Het Grote Babyvragentopic deel 3
zondag 13 mei 2018 om 09:23
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:52
Haar koorts is echt hoog. 39,7 sinds gisteren ... met een zetpil neemt het wat af en daarna ook weer toe. Ze drinkt slecht uit de borst, dus maar aan het kolven en in flesjes geven (valt mooi samen met het willen afbouwen en mijn eerste keer ongesteld waardoor de productie toch al afneemt)...
Ze heeft dagelijks 4/5 spuitluiers en haar buik borrelt.
Even in de gaten houden, maar wat zielig voor zo'n kleintje zeg!
Ze heeft dagelijks 4/5 spuitluiers en haar buik borrelt.
Even in de gaten houden, maar wat zielig voor zo'n kleintje zeg!
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:02
Zorg dat je een "paracetamol-spiegel" houdt. Dus niet afgemeten om de 12 uur een zetpil, maar bijvoorbeeld om de 6 uur. Als de paracetamol namelijk is uitgewerkt is er een risico op een plotselinge verhoging van de koorts waardoor je een koortsstuip kan krijgen. Bel anders even naar je HA hoe dat precies zit, dan kan je ook gelijk vragen wat het maximum is dat je dochter aan paracetamol per dag mag hebben (op basis van haar gewicht). Vaak is dit wat meer dan in de bijsluiter staat, maar daar kan ik geen uitspraken over doen, want medisch... 
Beterschap!

Beterschap!

dinsdag 28 augustus 2018 om 15:31
Wat zielig suiker!!! Idd spiegel van PCM houden. Slim om even na te vragen bij de ha.
Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar fruit en groenten is ook vocht! En als ze niet lekkernzijn kun je best vaker hele kleine beetjes aanbieden ipv gezette tijden. Beterschap!!! T kan best lang aanhouden weet ik uit ervaring maar ineens is t dan over!
Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar fruit en groenten is ook vocht! En als ze niet lekkernzijn kun je best vaker hele kleine beetjes aanbieden ipv gezette tijden. Beterschap!!! T kan best lang aanhouden weet ik uit ervaring maar ineens is t dan over!

dinsdag 28 augustus 2018 om 20:08
Maartje2016 schreef: ↑28-08-2018 14:05@Glitter: je weet dat dit het babytopic en niet het peutertopic is? Of ben je je alvast aan het inlezen omdat je wat te vertellen hebt?![]()
![]()
Moehahaha ik denk dat mijn man een hartverzakking krijgt als ik nu zwanger blijk te zijn. Maar ik dacht eens lief te zijn om een tip te delen nadat ik 15 maanden lang een doorlekker had gehad en dat met de tangatip ineens voorbij was

woensdag 29 augustus 2018 om 08:27
Suiker gaat t alweer wat beter met je dochter?
Hier was m’n vriend gister avond de babyfoon vergeten mee te nemen (ik ben ziek en lag er al om 21:00u in). Werd ik wakker half 2 van enooooorm hard gehuil. Zoon helemaal overstuur. We hadden hem dus gewoon niet gehoord zonder babyfoon, pas toen hij heel hard ging brullen. Vond t zo sneu. Hij was al z’n speentjes kwijt (liggen er meestal 4 in z’n bed) en ook knuf was overboord. Gelukkig toen ik alles weer had ging ie fijn verder slapen tot half 7. Hier is de babyfoon dus écht nodig. Wij kunnen ook de deuren niet open laten ivm de hond. Die slaapt op de overloop. Beneden gaat ie blaffen en piepen en doen we geen oog dicht. Maar als we de deuren openhouden gaat ie de kamers in en lopen piepen dat ie op bed wil.
Zoon is overigens net als ik snotverkouden. Super fijne groene klodders de hele tijd. Hopelijk blijft het daarbij en geen koorts. Nog twee dagen werken en dan een weekje vrij maar ik kom om in t werk en zijn echt aantal
Dingen die Af moeten voor de vakantie...
Hier was m’n vriend gister avond de babyfoon vergeten mee te nemen (ik ben ziek en lag er al om 21:00u in). Werd ik wakker half 2 van enooooorm hard gehuil. Zoon helemaal overstuur. We hadden hem dus gewoon niet gehoord zonder babyfoon, pas toen hij heel hard ging brullen. Vond t zo sneu. Hij was al z’n speentjes kwijt (liggen er meestal 4 in z’n bed) en ook knuf was overboord. Gelukkig toen ik alles weer had ging ie fijn verder slapen tot half 7. Hier is de babyfoon dus écht nodig. Wij kunnen ook de deuren niet open laten ivm de hond. Die slaapt op de overloop. Beneden gaat ie blaffen en piepen en doen we geen oog dicht. Maar als we de deuren openhouden gaat ie de kamers in en lopen piepen dat ie op bed wil.
Zoon is overigens net als ik snotverkouden. Super fijne groene klodders de hele tijd. Hopelijk blijft het daarbij en geen koorts. Nog twee dagen werken en dan een weekje vrij maar ik kom om in t werk en zijn echt aantal
Dingen die Af moeten voor de vakantie...
woensdag 29 augustus 2018 om 08:51
Aah Teckel, arm kereltje. Gelukkig kreeg het niet een hele nasleep nog.
Hier heeft dochter een hele nacht doorgeslapen (mijlpaal want dat is nog nooit gebeurd thuis). Gisteren lukte het haar maar niet om in slaap te komen. Haar temp. was 36.3. Had ze in de kraamweek ook altijd, bijna goed zeg maar. Lekker warm aangekleed en uiteindelijk bij ons in bed op mij in slaap gevallen (kleine baby was het weer
). Na een tijdje in bed gelegd met extra deken over haar slaapzakje. Vanmorgen om 6 uur na het drinken toch even getemperatuurd ondanks dat ze niet warm was. 38.6. Vandaag dus nog een dagje thuis.
Als de koorts vanmiddag niet weg is even langs de ha. Had gisteren al gebeld en toen zeiden ze dat er een virusje heerst.
Vorige week ging ik langs de ha voor mezelf en toen was J. even mee omdat ik voor 15 min oppas zoeken onnodig vond. Maar zou me niets verbazen als ze daar iets heeft opgevangen aan bacillen.
En toch zie ik ook puntjes en bobbels en weet ik veel wat in haar mond.
Hier heeft dochter een hele nacht doorgeslapen (mijlpaal want dat is nog nooit gebeurd thuis). Gisteren lukte het haar maar niet om in slaap te komen. Haar temp. was 36.3. Had ze in de kraamweek ook altijd, bijna goed zeg maar. Lekker warm aangekleed en uiteindelijk bij ons in bed op mij in slaap gevallen (kleine baby was het weer

Als de koorts vanmiddag niet weg is even langs de ha. Had gisteren al gebeld en toen zeiden ze dat er een virusje heerst.
Vorige week ging ik langs de ha voor mezelf en toen was J. even mee omdat ik voor 15 min oppas zoeken onnodig vond. Maar zou me niets verbazen als ze daar iets heeft opgevangen aan bacillen.
En toch zie ik ook puntjes en bobbels en weet ik veel wat in haar mond.
woensdag 29 augustus 2018 om 09:02
Suiker, nog steeds niet helemaal beter dus. Wel fijn, zo'n nachtje doorslapen! Hoop dat ze snel weer echt opknapt.
Teckel, wat naar dat je ziek bent. Hoop dat je je goed genoeg voelt om voor de vakantie wat dingen af te ronden, en dan niet ziek bent/blijft in de vakantie. En sneu, zo'n mannetje dat helemaal overstuur is! Gelukkig ging hij wel weer lekker slapen.
Slapen gaat hier maar matigjes. Overdag hadden we van het weekend een dieptepunt, 2x 30 minuten. Ik vond dat dochter het daar nog verbazingwekkend goed op deed, dus ik laat het maar weer los. Echt in de nacht gaat het meestal wel goed, maar in de avond voordat wij naar bed gaan is ze vaak nog wel 1 of 2 keer wakker. Meestal lukt het dan (uiteindelijk) wel weer om haar te kalmeren, maar gisteren werkte niets. Uiteindelijk de borst gegeven, daar werd ze weer rustig van. Dan is het toch wel fijn om een 'troostborst' beschikbaar te hebben!
Teckel, wat naar dat je ziek bent. Hoop dat je je goed genoeg voelt om voor de vakantie wat dingen af te ronden, en dan niet ziek bent/blijft in de vakantie. En sneu, zo'n mannetje dat helemaal overstuur is! Gelukkig ging hij wel weer lekker slapen.
Slapen gaat hier maar matigjes. Overdag hadden we van het weekend een dieptepunt, 2x 30 minuten. Ik vond dat dochter het daar nog verbazingwekkend goed op deed, dus ik laat het maar weer los. Echt in de nacht gaat het meestal wel goed, maar in de avond voordat wij naar bed gaan is ze vaak nog wel 1 of 2 keer wakker. Meestal lukt het dan (uiteindelijk) wel weer om haar te kalmeren, maar gisteren werkte niets. Uiteindelijk de borst gegeven, daar werd ze weer rustig van. Dan is het toch wel fijn om een 'troostborst' beschikbaar te hebben!

donderdag 30 augustus 2018 om 19:55
Oh Maisnon die borst he ... als ze niet wil/kan slapen hier, voed ik haar zo in slaap. Dat ga ik nog wel missen!
Sjaan: ach gut, sowieso een fase
!
Teckel: nope, Tula hier!
Hier; Tandje 1 is door, verder duizendveel vlekjes op haar buik en 35.5 graden. 6de ziekte zegt de assistent telefonisch (klopt ook precies met het beeld), paar dagen hoge koorts en ineens minder en dan vlekjes op romp en in nek. Maar wel in de gaten houden ... Het schiet niet op hier ....
Sjaan: ach gut, sowieso een fase

Teckel: nope, Tula hier!
Hier; Tandje 1 is door, verder duizendveel vlekjes op haar buik en 35.5 graden. 6de ziekte zegt de assistent telefonisch (klopt ook precies met het beeld), paar dagen hoge koorts en ineens minder en dan vlekjes op romp en in nek. Maar wel in de gaten houden ... Het schiet niet op hier ....
donderdag 30 augustus 2018 om 20:03
@teckel: man hier heeft de 'normale' minimonkey, ik gebruik een tula (de monkey hadden we bij de oudste gekocht toen ik nog zwanger was, maar die vond ik uiteindelijk dus totaal niks. De tula heb ik pas net 3 dagen ofzo
.)
Mijn tip is om een draagconsulente te zoeken op google en te kijken of ze een pasconsult hebben. Ik heb een uur lang kunnen passen en heb tips gekregen, en toen ik een keus gemaakt had is hij ook helemaal afgesteld. Hier bleek de minimonkey voor mij dus een miskoop, en de draagzak ligt ook ergens stof te verzamelen, want dat bleek ook niks voor mij.
Welke regio zit je ook alweer?

Mijn tip is om een draagconsulente te zoeken op google en te kijken of ze een pasconsult hebben. Ik heb een uur lang kunnen passen en heb tips gekregen, en toen ik een keus gemaakt had is hij ook helemaal afgesteld. Hier bleek de minimonkey voor mij dus een miskoop, en de draagzak ligt ook ergens stof te verzamelen, want dat bleek ook niks voor mij.
Welke regio zit je ook alweer?

donderdag 30 augustus 2018 om 20:20
Niet zo ver bij jou vandaan Maartje. Ik ben me ah oriënteren voor straks. Ik heb een draagdoek en die vind ik op zich fijn maar ik vind dat knopen toch best een gedoe. Ik heb ook een draagzak en die is ook heel fijn maar die mini sling leek mij een beetje te vergelijken met een draagdoek maar dan met minder gedoe met aandoen. Nadeel van draagzak (voor binnen gebruik) vind ik dat hij zo warm is. Is wel lekker snel aan te doen.
Zijn er kosten verbonden aan draagconsulent?
Zijn er kosten verbonden aan draagconsulent?

donderdag 30 augustus 2018 om 22:02
Delft is goed te doen! Enneuh ga je dan als de baby geboren is of ga je dan nu en oefenen met een pop ofzo? Ik wil t liefste alles regelen voor de bevalling omdat ik er straks dus twee heb onder de twee (oh de gedachte alleen al vind ik stressvol en beangstigend)Maartje2016 schreef: ↑30-08-2018 21:34Ik ben in Delft geweest en daar was een pasconsult 35euro. Ik geloof dat mijn man het het geld wel waard vond, want ondertussen was het een dure hobby aan het worden om dingen te bestellen en niet te gebruiken![]()
donderdag 30 augustus 2018 om 22:15
Teckel, bij mij werd aangeraden dat je vroeg in de zwangerschap nog prima een consult kon doen. Maar passen met een dikke buik is niet zo fijn, dan kan het (kort) na de geboorte. Wij hebben het uiteindelijk niet nodig gehad - zijn begonnen met een rekbare doek, maar deze vond vriend niks. Daarna de draagzak (Tula) van een vriendin geleend, en deze beviel ons allebei erg goed! Die dus erbij gekocht.
Voel je je al weer wat beter?
Suiker, ach ze heeft ook alles tegelijk he? Hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt!
Sjaan, dat is naar! Hoop dat het niet te lang duurt.
Voel je je al weer wat beter?
Suiker, ach ze heeft ook alles tegelijk he? Hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt!
Sjaan, dat is naar! Hoop dat het niet te lang duurt.
donderdag 30 augustus 2018 om 22:26
Wil al lang reageren maar beetje zoeken naar tijd 
@ pasconsult: heb ik ook gedaan en op die manier draagzak gevonden die bij mij fijn zit. Heb het na de bevalling gedaan, pas aan gedacht op het einde van mijn zwangerschap en met een dikke buik leek me niet zo handig
, maar kan ook met een pop
@ borstvoeding: omdat er hier wat vragen over waren, ik ben lid van de Facebook groep La Leche League en vind deze een handige bron van info
@ Maartje: mij is gezegd dat voeden op vraag ook op vraag van de moeder kan zijn, ik zou dus aanleggen voor het slapengaan
Ik heb zelf ook een luiervraagje. Omdat er nogal veel overlap is tussen opeenvolgende maten, weet ik soms niet goed of ik de wat kleinere of wat grotere maat neem. Nu voor groter gekozen in de hoop spuitluiers te voorkomen, dochter gaat maar eens om de paar dagen en dan is het véél, maar lijkt niet veel verschil te maken. Met plassen duurt het wel langer voor de luier verzadigd is, wachten jullie dan gewoon langer om te verschonen (en hoe lang 'mag' er eigenlijk tussenzitten)? Of toch een maatje kleiner en de grotere voor 's nachts?

@ pasconsult: heb ik ook gedaan en op die manier draagzak gevonden die bij mij fijn zit. Heb het na de bevalling gedaan, pas aan gedacht op het einde van mijn zwangerschap en met een dikke buik leek me niet zo handig

@ borstvoeding: omdat er hier wat vragen over waren, ik ben lid van de Facebook groep La Leche League en vind deze een handige bron van info

@ Maartje: mij is gezegd dat voeden op vraag ook op vraag van de moeder kan zijn, ik zou dus aanleggen voor het slapengaan
Ik heb zelf ook een luiervraagje. Omdat er nogal veel overlap is tussen opeenvolgende maten, weet ik soms niet goed of ik de wat kleinere of wat grotere maat neem. Nu voor groter gekozen in de hoop spuitluiers te voorkomen, dochter gaat maar eens om de paar dagen en dan is het véél, maar lijkt niet veel verschil te maken. Met plassen duurt het wel langer voor de luier verzadigd is, wachten jullie dan gewoon langer om te verschonen (en hoe lang 'mag' er eigenlijk tussenzitten)? Of toch een maatje kleiner en de grotere voor 's nachts?
donderdag 30 augustus 2018 om 22:34
Ik ben gegaan nu dochter bijna 6mnd isTeckeltje88 schreef: ↑30-08-2018 22:02Delft is goed te doen! Enneuh ga je dan als de baby geboren is of ga je dan nu en oefenen met een pop ofzo? Ik wil t liefste alles regelen voor de bevalling omdat ik er straks dus twee heb onder de twee (oh de gedachte alleen al vind ik stressvol en beangstigend)

Ik had niet echt haast, maar begon me af te vragen hoe ik het later zou ga doen, als ik straks eindelijk weer ergens heen zou kunnen op de fiets. Twee kinderen op de fiets zie ik nog wel zitten, maar een buggy erbij wordt denk ik een beetje veel. Een draagzak is dan toch makkelijker voor op de plaats van bestemming.
En ik kan je prima geruststellen, 2 onder 2 klinkt enger dan het is. Nog maar een weekje en dan heb ik mijn halve jaar met 2 onder 2 erop zitten, en we leven allemaal nog!

donderdag 30 augustus 2018 om 22:40
donderdag 30 augustus 2018 om 22:52
@luiers: wij stappen meestal vroeg in de maat over. Dus wanneer ze een nieuwe maat aankunnen, dan stappen we over zodra het oude pak leeg is. Soms al eerder, als we het idee hebben dat ze wat strakker rond de beentjes gaan zitten.
Voor overdag gebruiken we de active fit van pampers, voor in de nacht de babydry. De nachtluiers zijn bij de oudste minimaal een maat groter dan de dagluiers, bij de jongste nog niet. De aangeving met de '+' op de verpakking slaat trouwens vooral op het absorptievermogen en minder op de pasmaat.
Het verschil in de luiers is gekomen toen zoon meer begon met bewegen (vandaar de active) en de babydry omdat er toen een slapend beertje op de verpakking stond
. Omdat de combinatie goed werkt hebben we het nooit veranderd. Never change a winning team!
Verschonen gebeurd hier bij poep altijd meteen, zonder poep gemiddeld om de 4 uur. In de nacht krijgt de oudste een schone luier als hij wakker is voor een voeding, hij slaapt daarna weer verder. De jongste plast in de nacht een stuk minder dan de oudste doet/deed, dus die kan de nacht door op 1 luier.
Oja, rompertjes zijn hier meestal een maat groter dan de rest van de kleding, zodat een luier zich (zeker in de nacht) goed kan kan vullen en vormen.
We hebben trouwens ook een periode luierbroekjes gebruikt, toen zoon het weigerde om te gaan liggen voor een luierwissel. In die fase hebben we staand verschoond (jaja, ook poep) en dan zijn broekjes een stuk makkelijker.
Voor overdag gebruiken we de active fit van pampers, voor in de nacht de babydry. De nachtluiers zijn bij de oudste minimaal een maat groter dan de dagluiers, bij de jongste nog niet. De aangeving met de '+' op de verpakking slaat trouwens vooral op het absorptievermogen en minder op de pasmaat.
Het verschil in de luiers is gekomen toen zoon meer begon met bewegen (vandaar de active) en de babydry omdat er toen een slapend beertje op de verpakking stond

Verschonen gebeurd hier bij poep altijd meteen, zonder poep gemiddeld om de 4 uur. In de nacht krijgt de oudste een schone luier als hij wakker is voor een voeding, hij slaapt daarna weer verder. De jongste plast in de nacht een stuk minder dan de oudste doet/deed, dus die kan de nacht door op 1 luier.
Oja, rompertjes zijn hier meestal een maat groter dan de rest van de kleding, zodat een luier zich (zeker in de nacht) goed kan kan vullen en vormen.
We hebben trouwens ook een periode luierbroekjes gebruikt, toen zoon het weigerde om te gaan liggen voor een luierwissel. In die fase hebben we staand verschoond (jaja, ook poep) en dan zijn broekjes een stuk makkelijker.