Neemt hij afstand?

11-08-2018 11:23 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zullen hier vast velen topics over zijn maar ik heb toch even jullie advies nodig. Ik ben aan het daten met een leuke jongen die ik al een tijd ken. Het is eigenlijk een beetje vanzelf gegaan, een paar hele leuke dates gehad. We hebben ook gezamenlijke vrienden en dat is ook altijd gezellig met zn allen, geeft hij me ook gewoon een kus enz. Ik heb zn ouders ontmoet en we blijven af en toe bij elkaar slapen.

In het begin deed hij ontzettend zn best om te laten merken dat hij me leuk vind, ook via whatsapp vaak contact zoeken. Lieve opmerkingen, kusjes, dingen voorstellen om te gaan doen. Vragen hoe mijn dag is etc etc.

Nu sinds een paar weken is het contact (buiten dat we elkaar af en toe zien) veel minder geworden. Als we elkaar zien lijkt het allemaal goed te zitten, en ik weet ook dat ik me niet teveel aan moet trekken van whatsapp contact. Hij is elke dag weg met vrienden en is van alles aan het doen dus ik snap dat hij niet continue op zijn telefoon zit. Maar wanneer hij antwoordt vind ik het best afstandelijk. Het zijn meestal snelle berichtjes zonder kusjes of vraag hoe het met mij gaat. Ik heb ook het gevoel dat er weinig initiatief komt vanuit hem nu..

Maandag hebben we nog een leuke date gehad en stelde hij zelf voor om savonds nog wat te gaan eten. Waarom kan ik me niet gewoon daar op focussen en blijf ik steeds die apps analyseren. Ik laat hem totaal niet merken dat ik onzeker ben. Heb een tijd terug wel gevraagd of hij dit ziet als iets serieus en hij zei van wel, verder app ik niet teveel en probeer het nu van hem af te laten komen.

Maar pffff die onzekerheid haha het zal er wel bij horen maar ik kan er niet goed mee omgaan. Ik ben verliefd denk ik, help. Vanavond zie ik hem op een verjaardag van gezamenlijke vrienden en ik ben nu alweer bang dat hij me geen kus geeft of afstandelijk doet.. bah verliefd zijn is niks voor mij :’)

Het is vooral vervelend voor mezelf, ik kan het niet loslaten en ben alleen maar hiermee bezig. Hoe kan ik hier wat relaxter in worden en hoe krijg ik die onzekerheid weg..
Oifa schreef:
15-08-2018 13:43
Als ik jou was zou ik er geen energie in steken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel zo ben dat ik bv niks meer van me laat horen en de gekregen berichtjes niet meer lees (en beantwoord). Hele vervelende eigenschap, weet ik, maar op de een of andere manier komt iemand te dichtbij en dan ga ik afstoten. Misschien is dat voor deze man precies het zelfde.
Ja ik snap je wel hoor, heb dat zelf ook wel eens gedaan als ik iemand niet leuk vind. Het is ook niet zo dat ik helemaal niets hoor of hij me negeert, hij wil er zelf ook over komen praten. Baal gewoon dat het zo snel klaar is en het geeft me een rot gevoel dat iemand zo leuk/verliefd doet en het dan ineens over is. Niet goed voor mijn ego en zelfvertrouwen haha maar weet dat ik het moet accepteren. Had er alleen wat anders van verwacht en dan doet dat ff flink zeer
Druktemaker12345 schreef:
15-08-2018 14:02
Ja ik snap je wel hoor, heb dat zelf ook wel eens gedaan als ik iemand niet leuk vind. Het is ook niet zo dat ik helemaal niets hoor of hij me negeert, hij wil er zelf ook over komen praten. Baal gewoon dat het zo snel klaar is en het geeft me een rot gevoel dat iemand zo leuk/verliefd doet en het dan ineens over is. Niet goed voor mijn ego en zelfvertrouwen haha maar weet dat ik het moet accepteren. Had er alleen wat anders van verwacht en dan doet dat ff flink zeer
Zelfvertrouwen kan je beter uit jezelf halen dan uit een ander. Neemt niet weg dat het natuurlijk wel echt vervelend voor je is dat het zo gelopen is.
Oifa schreef:
15-08-2018 14:07
Zelfvertrouwen kan je beter uit jezelf halen dan uit een ander. Neemt niet weg dat het natuurlijk wel echt vervelend voor je is dat het zo gelopen is.
Ja daar heb je gelijk in, zijn een hoop gebeurtenissen waardoor mn zelfvertrouwen een beetje weg is maar vind dit een goed moment om daar aan te gaan werken!

Moet ook gewoon gelukkig met mezelf kunnen zijn maar wat had ik het fijn gevonden als dit had gewerkt.

Achja niks meer aan te doen en wil ook gewoon iemand die 100% voor me wilt gaan
keukenstoel schreef:
11-08-2018 22:44
Als je je niet veilig en geliefd voelt in contact klopt het niet.

In mijn beleving werkt het zo.

Meer valt er denk niet te wensen in een relatie.

Alle gedrag wat daar uit voortvloeit maakt je als mens gelukkig.

Aanvulling: een man die jou echt wil zal er altijd voor zorgen dat daar geen twijfels/onzekerheid over hoeft zijn.

Precies die. TO twijfel niet aan je gevoel, het mag er zijn en ik geef je gelijk het is ook een verandering die vragen oproept, eerst veel contact zoeken en nu niet meer. Heeft niets met onzekerheid te maken
Oké even een update want we hebben vorige week een gesprek gehad. Hij zei dat hij er niet gelijk helemaal mee wilde stoppen maar dat hij het te snel vind gaan, dat hij nu pas een beetje aan het ontdekken is wie hij is en wat hij wilt en dat dit tussen ons zo opeens kwam dat hij niet goed weet wat hij er mee aan moet. Dat alles tussen ons leuk is en dat hij nog wel gevoelens heeft, maar nog niet weet of dat hij nu een relatie wil.

We zijn net 2 maanden aan het daten en ik vind dat zelf ook nog best kort, en het ging ook allemaal wel snel in het begin. Gelijk veel afspreken, naar familie etc. Ik wil het nog een kans geven en hem wat meer ruimte geven, maar merk dat ik het erg moeilijk vind om het los te laten en te wachten totdat hij initiatief neemt.. Ik zit me nu al druk te maken over dat hij niets meer laat horen. Maar ik weet dat dat ook mijn eigen onzekerheid is en ik denk ook dat dit een goed moment is voor mezelf om daar aan te werken.
Lastig, maar knap dat je het nog eens wil proberen, ik weet nuet of ik dat aan zou durven. Je eigen onzekerheden kennen is goed, maar pas op dat je je eigen behoeftes ook weer niet te veel om gaat buigen om iets te laten werken.
winkje87 schreef:
20-08-2018 22:16
Lastig, maar knap dat je het nog eens wil proberen, ik weet nuet of ik dat aan zou durven. Je eigen onzekerheden kennen is goed, maar pas op dat je je eigen behoeftes ook weer niet te veel om gaat buigen om iets te laten werken.
Ik weet het ook niet zo goed.. Ik ben wel bang dat het meer pijn gaat doen maar ook bang dat ik spijt krijg als ik het niet probeer. Hij is echt wel iemand die er oprecht over is en hoe hij hier zat zag ik dat ook aan hem. Ik heb echt veel gevoelens voor hem en ik kan het niet zomaar opgeven.

Ik ga ook niet op hem blijven wachten en hij gaf aan dat hij wel wilde doorgaan met daten, maar als ik eind van de week niets heb gehoord vanuit hem dan denk ik dat ik hem wel ga appen.. Of is dat te snel en moet ik tot volgende week wachten. Kijk zulke dingen maken mij heel onzeker, ik kan me zo druk maken over de toekomst. Ik wou dat ik het gewoon wat kan los laten en me op mijn eigen leven kan concentreren en maar kijken wat er van komt. We hebben vandaag wel wat geappt vanuit mijn initiatief, hij was niet erg afstandig ofzo maar als hij dan opeens niet meer reageert kan ik me daar zó druk om maken, en van dat gevoel wil ik af. Ik heb dat altijd al gehad en ik denk dat ik daarmee ook dingen (indirect) verpest, maar ik heb vooral mezelf er ontzettend mee.
20-08-2018 22:26
Ik weet het ook niet zo goed.. Ik ben wel bang dat het meer pijn gaat doen als het uiteindelijk toch niet werkt maar ook bang dat ik spijt krijg als ik het niet probeer. Hij is echt wel iemand die er oprecht over is en hoe hij hier zat zag ik dat ook aan hem. Ik heb echt veel gevoelens voor hem en het nu opgeven gaat tegen mn gevoel in.

Ik ga ook niet op hem blijven wachten en hij gaf aan dat hij wel wilde doorgaan met daten, maar als ik eind van de week niets heb gehoord vanuit hem dan denk ik dat ik hem wel ga appen.. Of is dat te snel en moet ik tot volgende week wachten. Kijk zulke dingen maken mij heel onzeker, ik kan me zo druk maken over de toekomst. Ik wou dat ik het gewoon wat kan los laten en me op mijn eigen leven kan concentreren en maar kijken wat er van komt. We hebben vandaag wel wat geappt vanuit mijn initiatief, hij was niet erg afstandig ofzo maar als hij dan opeens niet meer reageert kan ik me daar zó druk om maken, en van dat gevoel wil ik af. Ik heb dat altijd al gehad en ik denk dat ik daarmee ook dingen (indirect) verpest, maar ik heb vooral mezelf er ontzettend mee.
oeps wilde mn bericht aanpassen maar drukte verkeerd haha
Ik denk niet dat dit gaat werken, je bent er nu al onzeker over. hoe ziet hij “rustiger aan doen” voor zich? Het klinkt alsof hij wel de lusten wil maar niet de lasten
Hij wil nog wel verder daten... Wil hij kijken of hij iets beters kan krijgen? Dat gevoel krijg ik erbij.

Dit gaat inderdaad niet meer werken. Teveel onzekerheid voor jou. Ik zou het lekker laten en verder gaan daten.
20-08-2018 22:26
Ik weet het ook niet zo goed.. Ik ben wel bang dat het meer pijn gaat doen maar ook bang dat ik spijt krijg als ik het niet probeer. Hij is echt wel iemand die er oprecht over is en hoe hij hier zat zag ik dat ook aan hem. Ik heb echt veel gevoelens voor hem en ik kan het niet zomaar opgeven.

Je bent nu al jouw gedrag op een weegschaal aan het leggen. Evnind je het echt wel een goed idee dat hij weer gaat daten??
Nogmaals: veeg jouw behoeftes niet onder het tapijt om iets te laten werken.
Nu gaat het er veel meer om wat hij wil ipv wat jij wil..

Dat druk maken herken ik ook wel, de ene keer is het ongegrond, de andere keer gegrond. Neemt niet weg dat je best jouw behoeftes mag uiten hoor.
Jammer dat het zo is gegaan TO, ik zei het al luister naar je onderbuikgevoelens 9 van de 10 keer kloppen die wel.

Laat je niet besodemieteren hoor TO, als hij rustig aan wil doen is dat prima, maar hij had al aangegeven dat hij er niet klaar voor was, als je hier nu in mee gaat komt ie er over een paar maanden 'nog een keer' achter dat hij niet klaar is voor een relatie. En dan heb jij alleen nog maar meer verdriet.
Als je hier mee doorgaat neem je wel genoegen met nog minder...
Verder daten met mij bedoel ik dan he haha.

Bij mijn vorige vriend duurde het ook langer voordat hij klaar was voor een relatie dan dat ik dat was. Ik denk gewoon dat sommige mensen (en vooral mannen) soms wat meer tijd nodig hebben. Hij was wel oprecht over zijn gevoelens en waar hij mee zit op dit moment dus het voelt ook niet goed om er nu gelijk een punt achter te zetten.

Ik wil het nu gewoon proberen los te laten en het van hem te laten komen, en dat brengt wat onzekerheid met zich mee inderdaad.
Je moet het zelf weten TO maar ik denk dat je je vastklampt aan een strohalm...
Oh hahah, ik dacht dat hij verder wilde daten met anderen.

Wil jij nog verder daten met hem en kan je dat ook? Aangezien je hier heel onzeker van wordt.
21-08-2018 11:05
Verder daten met mij bedoel ik dan he haha.

Bij mijn vorige vriend duurde het ook langer voordat hij klaar was voor een relatie dan dat ik dat was. Ik denk gewoon dat sommige mensen (en vooral mannen) soms wat meer tijd nodig hebben. Hij was wel oprecht over zijn gevoelens en waar hij mee zit op dit moment dus het voelt ook niet goed om er nu gelijk een punt achter te zetten.

Ik wil het nu gewoon proberen los te laten en het van hem te laten komen, en dat brengt wat onzekerheid met zich mee inderdaad.
maar hebben jullie wel afgesproken hoe dat er uit gaat zien dan?
Jake99 schreef:
21-08-2018 11:07
Oh hahah, ik dacht dat hij verder wilde daten met anderen.

Wil jij nog verder daten met hem en kan je dat ook? Aangezien je hier heel onzeker van wordt.
Nee sorry verkeerd verwoord haha. Ja ik wil dat ook nog wel, ik heb mijn (veel te) onzekere momenten maar net als nu heb ik zoiets van: we zien het wel. Ik laat het vanuit komen, komt het dat niet is het gewoon niet meant to be.

Maar ik heb gevoel alsof hier meer in zit en ik wil op dit moment ook nog geen relatie, ik vind nog geen 2 maanden daten erg weinig en wil nog wel kijken waar dit naartoe gaat ja. Maar dan moet dat wel vanuit hem komen.
S-Meds schreef:
21-08-2018 11:11
maar hebben jullie wel afgesproken hoe dat er uit gaat zien dan?
Nee en daar baal ik achteraf nogal van. Maar ik ben erg moeilijk in praten over zulke dingen, ik doe het altijd wel want via whatsapp vind ik het niks. Maar ik bedenk me altijd achteraf dingen die ik wilde zeggen.

Ik ga het voor nu even zo laten maar wil het er nog wel over hebben wat hij verstaat onder rustig aan doe qua contact/elkaar zien. Maar dat komt wel.

We spraken elkaar eerst elke dag, en zagen elkaar 1/2 x in de week maar dat kwam ook omdat het vakantie was en we gemeenschappelijke vrienden hebben.
Het is duidelijk dat hij nog geen zin heeft om voortaan elka avond samen op de bank te zitten en als een ingekakt gezinnetje nooit meer wat te doen. En hij weet dus niet wat jouw verwachtingen zijn bij de term relatie, misschien denkt hij wel dat dat betekent dat hij nooit meer met vrienden iets mag ondernemen, nooit meer 's avonds de hele avond zijn tv series kijken of computerspelletjes spelen. Dat hij niet meer spontaan een weekend naar een festival kan gaan. Dat hij straks verplicht wordt om elk vrij moment jouw hand vast te moeten houden.

Je weet het niet. Heb je er met hem al over kunnen praten, over wat jij verstaat onder een relatie en wat hij verstaat onder een relatie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
21-08-2018 11:17
Nee en daar baal ik achteraf nogal van. Maar ik ben erg moeilijk in praten over zulke dingen, ik doe het altijd wel want via whatsapp vind ik het niks. Maar ik bedenk me altijd achteraf dingen die ik wilde zeggen.

Ik ga het voor nu even zo laten maar wil het er nog wel over hebben wat hij verstaat onder rustig aan doe qua contact/elkaar zien. Maar dat komt wel.

We spraken elkaar eerst elke dag, en zagen elkaar 1/2 x in de week maar dat kwam ook omdat het vakantie was en we gemeenschappelijke vrienden hebben.
maar je hebt er nu last van, je weet nu al niet wanneer je hem een bericht moet sturen. Ik zou dat gesprek nu voeren. Vraag hem in een bericht hoe dat rustig aan doen er uit ziet en welke afspraken jullie maken, dat is toch niet zo moeilijk?
jaw schreef:
21-08-2018 11:22
Het is duidelijk dat hij nog geen zin heeft om voortaan elka avond samen op de bank te zitten en als een ingekakt gezinnetje nooit meer wat te doen. En hij weet dus niet wat jouw verwachtingen zijn bij de term relatie, misschien denkt hij wel dat dat betekent dat hij nooit meer met vrienden iets mag ondernemen, nooit meer 's avonds de hele avond zijn tv series kijken of computerspelletjes spelen. Dat hij niet meer spontaan een weekend naar een festival kan gaan. Dat hij straks verplicht wordt om elk vrij moment jouw hand vast te moeten houden.

Je weet het niet. Heb je er met hem al over kunnen praten, over wat jij verstaat onder een relatie en wat hij verstaat onder een relatie.
Nou precies dat heb ik hem gezegd haha. Ik heb gezegd dat hij niet iedere avond bij me op de bank hoeft te komen zitten omdat ik daar zelf ook geen tijd en behoefte aan heb. Ik vind mijn vrijheid ook heel belangrijk en we doen beide veel dingen met vrienden, en heb gezegd dat ik het juist belangrijk vind dat we allebei ons eigen leven hebben. Ik heb ook gezegd dat hij een verkeerd beeld heeft van wat ik wil en dat hij beter aan mij kan vragen hoe ik er in sta in plaats van al conclusies te trekken, ben wel blij dat ik dat heb opgehelderd.
S-Meds schreef:
21-08-2018 11:24
maar je hebt er nu last van, je weet nu al niet wanneer je hem een bericht moet sturen. Ik zou dat gesprek nu voeren. Vraag hem in een bericht hoe dat rustig aan doen er uit ziet en welke afspraken jullie maken, dat is toch niet zo moeilijk?
Nee zo moeilijk is het niet om dat te vragen maar we hebben eergisteren dat gesprek gehad dus heb het gevoel dat het beter is als ik dat nu even laat rusten. En bijvoorbeeld volgende week vraag om wat samen te gaan doen en dan de vraag stel hoe het er voor hem uit ziet
21-08-2018 11:36
Nee zo moeilijk is het niet om dat te vragen maar we hebben eergisteren dat gesprek gehad dus heb het gevoel dat het beter is als ik dat nu even laat rusten. En bijvoorbeeld volgende week vraag om wat samen te gaan doen en dan de vraag stel hoe het er voor hem uit ziet
je vult voor hem in en je zet je eigen behoeften op de achtergrond.
21-08-2018 11:36
Mensen die verliefd zijn willen elke dag de hele dag en de hele nacht bij elkaar zijn, ik zou als ik jou was mijn kaarten niet op hem zetten,maar weer lekker met anderen gaan daten die jou wel willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven