Scheiden
maandag 20 augustus 2018 om 22:08
Heb je al eens hulp voor jezelf gezocht, TO? Omgaan met een depressieve partner vraagt heel veel van je. Daarbij kun je iedere hulp en steun gebruiken.
En ken je het depressie-forum? Daar zitten meer ervaringsdeskundigen, die wellicht tips hebben of in ieder geval je probleem begrijpen.
En ken je het depressie-forum? Daar zitten meer ervaringsdeskundigen, die wellicht tips hebben of in ieder geval je probleem begrijpen.
merano wijzigde dit bericht op 20-08-2018 22:09
0.69% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 20 augustus 2018 om 22:09
Dit ja. Depressie van een ouder kan zo enorm schadelijk zijn voor kinderen, helemaal wanneer die ouder ronduit weigert om er ook maar iets van hulp aan te nemen.doornroosje9 schreef: ↑20-08-2018 21:56En als je er zelf aan onderdoor gaat? Gewoon verder blijven vechten? Ik begrijp echt wat je wil zeggen, maar op een bepaald moment is het klaar. Dan moet je voor jezelf en vooral voor de kinderen kiezen. Enig idee wat dit voor effect op de kinderen heeft? Zij hebben niets te kiezen hè! Zij zitten in die situatie en alleen een volwassene kan hen eruit halen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
maandag 20 augustus 2018 om 22:10
TO, wat je beschrijft over zijn gedrag op de werkvloer en het trots zijn op weer ww te mogen regelen.. lijkt of er wel meer aan de hand is/was met hem dan alleen een depressie. Is het ooit wel echt een leuke / lieve / verantwoordelijke man geweest?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
maandag 20 augustus 2018 om 22:13
maandag 20 augustus 2018 om 22:16
Dan nog ben jij niet reeel bezig. Wie ben jij om een ander te beoordelen?
Nogmaals, je kunt iemand niet helpen die zelf niet geholpen wil worden. Iemand moet ZELF willen.
Zo te zien heeft die hele situatie van jou geen leuk mens gemaakt.
maandag 20 augustus 2018 om 22:23
.Moedervann2 schreef: ↑20-08-2018 22:14Ik meende daar op gereageerd te hebben?
Maar dit wilt hij niet dit heb ik al zo vaak voorgesteld.
Ja, ik zie het nu, in je bericht van 21.44. Sorry!
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
maandag 20 augustus 2018 om 22:29
Valt er nog te praten over ‘vroeger’? Zit er bij hem iets van een klein sprankje dat hij graag weer die persoon zou willen zijn? Is het nog mogelijk om met die insteek een gesprek aan te gaan met hem?Moedervann2 schreef: ↑20-08-2018 22:19Ja zeker heel zorgzaam en lief!
Juist hij wilde graag kinderen en zag het helemaal voor zich.
Echt verantwoording heeft hij nooit genomen, in zijn ogen ben ik diegene die alles draaiende mag houden.
Hij zegt vaak dat ik maar fulltime moet werken en hij helemaal thuis blijft voorgoed.
Als die dan ook voor de kinderen zou zorgen het huishouden zou doen en niet de hele dag zou slapen was het nog een optie geweest.
Als ik er nu aan terug denk lijkt hij helemaal niet meer op de man die hij ooit was.
Ik begrijp heel goed dat je weg wil hoor en het is waarschijnlijk ook het beste voor de kinderen en jou en wie weet ook wel voor hem (om iets beweging te krijgen)..
maandag 20 augustus 2018 om 22:30
Klinkt inderdaad toch echt of er meer onder ligt..Moedervann2 schreef: ↑20-08-2018 22:24Hij is wel erg dominant in zijn gedrag en meent ook alles tegen iedereen te kunnen zeggen.
Er zit geen rem op zeg maar.
Ook tegen mijn ouders is hij brutaal maar ook tegen zijn eigen moeder.
Respect is ver te zoeken.
Regels kan hij niet mee leven en hij wilt vooral niet geleefd worden.
Een werkgever is dan natuurlijk heel lastig die je verteld wat je moet doen.
Mij zet hij verschud als er familie bij is en hij merkt niet eens dat hij dit doet.
Misschien is er meer aan de hand eeb combinatie van...zolang hij zich niet wilt laten onderzoeken weten we niets.
maandag 20 augustus 2018 om 22:49
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-08-2018 23:21
Reden: ongepast & op de man
Reden: ongepast & op de man
35.99% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
maandag 20 augustus 2018 om 22:51
Dat lijkt me eigenlijk een ander probleem. Een depressie is voor jezelf ook niet prettig om het zacht uit te drukken. Je kunt er heel initiatiefloos van worden, maar het wel lekker vinden...? En dat in combinatie met dominant zijn.Moedervann2 schreef: ↑20-08-2018 22:33Zover ik hem kan peilen vind hij deze situatie prima voor zich zelf.
Ik zie geen vechtlust helemaal niets al jaren niet.
Wat ik er uit begrijp is dat hij lekker zit waar hij zit en vooral geen verantwoordelijkheid wilt.
Heb je in het verleden de harde aanpak wel eens geprobeerd, TO? Dus ogenblikkelijk lik op stuk geven als hij je voor schut zet, de bank in de schuur zetten of er zelf op gaan liggen zodat hij er iig niet op kan slapen, de play station op marktplaats of achter slot en grendel, met de kinderen patat gaan eten en hem zijn eigen eten laten klaarmaken of hem zijn eigen was laten doen? Een beetje zoals je een lastige puber aanpakt?
Of ben jij van nature heel meegaand?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.