Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Beste forummers,

Ik ben sinds vandaag weer terug na twee weken vakantie. In die twee weken is er e.e.a. gebeurd op het forum. Om de spam - die in grote mate op het forum geplaatst werd - tegen te gaan, is er een nieuwe tool ingesteld waarbij de eerste berichten van nieuwe forummers goedgekeurd moeten worden. Inmiddels zijn de eerste bugs - zoals het wel al kunnen loepen van nieuwe gebruikers - opgelost.

Het moderatorteam en ik werken nu al volop met het nieuwe systeem en zullen goed in de gaten houden wat er wel en niet goed loopt. Dit kunnen wij dan eventueel door IT laten aanpassen.

Als je hier vragen over hebt, mail ons dan via forum@viva.nl of rechtstreeks naar mij via communitymanager@viva.nl. Berichten hierover op het CM zien wij als off topic.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-08-2018 19:48
Reden: off-topic
99.70% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-08-2018 19:49
99.35% gewijzigd
Tjezus, wat vals
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-08-2018 19:49
99.60% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-08-2018 19:48
99.01% gewijzigd
Tjezus, wat vals
CommunityManagerViva schreef:
27-08-2018 14:13
Beste forummers,

Ik ben sinds vandaag weer terug na twee weken vakantie. In die twee weken is er e.e.a. gebeurd op het forum. Om de spam - die in grote mate op het forum geplaatst werd - tegen te gaan, is er een nieuwe tool ingesteld waarbij de eerste berichten van nieuwe forummers goedgekeurd moeten worden. Inmiddels zijn de eerste bugs - zoals het wel al kunnen loepen van nieuwe gebruikers - opgelost.

Het moderatorteam en ik werken nu al volop met het nieuwe systeem en zullen goed in de gaten houden wat er wel en niet goed loopt. Dit kunnen wij dan eventueel door IT laten aanpassen.

Als je hier vragen over hebt, mail ons dan via forum@viva.nl of rechtstreeks naar mij via communitymanager@viva.nl. Berichten hierover op het CM zien wij als off topic.

Vriendelijke groet,
Oké
Wanneer verwachten jullie genoeg feedback te hebben verzameld om aanpassingen te doen? Of is dit ook off topic?
Beste forummers,

Vriendelijke groet,
huh? het grootste probleem is dat de nieuwe gebruiker niet kan reageren en dat soms de OP ineens op naam van een andere forummer staat. Juist door het loepen wisten we dat de nieuwe gebruiker niet verloren was en wel degelijk reageerde. Dan konden wij uitleggen wat er aan de hand was. Maar ik hoop dat jullie een fijne vakantie hadden hoewel ik 2 weken erg karig vind voor zo’n heftige baan
S-Meds schreef:
27-08-2018 22:57
huh? het grootste probleem is dat de nieuwe gebruiker niet kan reageren en dat soms de OP ineens op naam van een andere forummer staat. Juist door het loepen wisten we dat de nieuwe gebruiker niet verloren was en wel degelijk reageerde. Dan konden wij uitleggen wat er aan de hand was.
.
Nouja precies! Toen vanuit moderators werd gezegd dat het kunnen loepen een bug was die opgelost zou worden, heb ik direct gezegd dat déze bug nou net moest blijven. Er werd mij verzekerd dat men het probleem snapte, zelfs toen ik vroeg of de mods zelf wel eens meeschreven op een nieuw topic. Jemig, dit is toch van de regen in de drup zo...
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Beste forummers,

Vriendelijke groet,
Losse jullie nu alleen de bugs op die het nog enigszins mogelijk maakten om een topic te volgen en de bugs waar wij als forrumers last van hebben blijven maar bestaan. Waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig?
Strontvlieg zegt het nog beter.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
27-08-2018 23:01
.
Nouja precies! Toen vanuit moderators werd gezegd dat het kunnen loepen een bug was die opgelost zou worden, heb ik direct gezegd dat déze bug nou net moest blijven. Er werd mij verzekerd dat men het probleem snapte, zelfs toen ik vroeg of de mods zelf wel eens meeschreven op een nieuw topic. Jemig, dit is toch van de regen in de drup zo...
ja, het is natuurlijk er wel even weer inkomen na de vakantie
Misschien helpt het als we als forrumers gaan staken, kijken wat er opgelost kan worden als er bijna niemand meer reageert. Hebben jullie nou niet door dat er op deze manier niks van het forum overblijft? Mee lezen en schrijven wordt steeds ingewikkelder gemaakt en als er iemand wat van zegt wordt er niet geluisterd.
Snel gummen Mods want er zitten weer een paar van die mondige/vervelende/zeurende forummers het moderatortopic te vervuilen. Want oprecht en met aandacht lezen wat jullie gebruikers hier aan input geven dat kan natuurlijk niet, gewoon lekker monddood maken, dat is de oplossing.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Calamitycat schreef:
27-08-2018 23:16
Snel gummen Mods want er zitten weer een paar van die mondige/vervelende/zeurende forummers het moderatortopic te vervuilen. Want oprecht en met aandacht lezen wat jullie gebruikers hier aan input geven dat kan natuurlijk niet, gewoon lekker monddood maken, dat is de oplossing.
En dit !
Ik gooi deze er maar eens in (en léés het nou eens voor je gumt, CM want echt... volgens mij hebben jullie geen idee...).

https://econsultancy.com/blog/68715-wha ... -they-need
Lady*Voldemort schreef:
18-08-2018 19:03
Hoi, ik heb een vraagje voor de CM maar geen zin om haar te mailen want het eventuele antwoord op de mail is van belang voor alle ouwe gebakjes hier en dan mag ik dat weer niet delen en zo.

Affijn, hier de vraag dus: zitten we in een sterfhuisconstructie?
Aangezien ik me zo voor kan stellen dat teruglezen van dit topic er in alle hectiek en stress na terugkomst van je vakantie bij inschiet beste Communitymanager up ik deze vraag van Lady*Voldemort even voor je.

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord en waarschijnlijk ben ik niet de enige.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Lekker gebruikersvriendelijk zeg. Kap eens met dat gegum en ga eens in op de nuttige opmerkingen van ons.

Zonder forummers = geen forum = geen inkomstenbron
Het begint dictatoriale vormen aan te nemen hier @(
the_Wicked_Witch schreef:
27-08-2018 23:46
Het begint dictatoriale vormen aan te nemen hier @(

Begint? :-[
Mods :

Afbeelding
nounou
Of is het eerder dit :

Afbeelding
nounou
lise1985 schreef:
27-08-2018 23:42
Lekker gebruikersvriendelijk zeg. Kap eens met dat gegum en ga eens in op de nuttige opmerkingen van ons.

Zonder forummers = geen forum = geen inkomstenbron
Waarom blijf je hier op dit forum dan actief?
Persoonlijk vind ik het heel vreemd dat als andere forummers vragen om hun account te anonimiseren dat ook gebeurt, maar bij mij is dat dus niet gebeurd.

Nogmaals: graag bij deze op anoniem.
Wordt er tegenwoordig niet meer gegumd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven