Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
diamantje123 schreef:
23-08-2018 21:40
Wat leuk ik ben ook in juli in Praag gevraagd haha! Was echt superlief en en heel romantisch.

Wat toevallig! :D Waar was jouw aanzoek?
Dorii schreef:
24-08-2018 12:11
Wat toevallig! :D Waar was jouw aanzoek?
aan de Moldau, met als uitzicht de Praagse burcht heel mooi verlicht ('s avonds)
en jij??
Wij hebben ondertussen een locatie geboekt :hyper:

21 september 2019 trouwen wij! Nu we iets hebben vastgelegd vind ik het heel leuk, maar ook ontzettend spannend :O
Ik mag me hier ook melden :-D

Ga over twee weken jurken passen bij Koonings maar ik lees best slechte reviews. Heeft iemand van jullie ervaring met deze bruidszaak?
Inmiddels al een paar vragen gesteld, en de maanden vliegen voorbij zeg! Maar we zijn er nog niet helemaal uit maar overwegen nu om op donderdag te gaan trouwen met aantal familieleden en dan apart een avondfeest te geven voor iedereen, wat denken jullie. Vrijdagavond of de zaterdagavond?
mommy2014 schreef:
27-08-2018 16:15
Maar we zijn er nog niet helemaal uit maar overwegen nu om op donderdag te gaan trouwen met aantal familieleden en dan apart een avondfeest te geven voor iedereen, wat denken jullie. Vrijdagavond of de zaterdagavond?
Wij hebben de voorkeur om alles op 1 dag te doen.
Wat maakt dat jullie op een andere dag een feest willen?
Denk dat een vrijdagavond of zaterdagavond voor de meeste mensen weinig uitmaakt. Als ik kijk naar onze genodigden is de kans toch aanwezig dat ze die dag of de volgende dag weer moeten werken.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
@kleine schnitzel, ik zou het inderdaad ook niks vinden als er iemand langskomt. Het is veel leuker om naar een winkel te gaan waar ze alles hebben en alles mooi is uitgestald. Veel meer dat echte gevoel. Is het nog gelukt om Bianco Evento in een winkel te bekijken?

@ ClaireSophie van harte!! Je bent getrouwd!! Hoe voelt dat nou?

@Dorii Gefeliciteerd!! Je bent verloofd! Heb je een mooie ring gekregen? Ik ben naar 3 beurzen geweest... vriend overal mee naartoe gesleept. De eerste was een verplichting, maar daarna wilde hij zelf overal bij zijn! Geweldig, hij zag opeens het nut ervan in, namelijk dat je leveranciers persoonlijk spreekt en hun stijl beter kan zien. Je voelt een klik met iemand bijvoorbeeld een fotograaf en dat kan je niet krijgen vanaf een website. De plaatselijke beurs vond ik niks. Ik vond de Love and Marriage beurs ontzettend leuk gedaan, helemaal modern in festival stijl, de eettentjes waren foodtrucks! Het was echt de moeite waard en de modeshow was ontzettend leuk gedaan! Vooral als je nog bijna alles moet doen voor je bruiloft is het heel handig om in een keer veel inspiratie te krijgen. En ten slotte: kortingggg op hun diensten als je bij hun stand bent geweest!!

@pijnboompitje
Vastleggen van een locatie maakt echt wat uit he!! Je zou nu save the dates kunnen doen namelijk! De datum staat vast, dat is dan weer handig voor als je met andere leveranciers gaat praten! Voelt goed toch :-D

@Neoflux ook gefeliciteerd met jullie verloving! Jeetje love is in the air allemaal bruidjes hier!! Ik ben ook van plan om naar Koonings te gaan vanwege de ruime keus. Helaas de jurk nog niet gevonden in 2 andere winkels dus nu heb ik zoiets van we gaan naar een grote winkel! Maar ik ben dus ook heel benieuwd naar andere meningen over Koonings.

@Bailey26 spannend!! Het is nu aftellen! Ben je zenuwachtig?

:redrose: :bigkiss:
Vrijdag of zaterdag, het heeft allebei z’n voor- en nadelen denk ik. Op vrijdagmiddag staan er (veel) meer files, dus gasten die van verder komen voor het diner gaan misschien niet op tijd zijn. Dit speelt wel bij ons, maar toch hebben we voor de vrijdag gekozen. De locatie die we wilden kon, het is goedkoper wat de gemeente betreft. En we hebben daarna een heel weekend om bij te komen.
The owls are not what they seem
honinginnetje schreef:
27-08-2018 21:09
@Neoflux ook gefeliciteerd met jullie verloving! Jeetje love is in the air allemaal bruidjes hier!! Ik ben ook van plan om naar Koonings te gaan vanwege de ruime keus. Helaas de jurk nog niet gevonden in 2 andere winkels dus nu heb ik zoiets van we gaan naar een grote winkel! Maar ik ben dus ook heel benieuwd naar andere meningen over Koonings.
Dankjewel :-D Gisteren gehoord dat een vriendin daar een jurk heeft gekocht. Het schijnt er een beetje aan te liggen wie je helpt (zij had de eerste keer een onvriendelijke verkoopster en de tweede keer een hele leuke). Het is er vrij hysterisch en kitsch maar je hebt wel mega veel keuze. Ze zijn iets duurder dan de locale bruidszaak en ze vragen ook 100-150 euro vermaakkosten terwijl dit normaal inbegrepen is. Jurken zijn bijna niet op bestelling, het is daar vrij normaal dat je een 'pasjurk' koopt. Met dit in het achterhoofd ga ik er gewoon eens naartoe, is het niks dan ga ik gewoon naar een andere winkel :-D
Bailey26 schreef:
27-08-2018 18:29
Wij hebben de voorkeur om alles op 1 dag te doen.
Wat maakt dat jullie op een andere dag een feest willen?
Denk dat een vrijdagavond of zaterdagavond voor de meeste mensen weinig uitmaakt. Als ik kijk naar onze genodigden is de kans toch aanwezig dat ze die dag of de volgende dag weer moeten werken.
Omdat wij graag op een bepaalde datum willen trouwen en dat valt op een donderdag. En het lijkt ons toch niet ideaal om dan ook nog een feest te geven.
Nog (ruim) 5 weken te gaan, en ik merk dat ik nu toch wel een beetje de kriebels krijg. Net een mail naar de locatie verstuurd met allerlei detailvragen en -dingen die ik dan toch geregeld wil hebben. Man is daar veel makkelijker in merk ik. We hebben bijvoorbeeld zo'n fotobooth geregeld, is toch handig dat de locatie dat weet als ze ineens voor de deur staan. 'Oh ja, misschien wel' zegt man dan. Hmm.
Word ik nou alsnog een bridezilla?!
Gisteren kennis gemaakt met de trouwambtenaar en de laatste decoratie gehaald.
Vandaag de laatste dansles.
Langzaam begin ik nu toch wel zenuwachtig te worden voor vrijdag :hyper:
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Bailey26 schreef:
29-08-2018 10:06
Heel veel plezier! :cheer:
Oh spannend Bailey! Veel plezier alvast! Een collega van me trouwt vrijdag, maar ik zie in de tabel dat dat in een andere provincie speelt :biggrin:

Gisteren de trouwambtenaar telefonisch gesproken en een afspraak voor het gesprek gemaakt. Leuk! En spannend :hyper:
Ook hier bezig met de laatste loodjes. Afspraak met de trouwambtenaar gemaakt (ik dacht altijd dat ze bij je thuiskwamen, maar we moeten naar het stadhuis), en bezig met de laatste voorbereidingen voor decoratie enzo.
De eventmanager van de locatie is helaas weggegaan, en zijn opvolger vind ik nog niet zo heel erg leuk. Stuk stugger. Even aankijken of dat nog verandert.

@Koonings: een vriendin van mij heeft hier haar jurk gekocht, en zij heeft nergens problemen mee gehad volgens mij dus dat is ook weleens fijn om te horen.
Laatste update hier: we hebben een prachtige dag gehad vorige week donderdag, en nu terug van een weekje vakantie!

Ik/we hebben de volgende dagindeling aangehouden

08:30 kapper (vriendin) + ontbijt bij ouderlijk huis (2 min lopen van eigen huis :))
09:30 visagiste + fotograaf
10:30 jurk aantrekken
11:00 opgehaald (zonder verdere familie en vrienden)
11:15 met zijn tweeën en fotograaf bij de fotolocatie (grote parkachtige tuin op 12 min rijafstand
13:00 terug bij ouderlijk huis waar familie stond te wachten (zó leuk, iedereen ook zó mooi aangekleed :heart: )
13:00-14:30 lunch
14:15 familie vertrok naar locatie
14:40 wij naar locatie
14:30 daggasten op locatie (38 in totaal)
15:00 start ceremonie (zorg voor een goede klik met de ambtenaar, we hebben er allemaal zó van genoten+ ook familie erbij betrokken)
15:45-16:45 taart+proost+felicitaties
16:45-17:30 nog wat familie foto's op dezelfde locatie
17:30 BBQ (het werd wat koud, denkt evt aan een vestje :proud: )
20:00 ontvangst avondgasten (+50)
21:00 - 00:00 feest + bekendmaking geslacht, dát was zó leuk! :cheer2: + slideshow van alvast wat foto's!
00:00 door een haag heen naar huis!

Voor mij, als 21 weken zwangere was dit goed vol te houden! Ceremonie was een hoogtepunt, zó lief en persoonlijk. Een ander groot voordeel vond ik alles op één locatie, ook voor de gasten.

Wij trouwden op donderdag. Bijna alle daggasten waren vrij de dag erna, de avondgasten woonden allemaal in de buurt en waren rond 00:30 thuis (van horen zeggen)

Versieringen zijn door de ceremoniemeester en twee vriendinnen op de dag zelf aangebracht. Ik had grote helium ballonnen, dat werkte perfect! Wij zijn geen dansers, tóch was de dj prettig, gezellig muziekje maar ook handig met microfoon, plaatjes aanvragen etc. Zijn €200 absoluut waard!

Wat ik prettig vond was dat er veel ruimte was om met iedereen te kletsen, zo fijn om mensen te spreken, te bedanken en écht samen te genieten van deze dag!

Ik wens jullie allen een mooie dag! Geniet! :heart:
diamantje123 schreef:
27-08-2018 14:41
aan de Moldau, met als uitzicht de Praagse burcht heel mooi verlicht ('s avonds)
en jij??
Oooh, klinkt romantisch! Ik in het grote Letna park, met uitzicht over de stad, was prachtig!

Pijnboompitje25 schreef:
27-08-2018 15:13
Wij hebben ondertussen een locatie geboekt :hyper:

21 september 2019 trouwen wij! Nu we iets hebben vastgelegd vind ik het heel leuk, maar ook ontzettend spannend :O
Oooh spannend! Leuk zeg! Ja, dan wordt het wel heel echt ineens! Wat voor locatie hebben jullie gekozen?

Neoflux schreef:
27-08-2018 15:38
Ik mag me hier ook melden :-D

Ga over twee weken jurken passen bij Koonings maar ik lees best slechte reviews. Heeft iemand van jullie ervaring met deze bruidszaak?
Gefeliciteeerd! :-D Ik ben er vorig jaar geweest met mijn beste vriendin. Prachtige zaak, groot en lekker kitsch. Je mag zelf rondkijken en alle jurken bekijken, dat vonden wij erg leuk. Wel merkten wij dat je heel duidelijk moet zijn naar de verkoopster over je wensen (en vooral ook wat je niet mooi vindt). Maar goed, dat is overal wel denk ik.

honinginnetje schreef:
27-08-2018 21:09
@Dorii Gefeliciteerd!! Je bent verloofd! Heb je een mooie ring gekregen? Ik ben naar 3 beurzen geweest... vriend overal mee naartoe gesleept. De eerste was een verplichting, maar daarna wilde hij zelf overal bij zijn! Geweldig, hij zag opeens het nut ervan in, namelijk dat je leveranciers persoonlijk spreekt en hun stijl beter kan zien. Je voelt een klik met iemand bijvoorbeeld een fotograaf en dat kan je niet krijgen vanaf een website. De plaatselijke beurs vond ik niks. Ik vond de Love and Marriage beurs ontzettend leuk gedaan, helemaal modern in festival stijl, de eettentjes waren foodtrucks! Het was echt de moeite waard en de modeshow was ontzettend leuk gedaan! Vooral als je nog bijna alles moet doen voor je bruiloft is het heel handig om in een keer veel inspiratie te krijgen. En ten slotte: kortingggg op hun diensten als je bij hun stand bent geweest!!
Dankjewel! :-D Ik kreeg een prachtige ring, loop er heel trots mee rond nu! Haha!
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik denk dat ik mijn vriend ook maar meesleep naar de Love&Marriage. Volgens mij is dat binnenkort in Utrecht, ben benieuwd! Klinkt leuk in ieder geval en korting is altijd fijn ;-)

LadyL0101 schreef:
28-08-2018 16:30
Nog (ruim) 5 weken te gaan, en ik merk dat ik nu toch wel een beetje de kriebels krijg. Net een mail naar de locatie verstuurd met allerlei detailvragen en -dingen die ik dan toch geregeld wil hebben. Man is daar veel makkelijker in merk ik. We hebben bijvoorbeeld zo'n fotobooth geregeld, is toch handig dat de locatie dat weet als ze ineens voor de deur staan. 'Oh ja, misschien wel' zegt man dan. Hmm.
Word ik nou alsnog een bridezilla?!

Oooh, nee hoor. Dat vind ik helemaal niet bridezilla. Ik zou het als locatiebeheerder alleen maar op prijs stellen dat je van dit soort dingen op de hoogte wordt gebracht.
Superleuk een photobooth!
Bailey26 schreef:
29-08-2018 10:06
Hoe was het??!! :-D Ik hoop dat je een prachtige dag hebt gehad! :heart:

@LadyL0101: Spannend ja! Hoever vantevoren hebben jullie dat gesprek?

@kevers: Altijd jammer als iemand met wie je goed kunt overleggen weggaat. Hopelijk valt zijn opvolger mee! Hoeveel nachtjes nog? ;-)

@ClaireSophie: Gefeliciteeeerd!! :flirting: Klinkt als een topdag! Heel mooi!

Laaaaange post, moet toch regelmatiger ff kijken hier, haha!
Hier gebeurt nog niet heel veel. De 29e ga ik naar twee bruidsmodezaken, waaronder Weddings in Rotterdam. Ik hoop toch echt die dag mijn jurk wel gevonden te hebben. Het schoot toch ff door mijn hoofd; ik ga mijn jurk toch wel vinden?
Maar ik begrijp dat die gedachte normaal is en dat er écht een jurk voor mij is! Haha! We gaan het zien.
Verder oriënteren we ons op een locatie en laten daar de datum vanaf hangen. We hebben geen voorkeur of een bijzondere datum in de periode waarin we willen trouwen.
Hopelijk binnenkort wel het een en ander vastleggen.
Ooh gefeliciteerd allemaal! Klinkt als een prachtige dag ClaireSophie!
Thanks ook voor 't delen van je dagschema, ik was heel erg benieuwd naar hoe 't eruit zou kunnen zien, dankjedankjedankje! :yes:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Nou bij Koonings geweest en het viel me 100% mee, hele leuke verkoopster! Je kijkt je ogen uit! Helaas niet de droomjurk gevonden (aanbod chiffon wel redelijk beperkt, voornamelijk tule en 'poef-'jurken) dus moet nog even verder dress-shoppen :)
Goedemorgen dames,

Heeft iemand tips om te kijken naar trouwringen/verlovingsring? Ik bedoel welke stad, aanraders voor winkels? We hebben al wat rondgekeken en twijfelde zelfs om naar Antwerpen te gaan alleen de vraag of het de moeite waard is?

Dank jullie wel alvast.
We zijn getrouwd!! Alweer zo'n 2 weken :D

Wat was het een super dag.
Wel veel regen maar gelukkig hadden we een stretchtent waardoor de ceremonie gewoon buiten kon plaatsvinden. Totaal geen last dus van de regen. Het was nog even spannend maar de trouwdienst heeft ook buiten plaatsgevonden.
Het was een super relaxte, mooie, leuke, liefdevolle enz dag :D

Ons schema:
7:30 fotograaf, kapper en visagiste (ook voor mijn ma)
9:10 aankleden
9:30 naar de ontmoetingsplek. Oke we waren wat later.
10:00 (werd 10:15) ontmoeting e.d.
11:15 fotoshoot samen op een andere locatie
13:00 naar de locatie (gegeten bij de auto)
13:30 ceremonie
14:15 proosten en taart
15:15 foto's maken
15:45 Zeker een half uur samen! Echt een aanrader!
16:30 BBQ en speeches en 2 grappige opdracht ''spellen''
19:00 Trouwdienst, oke dit liep iets uit omdat de groepsfoto nog gemaakt moest worden, het was toen droog, om 15:15 uur niet.
20:15 Feliciteren en borrel
21:15 Openingsdans
23:30 Richting de auto en naar huis

We hadden een BABS die we zelf gekozen hebben, hij deed het erg leuk en persoonlijk. We kregen daar ook leuke reacties op.
Het was echt een ontspannen dag die echt om ons draaide en super verliep. Iedereen vond het ook zo mooi en bijzonder. Erg leuk om te horen!
We hebben dus genoten en wachten met smart op de foto's. De eerste foto's zijn binnen en zijn echt geweldig :D :D

Na de bruiloft nog een week op huwelijksreis geweest :)

Groetjes,
Ladenkastje
mommy2014 schreef:
19-09-2018 09:47
Goedemorgen dames,

Heeft iemand tips om te kijken naar trouwringen/verlovingsring? Ik bedoel welke stad, aanraders voor winkels? We hebben al wat rondgekeken en twijfelde zelfs om naar Antwerpen te gaan alleen de vraag of het de moeite waard is?

Dank jullie wel alvast.
Ben in Antwerpen geweest, bijzondere dingen maar erg duur. Mijn verlovingsring komt van Etsy, denk dat we via dat kanaal de trouwringen ook bestellen. Is iets origineler en geen ring uit een boekje.
Ook wij zijn getrouwd! Het was echt een heerlijke dag, alles is zo fijn verlopen. Hebben er allebei heel erg van genoten, ook nog een zonnetje erbij :D

Als ik twee dingen anders mocht doen dan was ik denk toch een uurtje of halfuurtje eerder begonnen (nu drie uur), zodat ik tijdens de borrel wat meer met alle daggasten kon praten en had ik s' avonds meer aandacht besteed aan individuele gasten. Nu voornamelijk op de dansvloer gestaan wat heel erg tof was, maar achteraf mensen helemaal niet gesproken. De tijd gaat zo snel voorbij!

@bijzondere ring: wij hebben onze ringen ontworpen bij een goudsmid. Erg blij mee, allebei een eigen ring volledig naar wens. Ook in Antwerpen geweest, maar inderdaad bijzondere ringen met een stevig prijskaartje.
mommy2014 schreef:
19-09-2018 09:47
Goedemorgen dames,

Dank jullie wel alvast.
Als je zin hebt in een weekend/dag Antwerpen, waarom niet. Hier verder geen advies, we hebben even online gekeken maar vriend wilde graag de ringen zelf maken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@kevers en ladenkastje gefeliciteerd!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven