dat er klaarblijkelijk mensen zijn die zich steeds weer door de inhoud van TO's posts laten verleiden en er vol ingaan. Sterker nog, dat mensen zich oprecht laten kwetsen hierdoor en zich daar ook helemaal in kunnen vastbijten... Van die mensen heb ik, naast de buikpijn van het lachen om anderen, pas echte buikpijn gekregen. Waarom laat je dat gebeuren? #ookdatiseenkeuze

TO is iemand die op meesterlijke wijze loopt te neppen en daarin zo subtiel het randje weet op te zoeken dat hij/zij continue reacties weet uit te lokken. Beetje vreemd, maar blijkbaar een hobby. Deze persoon heeft echt geen lesje sociale omgangsvormen nodig, juist door die zo goed te kennen lukt het om continue precies op dat randje te lopen en steeds weer nieuwe reacties te genereren. Daarentegen zijn er wel mensen die mijns inziens een lesje 'waarom het internet niet te vergelijken is met real life' nodig hebben.

Moest me ff van t hart :whistle:
Dit verwoordt het precies mijns inziens.

Eindelijk
Helder
Licht
Witgordijn schreef:
16-08-2018 22:03
Daarentegen zijn er wel mensen die mijns inziens een lesje 'waarom het internet niet te vergelijken is met real life' nodig hebben.
Fijn dat jij dat ons even komt vertellen :flirting:
Poppy_del_Rio schreef:
16-08-2018 22:56
Fijn dat jij dat ons even komt vertellen :flirting:
Leerzaam topic hè.
Ik prefereer toch mensen die communicatie op internet juist vergelijkbaar vinden met irl.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
13-08-2018 21:01
Ik ben hier ook weg. Geen aandacht meer geven lijkt me ook het beste.

Bedankt voor de humor en de gezelligheid lieve dames! :redrose:

Graag gedaan. Ook namens mijn broer...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Solomio schreef:
16-08-2018 23:01
Leerzaam topic hè.
Ik prefereer toch mensen die communicatie op internet juist vergelijkbaar vinden met irl.
Niet iedereen is al zo ver :)
tanteslankie schreef:
16-08-2018 23:10
Graag gedaan. Ook namens mijn broer...

:rofl:
Poppy_del_Rio schreef:
16-08-2018 23:12
Niet iedereen is al zo ver :)
Mij ook prima hoor, laat je vooral lekker bij herhaling op je hart trappen door een onbekende anonieme internettrol.

Maar je hebt gelijk dat het een beetje belerend overkwam...Excusez-moi daarvoor!
Witgordijn schreef:
17-08-2018 09:06
Mij ook prima hoor, laat je vooral lekker bij herhaling op je hart trappen door een onbekende anonieme internettrol.

Maar je hebt gelijk dat het een beetje belerend overkwam...Excusez-moi daarvoor!
Het is goed met je.
Witgordijn schreef:
17-08-2018 09:06

Laat jij je irl nooit kwetsen door onbekenden?
Ik kan bijv ook zeer pijnlijk getroffen zijn als volstrekt onbekenden in de supermarkt ofzo kwetsende dingen zeggen.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
17-08-2018 09:43
Ik kan bijv ook zeer pijnlijk getroffen zijn als volstrekt onbekenden in de supermarkt ofzo kwetsende dingen zeggen.
Dit.
Ikigai schreef:
13-08-2018 12:07
Wat jammer dat sommigen mijn berichten zo foutief interpreteren.

Als ik uitga van vrouwen die bewust hebben gekozen voor 1 kind, of nog twijfelen of ze voor een tweede zullen gaan, dan zou dat kwetsend zijn voor de vrouwen die dolgraag een tweede hadden gewild en waarbij dat niet is gelukt. Als ik vervolgens schrijf dat ik het heel triest vind voor alle vrouwen die niet hun gewenste kindertal kunnen krijgen, door onvruchtbaarheid en dat ik me kan voorstellen dat je in dat geval voor altijd een gemis ervaart, staan ineens de vrouwen voor wie het een bewuste keuze is op hun achterste benen.

Feit is dat ik het allemaal niet slecht bedoel. Mijn excuses als iemand iets verkeerd heeft opgevat, waardoor mijn berichten wel kwetsend zijn geweest. Mijn intentie is het nooit geweest.

Fijne dag iedereen, of je nu geen kinderen hebt, één of vier :heart:
Oh dat valt wel mee toch? Ik ben zo'n vrouw met bewust 1 kind en vind het ook zielig als mensen om wat voor een reden dan ook niet het kindertal kunnen krijgen dat ze willen. Ik heb in mijn omgeving mensen uit elkaar zien gaan omdat nummer twee maar niet uit de oven kwam... (Of erin, zo je wilt) Het is toch ook kut om iets vurig te willen en het vervolgens niet te krijgen? Maar veel mensen zetten zich daarover heen, is mijn ervaring.

Wat ik wel irritant vond is dat je steeds bleef zeggen dat ik een vakantiekind met een broertje vergeleek, terwijl anderen dingen zeiden als: Oh das normaal gedrag, dat doen mijn kinderen ook. Vervolgens ben ik (mede daarom, goed lezen : MEDE) blij met onze keuze 1 kind te krijgen en dat is dan ook niet goed... Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag:

Ga je jongste nog uitleggen dat hij gebakken is ter leering ende vermaeck van nummer 1??
Ik vind dit wel een aardig topic...niet zo geschikt als mijn veel opener verwoorde: gezinsplanning discussietopic, maar het voldoet...
Solomio schreef:
17-08-2018 09:43
Dat gebeurt zeker wel ja. Ik denk echter wel IRL dat je zo'n onbekende in de supermarkt eerder zal negeren als diegene je schap na schap steeds opnieuw probeert te kwetsen en je diegene met geen mogelijkheid ter wereld rede of begrip kunt bijbrengen (omdat diegene het daar niet om te doen is).

Ik begrijp ook heel goed dat je soms gekwetst wordt op een forum, ik ben zelf zeker ook wel eens pijnlijk geraakt door wat mensen schrijven. Maar wat ik bedoelde is dat ik niet begrijp dat je je pagina na pagina, topic na topic, door iemand van wie je dit gedrag al kent van vorige nicks, die het hoogstwaarschijnlijk precies hierom doet én die je niet persoonlijk kent, steeds weer op de kast laat jagen en echt laat raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven