Scheiden

20-08-2018 17:42 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
K
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-08-2018 17:07
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.89% gewijzigd
SjakS schreef:
21-08-2018 20:08
Hoe wou je vader dwingen dan?
Precies. De wet heeft zoveel geregeld mbt ouderschap in geval van scheiding. (Rechten en plichten) maar als het er echt op aan komt kan niemand gedwongen worden. Ook niet door allerlei instanties. Alleen wat betreft alimentatieplicht kan het LBIO beslag leggen maar ook alleen als er inkomsten zijn. Heel verstandig dat TO ervan uit gaat dat ze nergens op kan rekenen bij hem, dat scheelt enorm veel energie wat betreft knokken en vechten voor zaken die zinloos zijn.
alkemade schreef:
21-08-2018 19:46
Zeker wel. BW 1.377 zegt: Het kind heeft het recht op omgang met zijn ouders en met degene die in een nauwe persoonlijke betrekking tot hem staat. De al dan niet met het gezag belaste ouder heeft het recht op en de verplichting tot omgang met zijn kind.
En wat heeft een kind er aan om te gaan met een vader die niet wil?
Dat leidt bij mij tot de volgende vraag: wat is zijn band eigenlijk met de kinderen? En hoe zijn de kinderen met hem? Heeft hij wel gewerkt aan een band met jullie kinderen of gaat het een beetje langs elkaar heen?
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:27
99.56% gewijzigd
Waar komt dat verschil dan vandaan?
En hoe is de status nu bij jullie TO? Contact gehad met je huisarts? Woningbouw? Schuldeisers?
SjakS schreef:
21-08-2018 20:08
Hoe wou je vader dwingen dan?
Precies. En waarom zou je je kind bij iemand achterlaten die niet bij het kind wil zijn en er niet voor wil zorgen.
Kan dot topic verwijderd worden?
Moedervann2 schreef:
24-08-2018 18:58
Kan dot topic verwijderd worden?

Waarom heb je alles verwijderd?
Star² schreef:
24-08-2018 19:05
Waarom heb je alles verwijderd?
.
En iedereen op de negeer...? Of is dat weer een of andere bug.
Ik wilde loepen om te kijken of echt alle berichten gewist waren, maar dat kan dus niet.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
25-08-2018 13:51
.
En iedereen op de negeer...? Of is dat weer een of andere bug.
Ik wilde loepen om te kijken of echt alle berichten gewist waren, maar dat kan dus niet.
Ik kan wel loepen, alle berichten zijn gewist behalve de laatste.
Misschien valt alles achteraf mee en leeft TO nog 'lang en gelukkig' met haar man

of

man heeft ontdekt dat ze dit topic geopend heeft en wil ze niet dat hij daarmee wat kan doen.
Later is nu
Tessa44- schreef:
25-08-2018 16:21
Ik kan wel loepen, alle berichten zijn gewist behalve de laatste.
.
Nou mij heeft ze geblokkeerd.
Ook dat nog. :proud:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven