Het grote speelgoedtopic 2018
maandag 20 augustus 2018 om 23:55
mensen, dank jullie voor de lidl tip.
Hier is de trein van ikea een van de leukste dingen voor de middelste. Hij is in november jarig en ik word zo hebberig van de trein spullen van de lidl. Dit gaat zeker in huis komen. Binnenkort alvast wat bestellen, verjaardag, sint en evt kerst en kind is intens gelukkig. En wij blij omdat we weer iets minder hoeven te verzinnen
Hier is de trein van ikea een van de leukste dingen voor de middelste. Hij is in november jarig en ik word zo hebberig van de trein spullen van de lidl. Dit gaat zeker in huis komen. Binnenkort alvast wat bestellen, verjaardag, sint en evt kerst en kind is intens gelukkig. En wij blij omdat we weer iets minder hoeven te verzinnen
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:26
Gister bij het kruidvat nog wat knutsel spullen gekocht, onder andere een Da Vinci klei set. Volgens mij heb ik alle schoenkadootjes in elk geval in huis.
Ook heeft kind even op inline skates gestaan in de winkel, die gaan definitief op haar lijstje.
We gaan verder even nadenken hoe en wat ze wanneer (verjaardag of sinterklaas) krijgt en van wie. Bij ons in de familie leggen ze graag geld bij elkaar voor grotere kado's, dus we kunnen redelijk schuiven wat wie gaat geven. En dus wat er voor sinterklaas gegeven kan worden.
Volgende maand gaan we speelgoed shoppen in Duitsland, dat scheelt aanzienlijk qua prijzen, dan moet ook het lijstje klaar zijn wat ze van wie gaat krijgen/vragen.
Ook heeft kind even op inline skates gestaan in de winkel, die gaan definitief op haar lijstje.
We gaan verder even nadenken hoe en wat ze wanneer (verjaardag of sinterklaas) krijgt en van wie. Bij ons in de familie leggen ze graag geld bij elkaar voor grotere kado's, dus we kunnen redelijk schuiven wat wie gaat geven. En dus wat er voor sinterklaas gegeven kan worden.
Volgende maand gaan we speelgoed shoppen in Duitsland, dat scheelt aanzienlijk qua prijzen, dan moet ook het lijstje klaar zijn wat ze van wie gaat krijgen/vragen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:56
Wat voor schoencadeautjes heb je allemaal? Vorig jaar heb ik een hele zooi schoencadeaus bij lobbes besteld maar met de oudste ging het niet zo lekker dat schoen zet gebeuren. Hij sliep nauwelijks meer, zat om 4 uur snachts ineens beneden bij hun schoentjes, was als de dood dat de hond sinterklaas zou bijten als hij cadeautjes kwam brengen. Dat ging dus echt niet lekker, ik denk dat ik dit jaar ze 1 keertje hun schoen laat zetten de dag na de intocht maar verder niet.Rubble schreef: ↑21-08-2018 08:26Gister bij het kruidvat nog wat knutsel spullen gekocht, onder andere een Da Vinci klei set. Volgens mij heb ik alle schoenkadootjes in elk geval in huis.
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:44
Wauw, nu al bezig met Sinterklaas? Ik ben me net aan het oriënteren voor de verjaardag van mijn jongste begin oktober.
Valt niet helemaal mee wat het moet worden dit jaar. Ik koop graag iets van buitenspeelgoed maar het meeste zijn we in voorzien (steppen, fietsen, een skelter, trampoline) Hij wordt 4. Ik zit te denken aan een longboard (groot skateboard) maar dat is misschien nog net wat te vroeg. Verder geen idee nog.
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:51
Misschien een space scooter?RegretteRien schreef: ↑21-08-2018 10:44Wauw, nu al bezig met Sinterklaas? Ik ben me net aan het oriënteren voor de verjaardag van mijn jongste begin oktober.Valt niet helemaal mee wat het moet worden dit jaar. Ik koop graag iets van buitenspeelgoed maar het meeste zijn we in voorzien (steppen, fietsen, een skelter, trampoline) Hij wordt 4. Ik zit te denken aan een longboard (groot skateboard) maar dat is misschien nog net wat te vroeg. Verder geen idee nog.
Of skates?
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:52
Hier mogen ze op zaterdagen en woensdagen hun schoen zetten. Dit jaar is de intocht 17 nov. Wij vieren het (gok ik) 1 dec. Dus zo vaak is het schoen zetten niet.
Op zaterdag krijgen ze een kadootje in de schoen, op woensdag pepernootjes of chocolade muntjes.
De kadootjes die ik heb; ieder een zakje lego (uit de folder van kruidvat deze week) en een knutselding/boekje.
Op zaterdag krijgen ze een kadootje in de schoen, op woensdag pepernootjes of chocolade muntjes.
De kadootjes die ik heb; ieder een zakje lego (uit de folder van kruidvat deze week) en een knutselding/boekje.
anoniem_374681 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 11:09
Reden: Verkeerde gequote
Reden: Verkeerde gequote
40.62% gewijzigd
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:13
Het hele jaar door houd ik koopjes in de gaten voor bijvoorbeeld sinterklaas of kerst of zo.RegretteRien schreef: ↑21-08-2018 10:44Wauw, nu al bezig met Sinterklaas? Ik ben me net aan het oriënteren voor de verjaardag van mijn jongste begin oktober.Valt niet helemaal mee wat het moet worden dit jaar. Ik koop graag iets van buitenspeelgoed maar het meeste zijn we in voorzien (steppen, fietsen, een skelter, trampoline) Hij wordt 4. Ik zit te denken aan een longboard (groot skateboard) maar dat is misschien nog net wat te vroeg. Verder geen idee nog.
Wij hebben begin okt ook eerst nog een jarige, maar omdat we volgende maand naar Duitsland gaan wil ik daar speelgoed inkopen. Dat scheelt enorm in prijs. Daarom ben ik voor zowel de verjaardag als december aan het nadenken.
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:18
Goed gescoord! Ik heb die Lego zakjes de afgelopen maanden nu 2x in de folder zien staan maar beide keren waren ze er niet in de winkel. Of ik kijk met mijn neus. Ik was er gisteren, dus op de eerste dag van de verkoop, dan zal het nog niet direct uitverkocht zijn toch? De 75% korting viel me ook tegen, dat was echt het restant van het restant (er was al een tijd 50% korting), zat niks bruikbaars meer tussen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:27
Ik ben nog op zoek naar de gouden tip voor een goed werkend waterpistool. Mijn zoon heeft 2 weken geleden voor zijn verjaardag een supergroot waterpistool van de Intertoys gehad, helemaal blij mee, maar helaas deed hij het niet (kwam geen water uit). Inmiddels heb ik hem geruild voor een ander exemplaar van de Intertoys, maar bij deze spuit het water er juist weer uit als je de hendel niet indrukt en het indrukken gaat zelfs voor een volwassene al heel moeizaam. Dus deze ga ik ook maar weer terugbrengen.
Waar koop ik een groot waterpistool dat het wel doet? Het oorspronkelijke cadeau was ongeveer 50 cm en zoon wil wel heel graag eenzelfde grootte. Hij kostte 7 euro, dus als er iets van die prijsklasse is dat het gewoon doet (hoeft geen topklasse te zijn, dat verwacht ik niet voor die prijs) voel ik er niet zoveel voor om tientallen euro's bij te gaan leggen voor een Nerf. Heeft iemand recent een groot waterpistool gekocht voor max rond een tientje dat het gewoon goed doet?
Waar koop ik een groot waterpistool dat het wel doet? Het oorspronkelijke cadeau was ongeveer 50 cm en zoon wil wel heel graag eenzelfde grootte. Hij kostte 7 euro, dus als er iets van die prijsklasse is dat het gewoon doet (hoeft geen topklasse te zijn, dat verwacht ik niet voor die prijs) voel ik er niet zoveel voor om tientallen euro's bij te gaan leggen voor een Nerf. Heeft iemand recent een groot waterpistool gekocht voor max rond een tientje dat het gewoon goed doet?
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:52
Action, zelfs een 2 jarige kan er goed mee omgaan.nicole123 schreef: ↑21-08-2018 11:27Ik ben nog op zoek naar de gouden tip voor een goed werkend waterpistool. Mijn zoon heeft 2 weken geleden voor zijn verjaardag een supergroot waterpistool van de Intertoys gehad, helemaal blij mee, maar helaas deed hij het niet (kwam geen water uit). Inmiddels heb ik hem geruild voor een ander exemplaar van de Intertoys, maar bij deze spuit het water er juist weer uit als je de hendel niet indrukt en het indrukken gaat zelfs voor een volwassene al heel moeizaam. Dus deze ga ik ook maar weer terugbrengen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 11:57
Het gaat meer om de kado's voor de familie/vrienden.nicole123 schreef: ↑20-08-2018 16:13Waar speelt ze wel mee / hoe brengt ze haar vrije tijd door? En wat voor ideeen heeft ze zelf? Op die leeftijd gingen mijn ouders echt niet meer voor ons verzinnen wat ze ons wilden geven, wij moesten zelf een lijstje inleveren.
Mijn nichtjes vroegen op die leeftijd: abonnement op een tijdschrift, Lego Friends, Ty Beanie Boo knuffels, gezelschapsspellen (niet van die leerzame smart games, maar gewone leuke spellen), dingen voor op hun kamer (een roze bureaulamp bijv.), mode-accesoires (bepaalde dure wintermuts, specifieke sloffen, onesie, armband, tas), 'nuttige' spulletjes (etui, leuke broodtrommel) en geld. Zit daar iets tussen wat ze misschien leuk vindt?
Al zou ik zelf momenteel ook niet weten wat ik voor haar moet kopen. Denk dat we haar kamer maar op gaan knappen.
Lego, beanie boos etc stikken we al van
Maar misschien kan ik nog wat leuke dingen verzinnen voor haar kamertje.
Geld vindt ze niet leuk. want dat kan je niet uitpakken.
Ze speelt nog een beetje met haar barbies. Soms zit ze een beetje te tekenen.
Heeft niet echt hobbies. En zelf heeft ze hele uitgesproken ideeen als : een vlogcamera, een mobiele telefoon en een polaroid camera
maar dat vind ik een beetje te ver gaan hahhahaa
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:33
Action idd, wij hebben een hele grote en hij kreeg hem met 2,5. Kon er gelijk mee overweg en zit eem goede kracht in waardoor het geen slap straaltje uit kwam.
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:53
Idd, maar de straal is dan ook niet weer zo hard dat het pijn doet. Ik vond hem echt ideaal.YellowLemonTree schreef: ↑21-08-2018 13:33Action idd, wij hebben een hele grote en hij kreeg hem met 2,5. Kon er gelijk mee overweg en zit eem goede kracht in waardoor het geen slap straaltje uit kwam.
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:01
Absoluut, ideaal ding voor watergevechten. Wel raken en geen pijn.Whatsinaname1988 schreef: ↑21-08-2018 13:53Idd, maar de straal is dan ook niet weer zo hard dat het pijn doet. Ik vond hem echt ideaal.
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:07
Haha, nee hoor. Ik haal er heel veel plezier uit, en om die gezichtjes te zien bij het uitpakkenWhatsinaname1988 schreef: ↑21-08-2018 13:55En ben ik de enige die er zo vreselijk veel plezier van heeft om speelgoed voor ze uit te zoeken? Ik geniet er echt van
En de oudste die dan na een half jaar nog weet wie wat gegeven heeft. Of dat ik laatst wat kreeg voor hem toen hij er niet was dus hij kon geen dankjewel zeggen. Hij dus dagen spieken of hij de buren zag zodat hij dat tegen hun kon gaan zeggen. En vervolgens de dag nadat hij dankjewel had gezegd bedenken dat hij 2 cadeautjes kreeg en dus nog een keer langs moest. Daar smelt ik echt van.
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:12
Iemand ervaring met (maxi) strijkkralen voor jonge kinderen? Mijn zoontje van bijna 3 kreeg laatst een setje met een soort hele grote strijkkralen van de action en heeft heel blij het figuurtje gemaakt.
Op welke leeftijd kunnen ze met de normale overweg? Is de maxi variant het geld waard en is een B merk ook prima?
Op welke leeftijd kunnen ze met de normale overweg? Is de maxi variant het geld waard en is een B merk ook prima?
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:13
Het ligt echt aan het filiaal, een goed geslaagd met nog wat dingen en een ander had echt helemaal niks.nicole123 schreef: ↑21-08-2018 11:18Goed gescoord! Ik heb die Lego zakjes de afgelopen maanden nu 2x in de folder zien staan maar beide keren waren ze er niet in de winkel. Of ik kijk met mijn neus. Ik was er gisteren, dus op de eerste dag van de verkoop, dan zal het nog niet direct uitverkocht zijn toch? De 75% korting viel me ook tegen, dat was echt het restant van het restant (er was al een tijd 50% korting), zat niks bruikbaars meer tussen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:26
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:44
Mijn zoontje van bijna 5 kan de kleine strijkkralen nu net leggen, maaar hij heeft er het geduld niet voor. Het kost hem teveel inspanning denk ik.YellowLemonTree schreef: ↑21-08-2018 14:12Iemand ervaring met (maxi) strijkkralen voor jonge kinderen? Mijn zoontje van bijna 3 kreeg laatst een setje met een soort hele grote strijkkralen van de action en heeft heel blij het figuurtje gemaakt.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe handig en geduldig het kind in kwestie is. De grote strijkkralen worden wel gewaardeerd, ook door zijn broertje van 2,5. De grote vind ik persoonlijk wel te duur om te strijken, dus ze maken wat en dan weer terug in de bak.
Qua neppers heb ik alleen ervaring met de kleine kralen: heb die van ses en neppers van de action.
In de kraaltjes zit weinig verschil maar de legplankjes van ses zijn beter: hogere pinnetjes waardoor het opleggen makkelijker gaat en ze er niet snel weer afgestoten worden. De nepplankjes daar kan mijn zoon echt (nog) niet mee uit de voeten, is een en al frustratie.
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:48
Ik had afgelooen 2 jaar in onze lokale kruitvat allerlei leuks gescoord -75% maar dit jaar lag er idd ook alleen rommel.YellowLemonTree schreef: ↑21-08-2018 14:13Het ligt echt aan het filiaal, een goed geslaagd met nog wat dingen en een ander had echt helemaal niks.
Paar weken geleden wel een kraamcadeautje en play doh verjaardagscadeau bij -50% gevonden, maar dat was het dan ook wel. Jammer, ik hou van speelgoed en koopjes
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:38
Wij gooiden de grote strijkkralen ook vaak terug in de bak ipv strijken ivm de kosten. Bij drogisterij.net zijn de vormen het goedkoopste, althans zij waren de goedkoopste paar jaar geleden.YellowLemonTree schreef: ↑21-08-2018 14:12Iemand ervaring met (maxi) strijkkralen voor jonge kinderen? Mijn zoontje van bijna 3 kreeg laatst een setje met een soort hele grote strijkkralen van de action en heeft heel blij het figuurtje gemaakt.
Qua merk is Nabbi erg fijn voor grote strijkkralen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
Hier een paar enorme strijkkraalfans
Wat je zou kunnen proberen zijn de dozen van ses mini. Dat zijn kleine vormpjes die voor 5 jarige goed te doen zijn. Wij hebben vanmorgen nog menig vormpje gemaakt.
Deze bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/p/ses-strijkpare ... lsrc=aw.ds
Er zijn ook kleinere doosjes, maar deze set was vorig jaar met sinterklaas een hit.