Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zondag 26 augustus 2018 om 08:45
Hebben jullie een goede verjaardag gehad gisteren, Glitter? En heb je de taarten nog gekregen?
Dreumes hier is weer uit haar driftbuien van vorige week én ze slaapt weer 's nachts
. Het is echt weer veel gezelliger in huis zo.
Ze wil alleen (al een paar weken) niet echt eten en het is nou niet zo dat ze reserves heeft
. Ze komt op ongeveer 1 boterham, een paar happen fruit en avondeten de dag door op dit moment. Ze doet het er prima op dus ik probeer het los te laten, maar ik maak me stiekem toch een beetje zorgen. Ik maak af en toe smoothies zodat er nog iets van calorieën in gaat, want het allerliefste van alles eet dochter groente en dat schiet nou ook niet echt op.
Van de week at ze ineens zo'n 150 gr zalm, we hebben nog net niet zitten juichen aan tafel
Dreumes hier is weer uit haar driftbuien van vorige week én ze slaapt weer 's nachts
Ze wil alleen (al een paar weken) niet echt eten en het is nou niet zo dat ze reserves heeft
Van de week at ze ineens zo'n 150 gr zalm, we hebben nog net niet zitten juichen aan tafel
zondag 26 augustus 2018 om 08:54
Nena, heb je al eens pap geprobeerd? Dat geef ik mijn dochter nog steeds elke dag omdat ze vaak slecht eet en drinkt. Dan heeft ze in elk geval een goede basis voor de rest van de dag.
Hier ging het met eten ook echt dramatisch de laatste tijd, alleen vlees gaat goed naar binnen. Maar de laatste twee dagen at ze opeens met smaak haar sperziebonen op, ik denk zo'n 150 gram per dag. Toch een fase dan blijkbaar.
Hier ging het met eten ook echt dramatisch de laatste tijd, alleen vlees gaat goed naar binnen. Maar de laatste twee dagen at ze opeens met smaak haar sperziebonen op, ik denk zo'n 150 gram per dag. Toch een fase dan blijkbaar.
zondag 26 augustus 2018 om 09:36
Ja: pap, yoghurt, mini muesli, banaan-ei pannenkoekjes, bananenbrood, omelet. Ze hoeft het allemaal niet. Smoothies zijn tot nu toe het enige dat succesvol is. Als ik vanavond nog energie heb dan ga ik eens een paar gewone pannenkoeken bakken, kijken of ze dat morgenochtend wil (en anders wil ik ze wel voor ontbijt).
Maar vanmorgen hoefde ze de kaas op haar brood niet eens, terwijl ze (tot nu) toch helemaal verzot was op kaas. Dus blijkbaar echt geen honger? Ze is normaal gesproken ook gek op bananen, maar ook die hoeft ze op dit moment niet als we het aanbieden. We denken dat haar bovenste hoektanden misschien ook door gaan komen en dat ze daarom niet wil eten.
Sperziebonen zijn toevallig haar lievelings, dus we eten heel veel sperziebonen. En (kale) volkoren pasta is ze ook dol op, dus we eten vaak pasta of ik kook er voor haar wat pasta bij.
Vervelend dat jullie dochter ook zo slecht at de laatste tijd! Hopelijk is dat dan nu weer over.
Maar vanmorgen hoefde ze de kaas op haar brood niet eens, terwijl ze (tot nu) toch helemaal verzot was op kaas. Dus blijkbaar echt geen honger? Ze is normaal gesproken ook gek op bananen, maar ook die hoeft ze op dit moment niet als we het aanbieden. We denken dat haar bovenste hoektanden misschien ook door gaan komen en dat ze daarom niet wil eten.
Sperziebonen zijn toevallig haar lievelings, dus we eten heel veel sperziebonen. En (kale) volkoren pasta is ze ook dol op, dus we eten vaak pasta of ik kook er voor haar wat pasta bij.
Vervelend dat jullie dochter ook zo slecht at de laatste tijd! Hopelijk is dat dan nu weer over.
zondag 26 augustus 2018 om 11:00
Zoon at hier als bouwvakker, 5 boterhammen op een dag, fruit, tussendoortje, goed avondmaal. En ineens was dat over.
Dus ik maakte me ook wel zorgen. Maar zoon had dus een mega groeispurt en toen die over was, had hij ook minder eten nodig. Waarvan ik dan dacht, wat eet je weinig.
Maar zoon kan het zelf blijkbaar heel goed bepalen wat hij nodig heeft.
Dus ik maakte me ook wel zorgen. Maar zoon had dus een mega groeispurt en toen die over was, had hij ook minder eten nodig. Waarvan ik dan dacht, wat eet je weinig.
Maar zoon kan het zelf blijkbaar heel goed bepalen wat hij nodig heeft.
zondag 26 augustus 2018 om 12:42
Ik maakte me er ook wel zorgen over, maar ze weten vaak prima of ze honger hebben of niet. Hier kwamen ook hoektanden door, dus dat zal ook wel meespelen Nena. Als ze slecht eet smokkel ik soms door iets meer pap te geven of wat extra fruit. Maar als ze niet wil eten dwing ik haar ook niet, ik ben bang dat het dan een strijd wordt.
zondag 26 augustus 2018 om 13:06
Wij doen het hetzelfde als Fiona, gister heeft Elsa weer 3 hapjes gehad bij het avondeten en was toen klaar... Gelukkig ging er dit keer nog wel wat yoghurt in als toetje maar verder eet ze echt belabberd.
Wat ze wel echt lekker vindt zijn croissantjes dus die eten we nu wat vaker maar ik merk dat als we iets dagelijks geven ze er na een paar dagen ook wel weer op uitgekeken is. Beetje afwisselen dus.
Ik maak me er geen zorgen (meer) over, ze is klein van stuk maar zit wel op haar lijn qua gewicht. Ik ben er ook van overtuigd dat kinderen zichzelf niet uithongeren dus als ze het echt nodig heeft eet ze het vast wel.
@Glitter, nog gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie gisteren ondanks de afzegging van de locatie toch een topdag hebben gehad.
Wat ze wel echt lekker vindt zijn croissantjes dus die eten we nu wat vaker maar ik merk dat als we iets dagelijks geven ze er na een paar dagen ook wel weer op uitgekeken is. Beetje afwisselen dus.
Ik maak me er geen zorgen (meer) over, ze is klein van stuk maar zit wel op haar lijn qua gewicht. Ik ben er ook van overtuigd dat kinderen zichzelf niet uithongeren dus als ze het echt nodig heeft eet ze het vast wel.
@Glitter, nog gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie gisteren ondanks de afzegging van de locatie toch een topdag hebben gehad.
maandag 27 augustus 2018 om 03:58
Eten: Wat jammer dat het eten bij sommigen zo miniem is. Een vriendin van mij zei laatst dat sommige kindjes ‘nee-eters’ zijn: https://nee-eten.nl
Verjaardag: Bedankt voor de lieve felicitaties
Dreumes Peuter *slik* vond het geweldig. Hij heeft een hele berg met BRIO speelgoed gekregen. Van brandweerkazerne tot haven
En hij heeft nu ook een Skippie koe
Het mooiste van allemaal was zijn gezichtje toen het hele gezelschap voor hem zong
Hij leek zich zo vereerd te voelen.
Taarten & feest: uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Ik heb een limonadetank met verse limo neergezet + koffie/thee. Taart heb ik bij zo’n vegan/veganwollensokken/rawfood zaakje gehaald. De taart was erg Instagram-waardig. Daarnaast nog bordjes/bakjes/vorkjes/bekers/slingers/pompons in hetzelfde thema bij de Flying Tiger gekocht dus het leek net als of het allemaal zo gepland was
Dreumes peuter vond het allemaal wel erg opwindend en slaapt al 2 nachten jengelend en half wakker. Ik kan daar echt niet bij slapen (we slapen in 1 slaapkamer) dus zit ik al weer een uur op de bank. Maar die stilte ‘s nachts in de stad ook wel weer lekker
Fijne maandag alvast!
Verjaardag: Bedankt voor de lieve felicitaties
Taarten & feest: uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Ik heb een limonadetank met verse limo neergezet + koffie/thee. Taart heb ik bij zo’n vegan/veganwollensokken/rawfood zaakje gehaald. De taart was erg Instagram-waardig. Daarnaast nog bordjes/bakjes/vorkjes/bekers/slingers/pompons in hetzelfde thema bij de Flying Tiger gekocht dus het leek net als of het allemaal zo gepland was
Dreumes peuter vond het allemaal wel erg opwindend en slaapt al 2 nachten jengelend en half wakker. Ik kan daar echt niet bij slapen (we slapen in 1 slaapkamer) dus zit ik al weer een uur op de bank. Maar die stilte ‘s nachts in de stad ook wel weer lekker
Fijne maandag alvast!
maandag 27 augustus 2018 om 08:37
Fijn dat jullie toch nog zo'n leuk feest hebben gehad Glitter! En dat je hier nog even in het topic blijft plakken
Dochter heeft gisteren ook een hele drukke dag gehad en dat was vannacht ook te merken. Elke tien minuten huilde ze hysterisch en riep ze om mij. Dat dan 4x op rij en dan was het weer een uur of anderhalf stil. En dat de hele nacht
Dochter heeft gisteren ook een hele drukke dag gehad en dat was vannacht ook te merken. Elke tien minuten huilde ze hysterisch en riep ze om mij. Dat dan 4x op rij en dan was het weer een uur of anderhalf stil. En dat de hele nacht
maandag 27 augustus 2018 om 08:38
Fijn dat de verjaardag geslaagd was glitter! Wij hebben gisteren ook de eerste verjaardag van zoon gevierd. Alleen opa’s en oma’s maar toch een berg cadeaus. En idd een hele onrustige nacht ook...
Ook heeft ie bedacht nu hij 1 is dat groente en aardappelen voor baby’s zijn. Die worden steevast uitgespuugd, op de grond gegooid of aan de muur gesmeerd. Hm.
Ook heeft ie bedacht nu hij 1 is dat groente en aardappelen voor baby’s zijn. Die worden steevast uitgespuugd, op de grond gegooid of aan de muur gesmeerd. Hm.
maandag 27 augustus 2018 om 08:40
Welkom in het dreumestijdperkTeckeltje88 schreef: ↑27-08-2018 08:38Ook heeft ie bedacht nu hij 1 is dat groente en aardappelen voor baby’s zijn. Die worden steevast uitgespuugd, op de grond gegooid of aan de muur gesmeerd. Hm.![]()
maandag 27 augustus 2018 om 11:02
Glitter, fijn dat peuter zo'n geweldige dag heeft gehad!
Wat een nacht, Fiona! Kan je vandaag even bijslapen?
Eten: hier wordt uiteraard ook niet gedwongen, alleen aangeboden en als ze het niet hoeft dan is dat geen probleem. Ik probeer er ook op te vertrouwen dat ze het zelf wel regelt, maar het lastige is dat ze soms wel echt flink chagrijnig is van de honger
. Na een paar happen eten gaat het dan weer beter, maar meer dan een paar happen gaan er niet in. Ik gok op de bovenste hoektanden en hoop dat het daarna weer beter gaat.
Maar goed, de rest van de tijd is ze een zonnetje dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen
Wat een nacht, Fiona! Kan je vandaag even bijslapen?
Eten: hier wordt uiteraard ook niet gedwongen, alleen aangeboden en als ze het niet hoeft dan is dat geen probleem. Ik probeer er ook op te vertrouwen dat ze het zelf wel regelt, maar het lastige is dat ze soms wel echt flink chagrijnig is van de honger
Maar goed, de rest van de tijd is ze een zonnetje dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen
maandag 27 augustus 2018 om 21:28
Wat schattig!
Dochter propt haar knuffels onder haar buik & luier en gaat er dan op haar knietjes bovenop liggen slapen met haar billetjes in de lucht. Mal kind
maandag 27 augustus 2018 om 21:42
Wij hadden vanavond na het avondeten een ontroostbare dreumes. Huilen, huilen, niets was goed en ze kwam er maar niet uit. Ze had maar 40 minuten geslapen (ipv haar normale 2-3 uur) 's middags, dus moe dachten we. Haar klaar gemaakt voor bed en ik sta, met een nog steeds huilende dochter op mijn arm, in de keuken terwijl vriend haar fles maakt. Dochter wijst naar de fruitschaal en roept, huilend, "Bah! Bah!". Dus ik pak een banaan, dochter is instant stil, eet stralend een halve banaan (toen hoefde ze niet meer) en heeft vervolgens nog intens tevreden een uur gespeeld.
Wat een drama over een halve banaan
Wat een drama over een halve banaan
maandag 27 augustus 2018 om 22:30
Aaaaah.
Zoon pakt zijn dino en krab knuffel, stroffelt naar zijn favo hoekje, gaat op de buik slapen en is vertrokken.
Gisternacht hoorde ik hem naar de grond verhuizen om 04:40. Ben er maar niet heen gegaan want dan was onze dag begonnen. Maar hij heeft uiteindelijk tot 8 uur op de grond geslapen...
dinsdag 28 augustus 2018 om 09:08
Hoi allemaal! Ik hoor hier nog niet thuis, dichter is pas 9 maanden, maar ik kreeg de tip uit het babyvragentopic om hier eens te informeren naar ervaringen met wol in de luier tegen kapotte billetjes.
Dochter heeft tussen de billen een flinke plek kapot van de tandjespoep denk ik. Ze heeft er vooral last van tijdens verschonen en begint sinds eergisteren zelfs al met huilen zodra ze het aankleedkussen ziet. Ik veeg alleen waar nodig met sensitive doekjes of spoel af met water. Een mannelijke collega zei dat zij een bepaalde wol in de luier deden, maar hij wist verder ook niet hoe of wat.
Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen.
Dochter heeft tussen de billen een flinke plek kapot van de tandjespoep denk ik. Ze heeft er vooral last van tijdens verschonen en begint sinds eergisteren zelfs al met huilen zodra ze het aankleedkussen ziet. Ik veeg alleen waar nodig met sensitive doekjes of spoel af met water. Een mannelijke collega zei dat zij een bepaalde wol in de luier deden, maar hij wist verder ook niet hoe of wat.
dinsdag 28 augustus 2018 om 09:18
Met kapotte billen liet ik zoon in de gootsteen weken en depte ik met een hydrofiele luier de boel droog. Ik vond de billenspray van Multilind heel fijn. Dan hoef je niet te smeren en zo deed het niet zoveel pijn.
Maar vooral de boel lekker luchten tussendoor. Dan maar een plasje over de vloer. Maar even lekker met de billen bloot.
En wat vaker verschonen bij een plasje, dat de luier steeds zo droog mogelijk is.
Sterkte, ik ben er wel achter gekomen dat kapotte billen hardnekkig zijn. En dat het lang kan duren voordat het voorbij is.
Maar vooral de boel lekker luchten tussendoor. Dan maar een plasje over de vloer. Maar even lekker met de billen bloot.
En wat vaker verschonen bij een plasje, dat de luier steeds zo droog mogelijk is.
Sterkte, ik ben er wel achter gekomen dat kapotte billen hardnekkig zijn. En dat het lang kan duren voordat het voorbij is.
dinsdag 28 augustus 2018 om 10:53
Heilwolle https://www.kaatjekatoen.nl/popolini-heilwolle/p239 al weet ik niet hoe dat werkt bij een wegwerpluier. En wasbare billendoekjes die goed nat zijn. Ook sensitive doekjes zijn vaak vochtig ipv nat en dan moet je nog een beetje schuren.aankleefsjaan schreef: ↑28-08-2018 09:08Hoi allemaal! Ik hoor hier nog niet thuis, dichter is pas 9 maanden, maar ik kreeg de tip uit het babyvragentopic om hier eens te informeren naar ervaringen met wol in de luier tegen kapotte billetjes.
dinsdag 28 augustus 2018 om 10:55
Als de billen echt open zijn kun je beter geen natte zalf/creme doen. Je zou wel maizena kunnen strooien en dan de luier weer aan.aankleefsjaan schreef: ↑28-08-2018 09:08Hoi allemaal! Ik hoor hier nog niet thuis, dichter is pas 9 maanden, maar ik kreeg de tip uit het babyvragentopic om hier eens te informeren naar ervaringen met wol in de luier tegen kapotte billetjes.
Als creme werkt werkt hier bepanthen goed, sudocreme maakt de billen nog erger kapot.
dinsdag 28 augustus 2018 om 11:10
Van wat ik begrepen heb, kan maïzena in de luier een schimmelinfectie veroorzaken, dus dat doen wij juist niet.
Hier ook geen ervaring met heilwolle, maar wel goede dingen over gehoord. Tot nu toe laten we dochter's luier zo veel mogelijk open als ze schrale of kapotte billen heeft. Bij iedere luier wissel laten we haar een filmpje op de telefoon kijken, dan blijft ze lekker rustig liggen met haar billen bloot
Als het echt erg is, dan gaat ze hier ook in de gootsteen en dan voorzichtig droog deppen met een hydrofiel.